[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natashaa
Berichten: 251
Geregistreerd: 13-07-09

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:57

Hallo allemaal!

Ik hoop dat ik hier wat hulp kan krijgen betreft mijn zoektocht naar een goede tweewieler. Met een rem.


Momenteel ben ik bezig met de basisbeginselen van het mennen met mijn pony, zij is een grote Welsh A pony, ik gok tegen de 1.20m aan.
Graag wil ik een Tweewieler waar eventueel een 2e persoon mee kan, echter is in mijn zoektocht het al duidelijk geworden dat het een schofthoogte is die bij die meeste wagens er net buiten valt, helaas!

Mijn voorkeur gaat wel uit naar een tweedehands aangezien ze nog onbeleerd is, nou vrees ik dat het niet gaat lukken, dus is een nieuwe een optie. Maar ik wil dus liever geen hele dure.

Nou vroeg ik mij dus af of hier mensen zijn die een soortgelijke combinatie hebben of wie heeft er tips kwa wagens?
Ik hoor het graag :)

AnnoNiemand

Berichten: 885
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:12

Heb helaas geen antwoord voor je Natashaaa, heb geen pony's in die maat.

Ik heb nog een vraag als aanvulling op mijn vragen op de vorige pagina: Losse draagriem. Wie van jullie heeft dat wel/niet? Bij mijn tuig zitten de lichtogen vast. Is dit heel erg of moet ik nu mijn hele tuig aanpassen? Ik rijd eigenlijk alleen op vlak terrein met mijn sulky.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:05

Met een lichte tweewieler zijn losse draagriemen niet nodig zoals dit wel het geval.is bij bijvoorbeeld een zware friese sjees waarbij het evenwicht afhankelijk is van beweegbare draagriemen.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:57

Persoonlijk zou ik voor jouw wensen langer doorsparen en dan voor een 4wieler gaan. Wisselende hoeveelheid/ samenstelling mensen op de kar en de balans van een tweewieler is op ten duur best vervelend naar mijn ervaring.

Ik heb een tweewieler van de lemerij voor mijn welshje van 1.22 maar die is best prijzig (helemaal als je een rem wilt) en vrij lastig qua balans vinden. Goed ingesteld is het wel een comfortabele en sterke wagen, hij heeft hier al flink wat spektakel overleefd. Qua vervoer ook simpeler te hanteren.
Maar achteraf gezien had ik misschien beter door kunnen sparen voor een marathonwagentje of sportbuggy

Natashaa
Berichten: 251
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:14

mooney schreef:
Persoonlijk zou ik voor jouw wensen langer doorsparen en dan voor een 4wieler gaan. Wisselende hoeveelheid/ samenstelling mensen op de kar en de balans van een tweewieler is op ten duur best vervelend naar mijn ervaring.

Ik heb een tweewieler van de lemerij voor mijn welshje van 1.22 maar die is best prijzig (helemaal als je een rem wilt) en vrij lastig qua balans vinden. Goed ingesteld is het wel een comfortabele en sterke wagen, hij heeft hier al flink wat spektakel overleefd. Qua vervoer ook simpeler te hanteren.
Maar achteraf gezien had ik misschien beter door kunnen sparen voor een marathonwagentje of sportbuggy


Bedankt voor je reactie!

Geld is niet de reden verder, meer het punt splinternieuw in combinatie met jonge pony.

Ik snap je punt zeker, moet wel zeggen dat ik veelal alleen zou zijn, ooit eens iemand mee maar voornamelijk alleen. Nadeel van een 4 wieler vind ik de grootte ervan, specifieker vervoer voor nodig. Ik zou namelijk ook wel op den duur naar andere plaatsen willen gaan, anders word het al snel altijd maar thuis.

AnnoNiemand

Berichten: 885
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:45

Napie schreef:
Met een lichte tweewieler zijn losse draagriemen niet nodig zoals dit wel het geval.is bij bijvoorbeeld een zware friese sjees waarbij het evenwicht afhankelijk is van beweegbare draagriemen.

Dankjewel! Ik vroeg me het al af, omdat ik dit eigenlijk nooit bij sulky's zie.

Tomni
Berichten: 15
Geregistreerd: 12-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 07:18

Ik heb pas nog een tweedehands tweewieler gekocht van het merk Equitech type Rancho. Volledig instelbaar : rijhoogte, as naar voor en achter, en stoel voor en achter.
Verder heeft HCA ook goed instelbare tweewielers. Op marktplaats staat er nu een voor 850euro.

Ik heb nog een niet geremde sulky te koop voor 300euro :

Afbeelding

Natashaa
Berichten: 251
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:53

Tomni schreef:
Ik heb pas nog een tweedehands tweewieler gekocht van het merk Equitech type Rancho. Volledig instelbaar : rijhoogte, as naar voor en achter, en stoel voor en achter.
Verder heeft HCA ook goed instelbare tweewielers. Op marktplaats staat er nu een voor 850euro.

Ik heb nog een niet geremde sulky te koop voor 300euro :

[ [url=m/yx9SO7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bedankt voor je reactie!
Zien er goed uit die Equitech, alleen kom ik enkel op Franse sites uit.
Ik heb liever wel een geremde, maar fijn dat je het aanbied!

Jorex

Berichten: 9940
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 21:17

Even over de losse draagriem. Ik zie bij mijn hca zeker wel dat mijn losse draagriem ietwat heen en weer schuift vooral bij schuine hellingen en in draf. Dus ik denk dat het zeker prettiger aanvoelt voor mijn pony's.

Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 20:38

Wat is het verschil tussen de sulky’s van hca en tjeu? Ik wil er graag een aanschaffen, maar twijfel bij wie :+

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:17

Femjo schreef:
Wat is het verschil tussen de sulky’s van hca en tjeu? Ik wil er graag een aanschaffen, maar twijfel bij wie :+


Daar ben ik ook benieuwd naar ja! :D

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 23:44

Het voordeel van tjeu vind ik het makkelijk verstelbare stoeltje en de echt goede service.
Bij hca vind ik de voetsteunen fijner die zijn kleiner.
Verder heb ik tot nu toe nog te weinig met die van tjeu gereden om daar iets over te zeggen.
Wel hebben mn bijrijdster en ik beide het idee dat de 16 inch van tjeu lager zit als de 16 inch van hca maar dat zit hem denk ik in het soort stoeltje wat erop zit.

Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 17:27

Makkelijk verstelbaar stoeltje klinkt echt als een voordeel. Daardoor is het denk ik fijner om het in balans te krijgen, niet? Ik ben zelf vrij klein en met mijn huidige cavalier sulky blijft het een gevecht om het goed in balans te krijgen. Wat is het gewicht van beide sulky’s of zit daar geen verschil in?

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 18:23

Verschil in gewicht durf ik niet te zeggen,heb ze niet gewogen.
Het stoeltje van tjeu kan je met een hendeltje verstellen en die van hca moet je eerst steeds je bouten los en vast maken.
Dus ja het is makkelijker in balans brengen op die manier.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:14

Hoeveel kost de sulky van tjeu? Ik vind het nergens...

AnnoNiemand

Berichten: 885
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 22:34

Ik heb die van Tjeu en hij is echt geweldig. De stoel zit heerlijk. Als ik nu een HCA zie zou ik echt niet zo'n keiharde zitting willen. Ook qua vering is hij beter. Prijs is 850 of 900 (16 of 19 inch).

Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 22:43

Komen er nog extra kosten bij voor opties zoals bij HCA?

AnnoNiemand

Berichten: 885
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 22:46

Volgens mij niet (heb zelf niet voor van die afschuwelijke roze wielen enzo gekozen, sorry :+) . Moet nog erbij zeggen dat de service top is!!! Hij denkt altijd met je mee, super aardige man.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:10

AnnoNiemand schreef:
Ik heb die van Tjeu en hij is echt geweldig. De stoel zit heerlijk. Als ik nu een HCA zie zou ik echt niet zo'n keiharde zitting willen. Ook qua vering is hij beter. Prijs is 850 of 900 (16 of 19 inch).



Hoe is dan de uitvoering voor die prijs?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:53

Zamora schreef:
AnnoNiemand schreef:
Ik heb die van Tjeu en hij is echt geweldig. De stoel zit heerlijk. Als ik nu een HCA zie zou ik echt niet zo'n keiharde zitting willen. Ook qua vering is hij beter. Prijs is 850 of 900 (16 of 19 inch).



Hoe is dan de uitvoering voor die prijs?


Stoeltje erop is standaard, evenals gesloten lamoenen. Wielkleur kun je zelf kiezen uit alle RAL kleuren en zit ook bij de prijs. :j
Je kunt hem ook even een berichtje sturen via Facebook. Hij reageert vaak snel en denkt graag met je mee. Ik ben super tevreden met onze sulky en tuig van hem :)

Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 16:14

Zamora schreef:
AnnoNiemand schreef:
Ik heb die van Tjeu en hij is echt geweldig. De stoel zit heerlijk. Als ik nu een HCA zie zou ik echt niet zo'n keiharde zitting willen. Ook qua vering is hij beter. Prijs is 850 of 900 (16 of 19 inch).



Hoe is dan de uitvoering voor die prijs?


Toevallig gister ervoor gemaild:
Standaard met

-Spoorverbreders (verstelbaar)
-Stoeltje verplaatsbaar
met hendel
-gesloten gegalvaniseerde lamoenstokken
-mooie gebogen spaken
-elke ral kleur mogelijk
-netjes met biezen afgewerkt
-smeernipels op de assen
-in 16 en 19 inch uitvoering

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:05

Dat vind ik toch heel netjes voor die prijs zeg!
Ik ben al voorzien maar had voorheen een HCA en twijfel nog weleens mij tweewieler weg te doen voor een dergelijke sulky.

HCA heeft zo'n druppel onder het stoeltje en die van Tjeu niet toch? Kan iemand zeggen of dit veel verschil geeft met rijden?
Laatst bijgewerkt door Zamora op 18-08-19 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:10

Oh dat klinkt goed! Ik neig dan erg naar een wagen van Tjeu. Ik zoek iets dat goede kwaliteit is voor recreatieve bosritjes, maar gezien mijn pony cushing heeft wil ik ook weer niet een mega dure wagen kopen want het is de vraag hoe vaak en hoe intensief er mee gereden wordt.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:21

Zamora schreef:
Dat vind ik toch heel netjes voor die prijs zeg!
Ik ben al voorzien maar had voorheen een HCA en twijfel nog weleens mij tweewieler weg te doen voor een dergelijke sulky.

HCA heeft zo'n druppel onder het stoeltje en die van Tjeu niet toch? Kan iemand zeggen of dit veel verschil geeft met rijden?


Die van Tjeu heeft ook een druppel :j

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:22

Hebben jullie een link oid? Met alleen Tjeu kom je niet ver :+