KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:26

Jammer dames! Toch altijd een beetje een teleurstelling. :(
Het is en blijft een momentopname en een jurysport..


Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:02

Vind ik ook KahluaB, [***] had eerste premie op de veulenkeuring en liep in de kopgroep maar had op de stmb keuring 75/75 terwijl er andere paarden (incl. ander eigenaren :') ) meeliepen die veeel mindere galop hadden die hogere punten kregen.
Het staat nu zo en ik vind dat het KWPN misschien wat diversere keurmeesters moet neerzetten, bij ons staan vaak dezelfde en dan komt die weer bij fokker X en ga zo maar door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:41

Quir schreef:
Elisa2 schreef:
Mee eens, daarnaast vraagt de Pavo ook een bepaalde manier van voorstellen en rijden wat ook niet altijd wenselijk is als je zuinig bent op je paard.


Dat inderdaad ook. :j
Pavo is vooral heel veel benenzwaaierij.


Dit dus. Ik heb geen benenzwaaier maar eentje die van achter alles doet en voor niet super spectaculair is. Dan heb ik er al weinig te zoeken omdat ze het meeste voor de wapperaars vallen.

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 14:45

Gefeliciteerd! Helaas zit CK er niet in voor mij.
Toch te weinig kracht om goed te kunnen voorbereiden dus mevrouw heeft lekker genoten van een vakantie. :)
Ze staat er overigens niet slecht bij, maar is voor het mooie even te dik (alhoewel, ik houd hier van. Zeker omdat ze met een poep en scheet weer op de ribben staat haha) :')

[ img ]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:45

Haha drachtig is wel wat overdreven hoor. :')

Zit enorm veel spier bij nu. Vooral op schouder, rug en bil. Dat tekent ook. Misschien is het de hoek want met onderstaande foto ziet ze er 'gewoon goed'uit.

[ img ]

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:46

Ja mijn full body foto skills moet ik nog even trainen haha. 8-)
Zijn er hier nog merries voor de CK dit jaar?

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:57

Had ik toch naar de keuring moeten gaan dit jaar. :')
Nee geintje, normaliter zijn ze in de beemster juist heel moeilijk met punten vind ik.

Je bedoelt eerste premie etc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 06:31

jolanda20 schreef:
[ [url=m/HI9Ild.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ze is dus nog wat overbouwd.
Maar tzt aanmelden als dressuurpaard of springpaard..
Of kan ik beter thuis blijven


Ze is toch dressuur gefokt? Tenzij ze mega kan springen heb je aan de springkant imo niet zo veel te zoeken dan. Qua overbouwdheid valt het wel mee volgens mij, als je een lijn tussen schoft en kont trekt is deze regelijk horizontaal. Ze heeft volgens mij gewoon een flink weke rug. Hoe staat zij in het werk en is zij altijd al zo geweest qua bouw?

[ img ]

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:15

Een paard uit 2014 is nu 4 en wordt 1 januari 5 :)
Mag dus tot en met einde 2018 4 jarige proef lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:22

Ajesca123, gefeliciteerd. :)
Mijn merrie had een oude draadwond aan haar linker achterbeen, dik stug stukje litteken. Hebben ze geen op of aanmerking over gemaakt en heeft gewoon 75/75 gehaald. :)
Misschien scheelde het dat ze al prok was en dus goed daarop, dat zal ik nooit weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:39

Esplendido schreef:
Het gaat om deze merrie.

https://www.[***].nl/horses/pedigr ... adylira-jb

Zowel moeder als grootmoeder zijn EPTM merries. Het klinkt heel goed, een groene merrie brengen en een aantal weken later een zadelmaker, gekeurde merrie ophalen met wellicht een predicaat. Maar ik vraag me af of het niet teveel is voor een jong paard. Uiteindelijk wil ik wel gewoon een fijn te rijden merrie.


Ik vond het te veel voor de mijne. Ze worden daar dagelijks 20 min gereden (dat was toen) en er komt heel veel op ze af (mentaal). Ik vond het net ff te zwaar voor een net 3 jarige.

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:39

Ja ik heb juist de keuze gemaakt om het niet te doen, toen ik wist hoe het in zijn werk ging. Ik heb haar in maart zadelmak gemaakt en toen daarna voorbereid op de keuring en daarna weer opgepakt (in november).
Ze is in die tijd 8 cm gegroeid dus dat is fijn dat ik het zo rustig aan gedaan heb.

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 08:43

Wachten tot ze er klaar voor zijn.
Je kunt vaker meedoen overigens aan beide maar ja, hoe groot is de kans dat je paard van 60 pnt naar een 75 pnt gaat... Kost ook allemaal veel geld dus ik zou wachten tot ze er klaar voor is en desnoods een kenner vragen haar eens te beoordelen.

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 07:15

[***] was (en is nog steeds) een beknopt paard, wel heel hoog op haar benen maar wel een kort gebouwd paard. Niks over gehoord behalve beetje een stijle croupe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:39

Dan zou ik even de papieren moeten terug kijken. Gaat om deze merrie, was nog erg jeugdig met 3 op de keuring maar toch 75 punten voor exterieur gehad. (ook al eerder in topic geweest);

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:13

fokfanaat schreef:
Hellend dus


Nou moet ik wel zeggen, als er eentje een goed achterbeen heeft.. is zij het wel. Dat hele croupe verhaal is in theorie hartstikke leuk maar je hebt uitzonderingen :).

Denk dat ze daarom er ook niet op 'afgestraft' is. Ik denk dat het ook per jury verschilt hoor.


Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:16

Vanwaar die keuze Jolanda?

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 08:17

Ah je wil haar niet zelf trainen dus. Je kunt misschien diegene die je haar zou willen laten trainen eens laten kijken. Overbouwd is niks mis mee toch, het is een jong dier. Neerwaarts gebouwd is wel iets anders. :)

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:29

Voor die dagen kwamen zaten we echt al in mei of zo.. belachelijk laat in NH.

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:28

Ik zou springen doen als ze daarin uitblinkt. :)

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:46

KahluaB, hoe vaak ik een merrie wel met dikke punten ster heb zien worden maar niet elite door beenstand... Komt best heeel regelmatig voor helaas. Zijn ze net een heel klein tikje frans of iets, en dan valt het toch op voor elite.

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 07:35

Oh is dat zo Gomir? Dus als ik nu een met een Duitse hengst uit mijn A register merrie een veulen fok, krijgt het veulen alsnog vol papier bij KWPN? Dat wist ik helemaal niet! *\o/*

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:42

Ah top! Dankjewel!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:53

Ik denk dat je een jonge merrie hebt, dan is het vaak beter om naar de stamboek opname te gaan inderdaad.
Thuiskeuring is alleen intressant als je dus al een predicaat hebt en op die manier ster kunt worden.

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:05

Ik zou deze ook niet zo met dit been naar de keuring doen.. zal maar net bijv. Een tikkie op de trailerklep krijgen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers