[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MarijeCR
Berichten: 53
Geregistreerd: 13-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:38

Doe dat bedrag voor tweedehands vd Mee rustig keer twee Sunny. Dan zat die van mij wellicht boven in de range maar voor veel minder dan 2000-2500 heb ik ze nog niet voorbij zien komen.... Ik denk dat je vooral moet kijken wat voor jou werkt. Ik heb twee zwaar versleten heupen in combinatie met blijvend whiplash letsel daarom ben ik gegaan voor de beste vering en toevallig had vd Mee toen een tweedehands staan op pony maat. Dat komt niet zoveel voor. Maar ik sluit niet uit dat er meer in de markt is waar ook ik mee uit de voeten kan. Persoonlijk ben ik wel heel blij met deze tweewieler. En ik ben heel blij dat ik zoveel plezier heb met mennen met mijn leenpony. ( En dankbaar dat ik deze lieverd mag gebruiken) Ik heb heel veel moeite en verdriet gehad van het feit dat ik mijn eigen paard niet meer kan rijden door mijn medische situatie.


cinniz123
Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:46

Indd zolang ik met mn benen bij elkaar zit heb ik nergens last van al zou ik vierkanten wielen hebben(bij wijze van spreken uiteraard) maar de combi benen wijd en hobbelig gaat niet goed.
Dus er zal vast nog meer keus zijn.
Want op hca kon ik ook alles hebben dus die vering icm been stand was ook te doen maar of dat lang zo blijft is natuurlijk de vraag vandaar verder kijken naar een benen bij elkaar wagen.
Maar iig dank voor het meedenken.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

MarijeCR
Berichten: 53
Geregistreerd: 13-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:06

Succes!Ben benieuwd naar je uiteindelijke oplossing.

sunny43
Berichten: 1059
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:55

MarijeCR schreef:
Doe dat bedrag voor tweedehands vd Mee rustig keer twee Sunny. Dan zat die van mij wellicht boven in de range maar voor veel minder dan 2000-2500 heb ik ze nog niet voorbij zien komen....


Echt? Die van mij was 1500 Euro en even later stond er eentje op FB voor 1100 Euro en.. bij VdMee eentje voor 1450 Euro....

Ore123
Berichten: 2
Geregistreerd: 10-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:43

Beste cinniz,
Ik heb zelf niet de sulky van HCA maar een tweewieler. Lage instap, prima vering/demping en heel comfortabel stoeltje. Staat een Welsh A voor. Prijzen vanaf 1200,- nieuw, maar met de nodige opties zo naar ruim 2000,-. Misschien een ideetje.

cinniz123
Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 14:00

Dank voor jullie meedenken!
Als mn ruin maandag wordt goed gekeurd na zn peesblessure ga ik de 4wieler in gang zetten in overleg met tjeu.
Heeft mn ruin blijvende ellende moet ik nog even verder kijken hoe en wat.
2 wieler zal het hoogst waarschijnlijk niet worden omdat mn merrie 93cm is en ik graag een perfecte balans wil en heb gewoon veel te vaak gelezen dat dit bij de kleine pony’s echt wel heel erg lastig is.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

AnnoNiemand
Berichten: 872
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:19

Bij mij knallen de snelsluitingen van de staalkabel telkens tegen de lamoenen en/of het rekje. Nu wil er er iets omheen doen, ondat het knallende geluid gewoon super irritant is. De pony geeft er niks om, maar ik stoor me er mateloos aan. :+ Het moet wel iets zijn dat makkelijk kan schuiven, zodat ik bij in en uitspannen wel heel snel de sluitingen open of dicht kan doen. Hebben jullie tips?

Dennis
Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:05

Ik heb een stuk rubber om mijn lamoen, hij tikt nu tegen het rubber dus dat hoor je nauwelijks.
Mijn haken zitten op de plek waar ook bouten zitten (zie boven mijn voet op de foto), dus heb daar dat dikke rubber met die bouten vast zitten. Wagen is na die tijd weer eens op nieuw gespoten, dus het rubber is ook blauw geworden toen ;) .
[ img ]

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:12

Ik heb bij de Gamma een setje gordelbeschermers gekocht, super zacht en staat ook netjes voor de wedstrijden.

AnnoNiemand
Berichten: 872
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:13

Dennis schreef:
Ik heb een stuk rubber om mijn lamoen, hij tikt nu tegen het rubber dus dat hoor je nauwelijks.
Mijn haken zitten op de plek waar ook bouten zitten (zie boven mijn voet op de foto), dus heb daar dat dikke rubber met die bouten vast zitten. Wagen is na die tijd weer eens op nieuw gespoten, dus het rubber is ook blauw geworden toen ;) .
[ [url=m/FfdTZ0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is een goed idee. Ik heb de kabel alleen iets langer dan jij. Daardoor komt hij vóór het rekje tegen de lamoenen, én tegen de onderkant van het rekje. Nu kan ik zoiets wel makkelijk om het lamoen maken, maar iets aan de onderkant van het rekje wordt lastiger denk ik. Daarom zit ik nu toch aan een oplossing te denken in de richting van neusbontjes ofzo.

Edit: @Barney: wat een goed idee! Daar ga ik eens naar kijken. Schuift dat makkelijk?

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:04

AnnoNiemand schreef:
Dennis schreef:
Ik heb een stuk rubber om mijn lamoen, hij tikt nu tegen het rubber dus dat hoor je nauwelijks.
Mijn haken zitten op de plek waar ook bouten zitten (zie boven mijn voet op de foto), dus heb daar dat dikke rubber met die bouten vast zitten. Wagen is na die tijd weer eens op nieuw gespoten, dus het rubber is ook blauw geworden toen ;) .
[ [url=m/FfdTZ0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is een goed idee. Ik heb de kabel alleen iets langer dan jij. Daardoor komt hij vóór het rekje tegen de lamoenen, én tegen de onderkant van het rekje. Nu kan ik zoiets wel makkelijk om het lamoen maken, maar iets aan de onderkant van het rekje wordt lastiger denk ik. Daarom zit ik nu toch aan een oplossing te denken in de richting van neusbontjes ofzo.

Edit: @Barney: wat een goed idee! Daar ga ik eens naar kijken. Schuift dat makkelijk?


Het zit met klittenband vast, blijft netjes zitten met rijden.

https://www.gamma.nl/assortiment/gordel ... gKtfvD_BwE

Napie
Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:13

Ik heb twee neoprene hoesjes om de bouten van het lamoen en singelbontjes om de snelsluitingen. Die neoprene hoesjes heb ik ooit bij een fietsenwinkel gescoord. Gordelbeschermers zijn inderdaad ook een goed idee

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Napie
Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:15


1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Sunshinedaan
Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:48

Napie schreef:
[ [url=m/5WRBhs.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is netjes Napie!
Waar heb je dat van gemaakt? Lijkt wel dat lint voor een stuur van een racefiets?

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 18:10

Ik heb er neusriem bontjes omheen

Napie
Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 18:52

Op mijn voetsteunen zit inderdaad stuurtape voor racefietsen. Is antislip.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

AnnoNiemand
Berichten: 872
Geregistreerd: 16-05-18

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:15

Iets om die bouten heen is ook wel een goed idee. Ik heb nu telkens blauwe benen omdat ik in galop tegen ga hangen en dan met mijn benen tegen de bouten aan zit.

cinniz123
Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:31

AnnoNiemand schreef:
Iets om die bouten heen is ook wel een goed idee. Ik heb nu telkens blauwe benen omdat ik in galop tegen ga hangen en dan met mijn benen tegen de bouten aan zit.


Jij hebt een tjeu sulky toch?
Die heeft er speciale hoesjes voor.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

AnnoNiemand
Berichten: 872
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:46

Ja klopt, maar die zijn best prijzig. Het zal de prijs wel waard zijn, maar ik denk dat ik dat zelf wel kan oplossen voor niet teveel geld.

evelienn28
Berichten: 601
Geregistreerd: 19-07-11
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:35

Hey ik had even een vraag over sulky met rem en zonder rem.
Heb nu een sulky cavalettie met rem.
Ik overweeg om een overstap te gaan maken naar de hca sulky.
Maar mijn dilemma is dus met of zonder rem.
Ik heb een pony die nog wel eens weg kan schieten en dan is een rem wel handig dan komt hij sneller terug en dat is zeker bij de weg wel fijn.
Maar goed de hca sulky is met rem €600 duurder.
Is het de moeite om hier in te investeren.
De rem op de cavalletie valt wat tegen maar zins er nieuwe remblokjes opzitten remt hij behoorlijk goed.
Maar Ja aan de andere kant gebruik ik de rem eigenlijk nauwelijks.
Vind het wel een fijn idee dat hij er is voor het geval je wel in een lastige situatie komt.
Hoe is jullie ervaring hier mee?
Groetjes

Django <3 Mijn lieve paardje

cinniz123
Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:56

Ik gok zo maar dat niemand een rem heeft laten zetten op zn hca sulky.
Kan me nml voorstellen dat met zn licht wagentje op de rem je pony met geblokkeerde wielen nog aan de haal kan gaan als dat je reden is voor een rem.
Ik heb de cavaletti niet gehad wel de oxer maar vond die rem gewoon echt nergens op slaan maakte meer geluid als dat hij iets deed.
Heb hem toen ook losgekoppeld.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 19:58

Zou ik je niet aanraden, het is alleen maar gewicht wat niet voldoende zijn werk kan doen. Het houdt je pony niet tegen als die schrikt of ineens vertrekt. Dan kun je er beter een vierwieler achter hangen als je er een rem op wilt hebben.

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:42

cinniz123 schreef:
Ik gok zo maar dat niemand een rem heeft laten zetten op zn hca sulky.
Kan me nml voorstellen dat met zn licht wagentje op de rem je pony met geblokkeerde wielen nog aan de haal kan gaan als dat je reden is voor een rem.
Ik heb de cavaletti niet gehad wel de oxer maar vond die rem gewoon echt nergens op slaan maakte meer geluid als dat hij iets deed.
Heb hem toen ook losgekoppeld.


Toen ik mijn hca ging ophalen had hij er eentje met rem klaarstaan voor een klant :j

Jolynne
Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:49

evelienn28 schreef:
Hey ik had even een vraag over sulky met rem en zonder rem.
Heb nu een sulky cavalettie met rem.
Ik overweeg om een overstap te gaan maken naar de hca sulky.
Maar mijn dilemma is dus met of zonder rem.
Ik heb een pony die nog wel eens weg kan schieten en dan is een rem wel handig dan komt hij sneller terug en dat is zeker bij de weg wel fijn.
Maar goed de hca sulky is met rem €600 duurder.
Is het de moeite om hier in te investeren.
De rem op de cavalletie valt wat tegen maar zins er nieuwe remblokjes opzitten remt hij behoorlijk goed.
Maar Ja aan de andere kant gebruik ik de rem eigenlijk nauwelijks.
Vind het wel een fijn idee dat hij er is voor het geval je wel in een lastige situatie komt.
Hoe is jullie ervaring hier mee?
Groetjes


Is hij dan omhoog gegaan in prijs? Vorig jaar was die €500 extra. Een rem op een sulky vind ik gewoon onnodig, je hebt immers je broek als rem (indien goed opgetuigd en afgesteld) en bij een sulky (ongeacht welke) gaat een paard gewoon door de rem heen in paniek. Als een paard echt goed in paniek is gaat hij hoe dan ook gewoon door de rem heen. Ik heb de HCA zonder rem en heb geen enkele probleem met 'remmen', terwijl 95% van hier (stijl) hellend of juist (stijl) dalend is. :)

Patricia_86
Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:53

Ik zou een rem op mijn sulky fijn vinden met overgangen rijden. En met halthouden zodat ze mooi in de strengen blijven staan. Maar ik vond het geen 500 euro waard.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers