KNHS-Kampioenschap mennen Hengelo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
2span
Berichten: 37
Geregistreerd: 20-08-11
Woonplaats: midden nederland

KNHS-Kampioenschap mennen Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-19 10:28

https://www.hoefnet.nl/knhs-kampioensch ... de-titels/

Afgelopen weekend een heel mooi KNHS-Kampioenschap gezien in Hengelo. Mooie grote maar vooral ook rubrieken!

Alle kampioenen en teams gefeliciteerd.

Wat ik mij afvraag: ben ik de enige die het heel raar vind dat de parcoursbouwer zelf meerijd? Na dressuur en vaardigheid 5,5 punt achter staat en na de door haar eigen marathon kampioen is met 2 punten verschil.
Was een mooie marathon , jammer dat ze de oude waterbak hebben opgeruimd. Maar het waren leuke hindernissen.
Heel apart toch, zeker als je weet dat dhr. Steenblik(volwaardig parcoursbouwer) daar het hele weekend assistent parcoursbouwer is.
Dat je zelf meerijdt en ook organiseert dat kan ik wel volgen, maar als je zelf het parcours mag tekenen?
Dat moet je als KNHS toch niet accepteren?


Grainey
Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: KNHS-Kampioenschap mennen Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:13

Heel apart zulke dingen,dat zou bij het springen ohz onmogelijk zijn, volgens mij, maar bij het mennen is veel mogelijk. Ik sta wel vaker verbaasd te kijken op menwedstrijden en me af te vragen hoe bepaalde dingen in vredesnaam toegestaan worden door de KNHS, ik neem tenminste aan dat er wel een federatievertegenwoordiger aanwezig was van de KNHS

bettepet
Berichten: 135
Geregistreerd: 02-08-06

Re: KNHS-Kampioenschap mennen Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:52

Ik heb zelf mee gereden en ben kampioen klasse L enkelspan pony geworden.
Ik en mijn groom hebben ons er ook over verbaasd.
Maar goed het was een mooi kampioenschap met leuke en uitdagende hindernissen en een goede strakke organisatie.

_Margarita_
Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: KNHS-Kampioenschap mennen Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:58

Ik zou er in elk geval melding van maken bij de knhs. Dat is het minste wat je kunt doen.

Vind het een bizar verhaal. Zou toch echt niet mogen.

Margarita & Zalinda op de eeuwige paardenweide...
Roos mennen dressuur: ZZ+15
vaardigheid: ZZ+14

mevisto
Berichten: 80
Geregistreerd: 09-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:44

Het is door de knhs officeel toegestaan om als parcourbouwer mee te rijden. Vaak heeft het niet altijd een voordeel dat je je eigen parcour rijd. Ook al heb je hem zelf getekend. En neer gezet. Want je kunt en mag net als de anderen de hindernissen niet oefen.

JoyCiej007
Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 01:06

Wat bizar inderdaad dat zoiets mag en/of gebeurd, ik vind ook dat dit echt niet zou mogen kunnen.

mevisto schreef:
Het is door de knhs officeel toegestaan om als parcourbouwer mee te rijden. Vaak heeft het niet altijd een voordeel dat je je eigen parcour rijd. Ook al heb je hem zelf getekend. En neer gezet. Want je kunt en mag net als de anderen de hindernissen niet oefen.


Je weet als bouwer anders wel als geen ander waar de technische puntjes en moeilijkheden zitten, welke lijnen er mogelijk zijn, en je kent de hindernissen ruim van te voren al door en door. Rest v/d deelnemers heeft een stuk korter de mogelijkheid om de hindernissen zowel op papier als in het echt te verkennen.

janouk
Blogger
Berichten: 17851
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 06:18

Apart. Nog nooit meegemaakt.
Op een 'gewone" wedstrijd zou ik er niet zo'n probleem mee hebben, maar op een kampioenschap vind ik het onwenselijk. Een bouwer kan dan een parcours bouwen dat zijn eigen span het beste ligt.
Dat zou je als organisatie niet moeten willen. En is het niet zo, dat de parcoursbouwer de hele dag beschikbaar moet zijn in het parcours?
Al staat er niets over in het reglement

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

mevisto
Berichten: 80
Geregistreerd: 09-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:20

Ben het zeker eens dat je het op een kampioenschap niet moet willen. Om dit soort praat te voorkomen.

2span
Berichten: 37
Geregistreerd: 20-08-11
Woonplaats: midden nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 10:35

mevisto schreef:
Het is door de knhs officeel toegestaan om als parcourbouwer mee te rijden. Vaak heeft het niet altijd een voordeel dat je je eigen parcour rijd. Ook al heb je hem zelf getekend. En neer gezet. Want je kunt en mag net als de anderen de hindernissen niet oefen.


Daarmee draai je het om! Voor zover ik weet is het door de KNHS niet verboden om als official betrokken te zijn als jezelf deelneemt, met uitsluiting van juryleden. Algemeen wedstrijd reglement 11.3 verbied om als jury op te treden bij enige betrokkenheid bij paard of deelnemer. Een parcoursbouwer is geen jurylid maar dit is toch heel discutabel en onwenselijk! Zeker op een kampioenschap.
Het niet verbieden in het reglement is iets heel anders dan toestaan. Ik snap niet dat de parcoursbouwer dit wil, laat staan de organisatie en KNHS. Heel apart zeker omdat er een andere parcoursbouwer in de organisatie beschikbaar is.

Grainey
Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: KNHS-Kampioenschap mennen Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:22

Dit staat er in het reglement voor het springen over de parcoursbouwer : 3. De parcoursbouwer dient tijdens een wedstrijddag waarop hij als zodanig in functie is vanaf 60 minuten voor het begin van de eerste rubriek tot het einde van de laatste rubriek waarvoor het parcours door hem ontworpen en/of gebouwd is, aanwezig en voor zijn taak beschikbaar te zijn.

Misschien een ideetje om hetzelfde ook toe te voegen aan het menreglement?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers