veilig mennen met je hond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pinkie87
Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

veilig mennen met je hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-18 12:56

hoi,

ik men al enige tijd nu met mijn mini. hier bij heb ik het laatste half jaar mijn hond heel vaak mee.

deze houd ik aan de lijn in mijn handen. Dit omdat ik dat nu de veiligste manier vind.

maar ik ben op zoek naar ideeën hoe ik veilig kan mennen zonder dat ik hem vast hoef te houden. los is geen optisch omdat hij het leuk vind om achter katten aan te gaan.

ik men zelf met een HCA en hij loopt in het begin net voor het wiel en aan het eind van de rit heeft hij nog wel de neiging om net achter mijn wagen te lopen.

iemand tips, ideeën of ervaringingen. ben erg benieuwd hoe jullie dit doen

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!


pinkie87
Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-18 15:16

zo stang heb ik ook over na gedacht maar hij moet los schieten als inderdaad er wel iets gebeurd.

vast houden is misschien het veiligste maar de kans dat je lijn in je wiel komt is heel groot heb ik ervaren. en als hij opeens even iets ruikt krijgt de pony klap in zijn mond. en dat vind ik ook weer niet de fijnste methode.

aan mij zelf vast maken net als candicross vind ik echt levens gevaarlijk. als pony aan de kletter gaat vlieg je gelijk ongeveer van je kar af..

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

pinkie87
Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-18 20:18

Duhelo schreef:
Die optie ging ik ook geven. Met mijn vorig zadel ging ik gaan buitenrijden met mijn hond aan de pommel van mijn zadel vast. die had ik vast met een veiligheidsoog dat ze ook gebruiken bij het mennen voor de strengen, en aan het oogje zat een touwtje, die hield ik gewoon rond een vinger in mijn teugelhand.
Bij een noodgeval kon ik ze zo lostrekken (en had ik ook het risico niet dat ze mij van mijn paard trok als ze een konijntje zag :+ )



hihi moest even goed lezen. snapte de eerste x er weinig van maar ga hier zeker naar kijken! en onthouden

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

pinkie87
Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-18 01:01

Lukasje schreef:
De hond leren achter de koets, tussen de spoorbreedte, te lopen. Dan kan hij nooit, ook niet in een bocht, tussen de wielen geraken. De leiband kan je dan nog rond bv je pols dragen.


veilig is anders om je riem om je pols te hebben ;)

maar vind het niet fijn als hij achter mij loopt dan kan ik hem niet in de gaten houden. en dan nog heb ik mijn lijn in handen en dit wil ik niet meer.

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

pinkie87
Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: veilig mennen met je hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-18 14:56

dankje! wil dat inderdaad zeker gaan proberen :)

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

pinkie87
Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-18 16:54

Mlies schreef:
https://rundog.nl/52-bikeantennes

Hier hebben ze vast een oplossing dat je de antenne los kan laten gaan in geval van nood.


ow dat is wel fijn! ga even na kijken want dan kan het net boven mijn wiel geplaats worden. zodat mijn lijn uit het wiel blijft

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!


pinkie87
Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-19 21:11

Musher schreef:
Pepperrr schreef:
Ik moest heel even nadenken bij het lezen van de titel. Wie zet zijn hond nou weer voor de kar? :? :')


Nou ik dus, heb zojuist mezelf een cadeautje gedaan en deze: https://hondensteps.nl/product/kickbike-sport-g4/ gekocht *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*



die is zo gaaf!!! wil dat opzich ook wel maar mijn hond snap er echt geen drol van. maar ga de site even bekijken

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers