[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:45

Onali schreef:
Hebben jullie een link oid? Met alleen Tjeu kom je niet ver :+


Tjeu van de Meulengraaf mensport. Dan vind je ‘m :D

Letting go is hard, but it’s better to let go than to hold on to something that was never meant to be.


Onali
Berichten: 18431
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:52

Femjo schreef:
Onali schreef:
Hebben jullie een link oid? Met alleen Tjeu kom je niet ver :+


Tjeu van de Meulengraaf mensport. Dan vind je ‘m :D


Dus toch, ik zie alleen maar marathonwagens op de website.

Black is the colour of my true love's hair

Napie
Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:02

Heeft Theu het ontwerp met toestemming van HCA geproduceerd of is het idee afgepikt?

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:13

Bedankt Frummels! :D klinkt wel erg goed! En hoe is de lak? Vond die van HCA zo makkelijk los laten.
Heb nu een Excellent tweewieler en dat blijft gewoon netjes.

kirsten4
Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:44

Ik zit dus ook heel erg te denken om een sulky bij Tjeu aan te schaffen (heb nu een cavalettie, maar ik men steeds fanatieker eigenlijk & een tweede persoon gaat eigenlijk nooit mee > pony is maar 80cm en rij veel door een hobbelig/mul bos).

Nu las ik laatst wel, volgens mij was dat hier maar ik weet het niet zeker, dat het lamoen te lang was bij iemand z’n pony? En aangezien Luna ook erg klein is... Nu is dat geloof ik opgelost bij diegene én m’n vader is echt een handige Harry. Die kan alles. Hij heeft ook mijn lamoen gesloten gemaakt, die was gewoon open, dus iets veranderen aan een nieuwe sulky moet ook lukken.

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Met hele kleine shetjes (rond de 80cm) en de sulky van Tjeu? Het scheelt gewoon een hoop in de prijs (voor zover ik weet) en ik hoor er erg goede verhalen over :)

cinniz123
Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:12

kirsten4 schreef:
Ik zit dus ook heel erg te denken om een sulky bij Tjeu aan te schaffen (heb nu een cavalettie, maar ik men steeds fanatieker eigenlijk & een tweede persoon gaat eigenlijk nooit mee > pony is maar 80cm en rij veel door een hobbelig/mul bos).

Nu las ik laatst wel, volgens mij was dat hier maar ik weet het niet zeker, dat het lamoen te lang was bij iemand z’n pony? En aangezien Luna ook erg klein is... Nu is dat geloof ik opgelost bij diegene én m’n vader is echt een handige Harry. Die kan alles. Hij heeft ook mijn lamoen gesloten gemaakt, die was gewoon open, dus iets veranderen aan een nieuwe sulky moet ook lukken.

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Met hele kleine shetjes (rond de 80cm) en de sulky van Tjeu? Het scheelt gewoon een hoop in de prijs (voor zover ik weet) en ik hoor er erg goede verhalen over :)


Dat was ik.
Je moet gewoon de kleine boompjes vragen aan hem,hij zou ze standaard op voorraad erbij nemen.
In het ergste geval kan je ze kwa lengte nog inkorten dan past het zeker wel.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:40

Zamora schreef:
Bedankt Frummels! :D klinkt wel erg goed! En hoe is de lak? Vond die van HCA zo makkelijk los laten.
Heb nu een Excellent tweewieler en dat blijft gewoon netjes.


Ik heb m pas een maand dus daar kan ik nog niet zo veel over zeggen :D maar hij staat buiten zonder bescherming en lijkt het heel goed te houden tot nu toe.

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:41

Onali schreef:
Femjo schreef:

Tjeu van de Meulengraaf mensport. Dan vind je ‘m :D


Dus toch, ik zie alleen maar marathonwagens op de website.


Als je hem via Facebook een berichtje stuurt over de sulky dan stuurt hij je diverse foto’s en alle opties etc toe. :)

AnnoNiemand
Berichten: 867
Geregistreerd: 16-05-18

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:27

Ik heb nog een vraag. Ik heb de zweng van de Sulky korter gemaakt. Toen ben ik gaan rijden, en daarna zag ik dat de zweng helemaal niet meer door die rolgeleiders (weet niet hoe je dat noemt liep?
Hoe zit dat bij jullie?

kirsten4
Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 07:07

cinniz123 schreef:
kirsten4 schreef:
Ik zit dus ook heel erg te denken om een sulky bij Tjeu aan te schaffen (heb nu een cavalettie, maar ik men steeds fanatieker eigenlijk & een tweede persoon gaat eigenlijk nooit mee > pony is maar 80cm en rij veel door een hobbelig/mul bos).

Nu las ik laatst wel, volgens mij was dat hier maar ik weet het niet zeker, dat het lamoen te lang was bij iemand z’n pony? En aangezien Luna ook erg klein is... Nu is dat geloof ik opgelost bij diegene én m’n vader is echt een handige Harry. Die kan alles. Hij heeft ook mijn lamoen gesloten gemaakt, die was gewoon open, dus iets veranderen aan een nieuwe sulky moet ook lukken.

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Met hele kleine shetjes (rond de 80cm) en de sulky van Tjeu? Het scheelt gewoon een hoop in de prijs (voor zover ik weet) en ik hoor er erg goede verhalen over :)


Dat was ik.
Je moet gewoon de kleine boompjes vragen aan hem,hij zou ze standaard op voorraad erbij nemen.
In het ergste geval kan je ze kwa lengte nog inkorten dan past het zeker wel.


Oh super, dankjewel!! :)

Napie
Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:43

AnnoNiemand schreef:
Ik heb nog een vraag. Ik heb de zweng van de Sulky korter gemaakt. Toen ben ik gaan rijden, en daarna zag ik dat de zweng helemaal niet meer door die rolgeleiders (weet niet hoe je dat noemt liep?
Hoe zit dat bij jullie?

Ik heb geen idee wat je bedoeld. Heb je een foto van de huidige situatie?

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Taar_tje
Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:50

Ik heb sinds twee weken ook een 16 inch sulky van Tjeu. Met bomen met kleiner oog, net als Cinniz (bedankt voor alle info!). Dat kan je bij het bestellen aangeven. De bomen zijn thuis nog 20 cm ingekort, en nu hangt de sulky prima. Pony is ca. 88 cm groot. Nog geen ervaring met echt mennen, pony moet nog alles leren en we lopen nu aan de hand rond met sulky erachter, en dat doet ze al heel netjes. Tjeu geeft goede uitleg, aan de hand van foto's kregen we nog advies over lengte strengen e.d. Het is een heel degelijk mooi wagentje.

Taar_tje
Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:56

Femjo schreef:
Makkelijk verstelbaar stoeltje klinkt echt als een voordeel. Daardoor is het denk ik fijner om het in balans te krijgen, niet? Ik ben zelf vrij klein en met mijn huidige cavalier sulky blijft het een gevecht om het goed in balans te krijgen. Wat is het gewicht van beide sulky’s of zit daar geen verschil in?


De sulky van Tjeu (16 inch) weegt ongeveer 41 kg.

AnnoNiemand
Berichten: 867
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:03

Napie schreef:
AnnoNiemand schreef:
Ik heb nog een vraag. Ik heb de zweng van de Sulky korter gemaakt. Toen ben ik gaan rijden, en daarna zag ik dat de zweng helemaal niet meer door die rolgeleiders (weet niet hoe je dat noemt liep?
Hoe zit dat bij jullie?

Ik heb geen idee wat je bedoeld. Heb je een foto van de huidige situatie?

Zal ik binnenkort even maken.

Iemand nog tips voor het in balans brengen? Onze sulky hangt nog steeds wat in de lichtogen, zweeft nog net niet. De stoel zit al op zijn verste punt naar achteren.

Napie
Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:15

Welke sulky heb je.?

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

AnnoNiemand
Berichten: 867
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:22

Die van Tjeu. :)

Taar_tje
Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:04

Voor AnnoNiemand:

Ik zou wat foto's maken en die naar Tjeu sturen. Hij heeft ons ook erg goed geholpen met zowel de afstelling van de sulky als van het tuig, aan de hand van foto's. Wij hebben de bomen ingekort (bij overgang van zwarte deel naar rvs bomen zitten schroeven, en ook rekje kan je los draaien, bomen eruit geschoven, stukje afgezaagd en weer terug gedaan. De bomen zitten een heel eind in het zwarte deel, tot aan het deel waar het buigt, richting het stoeltje). Succes!

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 06:36

Napie schreef:
Heeft Theu het ontwerp met toestemming van HCA geproduceerd of is het idee afgepikt?


Dat heb ik me dus ook afgevraagd.

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 21:17

Barney1978 schreef:
Napie schreef:
Heeft Theu het ontwerp met toestemming van HCA geproduceerd of is het idee afgepikt?


Dat heb ik me dus ook afgevraagd.


Geen idee of HCA überhaupt patent/geregistreerd design heeft op het ontwerp. Maar maakt het iets uit? :) ik vind die van Tjeu een geweldig fijne sulky van goede kwaliteit voor een mooie prijs. En met fantastische service.

Lous
Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 22:03

Nadat ik dit allemaal lees,ga ik volgend jaar ook maar bij Tjeu kijken. Best is A dichterbij. En B, het scheelt financieel toch ook wel aardig wat. :D

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Lori
Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 23:31

Al deze die met staalkabel systeem mennen, hebben jullie je kabel laten doorlopen tot het borsttuig of hebben jullie de staalkabel ingekort en gebruik je nog strengen? Deze die nog strengen gebruiken hoeveel laat je je kabel nog doorlopen na de katrol, hoeveel is er nodig zodat die nog genoeg kan bewegen?

AnnoNiemand
Berichten: 867
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 08:16

Ingekort en met strengen.

cinniz123
Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 08:57

Ook ingekort met strengen en dan strengen op ongeveer t middelste gaatje zodat ik nog zat ruimte heb om te verstellen.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

Jorex
Berichten: 9923
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:49

Staalkabel direct aan het borsttuig, want mijn strengen niet geschikt.

Alex en Jorie <3

Lori
Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 18:21

Bedoelde eigenlijk voor deze met strengen dan hoe lang je staalkabel nog is dan. Bedoeling is dat hij werkt als een zweng maar hoe lang houd je hem dan na de katrollen.

Heb een tweezitter Hca maar wel met katrol systeem ipv zweng (had achteraf makkelijker geweest)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 42 bezoekers