Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:33

Als jullie het biothane tuig van Tjeu vergelijke komt het schoftje qua vorm dan dichter bij de ideal eurotech of eerder zoals de zilco? :)

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 18:23

Hugolien schreef:
Gaat het tuig ook niet snel kapot? Ik heb een "gewoon" biothane tuig gehad, maar was in no time stuk :')


Ik heb het natuurlijk pas net maar het lijkt echt ontzettend stevig. Denk niet dat er snel scheurtjes of beschadigden op komen.
Ik had het gisteren ingespoten met WD-40 (zo raar) en dat heeft goed geholpen, het is een stuk soepeler nu. Ik heb het idee dat het gevoeliger is voor vuil dan leer, pony heeft heel veel huidvet dus telkens is m'n hele tuig wit :+ maar even met een doekje er over en alles is er ook zo weer vanaf.

Ik had volgens mij in dit topic ook gelezen over dat retour / ruilen niet zo soepel ging, weet niet of dat recente berichten maar ik kon gemakkelijk m'n singel en neusriem omruilen zonder enige moeite of kosten.

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 21:16

Tjeu raadde me aan om het ipv in te vetten, WD-40 er op te spuiten. Laatst gedaan en ik ga zo over m'n nek van die lucht. %)
Iemand van jullie tips wat ik er op kan doen? Vnl om het soepel te houden.

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:40

Ik gebruik voor mijn kunststof tuig liever cockpitspray, werkt voor mij goed en ruikt beter.

HorsesRhythm
Berichten: 64
Geregistreerd: 03-11-17

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 23:26

Naar aanleiding van dit topic ook mijn tuig bij tjeu besteld.
Ziet er keurig uit, heel snelle service en het past fijn op mijn pony.
Erg tevreden so far, ben benieuwd hoe het zich houdt.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:49

Ik ben heel benieuwd of de mensen nog steeds tevreden zijn. Ik men nog met een heel oud leren Ideal tuig wat het prima doet an sich maar ik wil heel graag kunststof oid, geen leer meer. Onder de kraan houden, afdrogen en klaar :-)

Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:23

Afgelopen maanden niet gemend (ben een mooi-weer-menner), dus het tuig ligt te verstoffen. Maar dat is het voordeel van biothane, wanneer ik het weer ga gebruiken zet ik de tuinslang erop en klaar is kees :D

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:08

Haha nou precies dat lijkt me zo fijn :D

Is het inderdaad nog steeds flexibel, ook met lage temperaturen? Krijg m'n Ideal singel vaak niet meer los als het koud is

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:12

Ik ben niet tevreden geweest... Het tuig en vooral het schoftje beschadigde erg snel. Moet wel zeggen Tjeu heeft zijn best opzich gedaan maar na 3x omwisselen en maar heen en weer rijden was het voor mij klaar.... Men nu bijna een jaar alweer met het Eurotech tuig van Ideal en geen problemen ermee (Volgens Tjeu lag het uiteindelijk aan mijn wagen maar daar hebben we niks aan veranderd) Hoor verder er niemand over dus misschien had ik gewoon echt pech... Nogmaals Tjeu heeft altijd netjes opgelost! Heeft ook het tuig teruggenomen, hij heeft er veel moeite in gestoken maar was gewoon niet geschikt voor ons, misschien toch wel te intensieve, gebruik...

Vroeger vond ik het Ideal kunststof tuig echt lelijk maar dat is dus wel verbeterd... Voelt en ziet er top uit, ook niet van leer te onderscheiden... Maar wel natuurlijk stuk duurder, maar voor mij was het tuig van Tjeu misschien bij elkaar met benzine nog wel duurder ipv dat ik direct Ideal had gekocht :=

Tjeu heeft een hoop van mijn op en aanmerkingen trouwens ook super netjes in gebruik genomen (Broekriemen breder etc) Hij heeft echt top zijn best gedaan voor het geld nogmaals...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:18

Bedankt voor je reactie. Hoe kan een schoftje beschadigen door je wagen dan?

Bedoel je met Ideal kunststof tuig het webtech tuig? Die heb ik nog nooit gezien ....

Wel balen voor je want al met al ben je dus veel geld kwijt geweest!

Heeft iemand de Elegant biothane al gezien van Tjeu?

HorsesRhythm
Berichten: 64
Geregistreerd: 03-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:28

Ik heb de elegant van Tjeu.
Staat mijn pony echt mooi, hij is net ff wat luxer dan de propjesshetten en het gewone tuig was voor hem echt te grof.

Ik heb er nu welgeteld 2x mee gereden dus over de kwaliteit durf ik niks te zeggen.

Service met bestellen, opmeten, etc was super!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:58

Harmony, heb jij er duidelijke foto's van op je pony? Zou ik heel graag willen zien :-)

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:41

IngridM schreef:
Bedankt voor je reactie. Hoe kan een schoftje beschadigen door je wagen dan?

Bedoel je met Ideal kunststof tuig het webtech tuig? Die heb ik nog nooit gezien ....

Wel balen voor je want al met al ben je dus veel geld kwijt geweest!

Heeft iemand de Elegant biothane al gezien van Tjeu?


Nee het Eurotech tuig ;) En dan gewoon het Classic schoftje ;)

Eurotech tuig:

Afbeelding


Tuig van Tjeu (Door hem op maat gemaakt):

Afbeelding


Mijn lamoenen bewogen teveel volgens hem dus het laagje kunststof kwam eraf en kwam het "karton" omhoog.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:34

Bedankt voor de foto's! Zit opeens te bedenken; volgens mij sta jij bij Verboon? :-)

Anyway; ik heb ondertussen foto's gezien van de Webtech maar dat vind ik niet echt mooi om te zien.
Dus leathertech misschien nog een optie. Is kunststof toch?

Bijzonder dat je lamoenen teveel bewogen; moet een tuig toch kunnen hebben. En dat was met het biothaan tuig? hmmm......

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:36

De eurotech is kunststof. De webtech is nylon/halster-spul.
De eurotech lijkt net leer op een afstandje.

Ik ben enorm blij met mijn zilco, die vind ik veel fijner dan de eurotech die ik heb.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:01

Dennis schreef:
De eurotech is kunststof. De webtech is nylon/halster-spul.
De eurotech lijkt net leer op een afstandje.

Ik ben enorm blij met mijn zilco, die vind ik veel fijner dan de eurotech die ik heb.


Toevallig net met Romy zitten appen, ik kon me herinneren dat ik haar tuig mooi vond! Dat blijkt een Zilco te zijn. Ga denk een 2e hands daarvan zoeken :-)
En in tussentijd misschien sparen voor een 2e hands.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:23

Hier ook eurotech Ingrid maar het enig nadeel bij shetlanders vind ik het schoftje (kussens zijn niet ideaal van vorm), moest ik mijn combi opnieuw maken zou ik eurotech nemen met een zilco schoftje. Persoonlijk vind ik de borst en broek van eurotech mooier dan terug dan van zilco. :o

Niqui

Berichten: 2158
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:18

Wij hebben uiteindelijk ook voor Zilco gekozen. Gewoon omdat je dan zeker weet dat het goede kwaliteit is. Niets ten nadele van het tuig van Tjeu, maar ik durfde het niet aan. We wonen ook te ver van hem af om terug te gaan als er wat is.

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:57

IngridM schreef:
Bedankt voor de foto's! Zit opeens te bedenken; volgens mij sta jij bij Verboon? :-)

Anyway; ik heb ondertussen foto's gezien van de Webtech maar dat vind ik niet echt mooi om te zien.
Dus leathertech misschien nog een optie. Is kunststof toch?

Bijzonder dat je lamoenen teveel bewogen; moet een tuig toch kunnen hebben. En dat was met het biothaan tuig? hmmm......


Klopt haha wij staan bij Verboon ;) Webtech is niks inderdaad, ja als trainingstuig misschien... Wat ik heb is Eurotech, zoals hierboven Leathertech (Leather = leer) is dus leer ;)

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 00:13

Mijn tuig hangt momenteel te verstoffen helaas, maar heb het laatst echt goed behandeld met de kruipolie en moet zeggen dat het soepel blijft. De singel was drama in het begin maar gaat nu wel prima los (ondanks dat ik het 1x in de week gebruik).

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:40

Ik heb vandaag met ophalen van mijn nieuwe sulky bij Tjeu het biothane tuig bekeken en gevoeld. Zowel de elegant als de gewone. Echt heel mooi sterk tuig. Dat wordt zeker mijn volgende tuig :j

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-20 19:18

Afbeelding


Ik had om iets anders contact met tjeu, toen kwam hij ermee dat hij een nieuw tuig had. Nu matcht dit perfect met mn wagen! Die is ook met oranje. Ik wil dit tuig (Ook biothane) bestellen *\o/*

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 23:14

Leuk met de kleuraccent zo, had deze nog niet gezien.

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-20 23:18

Lori schreef:
Leuk met de kleuraccent zo, had deze nog niet gezien.



Volgens mij is er nog maar 1 van

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 09:43

je kan verschillende kleuren bestellen volgens mij. Maar dat kan bij Arden ook.

Ik heb nu een Arden tuig in bestelling staan. Durfde het tuig van Tjeu niet aan aangezien ik het vrij intensief gebruik.