[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:13

Ik heb inderdaad ook bijna 1000 uitgegeven iets van 2 jaar terug voor mijn sulky met alle opties die ik had gekozen inclusief spoorverbreders die ik nog nooit heb gebruikt. Ik hoop dat ie nog minstens 10 jaar mag meegaan, mag wel voor die prijs.

Alex en Jorie <3


Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 23:05

Bontjes gebruiken heel veel daarvoor. Veel plezier met je nieuwe sulky!

Alex en Jorie <3

Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 21:17

Even over de losse draagriem. Ik zie bij mijn hca zeker wel dat mijn losse draagriem ietwat heen en weer schuift vooral bij schuine hellingen en in draf. Dus ik denk dat het zeker prettiger aanvoelt voor mijn pony's.

Alex en Jorie <3

Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:49

Staalkabel direct aan het borsttuig, want mijn strengen niet geschikt.

Alex en Jorie <3

Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:20

Zo hebben wij die van mij ook aangepast, anders was ie breder dan de trailer. Ik heb niet al te brede voeten, dus dat werkte prima.

Alex en Jorie <3


Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 00:24

Ik heb bij mijn hca ook het stoeltje verder dan max naar achteren laten verstellen door mijn vader. Ik ben te lichtgewicht om m goed te laten zweven anders :+

@te_kla1, Ik heb een open lamoen, nog nooit gehad dat mijn lichtoog eruit schoot. Het rekje is inderdaad wel gevaarlijk met pony's die naar achteren schoppen tijdens het bokken en kleine hoefjes

Alex en Jorie <3

Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 00:34

Zit het rekje net als bij de nieuwere types als een los onderdeel? Je zou gewoon dwars stukjes kunnen lassen, maar ook aan een wagenbouwer zoals de maker van hca of Tjeu kunnen vragen of ze een nieuw rekje kunnen maken.

Alex en Jorie <3

Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:16

Dan is je sulky niet goed in balans, ook in galop horen de lamoenen te zweven. Ik had dit probleem ook met mijn oude schofttuig, nu een nieuwe van zilco en mijn stoeltje nog iets verschoven en nu zweeft de sulky ook in galop.

Alex en Jorie <3

Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:55

Zou ik voor een hca bij Tjeu ook RVS bomen kunnen krijgen? Want mijn zwarte beginnen af te bladderen en zijn aan het roest, hetzelfde geldt ook voor mijn spoorverbreders, die zijn ook afgebladderd en verroest. Ik vind het wel jammer dat dit zo snel gebeurt bij HCA want ik heb er wel dik voor betaald. Maar goed het is een gebruiksvoorwerp en hij rijdt zalig verder.

Alex en Jorie <3

Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 14:17

Ik heb gewoon mijn strengen aan de kant gelegd en bevestig de panieksluiting direct aan het borsttuig. Maar daar heb je wel een langere staalkabel voor nodig.

Alex en Jorie <3

Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 14:39

Daar hebben mijn pony's nog nooit last van gehad, maar goed die zijn ook een heel stuk kleiner dan een meter en smaller dan de breedte waarop de katrollen zitten, dus de kabel raakt ze nauwelijks aan. Het enige wat ik wel eens ergerlijk vind is de tikkende marathonsluiting tegen de boom als ik een bocht omga, dat is iets wat ie soms doet.

Alex en Jorie <3

Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:25

Ja, sorry ik zou daar zelfs gloednieuw geen 200 euro voor over hebben en ik denk velen met mij hier. :o
Daarom dat ik in eerste instantie niet reageerde. Ik ken teveel verhalen van menners met shetlanders waarbij ineens random de bomen doormidden braken van hun cavalettie. Of bij een ongeval, terwijl dan bij een hca of Tjeu sulky de bomen alleen verbogen zijn na de impact. Maar dit is mijn mening en oordeel over cavalettie sulkys.

Alex en Jorie <3

Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 01:22

Ik heb 2 oude fleecejassen over mijn sulky stoel hangen, hij staat wel altijd binnen.

Alex en Jorie <3

Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:45

Ik weet niet of een hca dat probleem gaat oplossen. Ik ben zelf nogal klein ook en krijg mijn hca in stap ook niet makkelijk zwevend in de bak en dat is dan een goede bak qua bodem. Ik heb dan gewoon niet genoeg gewicht in te brengen tenzij ik extreem ga tegen hangen wat ik doe in stap. Gelukkig heb ik een leren stoeltje.

Alex en Jorie <3

Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 13:36

Ik zit in Friesland, had je ook al even ge'pb't. Mijn sulky zal niet optimaal voor je zitten, want hij staat afgesteld op iemand van 1.60 en ook is het de variant met 16 inch wielen, want mijn pony's zijn mini's. Maar Alex maakt het niks uit wie er achterop zit, hij zal hooguit niet willen lopen op je commando's want hij test je uit. _O-

Alex en Jorie <3

Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 14:01

Elisa2 schreef:
Hoe stabiel zit een sulky? kun je er op als je lichamelijke klachten hebt of is een vierwieler dan beter?

Ik heb het syndroom van Tietze en er nagenoeg geen last van op mijn HCA, die rijdt echt heerlijk. Het lijkt me alleen wat lastiger als je knieproblemen zou hebben, want je zit wel wijdbeens.

Alex en Jorie <3

Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:36

Ik heb geen remmen, maar zelfs al had ik remmen, dan nog lijkt me gedeeltelijk remmen op het schofttuig heel erg slecht voor de rug van de pony. Sowieso is het ook verplicht op wedstrijden. En ik heb mijn broek standaard aan mijn staartriem+schofttuig vastzitten, dus ik smijt het er gewoon allemaal in 1 keer op. :P

Alex en Jorie <3

Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 18:15

Ik ga eerst altijd heel onhandig voor mijn stoel staan anders kom ik er ook niet op hoor. Dus dan zitten de wielen niet in de weg. Mijn pony's hebben maar gewoon stil te staan de 2 seconden die dit langer duurt.

Alex en Jorie <3

Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 18:59

Hier hetzelfde gedaan als cinniz met mijn sulky 16 inch pony's zijn hooguit 85 cm, staan op zijn kortst ervoor want anders lijkt het niet. Maar ik heb met mijn korte lijf en 70kg niet genoeg in te brengen om m zwevend te krijgen anders.

Alex en Jorie <3

Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:05

Hoe dicht staat het rekje op de kont van de pony? Ik heb denk ik iets van 30 cm tot staart met Alex en Jorie is wat langer dus daar 20 cm.
[ img ]

Alex en Jorie <3

Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 12:15

Ik heb nu staaldraad wat ze ook bij boten gebruiken. Mijn eerste is 3,5 jaar meegegaan. Deze zit er nu bijna twee jaar op. Buitenlaag is op sommige plekken afgesleten, maar de draad zelf vertoont nog geen enkele slijtage.

Alex en Jorie <3

Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 15:49

Mijne is nu 2 keer lek geweest op de dezelfde band in 5 jaar tijd. Tweede keer natuurlijk net wanneer het niet uitkomt tijdens de eerste dag van de 4 daagse. Nu zit er spul in dat ze ook in mountainbike banden spuiten. Dat wordt hard bij menging met lucht. Dus die band kan niet meer lek. Bij mij was het overigens ook tweemaal de band die altijd de berm in gaat. Dus als je ervoor staat links en voor de menner rechts.

Alex en Jorie <3

Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 09:19

Ik ben toch ook wel blij met mijn rekje hoor. Mijn jongste heeft een aantal jaren geleden eens een schop recht naar achteren gedaan. Bats! Zo tegen het rek aan. Inmiddels bokt ie niet meer, maar ik vind het toch wel veiliger.

Alex en Jorie <3

Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 23:22

De breedte van mijn HCA is rond de 98 cm. De lengte kan aangepast worden aan hoe ver je pony van de sulky af staat.

Alex en Jorie <3

Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 22:08

Hier heb ik het stoeltje zelf extra naar achteren gezet om de balans goed te krijgen. 16 inch, pony van 85cm en ikzelf ben ook maar 1.60. Dus alles op zijn kortst zo ongeveer. En dus het stoeltje een extra gat gemaakt en daarin zit ie vast. Ik moet bij de ene pony, die van de foto, iets meer leunen dan bij mijn andere maar dat komt door een klein verschil in lengte en gewicht van de pony's zelf.
[ img ]

Alex en Jorie <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers