KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pillow
Berichten: 7726
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 21:35

[***] schreef:
Ik vind het heerlijk maar vraag me af wat die oude boertjes van die dancemuziek vinden :D

Fijne hengst die Cizandro

Bedoel je daar nou mee te zeggen dat er bij de tuigers overwegend of alleen maar oude boertjes zijn?

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max



pillow
Berichten: 7726
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:55

[***] schreef:
Eh ja vergrijzing is daar een probleem
Vandaar ook de aandacht voor jong KWPN daar vanmiddag

Alle tuigpaard 'mensen' die ik ken zijn toch dik onder de 50 dus denk dat het wel meevalt.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

pillow
Berichten: 7726
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:57

Vulina schreef:
Toch ook veel Friese eigenaren..

Ja er zijn ook veel friezen met tuigpaarden

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

pillow
Berichten: 7726
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:27

Janine1990 schreef:
Malle1970 schreef:
Maar Janine, de hengsten zijn en op de 1ste bezichting op stand/exterieur gekeurd en op de 2de en tijdens de 3de ook nog een keer. Waarom dan wederom tijdens de kampioenskeuring?

Ik denk dat je de gehele keuring eens moet kijken, want alles wat jij benoemd over de Friese hengstenkeuring is ook gewoon gebeurd bij de KWPN keuring.


Ja, dat weet ik wel. Maar het gaat toch om het opbouwen van spanning?
Die Friese hengsten zijn al goedgekeurd, die heeft de jury ook al vaak genoeg gezien. En toch maakt het volledige plaatje de spanning om te snijden voor fokker, eigenaar en bovenal voor het publiek.

Nu weet ik nog steeds niet wat de selectiecriteria zijn voor de kampioenskeuring, ik wil namelijk ook gewoon begrijpen wat het KWPN wil. Ze hoeven voor mij helemaal niet de KFPS HK te kopiƫren, maar ik gun het ze gewoon enorm als ze maar een beetje meer van die sfeer kunnen oppakken. En ik denk dat begrip kweken onder het publiek daar enorm aan bijdraagt.

Je kunt deze KWPN keuring helemaal niet vergelijken met de Friesenkeuring. Hier gaat het om de jonge hengsten voor aanwijzing. Dit gebeurt bij de Friesen ook op donderdag en vrijdag met een eerste tweede en derde bezichtiging. Deze lichting wordt op de zaterdag alleen even gepresenteerd. Op de sfeervolle uitverkochte zaterdag kunnen alle al goedgekeurde hengsten in alle leeftijden gepresenteerd worden. Hieruit komen de kampioenschappen die voor zoveel spanning en sfeer zorgen. Zie je het KWPN al zo'n dag organiseren? Dat kan helemaal niet gezien het aantal ggk hensten in 3 disciplines.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

pillow
Berichten: 7726
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:52

NatasjavE schreef:
Citaat:
Zie je het KWPN al zo'n dag organiseren? Dat kan helemaal niet gezien het aantal ggk hensten in 3 disciplines.


*kuch* 4 fokrichtingen.

Nou ja ik bedoel tuig gelderse en rijpaarden, maar eigenlijk zijn het 4 je hebt gelijk

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers