[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:47

Vandaag bij onderlinge wedstrijd onze nieuwe helmcamera uitgeprobeerd. Wat een goed beeld!! Erg blij mee. En ook met het springen. Rocky heeft voor het eerst ook een Z parcours geprobeerd en dat ging super. Beide (M en Z) parcoursen en barrages foutloos. Mooi 1e prijs mee naar huis.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:05

Ff snel bijgelezen,ben ff foetsie...groetjes uit portugal,ff weekje geen ponys,hoewel...stond leuk ponytje voor karretje op de markt

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:25

Welkom zTjuH .
Lekker mennen, veel plezier hier in het topic.
Marga. .voorspelling kwam uit... 72 uur regen aan een stuk :( tent heeft ons droog gehouden, en m'n warme kleding gelukkig lekker warm.. regen mocht de pret niet drukmsn, veel plezier gehad. *\o/*
Tent ligt nu in woonkamer te drogen..hahaha...
Op naar volgende weekeind.. dat zal onze 1e wedstrijd zijn.
Honden hebben geweldig gelopen, en waren vanmorgen al weer topfit en klaar om weer te gaan trainen..maar nu dagje vrij.
Trots op zoon ! Goede generale voor zijn 1e officiele wedstrijd.
Janouk, hoe gaat het ?
Baudyh, hoe gaat het nu met je ?.
Tine, hoe is het met je ? Gefeliciteerd voor zoon.
Ht, geniet ervan.
Belker, zag mooie foto's op fb _/-\o_
Vhu is met jenn bezig geweest, fijn dat je huis je goed bevalt.
En..hoe gaat het met iedereen die ik vergeten ben.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:02

Wow mooie samenvatting Bianca!!!
En ik zag heel gave foto's voorbijkomen. Supergaaf. En dus vol goede moed voor komend weekend.

Hier nog erg moe, maar dat was te verwachten. Vandaag weer behandeld door osteopaat. Heb zo vreselijk last van hielspoor. Inmiddels ook maar naar huisarts geweest en ben doorverwezen naar fysio voor shockwave therapie en naar podoloog. Mis het lopen zo!! en de honden ook! Maar dat gaat gewoon echt niet nu.

Verder achterstallig huishoudelijk werk en nog heel veel regelklusjes, dus ik ga weer verder.

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 20:58

Ken iemand die na ellenlange ellende met hielspoor met shockwave er weer helemaal bovenop is gekomen (wel elke dag nog steeds oefeningen doen maar...). Dat zijn geen grappen zo'n hielspoor sterkte!
Wat goed zeg Rocky en Patrick nu al een Z parcours _/-\o_

Jeetjemina 72 uur regen :oo maar blijkbaar was het een fijn weekend dat moet dan wel een heeeeeel fijn weekend geweest zijn :)) als je ondanks die regen nog optimistisch blijft +:)+

En zTjuH (OK hoe noemen we je := wat een moeilijke bokt-naam :)) ) welkom. Wat loopt jouw pony heerlijk te sjouwen <3 ik ben gek op welshjes vind ze zo leuk.

Wat heerlijk HT weekje Portugal zag het op facebook wat gezellig zo :j
Ik ga volgende week een paar dagen naar Rome ben heel benieuwd.
Verder ben ik moed aan het verzamelen om mijn tuig weer eens in te vetten en dan kan het in de verkoop want het past bij Jenn niet, is gewoon toch te groot helaas (is ruime Cob maat, een Kieffer, super mooi leren tuig, was van Bente). Dus mocht iemand nog een ruime Cob maat zoeken :D

z3rTjuhH

Berichten: 215
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 23:18

VanHuisUit schreef:
En zTjuH (OK hoe noemen we je := wat een moeilijke bokt-naam :)) ) welkom. Wat loopt jouw pony heerlijk te sjouwen <3 ik ben gek op welshjes vind ze zo leuk.


Mag ook gewoon zerina als dat makkelijker is :j. Ze doet het echt super leuk! Is mijn eerste welshje en ben zeker om!

Thanks voor de welkom!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 23:28

Ipsilonka schreef:
Gem, wat fijn voor miepje. Staat ze nu ook dichterbij huis dan?

Uhmmmm nee ... zelfs nog iets verder weg. Maar ze staat er nu twee weken en het is hier echt fijn. Ik slaap er zelfs beter (en langer) van, en ben meteen minder gejaagd .

Welkom Zerina!
En welkom terug vakantiegangers!

Ik mag volgende maand ook een weekje weg (La Palma), maar eerst nog wat evenementen.
Eergisteren mijn tweede officiële halve marathon (hard)gelopen in Eindhoven. Vandaag een goeie dressuurtraining gehad met Miepje, dit keer van onze stalhouder.
A.s. zondag ééndaagse impulsmarathon met Miep in Oirschot. En de week erna op 26/10 mag mevrouw aan de hand en voor de koets 'optreden' bij een soort bewegingsdag van het Gelders Stamboek, waarbij Johan Hamminga uitleg geeft. Ben benieuwd.

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:13

En hoe ging het Gem?
Wat een heerlijk weer vandaag :D hoop dat iedereen een fijn weekend heeft gehad.
Lekker lang getut met Jenn, alles is weer netjes bijgewerkt. Toch ongelofelijk hoe snel dat haar groeit bij een Tinker :oo
En even stukje met haar voor me uit gelopen, dwz ik aan de zijkant en zijn doorlopen. Ging uiteraard prima :D <3

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:39

Groetjes uit Jimena de la frontera Spanje

Te paard kastelentocht


Afbeelding

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:24

Gaaf Janouk, veel plezier. Geniet ze.

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 14:59

Hallo allemaal, ik leef nog hoor. Sorry dat ik jullie verwaarloosd heb. Heel druk met de verzorging van mijn schoonmoeder en de winkel. De paarden lopen allemaal nog buiten. Doe ook niks met Ikke nog.
Me hand herstelt op zich goed.

Vandaag voor het eerst ervaren dat wat ik jaren geleden in dit topic schreef tegen je gebruikt kan worden. Maar ik vertel geen leugens. Alleen vinden anderen het soms niet fijn om te horen. Als het net niet uit komt. Tja.
Maar word er wel verdrietig van.

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 06:59

:(:) baudyh, gatver. Nare mensen heb je toch.

Fijn dat he hand goed geneest.

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 07:01

Uitzicht vanuit mijn hotelkamer.
Afbeelding


Haha zo rottig die Middellandse zee. Vandaag dagje shoppen i malag en dan naar huis.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:37

Goeiemorgen!

Gelukkig maar dat je vandaag naar huis mag, Janouk. Wat een ellende en dan ook nog boodschappen moeten doen :P . En die kastelentocht lijkt me echt een straf, gelukkig hebben we tegenwoordig auto's :') .

Baudy, je kunt een verzoek tot verwijdering van stokoude berichten doen, als ze verder voor een topic niet meer zo van belang zijn.

VHU lekker aan het tutten met Jenn :) . Al die haren voor mij al een reden om nooit een Tinker te willen!

De oefenmarathon met Miepje ging super, met Co (groom van LvG) achterop. Vaardigheid mag wat sneller, maar voor het eerst geen ballen O:) . Volgens mij stonden de poorten wel op +40 of zo, maar goed voor het moreel :D .
Hindernissen waren fijn te rijden en mevrouw nam ze in één mooi tempo. De waterbak vier keer kunnen doorkruisen en zonder haperingen. En elke keer merk ik weer dat ze op wedstrijd zo heerlijk rustig is, zelfs met inspannen. Daarna oortjes op alsof ze wil zeggen "leuk dagje uit" :D .

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:48

Oh Gem dat wist ik niet. Maar ik ga geen verzoek indienen. Ik vind het gewoon erg vervelend dat je moet gaan nadenken wat je zegt. Want het zou ooit in de toekomst tegen je gebruikt kunnen worden.

Het ziet er super uit Janouk. Puur genieten
Mietje gaat al goed , leuk gem

marga1
Berichten: 891
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:32

Janouk jou vakantie ziet er goed uit, geen zadelpijn gehad?

Baudyh fijn dat het goed gaat met jou hand, en trek het je niet te veel aan dat men soms oude koeien uit de sloot haalt.

Gem lekker aan het werk met Miepje, het is zo leuk dat ze er plezier in hebben met een marathon.

VHU lekker tutten doe ik ook met mijn shetten, maar ik ben wel blij dat ze voskleurig zijn zonder witte voeten, momenteel zijn die zwart van de prut. dit is ook een reden dat ik geen pony wil met veel wit, vind mijn maflinger al een ramp, manen zijn licht prutkleurig en zijn lijf ook. En schoonspoelen in de regen zit er niet in want hij is net een geit een drup en hij staat onder dak.

Hier besloten dat Pep met wedstrijd pensioen gaat hij wordt niet blij van bakwerk er zit nog steeds iets niet lekker bij hem, afgelopen zaterdag met het span op les geweest maar rechtsom bleef hij maar disselen linksom geen probleem. Buitenritten geen probleem, maar dat is rechtuit en dan is een heuveltje en een kleine slalom ook leuk.

Dus nu besloten om een nieuwe spanmaat voor Eef te zoeken dit zal wel een tijdje duren om een goed betuigde shetlander vos ruin van +- 105 cm te vinden. Dus weten jullie wat ???? laat het weten.

Beestje krijgt een super huis met weidemaatjes 24/7 buiten met schuil mogelijkheid.

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 19:08

@Marga misschien even informeren bij @Denci hier op bokt (Ciska voor de bekenden), ze heeft super super shetlandpony's en wie weet heeft ze er een die ze misschien wil verkopen. Wijs besluit, als poown er geen plezier in heeft is het niet leuk meer :(:) goed betuigd en grote maat vind je niet zo snel, zeker ook niet als het een vos moet zijn. Maar er is er vast wel ergens een voor jou!

@Gem wat geweldig dat het zo goed ging *\o/* en ik vind dat tutten dus heerlijk om te doen, hou echt van lange manen. Maar wist niet dat er zoooooo veel haar aan zo'n tinker zat hahaha, komt door die enorme sokken en die driedubbeldikke staart :))

@Janouk wat een avontuur! Wat mooi :oo 8-) geen spierpijn gehad?

@Baudyh wat fijn van je hand +:)+ en wat jammer van dat 'gedoe', kan met je meepraten heb ook een paar keer flink wat gedoe gehad :\ helaas

@Tine waren jullie niet op vakantie op Vlieland?

@Belker hoe gaat het met jou en je knappe vosje?

@Ips al gewend aan je nieuwe mooie dametje?

Ben paar dagen in Rome geweest. Wat een prachtige stad. Echt helemaal er ff uit, zalig.
Vandaag weer met Jenn bezig. Weer wat oefeningetjes in de bak. Halt en voorwaarts, stappie terug en weer voorwaarts, links, rechts etc. Nou ze is best slim want heeft alles zo door, knap kind. Alles op zo'n touwhalstertje want heb nog geen goed hoofdstel voor haar kunnen vinden.

marga1
Berichten: 891
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:20

Ha dank je VHU zal in het shetlandertopic nog een balletje opgooien, heb hier op bokt al een advertentie geplaatst en ben het ook overal een hengeltje aan het uitzetten. Ik heb ook geen haast het moet een passende pony zijn.

Vandaag nog lekker met het hele stel gereden. Afbeelding

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:58

Heerlijk vhu naar Rome geweest. Was je met je zoon?
Heb hele mooie foto’s voorbij zien komen op fb.

Ik was het weekend weer naar mijn moeder. Lekker om er ff uit te zijn.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:57

Hoofdpijndagje hier. Vanmorgen is Samoerai opgehaald door de kopers en vertrokken naar het westen van het land. Zoonlief is ontroostbaar. Maar ja, toch is het beter zo. We hebben een fantastische pony gehad, 5,5 jaar van en met haar mogen genieten. Nu kan ze een jonge ruiter alle kneepjes van het vak gaan leren.
Afbeelding

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:01

Zulke momenten zijn altijd moeilijk. Ik weet er helaas alles van. Gelukkig is ze naar een leuk goed adres gegaan. Een jong meisje gaat hopelijk veel van hem leren.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 21:24

tine en patrick verdrietig dat sam verkocht is. :(:)
gem weer met miepje aan de slag,gaaf hoor!
en zag een nieuwe erbij in ons toppic,volgens mij heb ik je vorige week live op de menles gezien met de knappe schimmelwelsh.
hier net (ponyloos) meegegaan met het menweekendje otterlo,wel veel mogen sturen met 2span welsh cobs,stoer span en ervaring kunnen opdoen voor straks met jane en julia,
die 2 zijn nu erg zielig,joy en jive gisteren eraf gehaald,draadje tussen gespannen waar de kleintjes niet mee eens waren en er dwars doorheen gingen....deden ze maar 1x.
jive zoekt bij joy naar uier _O- en de mama's staan met een lekkend uier.hoop snel ingedroogd

marga1
Berichten: 891
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 22:26

Tine en Patrick :(:) is altijd moeilijk.

HT heeft zielige veulens, moeten Jane en Julia nu aan het werk?

Wat was het mooi weer vandaag, lekker een ritje buitenom gemaakt. Had wel weer een extra laagje aan.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 16:01

marga1 : het is wel de bedoeling maar eerst maar eens de uier laten opdrogen en langzaam wennen aan het gescheiden zijn,ze hangen zo erg aan elkaar dat ik ze vandaag nog niet apart op verschillende weitjes durfde te zetten, veulens even gedaan maar joy wil hollen en gaan de merries weer hysterische doen(die gaan dan echt door het draad,dus nog maar even mee wachten) ach wat is een maand wachten. :j

marga1
Berichten: 891
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:13

HT ja een maand is zo om. Beter wat geduld en dat het goed gaat dan alles in paniek.

Vandaag voor mijn doen een grote rit op maflinger gemaakt even een kopje koffie gehaal zo'n 6 km verderop en weer terug en dit ging goed met mijn rug.
Ben benieuw of ik morgen spierpijn heb.

Een ander en harder matras doet wonderen.