[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:56

Hoe is het met iedereen?

Vanmorgen hebben Thor en ik weer een leuke TWE les gehad, en jawel (met een snoepje) durfde hij eindelijk over de brug die ze op deze locatie hebben. Tot nu toe was het daar niet gelukt, te eng. Maar momenteel is hij helemaal gek van 1 soort paardensnoepjes, dus trailerladen gaat momenteel in 1x, en de brug met een kleine hapering ook. Gek beest. Nu zorgen dat we voldoende snoepjes bij ons hebben _O- _O-

Verder erg moe, ondanks dat ik niets doe, want kan en mag niet lopen. Dus zo even gamen en wat tv of netflix kijken.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:59

Ik kijk via YT de hengstenkeuring van de freibergers. Is wel leuk.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:52

Toch maar even wat foto's gemaakt, want ik ben bang dat het morgenochtend alweer weg zal zijn.
Afbeelding

Afbeelding

En anders gaan we morgen bij daglicht nog wat plaatjes maken. Doe voorzichtig als het glad is!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:30

Baardmans
Afbeelding

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:07

Wat leuk dat de sneeuw bij jullie nog ligt! Hier is alles al weer verdwenen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 13:18

Heb net kort in de sneeuw gereden met Thor en Amerigo had les in de sneeuw met zijn bijrijdertje.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:15

Wat een gezellige sneeuwfoto,hier vanmorgen alles foetsie

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 19:35

Ik ben weer een paar dagen aan boord, schip ligt in de Lorrainestreek. hier ca tien tot twaalf cm sneeuw. Hondje Nore vindt het fantastisch *\%/* !! Vandaag een sneeuwwandeling van tien km, maar je doet er gewoon 2,5 uur over en je moet vanwege de avondklok hier op tijd binnen zijn. Met de gendarmerie hier valt niet te spotten :x :D . Nore lekker uitgeteld nu.

Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:53

Op jezelf letten hoor Tine! Het zijn spannende tijden zeker ook in het onderwijs en als ik lees wat jij allemaal doet doe je nog altijd ontzettend veel... en dat terwijl je feitelijk niet eens mag lopen :(:)

Ha die Gem, how's life? Zo te horen zijn jullie in ieder geval 'op pad', dat kan je van de meesten hier (en in Nederland :+ ) niet zeggen :P gaat het goed met je rug? En ben je een beetje te harden thuis nu je niet naar je paard kunt?

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:53

Wat een regen en een plassen in de wei,is dit nu winter? Fijne dag allemaal :(

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:38

happytime schreef:
Wat een regen en een plassen in de wei,is dit nu winter? Fijne dag allemaal :(

Ik heb het nog nooit zo nat en vies gehad. Zelf waar de honden blaffen naar de trekkers en voorbijgangers is het blubber. De paddock is al maanden niet mooi droog geweest -O- Gisteravond heerlijk gereden en nu weer een zeiknatte rijbak. Ik ben het zat, wanneer komt de lente :D

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:05


VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:34

Hij doet het goed Janouk <3 *\%/*

Moet eerlijk zeggen dat de bagger deze winter mij wel helpt de behoefte aan een paard te dimmen :+

Eergisteren mocht ik mijn vaccinatie laten zetten. Ik ben nooit zo van de bijwerkingen, had er ook geen rekening mee gehouden dat ik die zou hebben. Natuurlijk wel wat doffe arm zeg maar maar dat heb je altijd na een vaccinatie, of wat stijve spieren dat soort dingen. Nu werd ik midden in de nacht wakker met een giga migraine en zo beroerd %) paracetamol in huis hielp nauwelijks. Net genoeg om naar het toilet te kunnen :x In de loop van de dag zakte het gelukkig af, ben zelden zo beroerd geweest. Nu nog groggie.
Vond het nogal heftig.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:47

Meld je de bijwerkingen VHU? Is van belang.
Sterkte ermee.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:26

Heftig vhu,hoop nu weer over

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:07

Jeetje vhu...schrikken zeg.. hopelijk snel helemaal over
.. dat is echt niet leuk....verwacht je toch niet...
Janouk.geweldig leuke foto's !
Water in het bos genoeg..ik had ook geen behoefte de afgelopen 2 dagen om met de honden te gaan trainen >;)
Dus..klusjes in huis gedaan..nog genoeg te doen..

marga1
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:46

Heb zo weinig te melden.
De sneeuw kwam halverwege de middag en toen het een beetje goed bleef liggen was het te donker voor foto's.
Nu is het inderdaad weer erg nat.

Janouk wat een blije meneer Anton. Hier zijn het dan een steltje dooie dienders die stonden met een gezicht van :r

VHU jakkes die bijwerkingen.

Gem zit of zat in Frankrijk, ziet er niet verkeert uit. Hopelijk gaat het de goede kant uit met rug.

We zijn begonnen met Cor te wandelen langs het fietspad heen en weer, en Eef is erbij om hem steun te geven. Hij is echt groen wat dit betreft, maar leert snel. Voorop vind hij het erg spannend en als Eef voorop loopt is hij wat meer ontspannen. De eerste auto (klein stukje langs de weg) ging goed en de 2e beter, maar de eerste fiets was zo eng, mannetje stond met trillende achterbeentjes stil (hij mocht niet draaien van mij). Nu waait het te hard om een stukje te lopen, ik ben voorzichtig want er kan van alles uit de bomen valllen aan dood hout.
Nu dus aan de grote schoonmaak in het vakantiehuis is er echt weer voor.

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:22

Ach wat schattig die reactie van Cor op de fiets. Jenn's ogen vielen er ook zo'n beetje uit toen ze mij voor het eerst op de fiets voorbij haar zag fietsen (oprijlaan langs de wei) :wow: moest ze dus echt aan wennen. Tractoren, auto's vrachtwagens, was allemaal erg normaal zo bijzonder. Maar zo'n fiets :)) gaat vast helemaal goedkomen :)

@Belker ja heb het gemeld. Op die speciale website en bij mijn huisarts. Vond het te heftig om zomaar te laten gaan. Nog steeds vaag gevoel van onbehagen...

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:04

Chips, ik krijg de staldeur niet meer open. Die is vannacht dicht gewaaid en klemt helemaal bovenin. Gelukkig staan de paarden en geiten buiten en hebben ze nog hooi in de netten. Nu op zoek naar hulp om de deur weer los te krijgen.

VHU, gaat het alweer wat beter?
Baudy, hoe is het bij jou?
Marga lekker bezig met Cor
Bianca heeft genoeg van de blubber.
HT, hoe gaat het met jou?

De zon schijnt hier, dus hopelijk droogt het buiten een beetje op. Verder erg moe, komt weinig uit mijn handen.

marga1
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:00

Tine doe het een dagje rustig aan, dit doet soms wonderen eeven lekker niksen.
Wel waardeloos dat de staldeur super klem zit.

Hier schijnt ook de zon en het waait nog erg stevig, ik moet op de volle wind goed opletten hoe ik over de draadjes stap anders lig ik languit en mestruimen is de kruiwagen met de kop in de wind zetten en mestboy met 2 handen leegkiepen anders ligt het er naast.
Dus straks weer verder met de grote schoonmaak, het afvinken van de te doenlijst is het leukste.

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:51

@Tine ja gelukkig wel zit nu op 90% :+ vanochtend nog erg duf maar kan ook gewoon aan het weer en tijd van het jaar liggen natuurlijk :O :Z :))
Denk dat het lesgeefgebeuren je ook veel energie kost Tine. Ik merk het zelf op mijn werk, dat continue schakelen, wat kan wel, wat niet, wat wil je wel, wat niet en wat gebeurt er toch ... is toch andere energie dan voorheen.

Goed bezig met je to do list Marga!

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:24

Heerlijk dat afvinken met een todolijst marga,uhhh mijn lijst is best gegroeid,nu weer wat energie om wat te gaan doen,geen zware dingen nog.
Wat een woei vandaag,is je deur al open tine?

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:35

Thor krijgt een vrije dag, als het weer het zou toelaten zou ik met buurvrouw een bosritje gaan maken, maar het waait te hard. Ik zou graag met hem wandelen of longeren, maar ja, dat gaat niet met mijn voeten. Dus dan maar vrij.

Amerigo heeft net weer gelest met zoonlief als instructeur.

Manlief heeft de deur weer gerepareerd gelukkig. Dan ben ik wel heel blij dat ik 's avonds de hooinetten nog vol heb gepropt, ze hebben genoeg te eten.

Lesgeven op noodopvang vind ik erg zwaar, en vanaf deze week is dat 2 dagen per week. Het is erg intensief door de samenstelling van de groep (en die wordt per week groter) en ook toch wel een stukje angst onbewust om niet ziek te worden. Je loopt er wel onbeschermd de hele dag tussen de kinderen. Die ook weer overal komen, want ja, kinderen mogen dat. Maar ze verspreiden het wel. Een ouder van de school waar ik op de maandag normaal gesproken zou werken is overleden aan covid. Pas 46 jaar en geen onderliggende ziekte. Dat hakt er wel in.

En dan gisteren weer via teams. Dat is volgende week voor het laatst, dan komt degene die ik vervang weer terug. Vind ik erg jammer, heb het heel erg naar mijn zin daar. En door deze school vind ik kleuters ineens erg leuk.

Nou, ik ga maar weer mijn oefeningen voor mijn voeten doen. En daarna op de hometrainer, omdat ik anders dichtgroei. Normaal kwam ik zo aan de 16000 stappen per dag, maar nu tussen de 1000 en 2000. Dus dan maar 2x per dag 40 minuten op de hometrainer, maar dit vind ik echt vreselijk saai. Manlief heeft wel een plankje eropgemaakt, zodat mijn ereader erop kan staan, dat maakt het iets minder erg hihi.

marga1
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:44

Tine zet de hometrainer voor de TV en dan een wielerwedstrijd er op en mee fietsen :+

Vandaag niets aan mijn todolijst gedaan maar lekker een rondje met Eef gereden, Pep een grote poetsbeurt gegeven, hij was eindelijk een keer helemaal droog met die enorme vacht. En na de late lunch nog met Eef en Cor een klein rondje gelopen, het mannetje keek zijn ogen weer uit.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:52

Het was ook wandelweer.
Ik heb buiten het pad versmalt. Ik wil een track aanleggen maar dan wil ik er graag nog wat meters bij. Als dat niet lukt dan krijgen ze iets minder weide.