Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tomni
Berichten: 15
Geregistreerd: 12-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:34

Nynkster schreef:
Ik heb niet de biothane, maar de leren versie. Heb m nu een jaar maar gebruik hem niet heel intensief nog. Maar tot nu toe is hij wel echt mooi nog, als nieuw. Heb m denk ik nu krapaan 50 a60 keer op gehad ofzo?
Ga het binnenkort weer oppakken dus dan durf ik er meer over te zeggen


Idem hier, na half jaar en 2x per week te gebruiken nog steeds heel mooi. Heb ook de leren versie.
Toevallig vorig weekend op een rit een vierspan tegen gekomen met biothane tuig van Tjeu. Hij is professioneel met paarden bezig en was er toch ook tevreden van (had het tuig ook wel nog niet zo lang)


Linsey_Focus
Berichten: 14
Geregistreerd: 19-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 10:07

Maisie schreef:
Ik ben zelf niet bekend met deze tuigen maar zien er wel goed uit.

Ik heb zelf meerdere zilco tuigen O:)

Een bruin lessing tuig van kunststof. Dit is wel een heel fijn en mooi soepel.
(dit is trouwens te koop.)

Arden heb ik ook vind ik ook een erg fijn tuig.
Kieffer kunststof heb ik ook maar daar heb ik wat meer pech mee gehad en binnen een paar jaar zaten daar al scheuren in.

Ideal heb ik ook gehad maar snel weer weg gedaan want de pasvorm was niet goed (schoftje knelde) en het was super stug en dof.



Hai, sorry dat ik inval haha, is dat tuig nog te koop?

Focus Photography by Linsey Hardeman

Stelvio
Berichten: 818
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 17:22

Vandaag een biothane tuig voor mijn trekpaard besteld, ik ben zeer te spreken over het bestelgemak!
Ik had de maten van mijn paard door gemaild met de vraag of het mogelijk was om een biothane tuig voor haar samen te stellen. Gelijk een telefoontje van Tjeu ontvangen, met de mededeling dat een standaard full-tuig zal passen en dat hij het hoofdstel kan aanpassen met een bredere frontriem en neusriem.
Zojuist een berichtje van post.nl ontvangen dat het pakket aangemeld is, dus dat gaat lekker snel!
Ik ben benieuwd naar de pasvorm en de kwaliteit van het tuig, ik zal een foto plaatsen wanneer ik het tuig binnen heb.

Dana 968 km klasse III
Tip-Top 526 klasse II
Klava 477,5 km klasse II
Jaimy 135 km klasse II

Stelvio
Berichten: 818
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:18

Vandaag het tuig binnen gekregen, op het eerste gezicht ben ik super tevreden over de kwaliteit, ik vind het niet onderdoen voor m’n Zilco tuig dat toch wel een tikkeltje duurder was. :j j

[ img ]

Dana 968 km klasse III
Tip-Top 526 klasse II
Klava 477,5 km klasse II
Jaimy 135 km klasse II

Veraatje123
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-01-19

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 06:47

Vind deze tuigen ook ideaal, gebruik ze zelf ook.

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 17:39

Mijne bevalt ook nog steeds goed!
[ img ]

The sky is the limit

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:24

Ik zit er ook serieus aan te denken dit tuig te bestellen voor mijn minipaard. Ik heb nu leren tuig van RBC maar wil graag kunststof :j

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:36

Ik kom hier even m'n vraag stellen, een nieuw topic aanmaken is weer zo'n gedoe.
Ik ben opzoek naar nieuw tuig. Rij nu nog met m'n eerste, goedkoop gekocht, slechte maat en kwaliteit dus heb er echt geen verstand van.
Tjeu zit voor mij enigszins in de buurt (iemand nog tips voor andere winkels in Noord Brabant?).
Ik heb nu het tuig van 350 euro op het oog en is geloof ik het tuig waar TS het in de eerste instantie overhad, de biothane leatherlook. Nu vind ik het er op de ingezoomde foto's niet zo mooi uit zien eigenlijk maar het onderhoudt is wel erg belangrijk voor me.
Ik heb nu leer tuig, erg stug en raakt soms beschimmeld doordat ik het niet perfect droog kan opbergen.. biothane blijft geloof ik soepeler in de wintermaanden? Hoe kan ik zoiets het beste schoonmaken? Modder zal er niet heel veel opzitten. Voornamelijk zweet en haar.
Hoe bevalt het tuig tot nu toe bij iedereen? (Omdat er ene aantal waren die het tuig net hadden aangeschaft).

Verder; m'n pony zit tussen maat Shet en pony in. Hoe kan ik dit het beste opmeten voor ik langs Tjeu ga?

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-19 15:04

casperzazoe schreef:
Ik kom hier even m'n vraag stellen, een nieuw topic aanmaken is weer zo'n gedoe.
Ik ben opzoek naar nieuw tuig. Rij nu nog met m'n eerste, goedkoop gekocht, slechte maat en kwaliteit dus heb er echt geen verstand van.
Tjeu zit voor mij enigszins in de buurt (iemand nog tips voor andere winkels in Noord Brabant?).
Ik heb nu het tuig van 350 euro op het oog en is geloof ik het tuig waar TS het in de eerste instantie overhad, de biothane leatherlook. Nu vind ik het er op de ingezoomde foto's niet zo mooi uit zien eigenlijk maar het onderhoudt is wel erg belangrijk voor me.
Ik heb nu leer tuig, erg stug en raakt soms beschimmeld doordat ik het niet perfect droog kan opbergen.. biothane blijft geloof ik soepeler in de wintermaanden? Hoe kan ik zoiets het beste schoonmaken? Modder zal er niet heel veel opzitten. Voornamelijk zweet en haar.
Hoe bevalt het tuig tot nu toe bij iedereen? (Omdat er ene aantal waren die het tuig net hadden aangeschaft).

Verder; m'n pony zit tussen maat Shet en pony in. Hoe kan ik dit het beste opmeten voor ik langs Tjeu ga?


Tjeu stuurt je een foto met welke maten je moet opmeten, en hij zorgt dan dat alles past! Ik zet gewoon de tuinslang erop! Was laatst mee op marathon en die had een ideal kunststof tuig, die had ze al een poos en vond ik vele malen stugger dan mijn biothane tuig van tjeu!

The sky is the limit

Stelvio
Berichten: 818
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:07

Inderdaad Tjeu ff een berichtje sturen, hij stuurt je dan een overzichtje waarop staat hoe en wat je moet meten. Ik spuit het tuig met de tuinslang af en hang het dan aan de menwagen te drogen.

Dana 968 km klasse III
Tip-Top 526 klasse II
Klava 477,5 km klasse II
Jaimy 135 km klasse II

Shet_Jack
Berichten: 263
Geregistreerd: 29-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:53

[ img ]
Ik heb het biothane tuig van tjeu!!
Echt heel erg blij mee !

En makkelijk in onderhoud!

Dag lieve pip... Ik zal je nooit vergeten!!! 16-09-2013 :'(
[ITP] mijn knappe tinker merrie Amber

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 21:22

Echt heel mooi! Heb je zelf opgemeten of ben je langs gegaan?

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 21:55

Oh dat bruine staat hem echt prachtig! Zit stiekem ook te twijfelen om bruin te nemen, eens een keer wat anders. Maar heb een (echt oranje) vos dus dan staat het wat minder stoer :=

Ik word heel chaggerijnig van m'n zoektocht. Zie zelfs het verschil niet tussen 2 tuigen van Tjeu, behalve anatomisch hoofstel en de prijs. Ben hier zo niet in thuis. (Mocht iemand me willen helpen, please PB)
Ik ga morgen ergens kijken en hopelijk kan ik binnenkort met trailer en al naar Tjeu, zodat we het meteen kunnen passen en meten :)
Ondanks dat het biothane er heeel fijn uitziet, ga ik toch voor het leer denk ik. Vind m'n portomonee iets leuker en kan het ergens anders opbergen. Die paar keer dat we door de modder gaan..

Renske_W
Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 21:57

Je kan tjeu altijd een berichtje doen als je vragen hebt over het tuig!
Hij is erg behulpzaam. :)

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand


Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 22:01

Klopt zeker, ik heb al contact gehad met hem maar om ze met van die onzin vragen lastig te vallen zie ik ook niet zo zitten :+
In de meeste gevallen antwoorden ze dan toch vaak met de vraag of je niet even langs komt.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 22:46


MaritB
Berichten: 8612
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:01

Mooie prijs zeg!

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 18:40

Ik heb inmiddels het biothane tuig gehaald bij Tjeu. Het is echt ontzettend stug nu.. Maargoed, in zijn schuur is het ook niet super verwarmt en waar het hier nu ligt ook niet maar god, kreeg de singel met heel veel moeite vast / los. Hopelijk komt daar snel verandering in. := Broek zit nog niet helemaal lekker vind ik, nog even mee prullen..


[ img ]

marga1
Berichten: 879
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:03

Je kan de lenderiemen kruislings over de rug leggen ligt dan wat beter, en broek nog wat hoger hij hangt nu echt te laag.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:37

Welke maat heb je en hoe groot is je pony?

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:44

Denk niet dat kruislings netjes blijft liggen maar kan het proberen, dankjewel :)
Broek heb ik tijdens het rijden idd een gaatje omhoog gedaan, zo was het gisteren afgesteld maar zat toch niet helemaal lekker.

Dit is een maat Shet, pony is 1.10 en lekker breed. Tuig is erg ruim, stuk groter dan het tuig dat ik nu had!

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 07:52

Hoe voelt het tuig verder aan wbt kwaliteit?

En hoe bevalt het voor de gene die er nu wat langer mee mennen?

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-19 12:17

Zamora schreef:
Hoe voelt het tuig verder aan wbt kwaliteit?

En hoe bevalt het voor de gene die er nu wat langer mee mennen?



Ik ben er nog steeds tevreden over!
Nu hangt het even te verstoffen omdat ik de pony heb verkocht, misschien komt het eerdaags te koop omdat ik overstap op de paarden..

The sky is the limit

Stelvio
Berichten: 818
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:31

Hier ook nog steeds tevreden over het tuig!

Dana 968 km klasse III
Tip-Top 526 klasse II
Klava 477,5 km klasse II
Jaimy 135 km klasse II

Hugolien
Berichten: 26
Geregistreerd: 28-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:33

Gaat het tuig ook niet snel kapot? Ik heb een "gewoon" biothane tuig gehad, maar was in no time stuk :')

My happy place is in the barn...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers