Bloedspreiding in de dressuurfokkerij 10 jaar later.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Bloedspreiding in de dressuurfokkerij 10 jaar later.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:52

Ken enkele nakomelingen van H-Ekwador en die moet ik toch niet hebben als dressuurpaard... uit nochtans goeie moeders. Is een echt geluksproduct imo...

En wat betreft Briar, die heeft bijna niet gedekt omdat z'n nafok op weinig trok... buiten Biggles denk ik niet dat die een GP paard gegeven heeft.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....


s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:59

Dan ben ik fout.
Ik ken er dus echt geen enkele... buiten dan Biggles.

Vond het zelf altijd een enorm tof beest.
Laatst bijgewerkt door s0173957 op 17-01-19 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 09:13

Zoveel merries heeft Henkie ook in Duitsland niet gehad hoor...

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Bloedspreiding in de dressuurfokkerij 10 jaar later.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 11:36

Vivaldi ook niet, nog niet in de verste verte, maar hij geeft ze wel...
Da's dus een beetje een non-argument.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:26

Dat de OC score niet gekend is tot daar aan toe, maar er is gewoon sowieso een zweem van onduidelijkheid over de vereisten tot veterinair goedkeuren in Duitsland.
Wat echt klote is eigenlijk...
Wij dekken wel bijna altijd met Duits bloed, maar heb graag dat ze ook ofwel KWPN erkend of Deens of Zweeds ggk zijn. Dan wéét je dat de foto's ook ok zijn.

Want daar spreken we dan ook nog niet over, hoe is de gezondheidstoestand van al die andere vreemde bloedlijnen / rassen?
Laatst bijgewerkt door s0173957 op 22-01-19 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 10:01

Maar Zingaro heeft dan weer het probleem dat hij het mentaal eigenlijk niet kan, véél te scherp.
En dat komt dan imo toch van die tuigerkant.

Het begint gewoon al met durven te kijken over de grens. Daar loopt meer dan genoeg om de NL populatie van ander (geen nieuw) goed bloed te voorzien.

Een hengst als Rock Forever of z'n kleinzoon Revolution, die hebben bloed dat je in NL nergens vindt.
Of Rubin Royal, ...

Als je gewoon al kijkt naar de hengsten van nu om een naam te noemen Helgstrand, als je die afgaat...
Boticceli, Don Deluxe, Devenport, Quaterhit, Revolution, Springbank, Fürst Highlight, Ferdades...

Allemaal hengsten met bloed dat je in NL niet of amper terugvindt...

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 10:59

Vulina schreef:
Precies. En als je niet over de grens wilt, de Nederlandse hengstenhouder hebben allemaal ook al wel zo'n beetje 1 of meer staan met vrij bloed.



Deparon US, Easy Game, Fürst Donnerhall, Just Wimphof, Schwarzgold bij Van Uytert alleen al.
Fontaine, Formidable, Spielberg bij Nijhof.
For Ferrero bij Van de Sande en die heeft met Rico nog eentje in de 2de bezichtiging.
Flavio, Toto JR (al heeft die er al een hoop gedekt, Trafalgar (idem), Taminiau, bij Glock.


En dan heb je verdelers zoals De Ijzeren Man, Van Norel die van over heel Europa bij wijze van spreken sperma kunnen bezorgen.

Het is gewoon een beetje meer een kwestie van jullie Hollandse chauvinisme een beetje te laten varen en ook eens durven naar iets anders te gaan.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:36

Malle1970 schreef:
Er is in Duitsland ook nog zat ander bloed te halen en de Duitsers halen het vreemde bloed weer in Nederland. Maar op de een of andere manier sluit dat Duitse bloed niet altijd aan, bij de Nederlandse paarden.
Waarom sluit het bloed van Donnerhall zo goed aan bij de duitse lijnen en zien we in Nederland die aanparing met dat bloed wel, maar toch komen er niet zulke goede paarden uit.


Da's imo niet waar, ik heb er zelf thuis de voorbeelden van staan.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:20

Ik heb zelf een Daddy Cool gefokt uit een KWPN geboren merrie (Rubinstein x Ramiro).
Was die op 9jarige leeftijd niet geblesseerd geraakt liep die nu GP.
Ligt dat dan aan de aanparing van D-bloed met KWPN of gewoon aan dikke pech, ik zeg het 2de.
Verhaal van 'als en indien', dat snap ik al te best, maar de intrinsieke kwaliteit was er zéker.

Uit deze merrie is met Don Schufro trouwens een Z2 merrie (die potentieel had voor meer maar bij een jonge amazone terecht gekomen is waarmee ze van B naar Z gereden is en nu de fokkerij in gegaan is) en een internationaal junioren paard gekomen (die nu in Amerika met zo'n typische rijke amateur Inter I rondhobbelt, ook op goed karakter).

Dus wat zouden die er niet zijn...


Nu kan je met elke kromme bok naar Z2 rijden, maar toch...

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:37

Hey, is KWPN ingeschreven bij geboorte è, dus een rasechte Nederlandse rosse furie :D

Wij schrijven ook al haar nakomelingen OLD in hoor ;)

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:28

Maar daar zit nu ook het probleem.
Mensen fokken paarden waarmee ze zelf niet overweg kunnen en klagen dan dat ze moeten investeren om ze te kunnen verkopen.

Als je topkwaliteit wilt dan moet je ofwel zelf kunnen rijden en ze dan tamelijk betaalbaar op niveau krijgen, of je blauw betalen aan stalling en ruiter.
Maar als je dat als fokker doet, wetende dat je zelf de opleiding niet kan, dan moet je ook echt niet klagen dat het je achteraf geld kost.

Wij fokken er gemiddeld eentje om de 2 jaar, soms om het jaar. Ik doe alles qua rijden zelf, ben alles behalve een toptalent maar heb ze al wel allemaal op 6jarige leeftijd weten klasseren in Z2 en ze ofwel dan verkocht ofwel aangereden tot de PSG.
Dat kost mij veel tijd, veel moeite, veel geld, maar dat betaalt zich meestal wel +/- terug. Omdat ik het ZELF kan en omdat mijn ouders mij ook helpen in stalmanagement (ja, zelfs als 31jarige is dat nodig).

Als je weet dat je dat niet zelf kan dan moet je ofwel niet fokken, ofwel ze verkopen als veulen, ofwel investeren. En daar niet over klagen.



Soit, wat dit te maken heeft met bloedspreiding is mij wel helemaal niet duidelijk, maar dat wilde ik toch even zeggen.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Bloedspreiding in de dressuurfokkerij 10 jaar later.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:22

Ow, trouwens, ik doe totaal niet mee aan predikaten...
Bij mij tellen 2 dingen: goeie foto's en sportsportsport

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Bloedspreiding in de dressuurfokkerij 10 jaar later.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:08


Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 08:50

Trust me, Oldenburg is het te doen om goeie paarden.
Of dat nu een Gelder is (Henkie, Kardieno) of een compleet Duits gefokte KWPN'er (Just Wimphof) maakt hun geen moer uit. Als het goed en gezond is keuren ze het goed.


Btw, als het stamboek de bloedspreiding niet actief ondersteunt, dan nog kan je het als fokker toch doen?
'Vreemd' bloed genoeg, is hier al zo dikwijls gezegd, maar je moet gewoon zelf je ogen open doen en durven eens een andere keuze te maken.
Daar komt deze discussie élke keer weer op terug hoor, zélf de keuzes maken.
Laatst bijgewerkt door s0173957 op 06-02-19 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 08:56

Dante Weltino staat wel ter dekking, alleen met DV...

Het enige waar Helgstrand naar kijkt is de kans om geld te verdienen... al heeft hij 100 Springbanken lopen, als de 101ste ook zo'n goeie is koopt hij die ook...
Laatst bijgewerkt door s0173957 op 06-02-19 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 08:58

Elisa2 schreef:
Oke, ik dacht dat hij al een tijdje niet meer beschikbaar was.


Vers niet beschikbaar nee, maar er is DV genoeg.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Bloedspreiding in de dressuurfokkerij 10 jaar later.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 09:24

Dan is het een heel simpele vraag die je jezelf moet stellen, met een nog simpeler antwoord: moet ik bij KWPN blijven als fokker?

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Bloedspreiding in de dressuurfokkerij 10 jaar later.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:17

Z'n eigen Habanna, maar die is geruind :D

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Bloedspreiding in de dressuurfokkerij 10 jaar later.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:49

Maar wel geboren als GP paard... én bloedspreiding!

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:42

denisesilver schreef:
s0173957 schreef:
Dan is het een heel simpele vraag die je jezelf moet stellen, met een nog simpeler antwoord: moet ik bij KWPN blijven als fokker?

Zou je denken dat dat misschien bij de verkoop ligt van de fokproducten? Ik weet, een goed paard verkoopt altijd, maar zie toch wel dat er veel gekeken wordt naar watvoor papier erbij zit.



Men ziet naar moederlijn en vaders.
Of dat dat een KWPN, BWP, Z, OLD, HANN, RHEIN, ... maakt weinig uit denk ik.

Zeker niet bij paarden onder het zadel, dan koopt men gewoon kwaliteit, geen papier.
Bij merries speelt het mss iets meer, maar in België bv kijkt men echt niet naar predikaten in de moederstam, enkel en alleen naar sportprestaties.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:42

Rachral schreef:
s0173957 schreef:
Maar wel geboren als GP paard... én bloedspreiding!

Een sportpaard is nog lang geen fokdier, een enkeling wel. Een echt vaderdier kan wel een goed sportpaard worden mits bij goed management...
Net zoals niet iedere merrie een goede fokmerrie is, hoeft helemaal geen GP gelopen te hebben.
Een fokdier heeft wel echt 3 goede gangen nodig en alle bovengenoemde kwaliteiten.


Dat zou nochtans toch het uitgangspunt moeten zijn, eentje die het zelf kan kan het ook doorgeven.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:31

http://www.eurodressage.com/2019/02/15/ ... -leopard-m

Citaat:
Blue Hors Livius will be presented for Danish Warmblood licensing in March, and he will also be presented for Oldenburg Verband and Hannoveraner Verband in 2019.


Blue Hors zorgt zelf voor bloedspreiding in z'n hengstenaanbod, beste uit Nederlandse, Duitse en Deense fokkerij.
Laatst bijgewerkt door s0173957 op 15-02-19 08:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:34

[***] schreef:
Wat heeft dat paard met bloedspreiding te maken


In NL niks, maar dat zegt weer meer over je eigen denken... fokkerij is geen nationaal gegeven meer.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:21

Sinds wanneer is Denemarken de andere kant van de wereld?
Kijk, door dit soort van denken krijg je net het probleem...

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Bloedspreiding in de dressuurfokkerij 10 jaar later.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:44

Enige dat je hebt is de €50 kosten van Hippo-express elke keer.
Voor de rest geen enkel probleem, zeker niet bij Blue Hors dat je volledig via de Ijzeren Man kan regelen.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers