KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:19

kyrkelover schreef:
Maar ik mag toch een andere definitie hebben van echt eens het register open trekken.
En ja ik houdt er niet van dat benen giga ingepakt zijn oa om medische redenen. Vind het trouwens ook lelijk maar dat is persoonlijk.
Wil graag het complete paard inclusief benen zien die zo strak zijn dat je alles ziet lopen.
Puur persoonlijke voorkeur.

Tuurlijk, we leven in een land met vrije meningsuiting.


Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:19

Mattias in het hol van de leeuw.

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:32

Ik zal wel hard zijn, maar ik vind dat Edward niet zo moet zeiken, hij heeft beweerd dat hij niet wist dat hij verkocht was, terwijl dat paard gewoon bij hem thuis is uitgeprobeerd en het redelijk bekend was dat Totilas te koop was. En zijn bankrekening is serieus gespekt met die verkoop.

Vind het wel grote klasse dat Matthias in het hol van de leeuw komt om Totilas nogmaals te laten zien.

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:39

BloemBloem schreef:
[

Niet hard hoor :)
Snap dat je je gevoel soms aan de kant moet zetten om zakelijk verder
te kunnen, dat neemt alleen niet weg dat ik echt met 100% zekerheid durf
te beweren dat wat die twee hadden ongekend was, moet je toch met mij eens zijn.
Paard zal altijd speciaal voor Edward blijven!


Ik heb het rijtechnisch nooit correct gevonden, teveel de kop erop, te weinig rug en veel spectakel over de benen. Dus eerlijk ,nee...........heb hem live gezien vanaf dat hij 4 was en het is echt een goed paard, maar Edward heeft in mijn ogen dat paard niet veel goed gedaan.

Hij is speciaal voor Edward omdat hij succes had met dat paard. En ik gok dat dat succes het speciale gevoel gaf.

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:47

Aimee schreef:
:=

En Parzival was meer dan alleen een gebruiksmachine voor Adelinde zeker, die het gewoon tot het bittere einde moest blijven doen.


Dat zijn jouw woorden en dat is jouw beleving. Zonder Adelinde had hij als 4 jarige al in de worst gezeten. Of ben je vergeten dat hij uitermate lastig en moeilijk was..................wat Totilas helemaal niet was.

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:51

imaudy schreef:
Super! Wat een kracht straalt het paard uit, echt een opperhengst :j
Vond het wel jammer dat de hele tijd Edward te zien was, natuurlijk doet het hem veel, maar zo zagen we minder van Toto.
Vond dat Matthias het ook keurig deed.

Iets met marketing en verkoopbaarheid :D Zieltjes winnen om Edward maar in beeld te houden.

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 14:58

ponyparadijs schreef:
Wat mij vanmorgen op viel met de 2de bezichtiging dressuur hengsten dat er een aantal niet door zijn gegaan door gebrek aan sport in de moederlijn.
Maar dat is toch ook al voor de eerste bezichtiging bekend
Waarom dan door naar de 2de bezichtiging?


Om aan te geven dat het dier wel kwaliteit heeft en een 2de bezichtigingshengst geeft de kans op preferent worden van de moeder. Vergelijkbaar met het sterpredicaat bij de merries.

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 15:40

Janine1990 schreef:
Wat eigenlijk een onsamenhangend programma... Snap wel dat de sfeer er lastig in te krijgen is :o


Alles uit elkaar trekken heeft wat mij betreft de sfeer er niet beter op gemaakt. Vroeger zat het zaterdag bommetje vol en nu.....vraag mij ook af wie er vanavond nog zit voor die show. Het zou voor mij too much zijn als je er al 4 dagen zit.

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:34

Firelight schreef:
Sommigen worden echt voor weinig verkocht.


Sommige zijn ook echt niet zo veel waard, het is dat ze in de KSS zitten, want thuis krijg je minder. Zijn ook veel 2de bezichtingshengsten.

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 16:39

Janine, Totilas is als jong paard nooit voorgesteld bij het kwpn, dus jouw informatie klopt niet.

7 hengsten voor de kampioenskeuring lijkt mij juist een mooi getal, waarom moet je er nog meer hebben? Wat is de toegevoegde waarde daarvan?

Juist op de showavond was het afgeladen uitverkocht met alleen maar hobbyisten, er zaten gok ik zomaar bar weinig fokkers. Vooral veel mensen die Totilas wilden zien.

Verder denk ik dat het feestje van gisteren best leuk bedacht is, maar erg langdradig en eerlijk: Na de KSS wil je toch gewoon naar huis als je de hele dag op de tribune hebt gezeten?

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:12

Maar Janine, de hengsten zijn en op de 1ste bezichting op stand/exterieur gekeurd en op de 2de en tijdens de 3de ook nog een keer. Waarom dan wederom tijdens de kampioenskeuring?

Ik denk dat je de gehele keuring eens moet kijken, want alles wat jij benoemd over de Friese hengstenkeuring is ook gewoon gebeurd bij de KWPN keuring.


Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:00

In het kader van het welzijn ben ik juist blij dat het niet meer zo'n show is als vroeger. Beestjes zijn pas 3.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LaDonna75 en 44 bezoekers