KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:07

Malle1970 schreef:
Governor fantastisch en ik heb echt niets met dat paard. Maar wat rijd Adelinde hem subliem.

George Clooney was gewoon bang en gespannen. Als het zijn knieen waren dan had ie geen pas normaal in de aanleuning gelopen.


Eens.


Zag er gewoon echt fijn uit.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:30

_coquette_ schreef:
Vind total us toch echt een aparte!


Ik werd niet blij van dat gehups.

Laat hem dan nog geen passage-piaffe tour doen dacht ik.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:23

Ik moet zeggen dat ik door Hindo echt een super plekje op de tribune heb.


[ img ]

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:23

Dat was inderdaad echt een gaaf paard.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:45

Dan zal ik wel op een ander deel van de tribune gezeten hebben. Sfeer was goed vond ik.

Dieptepunt van de dag was voor wat mij betreft de 2e bezichtiging van de Tuigers.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:34

Jannien1990 die hengsten komen op grond van alle voorgaande selectierondes in de kampioenskeuring.

Het verschilt niet zo heel veel van wat bij de Friezen gebeurt. Behalve dat ze bij de Friezen over iets waar klaarblijkelijk allang is besloten een beetje meer show maken dan bij het KWPN.

Het is algemeen erkend dat het KWPN selectietraject het strengste en zwaarste is van alle warmbloedstamboeken de paarden die ik gisteren in de kampioenskeuring zag hoorde daar allemaal thuis.

De enige fokrichting die echt reden tot zorgen heeft is zijn de Tuigers. De kwaliteit was benende de maat(net als de gemiddelde stokmaat) en het aantal hengsten jankt naar beneden.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:36

Janine1990 schreef:
Stral schreef:
Mag het niet meer aan de kwaliteit van de kampioen dat het niet spannend was dan aan de organisatie ervan?


Nouja, als ze allemaal een rondje doen en de jury dan even vertelt dat Le Formidable echt wel formidabel is... Dan is het niet echt spannend...
Je hebt wel een goed punt, maar ik vraag me dan wel af: Is een paard als Le Formidable dan zo uniek? Wordt er zo weinig uniform gefokt bij het KWPN? Als de kwaliteit van nummer 1 en nummer 7 zo ver uit elkaar ligt?


Nee het gaat niet over 1 rondje.

Alle informatie van de vorige rondes tellen mee.

De rede dat er weinig uniform gefokt word is omdat het een type fokkerij is en geen ras. Er word veel bloed van buiten gehaald.

En gelukkig maar. Ze zijn tenminste niet allemaal hetzelfde.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:13

De criteria zijn omschreven in het fokdoel Janine. Staan volledig omschreven in de richtlijnen rondom te hengstenkeuring.

Eerst op het straatje de correctheid en functioneel zijn van het exterieur en beweging. Daarna gaan ze los in de kooi. Daar word de kwaliteit van de beweging getoond.
2e bezichteging los in de kooi.
3e nogmaals aan de hand.

Het rondje in de kampioenskeuring is alleen maar de exacte plaatsing van 1 tot en met 7.

In het boekje selecteren om te presteren wordt zeer nauwkeurig omschreven wat ze daarbij exact willen zien.

Oh en waarom MAAR 7? Tel eens alle fokrichtingen bij elkaar op. ;)

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:20

Oh en ieder paard krijgt een een toelichting. Als een hengst eruit gaat wordt gezecht wat er goed aan is en wat niet. Bij diegene aangewezen worden wordt er dan verteld wat de aanleiding is om aan te wijzen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:24

Janine1990 schreef:
NatasjavE schreef:
Oh en ieder paard krijgt een een toelichting. Als een hengst eruit gaat wordt gezecht wat er goed aan is en wat niet. Bij diegene aangewezen worden wordt er dan verteld wat de aanleiding is om aan te wijzen.


Maar daar struikelde ik niet over hoor, meer dat hier in de kampioenskeuring aan voorbij werd gegaan, met uitzondering van nummer 1 en 2.


Bij de andere werd dat ook gemeld hoor. Ze zijn allemaal besproken. Ook in de kampioenskeuring.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:34

Citaat:
Zie je het KWPN al zo'n dag organiseren? Dat kan helemaal niet gezien het aantal ggk hensten in 3 disciplines.


*kuch* 4 fokrichtingen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 03-02-19 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:00

Er zijn genoeg BWPers en kinderen van BWPers goedgekeurd bij net KWPN. Ik zie niet in waarom dat het probleem geweest moet zijn.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IvankBacardi, KaasSouffle_ en 56 bezoekers