Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Magic_Ozzie
Berichten: 11
Geregistreerd: 13-06-16
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:00

Ik probeer het even in dit Topic. Is al wel ouder maar gaat wel over het topic waar ik een vraag over heb, de hartslagmeter.

Ik hrb gisteren voor mijn verjaardag een Polar M430 horloge gekregen en een Polar H7 hartslagsensor met band. Deze band is bij Divoza gekocht en daar zeggen ze dat je deze kunt gebruiken bij de training van je paard. De band is wel een band die je ook kan gebruiken bij jezelf. Een beetje “rare” sluiting. Niet een clip maar een lusje waar je een gespje in moet doen. Ik vraag me af of dit blijft zitten als het paard beweegt. De band is ook niet heel groot/lang dus ik ga straks kijken of deze wel past (paard is 1.70 en zal nog wel groter/breder worden). Ik wil deze band gaan gebruiken tijdens grondwerk/longeren maar ook met rijden. Zijn hier meer mensen die deze H7 band met sensor gebruiken tijdens trainen en dan vnl ook met rijden. Zit deze dan voor het zadel? Ik hoop dat jullie ervaringen willen delen.


ninne1
Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:01

Magic_Ozzie schreef:
Ik probeer het even in dit Topic. Is al wel ouder maar gaat wel over het topic waar ik een vraag over heb, de hartslagmeter.

Ik hrb gisteren voor mijn verjaardag een Polar M430 horloge gekregen en een Polar H7 hartslagsensor met band. Deze band is bij Divoza gekocht en daar zeggen ze dat je deze kunt gebruiken bij de training van je paard. De band is wel een band die je ook kan gebruiken bij jezelf. Een beetje “rare” sluiting. Niet een clip maar een lusje waar je een gespje in moet doen. Ik vraag me af of dit blijft zitten als het paard beweegt. De band is ook niet heel groot/lang dus ik ga straks kijken of deze wel past (paard is 1.70 en zal nog wel groter/breder worden). Ik wil deze band gaan gebruiken tijdens grondwerk/longeren maar ook met rijden. Zijn hier meer mensen die deze H7 band met sensor gebruiken tijdens trainen en dan vnl ook met rijden. Zit deze dan voor het zadel? Ik hoop dat jullie ervaringen willen delen.


Ik heb die band wel eens geprobeerd onder de longeersingel, maar dat werkte niet. De sensoren zitten niet op de juiste hoogte. Je meet het hart tussen de schoft en singelplek bij de elleboog. Dan moet je denk ik toch echt wel een paarden hartslagmeter hebben. Ik heb nu die van Equilog. Is super fijn. http://www.equilog.nl/product/equilog-e ... en-zender/
Had eerst die van Polar zelf, maar die ging vrij snel stuk, deze zijn bijna niet meer los aan te komen, worden niet meer gemaakt.

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:40

Dat lusje en haakje heb ik ook... bij de humane band. Paardenband was destijds echt een stuk langer en met een zo'n kliksluiting.

Oy with the poodles, already

Magic_Ozzie
Berichten: 11
Geregistreerd: 13-06-16
Woonplaats: Culemborg

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:03

De band die erbij zat paste bij lange na niet om mijn paard heen. Is de band die ook wordt geleverd voor gebruik bij mensen. Heb deze nu terug gestuurd naar Divoza en aangegeven dat zij de tekst moeten aanpassen omdat dit echt niet past bij een paard. Ga nu opzoek naar elektroden die onder het zadel en singel kunnen en welke communiceren met mijn horloge M430. Bedankt voor jullie reacties.

Gem
Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:34


:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Nynkster
Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:45

Jammer dat het zon eind rijden is.. anders had het wel leuk geweest!
Misschien iemand die daar in de buurt woont die heen gaat?

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

mirriejj
Berichten: 3599
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:50

Ik denk dat ik er inderdaad heen ga, is maar een stukje van hier.

Nynkster
Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:55

Dan vind je het vast niet heel erg om achteraf iets in dit topic te zetten wat echt interessant is?
Het is voor mij 3 uur rijden anders was ik wel heen gegaan

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Magic_Ozzie
Berichten: 11
Geregistreerd: 13-06-16
Woonplaats: Culemborg

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 07:37

Ik heb de humane band met H7 sensor terug gestuurd naar Divoza. Ik ben nu opzoek naar een hatslagmeter met 2sensoren die ik onder zadel en singel kan doen. Maar ik merk dat de Polar H7 sensor en elektroden nergens meer te koop is?! Weet iemand hier mss waar deze te koop zijn. Ik heb Hippogriff al 2x een mail gestuurd maar daar wordt niet op gereageerd?!

ninne1
Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 15:51

Magic_Ozzie schreef:
Ik heb de humane band met H7 sensor terug gestuurd naar Divoza. Ik ben nu opzoek naar een hatslagmeter met 2sensoren die ik onder zadel en singel kan doen. Maar ik merk dat de Polar H7 sensor en elektroden nergens meer te koop is?! Weet iemand hier mss waar deze te koop zijn. Ik heb Hippogriff al 2x een mail gestuurd maar daar wordt niet op gereageerd?!


Deze kan je gebruiken. Hebben ze speciaal ontwikkeld omdat Polar ze niet meer maakt.
Werkt perfect met mijn polar m400 horloge.
http://www.equilog.nl/product/equilog-e ... en-zender/

Ipsilonka
Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 16:22

Google anders even Cees van Beckhoven heart for horses, die kan jou helpen! Ik heb er mijn V800 vandaan met losse elektroden.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

No_No
Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:01

Hoi,

Zijn hier ervaringen met het ombouwen van de humane polar hartslag band naar een die je voor paarden kan gebruiken en hoe je dat zou moeten doen?

Fleur ❤️

kimwilliam
Berichten: 1145
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 09:50

no_no ik wil dit volgende week uittesten heb 2x een polar m400 met allebei een hartslagband zodat ik zowel mijn eigen als die van mijn paard kan meten <3

-Kimmy Shots-
william Motafko ( v. Nando ) B+14 l1+11 l2+..
Chanorka ( v. tuschinski ) PSG/Inter 1 ... mommy to be : [KS-MK] unforgettable change - Chanorka x Negro

No_No
Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:08

kimwilliam schreef:
no_no ik wil dit volgende week uittesten heb 2x een polar m400 met allebei een hartslagband zodat ik zowel mijn eigen als die van mijn paard kan meten <3


Bedoel je dat je een hebt omgebouwd?

Fleur ❤️

hwn
Berichten: 4653
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:15

Ik heb hier de H7 equine liggen (met singel), 2 of 3 jaar geleden gekocht op Flanders Horse expo, maar nooit gebruikt, zelfs niet gepast. Mocht iemand op zoek zijn, mag weg voor n prijsje, ligt hier toch maar.

kimwilliam
Berichten: 1145
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 07:27

ja no_no er zijn ook speciale banden voor paarden alleen die zijn net zo duur als de horloge.

-Kimmy Shots-
william Motafko ( v. Nando ) B+14 l1+11 l2+..
Chanorka ( v. tuschinski ) PSG/Inter 1 ... mommy to be : [KS-MK] unforgettable change - Chanorka x Negro

No_No
Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:05

kimwilliam schreef:
ja no_no er zijn ook speciale banden voor paarden alleen die zijn net zo duur als de horloge.

Ja dat weet ik :o ik heb net een polar met humane hartslagmeter gekocht. Die heb ik niet nodig dus wil kijken of ik die kan ombouwen. Schijnt te kunnen..

Fleur ❤️

Ipsilonka
Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:04

Als je horloge met h7 sensoren werkt dan kun je dacht ik gewoon de equine sensoren bestellen.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

No_No
Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:19

Ipsilonka schreef:
Als je horloge met h7 sensoren werkt dan kun je dacht ik gewoon de equine sensoren bestellen.

H7? Het is een polar m400, geen idee of het h7 heeft?
Equine sensoren zijn goedkoper?

Fleur ❤️

Hartje
Berichten: 1933
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:53

Ik heb ook de M400 met equine sensoren. Werkt super !!!!

Gragor van Ravensbos Dressuur Z2 startgerechtigd
Hearty dressuur M2, Springen B+2, SGW oefen
Lancelot van het Rozenhek M1+11 M2+4

Slmt9
Berichten: 4731
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:26

Ik heb ook de m400 met de losse elektroden. Ik ben gematigd enthousiast omdat ik het alleen aan de hand kan gebruiken.
Ik raakte vaak de verbinding kwijt, moest elke keer weer opnieuw nat maken. Van alles geprobeerd aan singels en dekjes.
Dit had ik met de h7 band ook. Dat werkte nog slechter.

Ik heb nu echo gel en daarmee kon ik voor t eerst lange verbinding houden.

Ik gebruik t vanuit medisch oogpunt. Mijn paard heeft een hartruisje gehad (is inmiddels weer weg) en ik wilde zien hoe lang hij piekte en herstelde.
Nu is hij gevoelig op de longen en gebruik ik het voor hetzelfde doeleinde.

Hartje
Berichten: 1933
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 15:12

Slmt9 schreef:
Ik heb ook de m400 met de losse elektroden. Ik ben gematigd enthousiast omdat ik het alleen aan de hand kan gebruiken.
Ik raakte vaak de verbinding kwijt, moest elke keer weer opnieuw nat maken. Van alles geprobeerd aan singels en dekjes.
Dit had ik met de h7 band ook. Dat werkte nog slechter.

Ik heb nu echo gel en daarmee kon ik voor t eerst lange verbinding houden.

Ik gebruik t vanuit medisch oogpunt. Mijn paard heeft een hartruisje gehad (is inmiddels weer weg) en ik wilde zien hoe lang hij piekte en herstelde.
Nu is hij gevoelig op de longen en gebruik ik het voor hetzelfde doeleinde.


Heb jij echt de 2 losse draadjes met electroden er aan of heb je de band waar de electroden in vast zitten (deze laatste heb ik). Ik ben over laatste erg tevreden.

Gragor van Ravensbos Dressuur Z2 startgerechtigd
Hearty dressuur M2, Springen B+2, SGW oefen
Lancelot van het Rozenhek M1+11 M2+4

Ipsilonka
Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 15:31

Ik heb de Polar v800 met losse electrodes en gebruik m met longeren, mennen echt vanalles.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

roekes
Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 15:41

Ik heb sinds gisteren de m400. Iemand enig idee waar ik de losse elektroden kan bestellen? Een band schijnt niet goedcte werken hij een pony van 1.10m

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

No_No
Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 20:13

Wat is een "goede" harslag bij training voor conditie opbouw?

Fleur ❤️


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers