Menbewijs.... groot ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
z3rTjuhH

Berichten: 215
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Heemstede

Menbewijs.... groot ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 16:26

Hoi!!

Misschien een gek onderwerp maar dat is wel hoe het nu voelt :'). (Excuus als het verkeerd staat etc! )

Okeey nu mijn verhaal!

Op aanraden van meerdere mensen ben ik gaan rondkijken voor het halen van mijn menbewijs. Zelf totaal geen ervaring mee en mijn pony zal na de zomer beleerd worden voor de kar. Om zelf ook wat ervaring en dat soort dingen te hebben wil ik mijn menbewijs halen.

Nu ben ik terecht gekomen bij Jan Tuin in Heemskerk. Super lieve man en leuk contact, alleen is mij nou niet echt duidelijk hoe het hoort te gaan....

Ik dacht dat je theorie leert en al met praktijk begint, beetje hetzelfde als met de auto. Alleen begreep ik nu een beetje dat ik eerst theorie ga doen en daarna praktijk :?.

Iemand hier ervaring mee? Misschien zelf zijn menbewijs gehaald bij Jan Tuin in Heemskerk?

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:39

z3rTjuhH schreef:
Hoi!!

Misschien een gek onderwerp maar dat is wel hoe het nu voelt :'). (Excuus als het verkeerd staat etc! )

Okeey nu mijn verhaal!

Op aanraden van meerdere mensen ben ik gaan rondkijken voor het halen van mijn menbewijs. Zelf totaal geen ervaring mee en mijn pony zal na de zomer beleerd worden voor de kar. Om zelf ook wat ervaring en dat soort dingen te hebben wil ik mijn menbewijs halen.

Nu ben ik terecht gekomen bij Jan Tuin in Heemskerk. Super lieve man en leuk contact, alleen is mij nou niet echt duidelijk hoe het hoort te gaan....

Ik dacht dat je theorie leert en al met praktijk begint, beetje hetzelfde als met de auto. Alleen begreep ik nu een beetje dat ik eerst theorie ga doen en daarna praktijk :?.

Iemand hier ervaring mee? Misschien zelf zijn menbewijs gehaald bij Jan Tuin in Heemskerk?



Geen idee ik heb leren mennen/aangespannen rijden van iemand die aangespannen wedstrijden reed.

Maar het is een heleboel informatie om in een keer te verwerken. Hoe het tuig moet. Welke tuigen je hebt. Achenbach methode gebruiken. Of juist niet. Verkeers handelingen als je met paard en al de weg op gaat. Etc. Etc.


Het is een beetje klunzig als je niet weet welk tuig onderdeel waar moet bij wijze van spreken :D. Ik heb mezelf maar even een beetje ingelezen na de eerste keer mennen. Zodat ik de tweede keer beter wist hoe of wat. ( ik wist niet dat ik ging leren mennen. Het was gebeurde onverwachts op stage).

Op mijn oude werk leerde ik nieuwelingen hoe het tuig om moest en de benamingen en waar die onderdelen moesten zitten.
De meeste vonden het bijzonder moeilijk onthouden zonder eerst een stukje theoretische kennis te hebben. Moet ik er wel bij zeggen zij kregen ook maar 1 maal per week les.

fleurtjeuh
Berichten: 10309
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Menbewijs.... groot ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:39


JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Menbewijs.... groot ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:53

Waar ik mijn menbewijs heb gehaald zijn we ook begonnen met theorie. Eerst een powerpoint, en daarna nog een stukje 'praktijk' zoals tuig in elkaar zetten, en oefenen op het mentoestel.
Ik vond dat heel fijn, dan hoef je niet gelijk ook nog op je paard te letten terwijl je aan het stoeien bent hoe je handen precies te houden :)