Welke afdekhoes voor marathonwagen buiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Welke afdekhoes voor marathonwagen buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 10:51

Hoi! Een tijdje terug heb ik een mooie wagen gekocht die op mijn vorige stal overdekt kon staan. Nu is mijn merrie verhuisd en zal de menwagen buiten komen te staan.

Omdat ik deze natuurlijk netjes wil houden ben ik op zoek naar een waterdichte hoes die je met niet al te veel gedoe op en af kan doen bij pakken en wegzetten van de kar. Over mijn oude wagentje had ik een gewoon random zeil, maar die was altijd gedoe met vast knuppen, was niet waterdicht en paste net niet lekker.

Daarom ben ik benieuwd of de menners hier tips hebben en welke hoes jullie hebben of aan zouden raden.

Ik heb er al een gezien die waterdicht is, maar ik vind €200 toch best veel geld. Ook vraag ik me af het niet slecht is voor het lamoen dat deze onbedekt is.
https://www.demenner.nl/waterdichte-koetshoes.html

Deze is voordeliger maar water”afstotend”. Vraag me af of het bij harde regen dan niet door lekt en voor roest zal zorgen omdat het dan vochtig blijft onder de hoes? Ook zie ik zo niet waar het lamoen blijft.
https://www.delemerij.nl/Koetshoes

Bij deze zie ik alleen opening voor tweespanboom..
https://www.bosgra.nl/ideal-koetshoes

Deze ziet er goed uit, duidelijke foto’s en uitleg. Alleen ook waterafstotend ipv waterdicht..
https://www.koetsonderdelen.nl/a-289307 ... -cm-42260/

Overal waar paard op staat hangt natuurlijk een duurder prijskaartje aan. Dus wellicht zijn er ook opties voor auto afdedhoezen oid? Ben benieuwd naar jullie tips en adviezen!

Het gaat om een hoes voor deze wagen :)
Afbeelding

pjer
Berichten: 1576
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Welke afdekhoes voor marathonwagen buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:42

Ik heb er niet zo heel veel verstand van maar een vriendin heeft zo een hoes voor de koets en zij haalt het lamoen van de wagen af en schuift het er onder op de assen geloof ik. Nou moet dat natuurlijk maar net kunnen met je wagen, maar misschien is dat het antwoord van "wat met het lamoen" :-)

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:43

Toen mijn eerste hoes echt op was heb ik een nieuwe besteld bij Divoza.

Mijn eerste was van Ideal en van dat afdekzeil gemaakt. Top ding wat echt een aantal jaren goed dienst heeft gedaan. Ook was hij 2 kleuren dus je wist makkelijk wat de onderkan was. Ik had hem zo op ( die op de John Bosgra site)

De nieuwe is van een soort douchegordijn stof gemaakt. Wederom van Ideal .Het zag er heel mooi uit maar nu...wat een vreselijke miskoop. Er zit totaal geen gewicht aan dus met een beetje wind vliegt ie er nog net niet af. Ondanks dat ik hem goed vast maak met een touw rondom.
Stiksels stellen ook niet veel voor dus er zitten al gaten in. Ook in de stof zelf zitten scheur gaten waarvan ik betwijfel of dat al slijtage is. (de hond heeft er ook gaten ingebeten }> maar dat staat buiten de kwaliteit natuurlijk).
En het is niet waterdicht want mij handdoekje die op de stoel lag was van de week zeiknat. -O-
Het is een mooie als je wagen binnen kan staan en tegen het stof beschermd moet worden.

Ik heb hem net een jaar maar ben bang dat ik straks voor de winter toch een andere moet. Tenzij mijn wagen straks op de nieuwe stal toch nog binnen kan staan.

Meestal is zo'n hoes 2 zijdig dus voor enkel en 2 span. Mijn eerste hoes was dat wel in iedergeval.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Welke afdekhoes voor marathonwagen buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 19:09

Pjer, daar zat ik ook over te denken ja. Is wel mogelijk alleen vind ik een beetje gedoe haha. Maar wellicht toch de moeite waard om hem zo netjes te houden.

Cowgirl er dit dus wel veel verschil in zo te horen. En welke had je dan die zo goed beviel? Want die Ideal van de Bosgra site is geloof ik hetzelfde als die ik op de site van Divoza zie staan. En wat had jij voor die eerste en tweede betaald?

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Welke afdekhoes voor marathonwagen buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 19:25

Ik heb mijn wagen in de trailer staan.

Wellicht een optie waar je mss nog niet over nagedacht hebt, mits mogelijk natuurlijk.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Welke afdekhoes voor marathonwagen buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 20:03

Hij stond op de vorige stal later inderdaad in de tweepaards van mijn vriendin. Dat was mooi geweest, maar ze hebben hier geen plek voor mijn trailer en hij past helaas sowieso niet in mijn 1,5 paards.

Lindsey_99
Berichten: 2485
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Welke afdekhoes voor marathonwagen buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:34

Vrachtwagenzeil is mooi spul. Soms kun je het op de kop tikken. En dan met marktkraam- of zeilklemmen vastzetten. Een autohoes is erg licht, die gebruik ik wel onder de carport thuis waar de koets in de winter staat, maar die dingen scheuren vrij makkelijk en het wappert alle kanten op. De trailer heb ik onder een gewoon afdekzeil staan (ik gooi die er overheen met twee touwen verzwaard met een stuk binnenband met zand) maar die moet wel elk jaar vervangen worden. Afdekzeil kost niks, dus dat scheelt.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Welke afdekhoes voor marathonwagen buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:41

Informeer eens bij een zeilmakerij :) wellicht kunnen zij iets voor je betekenen.
Ik had mijn wagen onder een tuinmeubelhoes :)

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:51

Ik heb deze voor mijn wagens op wedstrijd.
Super mooie kwalitatieve hoes, voldoende zwaar dus waait niet op, waterdicht, en met clips zodat je m om de wielen vast kan zetten.
Ze zijn dikker dus ook goede bescherming, uv bestendig.

https://www.autohoezenonline.nl/hoes-microcar

En je lamoen gewoon omhoog zetten, druipt regen er vanaf gebeurd niet zoveel mee.
Als je het toch liever beschermt wil dan eraf halen en op je wagen leggen en mee onder de hoes.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 15:27

MelanieB schreef:
Ik heb deze voor mijn wagens op wedstrijd.
Super mooie kwalitatieve hoes, voldoende zwaar dus waait niet op, waterdicht, en met clips zodat je m om de wielen vast kan zetten.
Ze zijn dikker dus ook goede bescherming, uv bestendig.

https://www.autohoezenonline.nl/hoes-microcar

En je lamoen gewoon omhoog zetten, druipt regen er vanaf gebeurd niet zoveel mee.
Als je het toch liever beschermt wil dan eraf halen en op je wagen leggen en mee onder de hoes.


Zou je eens een foto willen maken van deze hoes op jouw wagen? :D

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:15

Jets schreef:
Pjer, daar zat ik ook over te denken ja. Is wel mogelijk alleen vind ik een beetje gedoe haha. Maar wellicht toch de moeite waard om hem zo netjes te houden.

Cowgirl er dit dus wel veel verschil in zo te horen. En welke had je dan die zo goed beviel? Want die Ideal van de Bosgra site is geloof ik hetzelfde als die ik op de site van Divoza zie staan. En wat had jij voor die eerste en tweede betaald?



Ik dacht ook weer dezelfde te hebben besteld. Hij lag mooi naast de wagen net... -O-

80 a 100 euro zijn ze.

Ik ben ook wel benieuwd hoe die hoes om jou marathonwagen zit Melanie. Welke maat wagen heb je? En heb je hem nog ergens mee vast gezet.

Ik kreeg via de FB ook de tip om te kijken naar een hoes voor een quad. Maar ik wil wel een hoes die mijn hele wagen bedekt en niet alleen de bovenkant.

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:51

ik weet niet of ze bij jou in de buurt te verkrijgen zijn, maar dekzeilen van top garden, hier te koop bij cranenbroek, zijn echt top ;)
ze zijn er in kleine en hele grote maten. we hebben verschillende zeilen voor o.a. over onze aanhangwagen en die zijn na 5 jaar buiten nog 100% waterdicht. en ze kosten ook nog eens niet veel.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Welke afdekhoes voor marathonwagen buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:51

Mijn marathonwagen staat binnen maar ik heb er evengoed een hoes omheen voor het stof. Deze is eigenlijk bedoeld voor een auto. Scheelde nogal in prijs in vergelijking met een “echte” wagenhoes.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-20 11:58

Ben er helaas nog steeds niet uit. Hier lees ik negatieve ervaring met de ideal, maar heb nu twee verkopers die aangeven dat hun wagen er droog onder buiten staat..

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 14:20

Jets schreef:
Ben er helaas nog steeds niet uit. Hier lees ik negatieve ervaring met de ideal, maar heb nu twee verkopers die aangeven dat hun wagen er droog onder buiten staat..



Je moet denk ik even naar de winkel en die hoezen gaan bekijken.
Mijne gaat de vuilnisbak in in iedergeval en dat na net een jaar -O- . Maar mijn wagen staat nu binnen.

Het zeil wat van dat afdekzeil is gemakt (wat je ook bij de action en bouwmarkt koopt) die ging bij mij lang mee, dus die moet je hebben.
Die van dat douchegordijn stof zijn waardeloos, die zijn wellicht leuk als je kar overdekt staat.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Welke afdekhoes voor marathonwagen buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:50

Iets van een tuinmeubel hoes misschien?

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Welke afdekhoes voor marathonwagen buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-20 19:08

Ik wil wel graag een menwagen gevormde hoes. Ben nu al 5 jaar aan het klooien met afdekzeilen touwtjes en spinnen en vind dat echt gedoe. Wil hem gewoon makkelijk er overheen kunnen gooien..

AngeliqueB
Berichten: 1524
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:37

Deze heb ik al jaren in gebruik. Houden het ongeveer 3 a 4 jaar.
De Ikea TOSTERÖ
Hoes voor buitenmeubels, eettafel en stoelen/zwart260x148 cm. €69,95

Elastiek aan de randen, ik sla er een touw omheen zodat het niet opwaait.