[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:43

Ik heb laatst op de HCA van een kennis mogen plaatsnemen om even te testen voor ik er zelf eentje bestel. Zij had de 16 inch wielen met pony van 1 meter ervoor en dat was voor mij heel prettig qua overzicht. Je zou denken dat je aan 19 inch dan wel genoeg moet hebben bij 1.20m :)


Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:07

Ik zoek al meer dan een jaar actief naar een tweedehands, maar ik heb het opgegeven hoor :))
áls ik er al eentje zie dan is het een oud model met panzitting en een bijzondere kleurencombinatie of veel roestplekken.. En dan durven mensen daar nog 600 euro voor te vragen. := Dan spaar ik liever voor een nieuwe die helemaal naar mijn zin is


Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:21

eefielover schreef:
Er bestaat nog geen HCA sulky afdekhoes of wel?

Toen ik mn sulky een paar jaar geleden kocht nog niet, de mega simpele hoes die ik toen zelf gemaakt heb wordt gaar en als er een stoeltje komt, past hij sowieso niet meer. Maar misschien bestaat er nu wel zoiets?


Als het goed is niet inderdaad. Ik belde gisteren met Tjeu, want ik heb zijn sulky besteld (variant HCA) en naar zijn weten bestaan daar geen hoezen voor. Hij adviseerde mij een autohoes of quad hoes te gebruiken zonder stiksels :)

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 19:18

Ik ben benieuwd naar de oplossing! Mijn sulky is ook klaar en ga ik over anderhalve week ophalen. Ben benieuwd of het bij ons lukt met in balans brengen :=
Hoe groot zijn jouw pony’s ?

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:23

Oh die van jou is wel veel kleiner inderdaad Suus! Mijne is ook van Tjeu, dus ik denk dat ik wel tegen hetzelfde aanloop als cinniz..

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:16

cinniz123: Fijn dat het zo goed opgelost is!
Ik heb mijn sulky afgelopen zondag ook opgehaald bij Tjeu en hij had de gesloten lamoenen al kleiner gemaakt zoals bij die van jou. Dat is nu standaard zo cq keuze bij bestelling geloof ik, gaf hij aan. Super goede service :)

Vanavond gaan mijn man en ik even aan de slag met goed in elkaar zetten en afstellen van de sulky. En ook maar even kijken wat mijn pony ervan vindt.

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:21

cinniz123 schreef:
Frummels schreef:
cinniz123: Fijn dat het zo goed opgelost is!
Ik heb mijn sulky afgelopen zondag ook opgehaald bij Tjeu en hij had de gesloten lamoenen al kleiner gemaakt zoals bij die van jou. Dat is nu standaard zo cq keuze bij bestelling geloof ik, gaf hij aan. Super goede service :)

Vanavond gaan mijn man en ik even aan de slag met goed in elkaar zetten en afstellen van de sulky. En ook maar even kijken wat mijn pony ervan vindt.


Ja hij zei het indd.
De mijne heeft hij nog zelf gemaakt maar zei indd dat hij dit model ook vanuit de fabrikant zou laten maken.

Maak je een foto van je combi als je klaar bent?
Ben wel benieuwd.
En goede service heeft hij zeker!


Ja hij vertelde inderdaad dat hij dat bij de jouwe zo zelf nog had gedaan. Vind het goed dat hij die feedback meteen oppakt en er iets mee doet :j

Ik zal een foto plaatsen als we (hopelijk) vanavond klaar zijn! Ik ben heel benieuwd hoe mijn pony ervoor staat. :)

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:48

Nou we hadden de sulky super snel in balans! Echt heel fijn. Nu nog even sleutelen aan het tuig want ben nog niet tevreden met hoe het nu zit voor de sulky. Hiervoor alleen droog gemend en dan zat het prima, maar ben nu niet tevreden over de borst: die mag nog omhoog. En de broek ook wel. Verder de strengen nog een stuk inkorten :j
En de onderlegger volgende keer even netjes vastmaken haha.

Maar al met al heel tevreden! Dit was ook de eerste keer dat mijn pony ingespannen stond en hij deed het echt super. Klein rondje door de bak gestapt en weer uitgespannen. Ga van de week even het tuig opnieuw afstellen :j
[ img ]

[ img ]

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:14

Ik denk dat het door de kleur komt inderdaad, haha. Lamoen is zo prima :j Steekt op de foto wat verder naar voren door het stilstaan. Maar ben er heel blij mee! Nu alles rustig afstellen.

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:53

Zamora schreef:
AnnoNiemand schreef:
Ik heb die van Tjeu en hij is echt geweldig. De stoel zit heerlijk. Als ik nu een HCA zie zou ik echt niet zo'n keiharde zitting willen. Ook qua vering is hij beter. Prijs is 850 of 900 (16 of 19 inch).



Hoe is dan de uitvoering voor die prijs?


Stoeltje erop is standaard, evenals gesloten lamoenen. Wielkleur kun je zelf kiezen uit alle RAL kleuren en zit ook bij de prijs. :j
Je kunt hem ook even een berichtje sturen via Facebook. Hij reageert vaak snel en denkt graag met je mee. Ik ben super tevreden met onze sulky en tuig van hem :)

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 16:21

Zamora schreef:
Dat vind ik toch heel netjes voor die prijs zeg!
Ik ben al voorzien maar had voorheen een HCA en twijfel nog weleens mij tweewieler weg te doen voor een dergelijke sulky.

HCA heeft zo'n druppel onder het stoeltje en die van Tjeu niet toch? Kan iemand zeggen of dit veel verschil geeft met rijden?


Die van Tjeu heeft ook een druppel :j

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:40

Zamora schreef:
Bedankt Frummels! :D klinkt wel erg goed! En hoe is de lak? Vond die van HCA zo makkelijk los laten.
Heb nu een Excellent tweewieler en dat blijft gewoon netjes.


Ik heb m pas een maand dus daar kan ik nog niet zo veel over zeggen :D maar hij staat buiten zonder bescherming en lijkt het heel goed te houden tot nu toe.

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:41

Onali schreef:
Femjo schreef:

Tjeu van de Meulengraaf mensport. Dan vind je ‘m :D


Dus toch, ik zie alleen maar marathonwagens op de website.


Als je hem via Facebook een berichtje stuurt over de sulky dan stuurt hij je diverse foto’s en alle opties etc toe. :)

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 20:17

Barney1978 schreef:
Napie schreef:
Heeft Theu het ontwerp met toestemming van HCA geproduceerd of is het idee afgepikt?


Dat heb ik me dus ook afgevraagd.


Geen idee of HCA überhaupt patent/geregistreerd design heeft op het ontwerp. Maar maakt het iets uit? :) ik vind die van Tjeu een geweldig fijne sulky van goede kwaliteit voor een mooie prijs. En met fantastische service.

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 15:09

Ladygiroc schreef:
Hoe is de vering van die sulky's van Tjeu?

Mijn wagen (4wieler) is verkocht dus nu twijfel of ik een sulky of 4 wieler van Tjeu neem.
Met het oog op wedstrijden is een sulky handiger mee te nemen.. Maar ik rij op gras, dus een goede vering is wel belangrijk. Verder gaat little-me van 4 wel eens mee dus moet sowieso een bankje.

Zijn er verder nog dingen belangrijk in de afweging?


Ik vind de vering super. Heb er vandaag mee in een zware en bobbelige bak gereden en ik zat heerlijk. Ik heb er nog niet mee op gras gereden dus daar kan ik helaas niets over zeggen. Ook is dit mijn eerste sulky dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.. :)

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 06:17

Ik heb bij Tjeu hele mooie hoesjes bij de sulky gekocht waarmee ik de staalkabels vast kan maken aan de lamoenstokken. Zou dat niet al een hoop schelen voor je? Dan zit je kabel niet meer in de weg. :)

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:07

cinniz123 schreef:
Frummels schreef:
Ik heb bij Tjeu hele mooie hoesjes bij de sulky gekocht waarmee ik de staalkabels vast kan maken aan de lamoenstokken. Zou dat niet al een hoop schelen voor je? Dan zit je kabel niet meer in de weg. :)


Ik heb wel hoesjes gekocht maar die zijn niet voor over de staalkabel want dan heb je totaal geen beweging meer in je staalkabel.
Die zijn voor over de bouten waar je lamoen in je sulky gaat.
Ik heb ze er ook nog steeds niet omgekregen omdat ze super straks zitten en ik nog steeds aan het verstellen was.

Maar dat is het probleem ook niet.
Het is de graden vanaf je knie naar buiten in de voetsteun die niet goed voor mij is en omdat de voetsteunen breder zijn als die van hca heb ik geen steun aan de buitenkant van mijn voet om doorschieten tegen te gaan.

Jij bedoelt deze hoesjes
[ [url=m/2Eall4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh ja sorry ik was even in de war.
Maar je kunt toch bontjes om je staalkabels doen? Omdat cinniz eerder schreef dat ze haar benen anders neerzet zodat ze niet tegen de staalkabels aankomen? Ik heb daar bontjes omheen (neusriem bontjes).

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:10

Ik heb er neusriem bontjes omheen

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:14

Er zit zeker wel een druppel onder hoor :j alleen op een andere - voor mij logischere - plek. Nl aan de voorkant van t stoeltje ipv de achterkant. Vind t zelf prettiger! Heb maar 2x met een hca gereden en heb zelf een sulky van Tjeu gekocht dus kan het verder niet goed vergelijken.

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:26

De prijzen verschillen inderdaad flink. En bij Tjeu zit alles er al bij/op/aan, dat vind ik zelf ook wel fijn.
Los daarvan vind ik de service gewoon super en dat is ook een stukje geruststelling voor mezelf wat voor mij best doorslaggevend kan werken bij zo een grote aankoop. :)
Qua rijden kan ik niet vertellen of er veel verschil in zit, ik heb nog nooit met een HCA gereden. Die van Tjeu is mijn eerste.

Kirsten! Super leuk! Welke kleur heb je gekozen?

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:40

Heel mooi, helemaal zwart! :j Kleuren vind ik ook lastig inderdaad. En ik ben zo een pietlut waarbij alles moet kleuren anders word ik gek, haha.

Wij hebben deze. In het echt is het meer beige, ik zie nu dat het geel lijkt op de foto haha. Mijn onderleggers zijn van "wit" bont dus dat kleurt mooi. En pony is vos fewspot.
[ img ]

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:41

De bomen zijn als het goed is standaard gegalvaniseerd :j Maar inderdaad gewoon even een berichtje sturen, hij reageert altijd snel

Kirsten: Ik zal voor je duimen! Mijne was er heel snel in elk geval, ik geloof 5 of 6 weken!

elselianta: mooie combi zo zeg met je pony

Zamora: oh ja die zijn inderdaad wat smaller!
Ik ben lang en heb hele lange benen, dus ik vind die brede steunen wel fijn, dan kan ik iets wijder zitten, haha.

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:40

Lillian__ schreef:
ik heb een vraagje: het vrouwtje waar mijn pony staat heeft onderrug problemen, nu zit ze op een HCA beter, maar heeft ze nog niet voldoende steun, hebben jullie hier tips voor? ik weet dat er van die dingen bestaan voor bureaustoelen, maar zijn deze ook geschikt voor de HCA stoeltjes?


Misschien een handdoek oprollen en achter de rug doen? Dit doe ik zelf altijd, ook in de auto bijvoorbeeld. :j

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:40

Mijn pony van 97 cm staat voor een 19 inch van Tjeu. Heb m netjes in balans, maar een 16 inch was mooier geweest denk ik..

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 06:55

Mijn sulky van Tjeu ligt ook super mooi in balans, dus ook ik deel die ervaring niet. Vind hem juist heel makkelijk en snel in balans te krijgen door het makkelijk verstelbare stoeltje. Ik ben er heel blij mee en wil geen andere meer :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 3 bezoekers