[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marga1Jarig
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:17

Ha Gem we hebben een zelf ingebouwde buscamper maar je komt nu eigenlijk niet de grens over. En hoewel Nederland ook mooi is lijkt het me moeilijk om toch de corona te ontlopen. Ik had niet opgelet en onze vakantie gepland in de herfstvakantie tijd. En ik baal hier al van die hordes mensen en wil dit niet op onze vakantie. Ben erg op mijn rust gesteld :D

Jorex

Berichten: 9934
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:15

HT wat fijn voor je even gezellig!

Belker, veel klussucces. Hier is appartement nog wat kaal qua kastruimte, dus overal ligt spul wat in een kast hoort die er niet is. :+

Wat goed van Aladdin Janouk!

Tine, oeh leuk zo'n rit. Minder leuk dat de paden zo glad waren. Hier zou Jorie niet geschikt zijn voor zo iets en Alex wel.

Marga, erg jammer van je vakantie, maar begrijpelijk. Gezondheid gaat voor, hopelijk hebben we met zijn allen het virus snel weer onder controle.

Hier gisteren met Alex heerlijk buiten gemend. En terugweg dwars door Drachten heen en toen kwamen we een speeltuin met kinderen tegen. Dus pony heeft een halfuurtje met zijn neus in het gras staan vreten terwijl ik tienmiljoen vragen over hem mocht beantwoorden. En hij werd halfdood geknuffeld door alle kinderen. Het maakt Alex allemaal niks uit, die vindt dat wel gezellig. Ze wilden ook zijn galop even zien, dus alle kinderen op de picknickbank en toen heb ik even een rondje door de speeltuin gedaan in Alex zijn "moet dit echt?" galopje. Oftewel snel gingen we niet, meneer had zijn hoofd bij grasjes en niet bij lopen. Daarna ook nog een tweetal heren die beide met Alex op de foto wilden, alleen eentje pakte de leidsels en toen heb ik hem maar even gezegd dat ik dat niet wil. Maar hoe stil Alex bij kinderen is qua gedrag, zo brutaal is ie bij volwassenen. Hij zat meteen met zijn neus in de man zijn jaszakken. :')

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:17

@HT hoop dat jullie een fijne tijd hebben en dat jij wat bij kunt tanken :knuffel:
@Gem mijn ouders (86) waren eerst ook erg into the quarantaine maar als ik goed afstand houd (gelukkig wonen ze in een groot huis :P ) durven ze het nu wel aan. Nu was ik net getest en negatief dus durfde het zelf ook wel aan. Ik vind het hier wel steeds spannender worden, zeker ook in mijn werk. Maar ja, wat doe je er aan ... zelf goed opletten denk dat dat het belangrijkste is. Maar lastig hoor als ze zo strak erin zitten...
En vwb
Citaat:
VHU, angst breng je snel over op paarden.
daarom zoek ik het nu niet op. Is zonde als ik het verpest. Komt wel weer.

@Jorex lekker bezig zo! Leuk!
@Marga jammer ... ik wil ook graag iets doen in de herfstvakantie maar heb werkelijk nog geen idee. Hutje op de hei ofzo maar dat doen er al heel veel :))
@Tine geweldig zoals je aan de gang bent met Thor... soms zijn mensen / kopers er niet zo mee bezig de vorige eigenaren op de hoogte te houden, gaat vast wel goed, anders had je het vast wel gehoord :knuffel:
@Janouk zo die Aladdin heeft het gaspedaal gevonden =:)
@Belker ik vind jullie steeds zo dapper dat jullie toch weer aan de klus gaan +:)+

Hier zenuwslopende tijd ivm verkoop huidige appartement. Staat voor een in mijn ogen idiote prijs op Funda maar goed makelaar zegt dat dat de prijs is dus ik ga er maar vanuit dat die er verstand van heeft. Alleen ben ik dan zo bang dat niemand het wil... zo lastig allemaal. Deze week wel allemaal kijkers, moet het brandschoon zijn natuurlijk. Nogal lastig met twee grote honden en puberzoon >;) ondertussen gewoon aan het werk natuurlijk en financiering nieuwe woning regelen. Natuurlijk luxe problemen maar ik kan er niet zo goed tegen als ik zoveel tegelijk moet doen. Dus vandaag maar een heeeeeel lang eind gewandeld met de honden. Dat is altijd erg rustgevend :7
En zo nog ff naar stal :)

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:22

Hoi! Ben ik weer van weggeweest! Haha

Veulen is ondertussen 3 maand, merrie zit weer lekker in de training.

Maar nu een vraag!

Ik heb snelsluiting voor aan de broek, iemand fotos hoe en waarje die vastpakt?

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:44

Afbeelding
Zo bedoel je?

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:08

assie schreef:
[ [url=m/UGJJoU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo bedoel je?



Ja! Heb je een detail foto?

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:23

Ik had de riempjes altijd vast aan mijn lamoen, en daar de snelsluitingen aan, dan geklikt aan de broek. Dus mijn riempjes aan het lamoen bleven altijd 'hangen'. Kan het niet beter uitleggen sorry Y;(
FIjn dat het lekker gaat met het veulen +:)+

Vandaag geen paard gezien, verzorgster doet haar dan. Arme kind (verzorgster) het regende zo vreselijk hier.

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:29

Dank je! Had ander tuig besteld en de broek werd na geleverd vandaag, morgen les dus dan zet ik ze er gelijk aan!

Ik praat sinds half mei al niet meer mee omdat mijn merrie toen op rust kwam. Ik stel me nog even voor

Ik ben r.ianne 31 jr en trotse eigenaar van een fries.
Doudzen is mijn leerpaard, en we gaan 1 november starten met de wedstrijden! Afbeelding


Edit: dubbele foto

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:40

Wat staat dat oranje mooi op doudzen

marga1Jarig
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:43

Past mooi bij de koets. Ben zelf wel van zo weinig mogelijk extra's aan en om mijn pony's. vlecht de manen alleen als het in mijn ogen te warm is voor de shetten om ze meer te laten koelen, en voor de wedstrijd een hengstenvlecht.

Vandaag een droog rondje met span gedaan, hoewel dat laatste stukje menpad had toch nog 3 grote plassen, was grappig `1e plas Eef gaat net langs het kantje, 2e plas springt hij overheen (kan met kar) en 3e plas ging hij toch nog er door, Pep gaat altijd rechtdoor hem maakt het echt niets uit.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:34

Prachtig die Doutzen (ligt ook aan de naam natuurlijk *D ).
Geweldig Marga ik heb beeld :))

Man wat een regen. Ben echt 4x natgeregend. Ben er helemaal klaar mee. Nu maar een flink stuk chocolade naar binnen gewerkt :9k

marga1Jarig
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:20

Vanochtend ook lol, kom met de bakken vitaminebrokjes, Maf staan langs het schrikdraad met kont in de wind wil echt niet hoofd naar mij toedraaien en komt zijwaarts dichterbij, ook Eef doet dit ,Lau en Pep iets later (moet naar ze toe lopen) en Lau gaat met kop in de wind en pep houd ook zijn kont in de wind. Dit alles in de zeikende regen. Zelf had ik m'n regenpak aan gedaan. Teckel vond het ook niets en wilde het kortste rondje uitlaten, niet dus, we gingen iets verder. :D

Ben dus wel droog gebleven, maar heb voor het mestruimen de droge periode afgewacht.

Poldermenner
Berichten: 101
Geregistreerd: 01-01-20

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:09

Eens stille meelezer die zich ook komt melden. Gisteravond zijn de lessen weer begonnen. En over 14 dagen onze eerste onderlinge dressuurwedstrijd. Hiervoor heeft hij altijd marathons gelopen in het tweespan, dus ben heel benieuwd.

marga1Jarig
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:08

Poldermenner welkom.
Dat is een uitdaging enkelspan als hij altijd in 2span heeft gelopen. Wat voor paardje heb je.

Hier erg aan het twijfelen of ik mee doe, volgende week start de wintercompetitie, maar met die corona toestanden zie ik het voledig in het water vallen. Eef liep vorige week niet zuiver en nu zie ik het niet.
Daags voor de wedstrijd nog menles ga daar wel heen kijken of instructeur het kan zien.

Hebben jullie ook moeite uit bed te komen nu het langer donker is. Onder het mom van de pony's moeten aan de wintertijd wennen sta ik nu al wat later op, alleen de andere voertijden verschuiven zijn ze het niet mee eens. Vooral Maf niet.

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:00

Ik lees mee. Ik ben heel druk bezig geweest met wei en paddock omheinen en sinds vandaag staan Svarri en Elsa aan huis. Elsa is een 3,5 jarige freiberger merrie voor de verkoop.
Meet Elsa
Afbeelding

Elsa en Svarri

Afbeelding

marga1Jarig
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:15

Belker hebben jullie dat luxe hekwerk geplaatst op de eerste foto? Riant. Elsa is een knappe dame.
Svarri een heerlijke super shet. Ijsjes zijn zo leuk.
Jou paddock ziet er fijn uit, ook voor zomers, schaduwrijk.

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:29

Het hekwerk en de grond zijn van het buurbedrijf. Zij hebben het geplaatst, ik mocht hoogte en kleur bepalen. Wij hebben dit hek doorgetrokken tot de oprit. Zeker nu Questa meer bij ons zal zijn wel zo fijn.
Dank je. Ik ben heel blij maar vind het ook verschrikkelijk spannend,

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:38

Vanmorgen een heerlijke buitenrit gemaakt bij Stal Edda. De begeleidster kende Thor nog en wist te vertellen dat als je een klik hebt met Thor, hij alles voor je doet. Maar als hij dat niet heeft blijft hij gewoon staan en verzet geen poot, of bokt je eraf. Hij zou een pittig en lastig karakter hebben. Heb ik even geluk

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:28

Tine dan doe jij het goed bij thor
Belker wat een mooi hekwerk

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:17

Belker, mooi hekwerk, en nog mooiere paarden !
Tine gaat goed met Thor, en op vakantie
..
Ht, hoe is het ?
Janouk, mooie tekening zag ik op fb !!
Baudyh, hoe gaat het met Ted ?
Verder..... hoop ik dat het met iedereen goed gaat..

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:08

@Poldermenner welkom.
@Tine wat leuk voor jou om te horen, wat fijn ook voor Thor dat hij nu eindelijk een mens ontmoet die hem wel snapt...

Gaan alle wedstrijden wel weer gewoon door trouwens als de amateursport weer verboden wordt voorlopig?
Vind dat zo'n ruk-maatregel }> niet eens zozeer voor de paardensport maar gewoon in het algemeen. Als er iets toch goed is voor mensen is het sporten. En bij welke sport ben je 15 minuten intensief met elkaar in contact.... nog niet eens bij judo of worstelen }:0 (15 minuten intensief contact ziet de GGD als kans op besmetting met corona als je contactonderzoek gaat doen).
Maar goed :(

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:40

Rare maatregelen allemaal die genoemd worden. Alcohol verkoop na 20:00 verboden. Hoe moeten we dat in hemelsnaam handhaven 8)7

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:11

Ik denk wel dat strenge maatregelen nodig zijn om het tij te keren.
Er zijn helaas te veel mensen die tegen de stroom inzwemmen en het verpesten voor de rest.

Met Ted gaat het goed bianca. Hij had vorige week een erge slokdarm verstopping. Dierenarts kwam er moeilijk door. Maar het is gelukkig gelukt. Nu mag hij geen muesli meer. Alleen nog senioren slobber en wat gehakseld hooi.
Ik had zijn stijve stramme lijf verwend met een bucas recuptex deken. Daar werd hij zo los van dat hij hem peerde met het buitenzetten.
Gewoon gelijk pad af de weg op. Ppfff dat is slecht voor je hart. Gelukkig sneed een auto hem het pad af en schoot hij de zandweg op. Toen kwam hij achter zijn wei uit waar ikke tegen hem aan het praten was. Dat hield hem in de buurt. En met behulp van een wandelaar kreeg ik hem weer te pakken. Super hoe 2 buren gelijk
Kwamen helpen. Het is gelukkig goed afgelopen maar daar word je 10 jaar ouder van.

Gisteren met de hoefsmid kon hij echt zijn
Benen beter op tillen. Ok het zijn dure dekens maar wel top.

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:17

Mooi dat Ted ook zo opknapt van de recuptex. Ik heb voor Svarri die van Horseware, die knapte ook erg goed op.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:55

Baudyh, wat heerlijk dat Ted zoveel baat bij de deken heeft ! Maar idd... wat een schrik..zomaar de weg op rennen.
Extra maatregelen... tja.. onvermijdelijk..
We hebben eigenlijk een trainingsweekeind van de vereniging met de sledehonden..maar zal niet door gaan denk ik..