Wat draag jij in de winter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Wat draag jij in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 20:18

Gisteren een uurtje buiten op pad geweest. Een spijkerbroek met daaronder een panty. Een hemd, een T-shirt, 2 dikke truien, een vest en een jas. 2 paar sokken en 2 paar handschoenen. Nog steeds verkleumd! :=

Hoe hou ik mijzelf warm tijdens het mennen? Vooral handen en tenen doen ontzettend pijn van de kou. Ik heb winter menhandschoenen besteld. Maar daar ben ik er nog niet mee. Op internet kom ik van alles tegen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Dus wat hebben jullie aan?
Liefst met linkjes erbij!

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Wat draag jij in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 20:23


Anoniem

Re: Wat draag jij in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 20:26

Een overal gaat mij nog iets te ver. :P

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Wat draag jij in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 20:27

Legging met skibroek, longsleeve met trui en een dikke winterjas... Plus een menschort!

RobinSputnik

Berichten: 504
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 20:36

Ik zeg ook winter overall. Kan niet meer zonder :+ En ideaal want geen werk om aan te doen, maakt niet uit wat voor outfit je er onder aan hebt.

pjer
Berichten: 1577
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Wat draag jij in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 20:50

Een paar maanden geleden had ik dit topic geopend daar staan wel goede tips in: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=21&t=2004895

Afgelopen donderdag droeg ik een thermo panty, spijkerbroek, menschort, thermo tshirt, fleecetrui, bodywarmer, helly hansen werkmannen jas, 2 sjaals, met fleece gevoerde muts en ideal gevoerde menhandschoenen. oh en merino sokken in dikke gevoerde laarzen met een schapenzooltje erin. het was overigens -1 toen ik ging rijden. Uiteindelijk wel koude vingers en koude tenen gehad maar voor de rest prima lekker warm. en dan ben ik echt een koukleum hoor.

Liseef

Berichten: 522
Geregistreerd: 21-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:10

Ik mis in jouw opsomming nog een muts. Ik weet niet of je die op je hoofd had tijdens het mennen, maar dat scheelt ontzettend veel. Hier ook een echte koukleum, dus als het koud is draag ik altijd een muts op stal. :)

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:03

AmoorM schreef:
Een overal gaat mij nog iets te ver. :P


Oh zeker, mooi is anders maar wel heel comfortabel en lekker warm. En zoals ik zei blijf je schoon en warm. Zeker met de blubber in het bos ben ik blij dat ik het pak weer uit kan en schoon in de auto kan gaan zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:09


Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wat draag jij in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:58

Winter overall!! enige manier om heerlijk op de bok te zitten :D
Als het echt gaat vriezen doe ik boterham zakjes om mn tenen tussen dubbele sokken. Mn handen doen het wel prima met goede handschoenen eigenlijk. En ik heb een ski-helm ipv cap in de winter, want die heeft van die oor-stukken.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:13

Ik heb bij de Primark fauxfur leggings gekocht. Ideaal voor onder een jurkje, maar nog beter voor onder een spijkerbroek met mennen. Echt zo lekker warm.
Verder een t-shirt, wollen trui en een fleece jas met daarover een oude winterjas waar de helft van de voering uit is gewassen.
Een muts als het echt koud is (helpt tegen koude tenen, Écht waar!). En tot slot 2 paar simpele dunne 1-euro handschoenen van het epplejeck tentenkamp over elkaar en warme winterlaarzen van Panama jack met schaap aan de binnenkant.

Als dat allemaal niet helpt: de winterdeken van paardlief over me heen.
Of binnen blijven tot het weer warm en zonnig is buiten

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:28

Wol direct op de huid dragen als basis laag. Die rommel van Decathlon, Lidl en Perry die vaak aanbevolen worden zijn echt niet te vergelijken met goede wollen thermokleding.

Devold, Icebreaker, Smartwool, Dilling, Aclima. Dat soort spul, het maakt echt een verschil!

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:35

AmoorM schreef:
Een overal gaat mij nog iets te ver. :P

Maar waarom? Je wilt het toch warm en comfortabel hebben?

MiekeFS
Berichten: 199
Geregistreerd: 30-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:54

Ik doe nooit meer spijkerbroeken aan met mennen in de winter.Voelt op een of andere manier altijd koud aan.
Thermo sokken met ski boots
Thermo legging met skibroek erover.
Thermohemd, thermoshirt bodywarmer neksjaal
Wind en waterdichte regenjas met hoge kraag en capuchon
Onder mijn handschoenen graag ik van die chirurgische wegwerp handschoenen.
Heb het nooit meer koud met mennen.
Menschort ligt ook op de wagen

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 15:06

MiekeFS schreef:
Ik doe nooit meer spijkerbroeken aan met mennen in de winter.Voelt op een of andere manier altijd koud aan.

"Op één of andere manier"? Het verbaast je dat een dunne katoenen stof koud aanvoelt in de winter?
Zoals eerdere tips, lang wollen ondergoed, liefst een winteroverall, en als dat zo bezwaarlijk is een goede skibroek en winterjas.
Misschien is het omdat ik de laatste 24 jaar in IJsland heb gewoond, maar ik snap eigenlijk niet waarom dit soort vragen iedere winter weer voorbijkomen. Is het echt zo moeilijk om goede isolerende kleding te selecteren...?

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:16

De M wear winter overall is idd de beste optie tegen de echte kou. :D
Zit lekker comfortabel, makkelijk aan en uit te doen.
Uren in de kou rijden maar ik blijf warm, dan maar iets minder charmant.
Skibroek vind ik niet lekker zitten.
Ook voor de koude avonden lesgeven is ie perfect.
Voor de minder koude dagen is de Zilco winter menschort echt een aanrader. Lekker soepel, zacht als een dekentje en water/winddicht en extra lang dus lekker comfortabel.

Daarnaast verwarmde zooltjes of sokken in je warme laarzen voor de langere uren stilzitten
En voor de echte kou als meerdere spannen rijd dan ook verwarmde handschoenen.
Maar als je lichaam goed warm is worden je voeten en handen ook minder snel koud.

Verder of een muts of oorwarmers (bij EJ van die goedkope oorwarmers die je met klitteband aan je cap kan doen).
Een goede sjaal en als het onder 0 graden is dan een bivakmuts erbij.

Afbeelding

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:33

Eigelijk vrijwel het zelfde voor op stal en rijden. Onderlijf Horze winterrijbroek met gevoerde jodhpur laarsjes. Bovenlijf hempje met merinowollen skishirt, fleecevest met Spooks bodywarmer (die met dikke hoge kraag) en gewone (zomer)handschoenen. En dan nog een wollen deken over de benen op de bok. Laatste week 30 minuutjes onderweg rond het vriespunt, had het lekker warm.

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:14

AmoorM schreef:
Een overal gaat mij nog iets te ver. :P


Dan word het koukleumen :') := haha een overal is wel super hoor!

NL6
Berichten: 110
Geregistreerd: 06-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:18

AmoorM schreef:
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-bove ... t-capuchon ik wil misschien deze jas bestellen.


Ik doe niet aan mennen en weet verder ook geen opties, echter had ik deze jas besteld voor het geven van guasha behandelingen en hij was zooo groot, en ik had al een maat kleiner genomen :+ Vooral bij de armen zit er super veel ruimte en dat stond (mij iig) echt totaal niet.. Je kan het wel een beetje zien op de foto waar de ruiter op het paard zit bij de armen.

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Re: Wat draag jij in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 18:21

die overal lijkt mij ook wel wat.

voor nu doe ik het met de kipwarmrijbroek van decathlon, mijn waterdichte menschort, thermolaarzen met extra wollen zooltjes voor onderlijf, bovenlijf hemd, thermoshirt met lange mouw, fleecetrui en mijn horka glacier jas. Wollen hoed met sjaal voor mn hoofd. Alleen mijn handen is ieder jaar weer gedoe, ik heb artrose en kan nog geen echt superfijne warme handschoenen vinden. Verwarmde handschoenen kan mijn huid op een of andere manier niet tegen, dan krijg ik open plekken in mijn handpalmen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:04

Wat zijn nu echt goede warme schoenen en handschoenen? De rest hou ik aardig warm. Maar tijdens een menrit van ca 3 uur stil zitten dan doen mijn tenen en vingers z'n pijn dat ik wel kan janken en gillen! Ik heb laarzen van de welkoop van 100 euro en deze verliezen ook hun werking bij ritten van ca 2/3 uur op de bok. Ik wil er best flink in investeren als het maar helpt!

Dus even voor de beeldvorming. Ik zit z'n 3 uur stil op de bok (dus niet rijdend ohz!) en gaan ook met erg frisse temperaturen.

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Wat draag jij in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:16

Schoenen de muckboots arctic sport II
https://www.agradi.nl/muck-boot-artic-s ... rey-41.htm
Goede stevige zool met goed profiel dus niet glijden in de modder, loop er urenlang op en zit er dus ook uren mee op de bok.
Daarnaast merino wollen sokken helpen je ook; merino kriebelt niet en houd je goed warm.
En anders verwarmde zooltjes.

Voor handschoenen voor lange ritten of onder 0 graden heb ik verwarmde handschoenen van Gerbing (de Tex 12).
Je hebt ze speciaal voor mennen/rijden maar die vond ik echt te dik. (Rijd liefst zonder handschoenen).

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Wat draag jij in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:19

Voor handschoenen kan ik je niet goed helpen, want eigenlijk zijn wanten altijd beter, maar daarmee mennen lijkt me lastig haha.
Verder, toen ik in Finland woonde deed ik altijd dunne sokken (thermo sokken bvb) aan, daarover wollen sokken (dankzij lieve oma), en dan bergschoenen. Dat ging goed met -25 ook.
Met rijden inderdaad heel veel laagjes, maar ik heb niet met veel kouder dan -10 gereden geloof ik. En toen had ik al problemen met mijn tenen warm houden haha, we hadden geen veiligheidsbeugels. De rest was over het algemeen prima warm te houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:24

MelanieB schreef:
Schoenen de muckboots arctic sport II
https://www.agradi.nl/muck-boot-artic-s ... rey-41.htm
Goede stevige zool met goed profiel dus niet glijden in de modder, loop er urenlang op en zit er dus ook uren mee op de bok.
Daarnaast merino wollen sokken helpen je ook; merino kriebelt niet en houd je goed warm.
En anders verwarmde zooltjes.

Voor handschoenen voor lange ritten of onder 0 graden heb ik verwarmde handschoenen van Gerbing (de Tex 12).
Je hebt ze speciaal voor mennen/rijden maar die vond ik echt te dik. (Rijd liefst zonder handschoenen).


Ze zien er niet super warm uit de laarzen. Maar zijn het dus wel?


https://gerbingheating.be/winkel/gerbin ... tevigingen. Deze wil ik dus bestellen. Heb ik daar nog iets speciaals voor nodig?

Anoniem

Re: Wat draag jij in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:02

Mensen hier ervaring met een skipak?