busje kopen voor de menwagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vandeshetjes
Berichten: 46
Geregistreerd: 14-08-18

busje kopen voor de menwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-21 07:00

Hai, inmiddels is mijn shetlander beleerd en wil ik wel op stap. Ik zit te denken aan een busje, om de menwagen van 100 kilo in te zetten. En dan met een lier naar binnen halen. Menwagen is ong. 175cm lang, 132 hoog en 110 breed.
Het liefst zou ik een hca sulky willen, die klap ik tegen de klep van de trailer aan. Zoiets doe ik nu ook met de sulky van mijn minipaardje. Maar, het is veiliger om met een vierwieler met goede rem te rijden. Mijn pony is ruim 1 meter ongeveer. Ik twijfel nog steeds, ga ik eerst verder met bevestigen en dan toch voor een sulky of een busje kopen om de menwagen in te vervoeren. Maar, aangekomen op je rijplek moet je eerst de trailer weer afkoppelen, pfoe, wat een gedoe.
Wie heeft er nog ideeën?


Onali
Berichten: 18377
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:36


Black is the colour of my true love's hair

Lys_PPA
Berichten: 1318
Geregistreerd: 30-09-19

Re: busje kopen voor de menwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:58

Ik heb een 2 paards trailer en daarin plaatsen we voorin onze 4 wieler met daarachter onze minishetten (dubbelspan met schofthoogte van ca 85 cm, zij staan over de breedte van de trailer). Toen we ze kochten hebben we de menwagen ook in een busje gehad, maar we kwamen niet uit met de bokhoogte van het menwagentje. Die kun je gelukkig wel eraf halen, maar om dat elke keer te gaan doen is ook niet echt handig.

Dennis
Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: busje kopen voor de menwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 12:51

Ik heb heel lang mijn wagen in mijn auto gehad (een verlengde en verhoogde Ford Connect, dus geen hele grote bus ofzo), maar ben heel blij dat ik nu toch een trailer met koetsframe heb. Dat afkoppelen steeds was toch altijd een gedoetje.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: busje kopen voor de menwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:01

Een busje met een schuifdeur aan de zijkant? En niet uitkomen met de bokhoogte? met een wagen voor een shet? Dan was dat een heel laag busje of een hele hoge kar.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

xxpetraxx
Berichten: 329
Geregistreerd: 11-10-09

Re: busje kopen voor de menwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:04

zie PB :)

Bob v. Nieuwenhuis Enkelspan Dr. pony ZZ+4/ Va. pony ZZ+27
Singelwoud's Nassau Enkelspan Dr. Pony L+11/Va. Pony M+9
Bob/Nassau Dubbelspan Va. Pony M+2 Reserve kampioen hippiade 2021 L

Dennis
Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:20

pillow schreef:
Een busje met een schuifdeur aan de zijkant? En niet uitkomen met de bokhoogte? met een wagen voor een shet? Dan was dat een heel laag busje of een hele hoge kar.


Bij 2 van de wagens die ik in mijn auto gehad heb moest ook het bokkussen er af of om geklapt worden.
Bij een kleine concourswagen niet.
Maar ik had dan ook geen bus, maar een (verlengde en verhoogde) bestel-auto.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: busje kopen voor de menwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:29

Zou kijken voor een mentrailer. Veel praktischer :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Lys_PPA
Berichten: 1318
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 17:22

pillow schreef:
Een busje met een schuifdeur aan de zijkant? En niet uitkomen met de bokhoogte? met een wagen voor een shet? Dan was dat een heel laag busje of een hele hoge kar.

Mercedes Vito dus geen grote bus.. die had wel een schuifdeur maar daar had de kar niet doorheen gepast.

De kar:
[ img ]

Hier staan ze nog niet vast/definitief maar om een beeld te vormen vd ruimte:
[ img ]

vandeshetjes
Berichten: 46
Geregistreerd: 14-08-18

Re: busje kopen voor de menwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-21 18:22

Tja, ik heb net even gekeken bij meetrailers, ik zag een Hati mentrialer staan. We hebben een Hati trailer, mss kan Marsman zoiets er aan vastmaken, ik zal eens bellen.
De sulky van mijn mini zit achterop de klep, ook best handig.
Ik had vroeger ook 2 kleintjes plus marathonwagen in de Ifor Williams, haha, dat ging goed...

assie
Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:19

Ik zag laatst op Facebook een menbus te koop langskomen. Heerlijk ding om in te rijden (ik mocht een keertje mee groomen)
Past alles in wat je nodig hebt en Pony's staan veilig. Enige wat ik er zelf aan zou veranderen is meer (dag)licht in de paardenruimte tijdens het rijden, maar dat is niet zo moeilijk te realiseren..

Oh edit... ik zie net dat de eigenaresse van de menbus hierboven al gereageerd heeft. *sorry, spuit elf :o?

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 23:43

vandeshetjes schreef:
Hai, inmiddels is mijn shetlander beleerd en wil ik wel op stap. Ik zit te denken aan een busje, om de menwagen van 100 kilo in te zetten. En dan met een lier naar binnen halen. Menwagen is ong. 175cm lang, 132 hoog en 110 breed.
Het liefst zou ik een hca sulky willen, die klap ik tegen de klep van de trailer aan. Zoiets doe ik nu ook met de sulky van mijn minipaardje. Maar, het is veiliger om met een vierwieler met goede rem te rijden. Mijn pony is ruim 1 meter ongeveer. Ik twijfel nog steeds, ga ik eerst verder met bevestigen en dan toch voor een sulky of een busje kopen om de menwagen in te vervoeren. Maar, aangekomen op je rijplek moet je eerst de trailer weer afkoppelen, pfoe, wat een gedoe.
Wie heeft er nog ideeën?


Op marktplaats stond een bus voor pony’s waar de paarden en de wagen in kunnen.

Edit: gevonden:
https://link.marktplaats.nl/m1694753184 ... nt=app_ios

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

roekes
Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: busje kopen voor de menwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 06:25

Xxpetraxx heeft er eentje te koop!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

vandeshetjes
Berichten: 46
Geregistreerd: 14-08-18

Re: busje kopen voor de menwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-21 11:48

Ja, mooi! Maar ik ga eens voor een andere trailer kijken, kar opmeten, kijken of ie in een trailer kan, rek erachter en dan ruimte voor mijn pony. Ik denk dat dat het beste is.

Letsdunit
Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 11:54

Ik zou toch ook naar het sulky idee kijken, een rem op een wagen is handig bij bijvoorbeeld halt houden of een heuveltje af maar als je het doet om het eventuele er vandoor gaan te stoppen trekken ze evengoed toch wel door je rem.

Kookaburra
Berichten: 5334
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 12:06

Hier regelmatig gegroomd bij iemand die zijn menwagen op de pickuptruck had staan. Ook met rijplaten en een lier. Door de hoogte van de pickup hadden we genoeg ruimte om de menwagen van de pickup te halen zonder de paardentrailer te ontkoppelen.
Het enige wat we moesten doen was het haaks parkeren van auto - trailer.

Mijn prachtige tekenkunsten:
[ img ]

De kookaburra (Dacelo novaeguineae), ook bekend als lachvogel, is een ijsvogelsoort.
Never ever underestimate the importance of having fun <3

vandeshetjes
Berichten: 46
Geregistreerd: 14-08-18

Re: busje kopen voor de menwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-21 06:51

Ja, ook mooi, een pick up, mijn man is er gek van, zal maar niet dit idee doorvertellen haha. Er komt een busje, en ik ga eens kijken naar een andere trailer. De rem van de sulky, ja ik heb er eentje op de hca, die stelt niets voor, makkelijk om af en toe bij te remmen, maar mijn mini gaat er gewoon doorheen. De vierwieler die ik nu heb voor Flip, daar zit een goede rem op, pony is 190 kilo, kar is 100 kilo, dan wij nog, dus ik denk niet dat ie dat gaat trekken met de rem erop.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker