Een 2wieler of een 4wieler veiliger?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maxxieeee
Berichten: 14
Geregistreerd: 20-01-20

Een 2wieler of een 4wieler veiliger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 00:24

Is een 2wieler of 4wieler veiliger? En waarom?

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Een 2wieler of een 4wieler veiliger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 00:27

Een 2 wieler kan niet scharen, een vier wielen, indien een goede, is stabieler. Belangrijkste is te kijken naar wat je wilt en dan een kwalitatief goede wagen kopen en dan maakt twee of vier wielen niet zoveel uit.

MarijeCR
Berichten: 53
Geregistreerd: 13-04-17

Re: Een 2wieler of een 4wieler veiliger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 19:28

Ik heb een tweewieler kan idd niet scharen en mijn vd Mee is heel stabiel. Ik denk dat kwalitatief goede spullen die in orde zijn het belangrijkste is. Ik kan zelf door medische problemen niet heel makkelijk op een hoge vierwieler komen dus voor mij is een tweewieler veiliger.

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Een 2wieler of een 4wieler veiliger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 19:41

Op een racesulky zit je veel lager en die is veel breder dan een normale vierwieler. Doordat je zwaartepunt lager ligt ga je minder snel om. Op een vierwieler zit je hoger zodat je het verkeer voor je ook daadwerkelijk kunt zien op straat... veiligheid is, zeker met paarden erg subjectief en afhabkelijk van je doel.

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:28

Mijn persoonlijke voorkeur gaat echt uit naar een vierwieler. Zowel mijn tweewieler als vierwieler zijn van zeer goede kwaliteit, dus daar kan het niet aan liggen. Alleen mijn huidige pony is zeer sensibel waardoor ik het fijner vind dat er iets meer gewicht achter hangt, de stabiliteit net even extra is en je een rem hebt waar je net iets meer indruk mee kan maken dan met een tweewieler door het verschil in gewicht. Mijn vorige pony kon qua temperament voor beide lopen, alleen voor de bak gaat m’n voorkeur wel uit naar een vierwieler. Die draait net even iets fijner mee in de hoeken in mijn ervaring, omdat die onderdoor draait in tegenstelling tot een tweewieler. Ook kan ik met mijn vierwieler haaksere bochten draaien dan met mijn tweewieler zonder het gevoel te hebben dat het ten koste gaat van m’n stabiliteit.