Vragen: eenmalig fokken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Vragen: eenmalig fokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:31

Als je verstandig bent niet.

Dan ben je alleen geen inseminatie kosten kwijt.
Maar scannen is echt wel aan te raden.

Voor de merrie is overigens KI echt beter hoor. Ik zou alleen natuurlijk dekken als de hengst niet via KI beschikbaar is.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:58

Dan zou ik voor een andere hengst gaan.
Ik zou alleen voor een goedgekeurde hengst gaan.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:00

josien_m_ schreef:
Je hoeft helemaal geen scans te maken hoor. Ik persoonlijk vind het een te grote inbreuk op de lichamelijke integriteit van de merrie. Ik zou zoiets alleen overwegen om een medische reden. (hetzelfde geld voor kunstmatige inseminatie voor mij) Je merrie samen met de hengst in het land laten lopen, elkaar het hof maken en op het goede moment komt die dekking dan. Dat gaat uiteraard alleen goed als de hengst gewend is samen met merries te leven. Veel diervriendelijker als het zo kan. Bij het afspenen kun je ook een diervriendelijke methode toepassen. Tegen dat het veulen 1 jaar oud is, speent de merrie haar veulen vaak zelf af. Doet ze dat niet dan kun je langzaam gaan ingrijpen. eerst de dieren een uurtje uit elkaar meer wel in elkaars zicht. Later alleen 's nachts nog samen en zo gaat het heel natuurlijk zonder trauma voor merrie of veulen. Dat is te zeggen, als ze beiden ook andere vrienden hebben waar ze mee spelen en krauwen.


Grapje hoop ik.

Als mijn merrie nog net niet goed hengstig is vreet ze de hengst op. Geen hengstenhouder in de wereld die zijn dure hengst bij mijn merrie in de wei durft te zetten. :') :')

En het is ook veel te risicovol. Als de hengst te ruw dekt zit je met een beschadigde merrie.


Ik zou dus ook nooit mijn merrie daar aan bloodstellen.

De meeste hengsten die natuurlijk dekken springen overigens uit de hand. Merrie is dan gekluisterd.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 06-02-19 21:03, in het totaal 2 keer bewerkt

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:05

TheEvilQueen schreef:
@NatasjavE, even vermelden: hij heeft al 2 kerngezonde veulens ter wereld gebracht. Ik kan nog altijd veranderen hé, ik ben me gewoon aan het informeren :)


Gezond? Zijn die al 3 jaar en op de foto geweest? Het is een westernras...heeft ie al een panneltest gedaan?

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:06

crazycactus schreef:
NatasjavE schreef:
Dan zou ik voor een andere hengst gaan.
Ik zou alleen voor een goedgekeurde hengst gaan.



Aangezien Quarters niet gekeurd worden zou ze geen enkele hengst kunnen kiezen ;)


Wat is de bloedlijn van je merrie en de hengst?



:wow: :wow: :wow:

Serieus????

Maar ook niet qua rontgen enzo???

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 bezoekers