[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirjam
Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:28

Hoi, omdat iedereen hier meldt dat je op een HCA alleen maar in je eentje op kan? Bouwt HCA niet meer de tweewielers? Daar kan je nl prima met zijn tweeën op het bankje en die hebben een lage instap. Zo'n 1,5 jaar geleden heb ik een tweewieler voor de shet bij hem gekocht, omdat ik de sulky niet praktisch vond vanwege de instap. Dit wagentje is wel zwaarder en ook duurder dan de sulky, maar weer wel de goede kwaliteit en vering!


Mirjam
Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 00:01

Ja, die heb ik! Maar ik wilde persé niet de sulky methode van vastmaken (met het 'ijzerdraad') en heb gewoon een zwengetje erop zitten. Het is echt een fijne tweewieler om mee te rijden, alleen is die wel wat gevoeliger voor de beweging van de pony dan de sulky.

Mirjam
Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 15:19

We hebben sinds kort een shetje erbij en willen het mennen weer gaan oppakken. Ik ben daarom wat aan het rond kijken en twijfel tussen een tweewieler of toch een vierwieler. De 'eisen' zijn dat de wagen geremd moet zijn, niet te zwaar (max 60 kg?), makkelijke instap (geen hca sulky), geschikt voor bospaden dus geveerd, verstelbare lamoenhoogte (we hebben ook nog een ander kleiner shetje) en niet te duur (max 750 euro, tweedehands geen bezwaar). De wagen is in eerste instantie bedoeld voor een shetje van rond de meter, redelijk smal gebouwd.

Uiteraard heb ik diverse topics op bokt gelezen :) en ik kom op enkele wagens uit die geschikt lijken maar van niet alle zijn de berichten recent. Daarom toch maar een vraag in dit topic!

Ik heb de volgende wagens in gedachten en vraag me af of er mensen zijn die ervaring met deze modellen hebben:
- sulky pirouette sport (of is deze wagen te klein voor een shet van ongeveer 1 meter?)
- sulky cavalettie sport (in het verleden waren er berichten dat de wagen van erg slechte kwaliteit was, is dat nog steeds zo?)
- marathonwagen traverse (is deze wagen stabiel genoeg?)
- cavalier sulky (waar is deze wagen te krijgen? wordt die nog wel gemaakt?)
- excellent sulky
- ander merk?

Mirjam
Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:34


Mirjam
Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 18:55

Was er al wat bang voor, de wagentjes van cavaletti enzo zien er mooi uit maar de kwaliteit is het dus niet. Jammer, veiligheid is voor mij wel belangrijk en dan is dit 'merk' dus geen optie.
Wellicht dat ik het meer moet gaan zoeken in concourswagentjes met rem, al zie ik die niet veel in de tweedehands markt (wel zonder rem)?

Mirjam
Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 23:42

sunny43 schreef:
ik heb remmen op mijn 4 en op mijn 2 wieler maar gebruik ze eigenljik echt nooit. Tijdens mijn men-opleiding kreeg ik ook te horen dat je in principe je rem alleen gebruikt bij glooiend terrein - bergafwaarts - beetje bijremmen. Voor de rest .... rem je op de broek van je tuig...


Dat is precies waar ik een rem voor moet gebruiken, vanaf ons huis loopt de weg eerst behoorlijk af en daarna een haakse bocht met fietsverkeer. Dan is het wel fijn als er een rem op de wagen zit ;).

Mirjam
Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 23:46

Lori schreef:
@Mirjam, Ik zou pirouette sowieso er tussen uit halen, kregen wij onmogelijk in evenwicht achter een pony van 95cm en bij eentje van 90cm ook al niet 100%. Persoonlijk zou cavaletti en traverse ook afvallen om de bouw kwaliteit. Ik zou eerder opteren voor een excellent sulky dan in het lijstje. Stond eentje te koop op de bokt markt maar is misschien al weg nu.

Edit: Advertentie link https://www.bokt.nl/markt/ad/488847/moo ... shetlander


Dank je, ik had de advertentie al gezien, Maastricht is voor ons echt ver weg. We wonen in de buurt van Groningen. Heen en terug zo'n 650 km rijden...

Mirjam
Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 23:49

_Margarita_ schreef:
[ [url=m/SOs2HB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is al wat dichterbij ;-), wel wat boven budget. Ik stuur je morgen een pb.


Mirjam
Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:40

Sappos schreef:
Mirjam schreef:
Was er al wat bang voor, de wagentjes van cavaletti enzo zien er mooi uit maar de kwaliteit is het dus niet. Jammer, veiligheid is voor mij wel belangrijk en dan is dit 'merk' dus geen optie.
Wellicht dat ik het meer moet gaan zoeken in concourswagentjes met rem, al zie ik die niet veel in de tweedehands markt (wel zonder rem)?



Dat is inderdaad het probleem. Op de foto lijkt het echt wel iets. En heel eerlijk, als jij gewoon een rustig rondje wilt rijden over verharde ondergrond dan kan je best met een Cavaletti uit de voeten. Wil je echt lekker over alle ondergronden rijden, veel rijden en verwacht je een hoop van het materiaal, dan gaat dit gewoon heel er tegenvallen.


Bedankt voor je reactie! We wonen aan de rand van het bos, niet dat we gaan rondraggen (shetje is al wat ouder) maar we rijden wel op zandpaden. Cavaletti valt dus af :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arianne_94 en 29 bezoekers