KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:01

Diortje_vds schreef:
Hallo iedereen,

Ik voeg me even in deze topic.

6/04 zal ik wschl meerijden met de Ibop in Turnhout, mijn eerste keer dat ik dit doe dus best wel spannend! Het idee dat het elite predicaat dichtbij is maar dat ik haar natuurlijk zo voordelig mogelijk moet zien voor te stellen, geeft toch wat druk! Alle tips zijn welkom!!
Momenteel ben ik druk bezig met alle administratie in orde te brengen (lidmaatschap KWPN, overschrijven paard etc).
Mijn merrie (aangekocht eind augustus, nu 3tal maand ohz)

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 296/kalite


Ook had ik nog een vraagje, mijn 10jarige Kwpn merrie is nooit gekeurd geweest, aangezien ze op 3jarige leeftijd een blessure had (en ook veel te jeugdig zou geweest zijn), maar via sport kan je ook predicaten verwerven. Zoals o.a. voor sportpredicaat : Z2 met wp, hoe word dit overeengestemd met Belgische federatieproeven? En hoe kan je dat laten registreren?

bedankt alvast voor eventuele info!

Ik heb een screenshot van de behaalde winstpunten van equibel doorgemaild naar het KWPN en zo het sportpredicaat geregeld!

IBOP in Turnhout kwam hier ook ter sprake maar ik heb nog nooit een IBOP gezien of gevolgd dus weet niet wat dat inhoudt :+


Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:09

Ze moeten geen ander predicaat hebben om sport te halen. Hoe thuiskeuring werkt weet ik eigenlijk niet! Ben ik wel heel benieuwd naar.

Turnhout is voor ons best ver rijden, ik denk dat zo'n IBOP niet onderschat mag worden? Qua kwaliteiten twijfel ik niet of de mijne het zou kunnen halen, alleen is ze nog nooit op verplaatsing geweest en nu thuis al van alles bang en ik ben niet meer zo'n held die ze er zomaar door rijdt :D Ik zal ze wel naar het Z rijden op termijn :')


Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:26

Pantykous schreef:
Ik hoop mijn merrie dit voorjaar ook voor de IBOP te doen, heb nu het oog op Luttenberg eind maart. Even overleggen met de ruiter die haar nu klaar maakt.

Om haar elite te krijgen moet ze alsnog naar de CK toch?

Voor elite moeten ze keur zijn en daarvoor moeten ze naar de CK ja. Ook PROK of die genoomwaardetest moeten ze dan hebben.

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:51

Wij hebben er twee die 5/3 meelopen, een vierjarige nogal impulsief beslist nu. Die was al onder het zadel en wat te dik dus benieuwd hoe ze die gaan klaar maken :)
Vermoed dat je daar geen paarden met een pak winterhaar ziet lopen :')

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 16:42

Phuddle schreef:
Ik vroeg me af in hoeverre ze naar de stokmaat kijken bij het eptm. Als je merrie 1.62 is bijvoorbeeld heeft dit dan nog nadelen voor het keuren? Weet dat ze minimaal 1.60 moeten zijn voor ster te worden. Maar zouden ze er op afgerekend worden als ze dat maar net zijn zeg maar. Of is 1.60 gewoon 1.60 en word er dan verder niet meer naar gekeken.

Ik ging net hetzelfde vragen :D

Hebben een 3jaar van Governor die qua model en bewegingen zeker meekan maar haar maat niet mee heeft :(

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:38

Ik kom hier ook eens binnen vallen :D Lees al even mee, onze merrie wordt in NL klaar gemaakt nu en moet nu vrijdag, spannend! Ze is 4, bewegen kan ze, maar heb ook wat schrik voor het exterieur. 't is geen kasteel ofzo... Wat waren de opmerkingen bij jou mirjamalvaro? Interessant om van te leren :)

Rytm: gefeliciteerd! Ik ken jou van je tijd in België haha, leg net de link door je filmpje op FB te zien, leuke merrie heb je!

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 12:59

Mirjamalvaro: Ja 't is al mooi dat je kon gaan, en zonder enige training 65, ik denk dat dat inderdaad beter kan?

Hoe ouder ze zijn hoe meer ze ook wel verwachten van die bespiering denk ik, wij hadden 2 jaar geleden een 7jarige die we ster probeerden te krijgen maar die bleef ook hangen op die bovenlijn. Die is een paar maanden in training gegaan en dan als bodybuildster wel ster geworden dit voorjaar :)

Ben zeer benieuwd, want de merrie die nu gaat is 4 en de dochter van bovengenoemde en die bovenlijn is ook wat het probleem, ik reed haar deze winter maar echt spieren kwamen er niet zo snel bij als op een ander. Ze staat nu in training een maand dus ben benieuwd of ze veranderd is! Spannend inderdaad :D Ze was beter vorig jaar geweest maarja, je kan de tijd niet terug draaien :)

't is inderdaad een momentopname, maar wel eentje die je paard blijft achtervolgen daarna natuurlijk

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:08

Ik heb er echt geen idee van, ben in ieder geval benieuwd voor vrijdag, heb zo'n keuring nog nooit zelf meegemaakt!

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:23

Hoe haalbaar is IBOP combineren met kweken? We hadden er vorig jaar eentje voorlopig keur (toen 3) en die staat nu met veulen aan de voet. Vorig jaar zadelmak gemaakt (ze was beter toen geweest, ze stond toen in NL in training maarja, tijd en terug draaien dus :P ) en gereden tot januari. Er zat wat stuur op, ze begon fijn te lopen, maar nul ervaring tussen de hekjes verder en buiten die keuringen ook nooit op verplaatsing geweest. Wij wonen in België en IBOP meedoen is dus nogal een organisatie, ik denk dat we ze beter zachtjes kunnen rijden en tegen dat ze 6/7 is sport proberen halen want als ik zie wie zo'n IBOP allemaal rijdt, dat zijn geen simpele ruiters precies toch? Of valt dat nog mee in de praktijk?

Toch niet evident, het fokken combineren met blijven trainen ook.

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:24

mirjamalvaro schreef:
Voor mij was het ook eerste keer. :))
Nu was er in mijn groep maar 1 ster, de andere hadden nog minder punten. :o

Oh dat is niet veel! Mijn vader was naar de keuring in het voorjaar bij Van Olst gegaan en daar waren ze praktisch allemaal ster en was hij nogal onder de indruk van de mate van training op de jonge merries daar.

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:32

Gelukt! Kalista (Cum laude x Jazz) werd vanochtend ster in Oosteind. Op naar de centrale :D Ze hield wat in in draf, toch wat eng om vol door te lopen blijkbaar. Hopelijk laat ze nog wat meer zien dan.

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 06:12

Ja vooral de aankoop van de moeder van deze bleek een wijze beslissing :D We hebben altijd wel gefokt en dat gaf wel leuke sportpaarden maar deze geeft ze nog net wat extra :) Deze merrie is is de halfzus van die hengst die naar het verrichtingsonderzoek mag. Wanneer ga jij naar de CK? Heb geen flauw idee in welke hoek van NL jij zit haha :)

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 14:17

Seven schreef:
Ze is een ferdeaux x havidoff
Ze is erg ontwikkeld veel spier, ze mocht zich in Galop beter laten zien maar dit is een paard wat zich daarin aan de longe dan beter laat zien als los. Daarnaast is ze nog wat overbouwd en wat neerwaarts dus ze is gewoon ontzettend eerlijk beoordeeld en heeft gekregen wat we zelf ookal zeiden.
Ze mag ook een ibop lopen dus hopelijk kan ze zich kwa dan weer beter laten zien kwa gangen.

Leuk bloed! Ik ben echt altijd verliefd op United-koppies zo blijkt maar weer :D

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 00:05

Wij hadden vorig jaar ook eentje ster met 70/75 en die ging op de CK extra lopen en werd toen wel voorlopig keur dus we proberen dit jaar gewoon ook en we zien wel. Die merrie van ons kan beter draven dan ze nu liet zien dus wie weet, en lukt het niet heeft ze toch weer een ervaring extra gehad. Ondertussen proberen we ze nog vol te krijgen alsnog.

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 12:09

Kendra schreef:
Vol? Drachtig bedoel je ?
CK is voor een drafpaard wel fijn!

Eh ja, drachtig haha. Sorry, Belg hier :D

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 16:50

Gefeliciteerd!

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:15

Proficiat!

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 08:19

Gefeliciteerd!!

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:44

Gefeliciteerd!

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 15:08

Braaf en idd, veel balans voor zo ruim te bewegen! Is die erg groot of de ruiter klein?

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 15:22

Ziet er nog meer kasteel uit dan dat :D

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:27

Ik zie dat de pavocup vrijdag in De Mortel verplaatst wordt door de hitte, iemand een idee of ze dat met de CK van zaterdag ook zouden doen? Geen idee wat de voorspellingen zijn voor zaterdag in die buurt...

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:10

Kalista (Cum Laude x Jazz) werd net voorlopig keur! :D

En ik vergeet verdorie volledig naar de foto’s te gaan kijken :( verdorie, daarvoor moet je 4u in de auto zitten... iemand die weet wie foto’s trekt meestal op de CK? Er lag een briefje op de tafel maar ben niet zeker van de naam: picture perfect? Seven: mss dezelfde als die bij jou trokken?

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:06

Ok bedankt! :D Heb een berichtje naar KWPN Noord Brabant gestuurd ook :)

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 13:35

Aha interessant :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LaDonna75 en 50 bezoekers