Gebruik mestzak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jessica007
Berichten: 260
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: Culemborg

Gebruik mestzak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-19 15:07

Zijn er menners die ervaring hebben met het gebruik van een mestzak / mestopvangzak? (ik kon alleen een heel oud item hierover vinden; ik ben benieuwd naar recente ervaringen).

Vinden paarden het eng? Gaat het niet schuren op de hakken? Geeft het niet te veel gewicht hangend aan de broek?

Mijn paard mest veel dus zo'n zak lijkt mij een goede oplossing. Alleen zie ik er eigenlijk nooit iemand mee rijden en vraag ik mij dus af wat daar de reden voor is.


jowien
Berichten: 976
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:30

Gaat prima. Paard heeft er niks van. Moet wel broek gewend zijn misschien. Hangt niet op de hakken hoor, meer naar achter. De broek moet wel goed zitten, want daar hang je hem aan en er komt gewicht in van de mest.
En zorg dat je hem ook makkelijk van de kar los kan maken, want je moet m toch ook legen.

Lizzzzz
Berichten: 1441
Geregistreerd: 24-08-05
Woonplaats: allebei ergens in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 23:39

Ik rijd al een tijdje met een mestzak, vind het een uitvinding! Mijn pony mest nogal veel onderweg :o

Vinden paarden het eng? - Mijne niet
Gaat het niet schuren op de hakken? - Absoluut niet
Geeft het niet te veel gewicht hangend aan de broek? - Nee, want het gewicht hangt aan de schamel, aan de broek is alleen een soort glijbaan

Une Mika Sam C
Mennen:
Dressuur: B + 16 L + 9
Vaardigheid: L + 11 M + 6

Jessica007
Berichten: 260
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: Culemborg

Re: Gebruik mestzak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 08:45

Dank voor de ervaringen! Ik ga er dan toch ook maar een aanschaffen denk ik

cinniz123
Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Gebruik mestzak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:02

Ik heb hier ook eens naar gekeken maar twijfelde om aan te schaffen omdat ik me afvraag of het ook werkt bij de shetjes met HCA sulky’s.
Bang dat het veel te groot is allemaal.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

pluche_pluus
Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:14

Wij rijden altijd met de mestzak. Reden hiervoor is dat wij altijd op straat rijden.
Ik vind het belangrijk om de mest niet op straat te laten liggen. Ook vind ik het teveel gedoe om het rondje hierna nog een keer te rijden met de auto om de mest op te ruimen.


Jessica007 schreef:
Zijn er menners die ervaring hebben met het gebruik van een mestzak / mestopvangzak? (ik kon alleen een heel oud item hierover vinden; ik ben benieuwd naar recente ervaringen).

Vinden paarden het eng?
nee, eerste keer even wennen maar niet eng. Nieuwe zakken maken nog beetje geluid. Eenmaal paar keer gebruikt wordt hij soepeler.

Gaat het niet schuren op de hakken?
dan hangt hij niet op de juiste hoogte. Belangrijk dat hij niet te laag hangt of juist te strak.
Geeft het niet te veel gewicht hangend aan de broek?
nee want deze verdeeld de druk prima. Broek zit ook weer bevestigd aan rug & kar.

Mijn paard mest veel dus zo'n zak lijkt mij een goede oplossing. Alleen zie ik er eigenlijk nooit iemand mee rijden en vraag ik mij dus af wat daar de reden voor is.
zie bovenstaande



[ img ]

Begin met het nodige, doe daarna het mogelijke (Franciscus van Assisi, 1181-1226)

https://www.instagram.com/pluche_pluus/ Volg mijn instagram voor plaatjes van mijn ragdoll, maine coon en drumhorse.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers