HCA sulky en eurotech tuig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Napie
Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

HCA sulky en eurotech tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-17 10:05

Ik rij al een paar jaar rond met mijn HCA en tot zo ver heb ik altijd gebruik gemaakt van mijn kunststof IR tuig. Dit is echter van oorsprong een tweespantuig die met wat kleine aanpassingen naar enkelspan is gezet. Nu ik definitief geen tweespan meer ga rijden wil ik het tweespantuig verkopen en wil ik een ideal eurotech aanschaffen.
Momenteel heb ik mooie strengen met D ringen. Nu zag ik dat het eurotech een gesp aan het strenguiteinde heeft zitten. Dit vind ik een nadeel. Heeft iemand dit tuig bij een HCA en heb je last van de gesp en kan je de strengen kort genoeg maken voor aan de HCA?
Is het ook mogelijk gewone D strenge aan het tuig te gebruiken? Ik hoop vanmiddag het tuig even live in handen te krijgen bij de Divoza voor dat ik een afspraak maak bij de passervice.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet


sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Re: HCA sulky en eurotech tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 10:14

Ik heb ooit iemand gezien die met dit tuig en een hca'tje reed. Ik ben mij aan het bedenken hoe de strengen zaten. Maar..... het schofttuig mag eigenlijk niet gebruikt worden icm een tweewieler. Je hebt een beweegbare draagriem nodig en dat heeft dit tuig niet.

Napie
Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: HCA sulky en eurotech tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-17 10:28

Ik rij al vier jaar zonder beweegbare draagriem. Het is onzin dat het niet mag. Dit is alleen nodig bij de ouderwetse zware tweewielers die niet kunnen zweven in de lichtogen. Geen hca sulky krijgt zo'n draagriem in beweging.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Ayla
Berichten: 6119