KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:29

Hallo iedereen,

Ik voeg me even in deze topic.

6/04 zal ik wschl meerijden met de Ibop in Turnhout, mijn eerste keer dat ik dit doe dus best wel spannend! Het idee dat het elite predicaat dichtbij is maar dat ik haar natuurlijk zo voordelig mogelijk moet zien voor te stellen, geeft toch wat druk! Alle tips zijn welkom!!
Momenteel ben ik druk bezig met alle administratie in orde te brengen (lidmaatschap KWPN, overschrijven paard etc).
Mijn merrie (aangekocht eind augustus, nu 3tal maand ohz)

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 296/kalite


Ook had ik nog een vraagje, mijn 10jarige Kwpn merrie is nooit gekeurd geweest, aangezien ze op 3jarige leeftijd een blessure had (en ook veel te jeugdig zou geweest zijn), maar via sport kan je ook predicaten verwerven. Zoals o.a. voor sportpredicaat : Z2 met wp, hoe word dit overeengestemd met Belgische federatieproeven? En hoe kan je dat laten registreren?

bedankt alvast voor eventuele info!


Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:08

Bedankt voor de info Rytm, ik ga dit volgend seizoen proberen op die manier dan!


Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:03

Bedankt Stral! Screenshot is wel handig _/-\o_ goed ik weet wat te doen dit wedstrijdseizoen!
Mijn 10-jarige is enkel VB dus ik moet haar dmv thuiskeuring dan ook nog laten keuren denk ik?

Ik heb ook nog nooit een Ibop in real life gezien maar de samenvatting is proef rijden + aanwijzingen vd jury opvolgen en hopen dat het goed is :+

Mijn jonkie is momenteel wat dwars dus we hebben nog wat werk voor de boeg.

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:24

Ik onderschat de Ibop niet hoor, zeker van 4jarige verwachtten ze best al heel nette dingen te zien, het is een beetje zoals wedstrijd rijden maar dan ook nog met 3 id piste met rechtstreekse aanwijzingen vd jury zoals ik het begrepen heb.

Wij zijn ook nog nooit op verplaatsing geweest sinds het zadelmak maken (nu 3.5 maand ohz), dit staat op de kalender voor deze en/of volgende maand, als het weer wat beter is. En ja ik begrijp je, dat is best spannend met dat jong geweld. De eerste keer ga ik wel bij vrienden thuis, dan is het geen overrompeling van vreemde paarden/ruiters en mag ik eventueel eventjes longeren indien nodig.

Mijn merrie is heel nuchter tot nu toe, kijkt naar weinig, maar het kruisen van andere paarden in galop op linkerhand vindt ze nog heel eng.

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:17

SabinaRoset schreef:
gomir schreef:
Ik zou het ook aan de regio-inspecteur voorleggen. Zeker als je zegt dat ze beter springt dan beweegt zou je in de springrichting weleens meer kans kunnen hebben, ongeacht de vader. Maar dan moet ze wel echt goed genoeg springen en ook een leeftijdsconforme verrichting kunnen laten zien.



Ik zal eens overleggen! Wat wij telkens horen van meerdere springinstructeurs en laatst nog van een springruiter met eigen stal is dat ze allemaal verrast zijn van haar springmanieren en ze het voor haar leeftijd enorm goed vinden. Ze is absoluut geen slechte beweger maar is nog wat te onzeker en slap om zo benenzwaaierig te lopen wat ze wel ‘verwachten’ bij de IBOP dressuur (om het even kort door de bocht te zeggen)


Verwachten ze dit dan bij een IBOP? Want dan ga ik er nog eens over nadenken. Mijn merrie beweegt correct en functioneel, had nette scores op de keuring (75 op de 3 gangen), maar is zeker geen benenzwaaier, onder het zadel moet ze nog wat leren haar rug los te laten, vooral in draf.
Het is al binnen een maand, en niet dicht bij de deur, dus misschien moet ik haar de stress van het transport en evenement maar besparen als de kans eerder klein zou zijn?
Kan ze Elite worden achteraf via sportresultaten? (ze is voorl.Keur D-OC)

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 10:25

@ Hindo2 en @ Vulina:

Hartelijk dank voor de feedback! Ik ga er nog over moeten nadenken, ze is nog heel groen, nog niet veel gewerkt en met name de overgangen zijn vaak nog niet mooi in de hand en in balans....maar ik wil er nu ook geen extra druk op gaan zetten juist voor die IBOP. Ze is een lange slungel en nog steeds aan het groeien dus wil haar graag heel houden.

dit is ze ohz, foto's van 3tal weken terug

[ img ]

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 15:47

@ Marie72: Dankjewel, ben er zelf wel heel blij mee, heerlijk nuchter ook! Denk dat ik dan maar ga passen, misschien volgend jaar afhankelijk van haar evolutie. Ik heb alleszins geen spijt van zo 'traag' te zijn, ben er liever zuinig op.
Staan er hier foto's van jouw GGW? Dan lees ik even terug...Uit welke moeder? Kalite's halfbroer is een GGW x San Remo en heeft het tot 2e bezichtiging geschopt.

EDIT ik las net uit een Sorento moeder :)

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:34

Super leuke merries Mosh en Rytm!

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:40

Zoals Sky As meldde vermoed ik voor een 5jarige ook stukje contra, wijken en schouder binnenwaarts. Zal een beetje analoog zijn met de Jonge paardenproeven. Ik zit zelf ook nog te twijfelen om dit jaar nog een Ibop te doen met mijn 5 jarige Voorlopig Keurmerrie. Maar buiten 2 kleine wedstrijdjes begin vorig jaar verder geen wedstrijdervaring meer tot op heden.

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:01

Gefeliciteerd!

Vraagje, zie ik het verkeerd of staat er geen Ibop KWPN België ( = Turnhout) meer op de planning dit jaar? Ik weet dat deze normaal in april was, maar met Corona vermoed ik dat die toen afgelast is. Zou wel jammer zijn als we in België dan geen kans meer krijgen -O-

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:46

Was idd normaal 4 april, stond gemarkeerd in mijn agenda :(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daydream, YandexBot en 61 bezoekers