Hca sulky afstellen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kipi
Berichten: 6
Geregistreerd: 03-09-13

Hca sulky afstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 20:02

Hoi allemaal,

Wij hebben eergisteren I ze shet opgehaald
Een merrie van 5en 1.07 groot.
We hebben het tuig en sulky ook overgenomen. Het moest goed. Passen maar ik vind het niet goed passen. Ik he. Het idee dat ze te dicht op de wagen staat of de broek moet korter maar nu komen haar billen tegen de achterkant aan als we een heuvel afgaan. Ook vind ik de wagen niet goed in balans hij leunt te veel. Op de schoft. Ik heb de lichtogen korter gedaan maar dat hielp eigenlijk niet. Tips? Ik heb een filmpje maar dat ik niet posten. Kan het wel appen oid als iemand wil meekijken.

Thanks, groetjes Femke

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:09

Zijn het 16 of 19inch banden? Voor deze maat zou het al om te beginnen 19inch moeten zijn. Lamoen en stoel kun je altijd verstellen. Het afstellen van de sulky is verschillend per persoon/pony, omdat het voor zowel jou als menner afgesteld moet worden. Het is dus spelen met: lamoenen langer/korter maken, rekje en/of stoel naar voor of achter schuiven. :)

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Hca sulky afstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:31

Het kan inderdaad zijn dat deze prima in balans lag bij de verkoper. Mijn HCA 19 inch heb ik achter een pony van 109 cm. Ligt bij mij perfect in balans maar als iemand anders erop gaat zitten die misschien iets lichter of langer is dan gaat dit niet op. Als de pony te dicht op de wagen staat dan kan je in ieder geval beginnen met het lamoen iets langer te maken. Als deze lengte goed naar jouw zin is dan ga je het bankje verplaatsen met jou erop. Hij moet dan in stilstand in de lichtoog zweven. Als dit goed zit doe je de beensteunen verschuiven zodat je comfortabel kan zitten.
Als je wil kan ik wel naar foto s of filmpje kijken waar het probleem lijkt te zitten

Kipi
Berichten: 6
Geregistreerd: 03-09-13

Re: Hca sulky afstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 21:16

Het is een 19inch sulky. Ik ga het morgen afstellen thanks!