Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Niqui
Berichten: 2157
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:21

Heb je het tuig inmiddels gepast hafje? En heb je toevallig een foto gemaakt?


Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-19 12:46

Gisteren tuig gepast! Gelijk maar even blokje om hahaha! Ik vind het een mooi tuig en het past perfect!

The sky is the limit

Faline
Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:04

Ik heb deze gekocht bij Roelof in Rosmalen, ook van kunststof, ga het straks even passen op de dames :D
Het ziet er in ieder geval goed uit en voelt ook goed aan! :j

[ img ]

Faline
Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:20

Even heel snel op 1 van de dames gepast want het begon te regenen en stond buiten te passen. :=

Past perfect, moet het nog wel even helemaal goed afstellen en het moet nog een beetje uit de kreukels, want zat in een doos opgevouwen. Daarom broek ook zo vast gemaakt dan kon het even recht trekken :+


[ img ]
Auri stond er nieuwsgierig achter :+ die gaat straks samen met Nina in de dubbel <3 <3

[ img ]

Karina
Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:50

Ik ben ook best benieuwd ernaar, ik heb een zwarte eurotech enkelspan al een jaar of 6 en daar ben ik best tevreden over, toen nog een keer een bruine gekocht maar die was ontiegelijk stug, kon er niks mee, alleen hoofdstel was wel fijn. Nu dus weer leer voor het bruin, enige wat weer tegenvalt is het onderhoud. Dat is toch echt fijn van kunststof.

Faline, die jij hebt is die er alleen in zwart?

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-19 11:51

Net onze nieuwe(2ehandse) wagen opgehaald!!!

The sky is the limit

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 19:45

Vandaag onze eerste menles gehad! Hij stond versteld van de uitstraling en kwaliteit van het tuig! Dacht in eerste instantie dat het een ideal tuig was!!

The sky is the limit

AnnoNiemand
Berichten: 872
Geregistreerd: 16-05-18

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:19

Ik val dit topic even binnen. Ben ook op zoek naar een tuig, maat shet/mini in de kleur bruin. Liefst onderhoudsarm, dus biothane spreekt mij ook aan.

MaritB
Berichten: 8625
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:06

Ik vroeg bij Tjeu ook naar een bruin biothane tuig maar kreeg te horen dat het er alleen in het zwart is.

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven

Renske_W
Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 06:07

MaritB schreef:
Ik vroeg bij Tjeu ook naar een bruin biothane tuig maar kreeg te horen dat het er alleen in het zwart is.

Mij vertelde hij onlangs dat dat wel kon, zit alleen een levertijd op van 12 weken.
Maar of dat voor alle maten geld weet ik niet.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

AnnoNiemand
Berichten: 872
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:07

Wat jammer, ik ben best wel lui qua tuig schoonmaken. Onze biothane hoofdstellen spoelen we af onder de kraan en klaar is kees. :+ Ideaal.

Letsdunit
Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:32

https://chimacumtack.com/

Hier komt mijn bruine tuig vandaan, heb het al jaren. Kost wel wat meer maar is prachtig en ze hebben een geweldige customer service. Ik laat ze ook wel eens wat naar wens en op maat maken, is geen probleem.

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-19 12:02

AnnoNiemand schreef:
Wat jammer, ik ben best wel lui qua tuig schoonmaken. Onze biothane hoofdstellen spoelen we af onder de kraan en klaar is kees. :+ Ideaal.


Ik zou tjeu gewoon even contacten om te vragen! Mijn ervaring is dat hij zeer behulpzaam is en al je vragen snel beantwoord!

The sky is the limit

mooney
Berichten: 7774
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 16:36

Ik heb getwijfeld of ik dit zou posten, maar ik denk wel dat het toevoegt aan het totale plaatje en een aantal vragen hier in het topic. Dus ik ga het toch doen.

Ik gaf eerder in het topic al aan te twijfelen, maar ben uiteindelijk niet voor Ideal gegaan vanwege de berichten dat het stug was. En ik ben dus voor het leerlook biothane tuig gegaan van Tjeu.
In eerste instantie had ik te krap gemeten, moet zeggen dat de service met het ruilen uitstekend is. Het tuig is ook stevig en ziet er netjes uit, wel door de hoeveelheid materiaal wat aan de zware kant (maar ik ben ook vrij fijn leren materiaal of lichtgewicht kunststof gewend, dus ik weet niet of het echt zwaarder is dan vergelijkbare tuigen).
Helaas paste het model niet bij de bouw van mijn pony, vooral de borst stak gewoon een flink stuk af/kantelde (en niet doordat het nog nieuw was). Nu heeft mijn pony een afwijkend front qua bouw en is het een fijngevoelig miepje qua karakter, dus dat is helemaal geen schande dat het op een uitzondering niet past.

Uiteindelijk ben ik zelf voor Zilco gegaan, dat is misschien ook geen eerlijke vergelijking want daar hangt een ander prijskaartje aan. Maar dat voldoet goed aan onze persoonlijke wensen.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 11-06-19 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast op verzoek.


Anoniem

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:59

Fijn dat je bij Tjeu dus niet alleen kunt ruilen als je verkeerd gemeten hebt, maar ook gewoon je geld terugkrijgt als het niet past. +:)+

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:03

xyzutu2 schreef:
Fijn dat je bij Tjeu dus niet alleen kunt ruilen als je verkeerd gemeten hebt, maar ook gewoon je geld terugkrijgt als het niet past. +:)+


Juist niet toch? Ik zie dat het bericht van mooney nu is aangepast, maar ze schreef eerder dat ze het niet kon terugsturen, alleen ruilen.

Ik had vorige maand mijn leren tuig besteld bij Tjeu, super tevreden dus afgelopen zondag ook een sulky besteld. Ben erg benieuwd! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:05

Jawel, uiteindelijk bleek dat ze de verkoper verkeerd begrepen had en dan ze het wel terug mocht sturen. Alleen heeft de moderator haar berichten daarover nogal onhandig aangepast, en mijn bericht over consumentenrecht bij massagoederen/op maakt gemaakte goederen zonder overleg verwijderd waardoor je nu deze vreemde post overhoudt van Mooney waar eigenlijk net niks in staat.

In haar volgende post die om vreemde redenen (per ongeluk?) verwijderd was gaf ze aan dat ze het tuig inderdaad gewoon terug mocht brengen en haar geld terugkreeg en dat ze nu overstapt op een leren tuig, en dat er dus met de service van de biothane tuigverkoper niets aan de hand was. :)

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:59

Ohh oke dan begrijp ik het! Ik had gisterenavond alleen haar oude bericht gelezen, en zag nu het aangepaste bericht. Dat is inderdaad niet zo handig gedaan haha. :)

Ik wilde er inderdaad al iets van zeggen mbt het consumentenrecht maar dat is dus niet meer nodig gelukkig.

L_Rivaldo
Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:35

Ik kwam ook op tjeu uit. Maar ik ben altijd weer voorzichting op iets wat nieuw op de markt is en nog geen jaren mee gereden is. Ik heb altijd ideal gehad leer en webtech. Eurotech vind ik prachtig maar doordat het stug en schoftje slecht passend zou zijn durf ik het niet aan. Ik ben met tuigen altijd voor ideal gegaan. Merkloos is vaak bij mij gevoel dat het slechte kwaliteit kan zijn. Dit hoeft uiteraard niet zo te zijn..

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:48

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het voor deze prijs bij Tjeu wel het proberen waard vind. :) Maar van het lederen tuig dat ik van hem heb, heb ik wel de indruk dat de kwaliteit erg goed lijkt. Stevig, maar niet te stug.

L_Rivaldo
Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:17

Ik wil een 2span tuig voor grote shetten is circa 800 a 900 euro. Om te proberen vind ik det best veel geld als het slechte kwaliteit blijkt te zijn.

Anoniem

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:09

Dan stuur je het toch gewoon terug? Dan kost het je 0 euro, alleen verzendkosten...

SammyFloor
Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: België

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:50

Ik snap de redenatie wel. 1,5j geleden kocht ik een kunststof tuig van RBC tuig. Net nieuw uitgebracht, nog geen ervaringen te vinden). Dat tuig was niet de kwaliteit dat je ervan verwachte, sleet enorm snel af. Maar toen ik het ontving, was dit natuurlijk niet te zien en zag alles er top uit. Dit heeft me veel moeite gekost bij RBC, uiteindelijk hebben ze wel het materiaal aangepast en kreeg ik een nieuw schoftje (er is overigs meer schade aan dan enkel het schoftje, maar ok).
Als je het net nieuw aankoopt, lijkt alles meer dan goed, je houdt het en na enkele maanden blijkt de kwaliteit echt niet goed. Dan is het natuurlijk een miskoop.

Big horses in a small package!
Sammeke, Arthur, Flinn (16/03/2019) , Floortje †
Volg ons op Instagram @ellen.en.de.ukkies
viewtopic.php?f=266&t=1979833
[KS-ITP] Flinn, van ongepland veulentje naar geliefde bink

L_Rivaldo
Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:11

Sammyfloor ja zo bedoel ik het ook kwaliteit is niet altijd af te zien na 1x zien maar echt na een tijd gebruiken. Ik heb zelf nu een webtech en heb die al behoorlijk lang begint nu echt ouder te worden. Ik vind nadeel van webtech dat het snel door stof dof word en je het nooit echt meer zwart krijgt maar verder super tevreden. Ik blijf dan snel hangen bij iets waar ik de kwaliteit al van weet het gaat namelijk niet om 10tjes werk.

Nynkster
Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:24

Ik heb niet de biothane, maar de leren versie. Heb m nu een jaar maar gebruik hem niet heel intensief nog. Maar tot nu toe is hij wel echt mooi nog, als nieuw. Heb m denk ik nu krapaan 50 a60 keer op gehad ofzo?
Ga het binnenkort weer oppakken dus dan durf ik er meer over te zeggen

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers