Horseboarden, wie doet het nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ensueno
Berichten: 679
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Leeuwarden

Horseboarden, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-19 22:11

Hallo! :wave:

Na het lezen van dit topic van YoRien: [ITP] Dutch Horseboarding, begon het idee van horseboarden bij mij heel erg te kriebelen. Na het sparen voor tuig en een mountainboard ben ik nu eindelijk begonnen met deze leuke sport.
Ik praat er het liefst constant over, maar omdat ik de mensen om mij heen niet gek wil maken met mijn geklets en omdat het stiekem nog leuker is om hier met hobbygenoten over te praten, open ik dit topic. Ik hoop dat er meer bokkers zijn die deze ontzettend leuke bezigheid met hun pony doen of dit graag willen proberen!

Ik doe aan horseboarden zonder ruiter samen met mijn shetlandpony. Maar ook horseboarders die dit in teamvariant doen zijn natuurlijk welkom!


Ensueno
Berichten: 679
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 12:14

[ img ]

Dit was de eerste keer los met mijn knapperd! <3 Het tuig heb ik inmiddels aangepast, zodat ze beter en comfortabeler met haar borst kan trekken.

Anoniem

Re: Horseboarden, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:10

Ik verplaats je topic van HK naar AR, omdat het daar wat beter thuis past en je dan vast meer gelijkgestemde zult vinden :j

Dennis
Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Horseboarden, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:31

Board ligt er, alleen de tijd nog niet om te gaan rommelen.

Dus lees wel mee!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

frederique_g
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:55

[ img ]
Het is zo leuk! Tijdje geldeden hebben wij het op stal voor het eerst uitgeprobeerd. Zowel met ruiter als zonder. Om te beginnen vond ik met ruiter toch wel handiger, omdat je dan niet tegelijk je balans moet houden en moet sturen. Ben wel een keer met mijn billen in het gras beland..
(Mijn moeder heb ik even weggeblurd ;) )

Anne_GTI
Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:06

[ img ]
[ img ]

Wij zijn behoorlijk fanatiek en doen ook mee aan het NK wat over een aantal wedstrijden verreden wordt.
1e foto kun je aardig zien hoe we de lijn vast hebben gemaakt met een safetyrelease. Het voorkomt dat het paard in de lijn verstrikt kan raken.

Ensueno
Berichten: 679
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-19 17:27

Dennis schreef:
Board ligt er, alleen de tijd nog niet om te gaan rommelen.

Dus lees wel mee!

Leuk! Ik raad het ten zeerste aan haha. Ook heerlijk om met shetjes te doen.
Al zie ik dat jij ook ment, dus die uitdaging heb jij al.

Ik merkte dat ik wat minder motivatie had om naar stal te gaan. Ik was vaak een uur kwijt aan fietsen om op stal wat te knuffelen/poetsen en soms te wandelen. Wandelen vinden we het leukst, maar rond stal zijn maar een paar wegen om langs te wandelen, dus dat wordt snel saai. Nu we zijn gaan horseboarden merk ik dat ik weer veel enthousiaster ben! Voorheen ging ik altijd naar stal omdat ik gek ben op Glinda, maar nu ook omdat ik zin heb om met haar te horseboarden.


Leuk Frederique! Het lijkt mij sowieso al lastiger met een groot paard :+ Ging je ook meteen al draven?

Ginda vond het in het begin best spannend, dus stond meer op de rem dan dat ze liep. Dan val je ook niet zo snel haha.

Wat gaaf Anne! Hoe lang doen jullie het al?
En wat is het doel eigenlijk bij die wedstrijden? Zo snel mogelijk rond komen?

Ensueno
Berichten: 679
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-19 17:28

[***] schreef:
Ik verplaats je topic van HK naar AR, omdat het daar wat beter thuis past en je dan vast meer gelijkgestemde zult vinden :j


Bedankt! Dat was een goed idee haha.

Ensueno
Berichten: 679
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-19 17:36

Ik ben trouwens Hannah en mijn pony heet Glinda. Ze is 6 jaar oud en ik ken haar al sinds ze 1 is. Ze is inmiddels bijna 3 jaar van mij :)

Vandaag hebben we weer geoefend. Ik heb de banden van mijn board opgepompt, een voetsteun eraf gehaald en de wielen losser gemaakt. Wat een verschil! De jongen van wie ik hem heb gekocht gebruikte hem op het strand, dus de wielen waren behoorlijk zacht en draaiden amper. Het trekken en sturen ging vandaag dan ook een stuk makkelijker. We oefenen altijd op het terrein op stal, maar ik merkte dat Glinda het vandaag saai vond. Dus na onze eerste pasjes draven op het terrein zijn we ook meteen voor het eerst de weg op gegaan. Ze is zo braaf! :D


[ img ]

De foto was genomen toen we weer op stal waren. Ze vond het een beetje stom om weer een rondje op het terrein te moeten doen.
Haar borsttuig was op de foto ook verschoven. Het blijft een beetje prutsen om alles goed af te stellen.
Deden jullie dat zonder ruiter ook aan het zadel vast Frederique?

Anne_GTI
Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:33

Snelste tijd wint inderdaad. Wedstrijden bestaan uit 2 heats met 3 runs met een pauze ertussen. Je moet met boarder er achter door de finish. Balletje eraf is 2 strafseconden, poort gemist 10. Glijden van het paard is een gele kaart en 2x geel is rood en dus uitsluiting.
2 verschillende parcoursen worden er gereden. Je mag pas meedoen nadat je een proef van bekwaamheid hebt afgelegd.

Op de website van http://www.horseboardingholland.nl kun je alle informatie vinden.

Iedereen is welkom om mee te komen trainen. Alles wat je nodig hebt is te leen dus eerst eens snuffelen of het wat is voor jou en je paard is heel laagdrempelig.

De meeste paarden vinden het een fantastisch spelletje

S_imonee
Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:17

Ik heb een paar keer een training gedaan met mijn vriendin en haar fjord. Afgelopen juni heb ik met mijn eigen paard een clinic gedaan tijdens de vierdaagse in epe. Ook dat was erg leuk. Ik ben zeker van plan om het nog eens vaker te doen. Zowel op paard als op een board. Voorlopig houd ik het wel bij trainingen, ik voel mij nog niet zeker genoeg om ook al wedstrijden op een board te doen.

Hier een foto van ons tijdens de clinic.
[ img ]


Casanova en Penny <3
Instagram: @dravercasanova

Anne_GTI
Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Horseboarden, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:48

:) Ha, met Cor erachter. Leuk!

Jammer dat je wedstrijden nog niet aandurft, wat houd je tegen?
Je hoeft echt niet gelijk proberen je te meten met Cor, Cornelis en Paul...

Ymor
Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Horseboarden, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:56

Leuk topic! Ik ga morgen een board ophalen. Ben benieuwd! Pony’s zijn wel wat gewend voor de kar dus verwacht niet heel veel problemen.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Ensueno
Berichten: 679
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 23:05

Gaaf Anne! Helaas heb ik geen rijpony, dus moet ik het voorlopig zonder ruiter doen. Mocht er ooit nog een grotere bij komen, lijkt het mij ook heel gaaf om zo te doen en eventueel wedstrijden te rijden :)

Leuk Simone! Foto ziet er al heel gaaf uit. Moet je niet heel ver reizen voor de trainingen?

Ensueno
Berichten: 679
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 23:06

Ymor schreef:
Leuk topic! Ik ga morgen een board ophalen. Ben benieuwd! Pony’s zijn wel wat gewend voor de kar dus verwacht niet heel veel problemen.


Leuk! Je hebt leuke pony's :D Veel succes! Laat je weten hoe het bevalt?

Hawkeye
Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Re: Horseboarden, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 23:20

Wij doen het ook! Sinds oktober aan het trainen met mijn mini en deze week voor het eerst erachter gehangen. Ik heb intussen alleen nog deftige treklijnen nodig en dan is mijn geknutseld tuig helemaal klaar :D

↬ Ɯσяяуιηg мєαηѕ уσυ ѕυƒƒєя тωιcє ↫

Ensueno
Berichten: 679
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 23:21

BaBritFre schreef:
Wij doen het ook! Sinds oktober aan het trainen met mijn mini en deze week voor het eerst erachter gehangen. Ik heb intussen alleen nog deftige treklijnen nodig en dan is mijn geknutseld tuig helemaal klaar :D

Leuk! Heb jij toevallig een berichtje geplaatst op de FB pagina van Horseboarden? Ik ben niet zo'n fanatieke Facebook poster, maar volg de pagina wel en kwam een soortgelijk bericht tegen haha.

Hawkeye
Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 09:08

Ensueno schreef:
BaBritFre schreef:
Wij doen het ook! Sinds oktober aan het trainen met mijn mini en deze week voor het eerst erachter gehangen. Ik heb intussen alleen nog deftige treklijnen nodig en dan is mijn geknutseld tuig helemaal klaar :D

Leuk! Heb jij toevallig een berichtje geplaatst op de FB pagina van Horseboarden? Ik ben niet zo'n fanatieke Facebook poster, maar volg de pagina wel en kwam een soortgelijk bericht tegen haha.


Dat ben ik! :o

↬ Ɯσяяуιηg мєαηѕ уσυ ѕυƒƒєя тωιcє ↫

S_imonee
Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:15

Anne_GTI schreef:
:) Ha, met Cor erachter. Leuk!

Jammer dat je wedstrijden nog niet aandurft, wat houd je tegen?
Je hoeft echt niet gelijk proberen je te meten met Cor, Cornelis en Paul...


Dat is vooral iets lichamelijks. Als we een training hebben gedaan, heb nog dagen last van mijn knie en enkel. Ik ben een aantal jaar geleden met paard en al onderuit gegaan. Ik had toen mijn enkel gebroken. Na flinke inspanning heb ik daar nog wel regelmatig last van. Op mijn werk loop en sta ik veel, dan is het niet prettig om pijn te hebben haha.
Met rijden heb ik er overigens geen last van.
Dus af en toe een training op het board is voor nu meer dan genoeg :D


Ensueno schreef:
Gaaf Anne! Helaas heb ik geen rijpony, dus moet ik het voorlopig zonder ruiter doen. Mocht er ooit nog een grotere bij komen, lijkt het mij ook heel gaaf om zo te doen en eventueel wedstrijden te rijden :)

Leuk Simone! Foto ziet er al heel gaaf uit. Moet je niet heel ver reizen voor de trainingen?


Ze geven regelmatig een training in Zwolle, dat is een klein half uurtje rijden voor mij :)


Casanova en Penny <3
Instagram: @dravercasanova

Ensueno
Berichten: 679
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-19 10:53

Wat leuk babritfre! Ik ben trouwens wel heel nieuwsgierig naar je tuig! Je had het geloof ik over een aantal onderdelen die je wou bestellen. Ik blijf het lastig vinden om zelf een tuig om te bouwen voor een ander doel. Dus misschien kan ik er wat van leren :) als je het wilt laten zien natuurlijk!

Jeetje wat vervelend van je knie en enkel Simone. Knap dat je dan alsnog op het board stapt!

Ensueno
Berichten: 679
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-19 11:01

Heb ik zelf het topic geopend, reageer ik vervolgens een maand niet. Sorry!

Glinda en ik zijn nog steeds fanatiek aan het horseboarden. We vinden het beide echt onwijs leuk!
Gisteren zijn we voor het eerst op buitenrit geweest met een stalgenoot erbij en ook nog voor het eerst zo lang weg geweest. Ze was zo knap! We hebben heerlijke stukken gedraafd met de oortjes naar voren en heel veel enthousiasme van mevrouw. Ze leert ook heel snel. Met het sturen hoef ik inmiddels meestal alleen maar te wijzen en ze weet wat ze moet doen.
Op het eind merkte ik wel dat het haar mentaal veel energie had gekost, dus ben ik afgestapt en hebben we het laatste stuk wandelend afgelegd.


[ img ]

Hawkeye
Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:11

Ensueno schreef:
Wat leuk babritfre! Ik ben trouwens wel heel nieuwsgierig naar je tuig! Je had het geloof ik over een aantal onderdelen die je wou bestellen. Ik blijf het lastig vinden om zelf een tuig om te bouwen voor een ander doel. Dus misschien kan ik er wat van leren :) als je het wilt laten zien natuurlijk!

Jeetje wat vervelend van je knie en enkel Simone. Knap dat je dan alsnog op het board stapt!



Ik heb een speciaal tuigje laten maken bij Tjeu van den Meulengraaf. Gaat perfect! :)

Ik heb intussen handvaten gevonden en heb enkel nog treklijnen en een musketon nodig en dan zou alles compleet zijn

↬ Ɯσяяуιηg мєαηѕ уσυ ѕυƒƒєя тωιcє ↫

Ensueno
Berichten: 679
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-19 13:03

Gaaf! Ik heb al flink moeten sparen voor mijn gewone tuig, dus ik vrees dat speciaal horseboard tuig er voorlopig niet in zin. Heb je ook foto’s? Ik ben wel benieuwd naar de constructie :)

kwita
Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:27

Oh wat leuk, ik volg!
Heb het bij onze vorige pony gedaan met onze dochter...echt een kind van toen net 5 ze vond het geweldig en kon er geen genoeg van krijgen. Helaas is dus die pony ingeslapen dus moeten we van voor af aan beginnen met onze nieuwe aanwinst...dus tja dat duurt nog even!
Maar we volgen hier graag mee!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Zidore
Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Horseboarden, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 11:09

meelezer! zo een leuke sport lijkt me dit

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers