Ik wil zoo graag een veulen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pluttersput
Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Ik wil zoo graag een veulen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-19 01:59

Maar een hengstje kan ik niet houden.

Ik lees het zo veel en zo vaak. Ik wil met dit topic niemand voor het hoofd stoten, het is echt gewoon oprechte interesse.

Als je gaat fokken met je merrie, want je wil zo graag een veulen van haar. En er komt een hengstje uit. Veel mensen zijn er dan ontzettend dol op: supermooi, superlief, precies wat we zoeken! Maar er zit een slurfje aan..

Veulen is dan vaak voor de verkoop: want een hengstje kan ik niet houden...
Waarom dan toch niet laten ruinen? Als het precies is wat je zoekt, en precies wat je wil, waarom dan verkopen alleen omdat het hengst is? Zelfs als je alleen merries hebt lopen kan een ruin daar toch prima bij?

Als je opvolging voor je fokmerrie zoekt, dan snap ik dat natuurlijk helemaal. Het is logisch dat je dan graag een merrie terug zou willen. En er zullen vast tig andere redenen zijn die ook hartstikke logisch zijn, en misschien is deze dat ook wel hoor!

Maar ik snap het niet. Waarom niet laten ruinen en lekker houden als het precies is wat je zoekt?

Oh ps: ik wist niet zo goed waar het heen moest, verplaats het gerust modjes!


Pluttersput
Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-19 21:28

Knert schreef:
Snap het probleem niet. Mensen mogen toch voorkeur hebben en idd afwegen dat als het een hengst is... het verkocht gaat worden.

Echte fokkers zullen meer waarde zien in een merrielijn. En dat toevallige ‘slurfje’ maakt het juist geen merrie.



Zoals gezegd, het is gewoon oprechte interesse. Ik vind het namelijk geen probleem, iedereen moet vooral doen war hij of zij graag wilt. Ik vroeg me alleen de beredenatie af :)

Pluttersput
Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Ik wil zoo graag een veulen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-19 22:46

Nou niet per se hoor.. ik zie het op bokt ook vaak voorbij komen bij de rijpaarden of in de advertenties:

Droomveulen, precies wat ik wilde, maar ik kan geen hengsten houden. En dan denk ik, dan ruin je toch?

Pluttersput
Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Ik wil zoo graag een veulen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-19 12:19

Maar petraaken, stel er komt nou een geweldig hengstveulen uit, wat aan al je eisen voldoet en waar je dol op bent.
Houd je het dan ook niet omdat je geen hengsten kan houden? Of zou je dan overwegen hem te laten ruinen zodat hij wel kan blijven?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ellebel123 en 142 bezoekers