het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-23 23:07

een titel met een kwinkslag, want ik heb al behoorlijk wat boekingen en ook al veel leuke mensen mogen ontvangen. Maar nu zet ik hem in een facebookgroep. Compleet appartement van 100 m2 met 2 slaapkamers, gratis paardrijden, zwembad en sauna. 4 personen 60 per nacht. En erbij gezet dat roken, owel binnen als buiten verboden is. Krijg ik de vraag waarom buiten verboden? Dus ik anteiird dat ik ooit bijna brand heb gehad, omdat mensen hun peuken lukraak neergooien, dat ik het daarnaast gevaarlijk vind voor de dieren dat er hier peuken rondslingeren en zelf astma heb en erge last van de rook en het vind stinken. Wordt er toch iemand agressief. Wat een strafkamp. Ga je mensen ook lopen pushen om mc donalds verpakkingen en bierflesjes etc op te ruimen dan? Ik heb maar geantwoord dat ik ervan uitga dat mensen zelf dat fatsoen hebben en zoniet mijn enige verzoek zal zijn om per direct te vertrekken. Ik snap dat dus echt niet. Hoezo ga je een discussie aan over regels die iemand op zijn eigen erf stelt? Ik heb echt nog nooit aan mensen gevraagd in hun eigen huis niet te roken. Dan neem ik een extra pufje of ik vertrek. Waarom mpet ik als niet roker dan wel accepteren dat anderen hier roken met alle risico van dien en ongemakken voor mij? Echt maf

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 23:11

Dat is behoorlijk bijzonder inderdaad.
Volgende keer zou ik niet eens meer een uitleg geven. Roken is niet toegestaan, en als men het er niet mee eens is, dan zijn er zat andere vakantiehuisjes.

Ik vind 60 euro per nacht voor 4 personen wel heel goedkoop trouwens

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 23:18

Zit de accommodatie vlakbij jouw huis? Als het echt een vrijstaand huisje is zonder buren oid in zicht, vind ik het ook wel een lastige. (Maargoed, ik ben een roker :+ )
Rokers gaan er toch wel roken denk ik. Dus zet het duidelijk op de website en ergens in het zicht in de accommodatie zelf dat je dus ook niet buiten mag roken.

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 23:21

60 euro per nacht en paardrijden, zwembad en sauna? Waar kunnen we boeken?

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 23:24

juniper schreef:
60 euro per nacht en paardrijden, zwembad en sauna? Waar kunnen we boeken?

Nou dat!

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-23 23:26

de accomodatie zit aan mijn huis vast. Er zitten hele grote schuren vast aan mijn huis, waarvan ik een deel heb omgebouwd tot huis. Het terras grenst aan mijn keukenraam, dus als ze daar zitten te roken waait dat zo mijn huis in. Maar omdat de dieren er ook lopen wil ik het gewoon niet. Ik heb al eens bijna brand gehad door een rondzwervende peuk. Maar goed, los daarvan: het is toch mijn huis mijn regels. Al zou ik zeggen dat ik geen gele broeken op mijn erf wil zien. Als geel dan toevallig je lievelingskleur is en je echt niet zonder je gele broek kan, boek je toch ergens anders, maar ga je daarover toch niet in discussie?

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-23 23:30

Independence schreef:
Dat is behoorlijk bijzonder inderdaad.
Volgende keer zou ik niet eens meer een uitleg geven. Roken is niet toegestaan, en als men het er niet mee eens is, dan zijn er zat andere vakantiehuisjes.

Ik vind 60 euro per nacht voor 4 personen wel heel goedkoop trouwens


ik vind het gewoon leuk om mijn liefde voor dieren met mensen te delen. En van de opbrengst kan ik verder bouwen om het mooier te maken voor de dieren (vooral het verblijf van de geiten, schapen en varkens moet nog aardig wat gebeuren) en het steeds verder op te knappen. En ik heb bewust een redelijk fatsoenlijke prijs genomen, want ik vind dat iedereen het recht heeft om er eens tussenuit te gaan en tussen de dieren te zijn. (heb ook al mensen gehad voor een vrijwillige bijdrage. Geef maar wat je kunt en wilt missen, en de dankbaarheid en waardering is me dan haast nog meer waard).

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-23 23:31

juniper schreef:
60 euro per nacht en paardrijden, zwembad en sauna? Waar kunnen we boeken?


haha, dat mag ik hier vast niet zeggen. Was ook niet het doel van dit topic. Maar als je het echt wilt weten mag je me wel een pb tje sturen.

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 23:32

De reden dat ik niet adverteer via FB of andere social media...
Platformen speciaal bedoeld voor vakantie accomodaties krijg je veel minder (of eigenlijk niet) van dit soort reacties omdat je een selectiever publiek hebt: degenen die echt actief op zoek zijn naar accomodatie.
Ik zou niet eens de moeite nemen om te reageren, zonde van je tijd en liever leuke mensen in het appartement toch! :D

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-23 23:36

Bernoe, ik vind vooral air bnb erg leuke klanten aanleveren. Booking.com is afwachten. Ik heb daar nu een aantal boekingen staan. Mijn 1e boeking daar waren 4 Kroaten, die toch gerookt hadden, een bierflesje in de tuin gooiden, en die nieteens groetten. Daar haal ik dus totaal geen lol uit. Heb het nu daar aangepast naar max 2 volwassenen, omdat dit een gebied is waar veel mannen komen werken, en goedkope accomodatie zoeken, maar daarvoor doe ik het niet. Dit was overigens een speciale groep (goedkope vakanties). Maar ze zullen dan wel nijdig zijn dat ze niet kunnen koen ofzo. Anders zou ik niet weten waarom je zo zou reageren. Overigens op een andere fb groep wel echt hele leuke reacties en boekingen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 23:39

Oh ik zou daar ook echt boos van worden van dergelijke reacties. Het is potdorie jou huis jou terrein jou regels,

Ik heb met de verhuizing ook echt ruzie gehad met een medewerker, en daarna met iemand die in Frankrijk mee was met iemand om wat op te halen. Houdt @#%* (insert heel veel lelijke woorden) je peuken en meuk thuis. Bij de verhuizing ontplofte ik echt binnen een uur lagen er peuken in mijn voortuin, in de voortuinen van de buren links en rechts en op straat -:(- en kwaad dat die vent was op me, hoe ik het durfde te zeggen en hij heeft de rest van de verhuizing lopen terroriseren. Het was daarna ook zijn laatste verhuizing. Stevige klacht en :evaw: :evaw:.

De gast die meewas en in het donker overal peuken rondslingerde terwijl het gortdroog was. Oh mensen kunnen me niet kwader krijgen dan dat -:(- _-:( dat zou mijn grootste probleem ook zijn als ik gasten zou ontvangen. Hoe voorkom je dat ze gaan roken en brand veroorzaken als je even niet kijkt. -O-

En je adres klinkt wel heel erg lekker als een tof even weg adres trouwens <3

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 23:45

Natuurlijk mag en kun je die eis stellen.

Ik zou daar absoluut niet met potentiele gasten over in discussie gaan. Dat heeft geen enkel nut en leidt nergens toe.

Ik begrijp jouw redenen helemaal en ik denk dat genoeg gasten er ook blij mee zullen zijn.

Edit: er zijn evt. ook bordjes voor rookvrije terreinen te krijgen.

Hier bv. https://www.rookvrijterrein.nl/c/606/ro ... n-panelen/
Laatst bijgewerkt door Boras op 30-05-23 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardjes83
Berichten: 200
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 23:48

Niets van aantrekken niet op reageren. Die mensen wil je toch niet in je appartement.

Vergelijk Social media met een open riool. En iedereen heeft een podium, alleen niet iedereen gaat daar handig mee om.

Deurtje dicht advertentie even verwijderen en weer opnieuw erop verse start

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 23:56

IHN schreef:
Ga je mensen ook lopen pushen om mc donalds verpakkingen en bierflesjes etc op te ruimen dan


Uh, :j

Is dat vreemd dan? :=

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-23 23:56

Karuna, jeetje wat asociaal ook. En dat zijn dan professionals. Ik heb het hier ook, hoor. En werklui mogen hier dan wel roken, maar zeg dan wel altijd dat ze niks op de grond moeten gooien. Dat ging nog weleens fout, heb toen de baas gebeld. Sindsdien is het klaar en letten ze er altijd op. En dan heb ik er ook echt niet zo heel veel problemen mee. Vrienden die roken mogen er hier ook best eentje opsteken buiten, maar dan weet ik dat ze hun zooi opruimen uit respect naar mij toe. En die zekerheid heb je met vreemden gewoon niet. En het is makkelijker regels te laten vieren als het allemaal goed gaat dan andersom. Gelukkig krijg ik heel veel leuke mensen. 1 gezin is geweest en kwam na 2 weken nog een weekje omdat ze het zo leuk vonden. Heb net weer een 5 sterren recensie gekregen op airbnb. Ook hele leuke mensen met een kindje van 14 maanden. Ik werd s ochtends wakker van het gehuil van die kleine als ze langs mijn raam riepen en hoorde dan huil huil..miauw...huil huil...miauw. Die wilde zodra ze wakker was naar de katten toe. Zo lief. En begin augustus komt mijn jongste gast ooit: een baby van dan ca 2 maanden. De moeder was vandaag uitgerekend. Ze heeft gisteren geboekt. Die heb ik nog wat van de prijs afgedaan als kraamcadeau, en ik overweeg nog om een soort fotoboekje te maken voor die kleine met foto's van de dieren hier en wat verhaaltjes erbij over hem of haar 1e vakantieadresje, want dat is toch geweldig, zo'n kleintje. Maar mocht je zin hebben om eens langs te komen, stuur me gerust een pb tje, hoor :)

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-23 23:57

Paardjes83 schreef:
Niets van aantrekken niet op reageren. Die mensen wil je toch niet in je appartement.

Vergelijk Social media met een open riool. En iedereen heeft een podium, alleen niet iedereen gaat daar handig mee om.

Deurtje dicht advertentie even verwijderen en weer opnieuw erop verse start


de beheerder heeft alle reacties verwijderd en aangegeven dat ze gewoon ff door moesten scrollen als de regels ze niet bevielen.

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 23:58

We hebben ook een tijdje een vakantiewoning gehad in ons bescheiden tuintje.

Van hele leuke nette mensen tot hele asociale mensen.
Het was vaak toch wel bijzonder. Nooit saai in ieder geval :D
Waarom vinden mensen het leuk om je huisje compleet te gaan herinrichten?

Waarom hebben 2 mensen in 2 dagen 8 handdoeken verbruiken?

Of 5 kilo aardappelen mee voor 2 dagen.

Waarom gooien ze bleekwater over je handdoeken?

Laten ze schoenen achter van over de eur 300,00? En vinden ze het niet de moeite waard om ze terug te krijgen.

Moesten ze nu echt alle koffiecupjes mee naar huis nemen?

Waarom gooien ze de lege flessen wijn in je papierbak?

Of de mooie woondeken als picknickkleed meenemen naar het bos. :=

Jouw regels zijn jouw regels. En dat is helemaal prima toch?

We zouden er na een paar verbouwingsjaren wel weer een weekend uit willen. Ben stiekem ook wel benieuwd naar je vakantiehuis :o

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-23 23:59

Boras schreef:
IHN schreef:
Ga je mensen ook lopen pushen om mc donalds verpakkingen en bierflesjes etc op te ruimen dan


Uh, :j

Is dat vreemd dan? :=


ja dat is vreemd. Want dat hoor je uit jezelf te doen. Aan je reactie te lezen denk jij er precies zo over (dat opruimen heel normaal is dus bedoel ik, haha), maar kennelijk vinden sommigen het dus ook normaal om het maar gewoon in iemands tuin te gooien.

hafrocky
Berichten: 127
Geregistreerd: 08-04-05

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 00:03

Een beetje offtopic maar ben nu wel heel benieuwd naar het huisje en je plekje

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 00:11

Nyaleti schreef:
Zit de accommodatie vlakbij jouw huis? Als het echt een vrijstaand huisje is zonder buren oid in zicht, vind ik het ook wel een lastige. (Maargoed, ik ben een roker :+ )
Rokers gaan er toch wel roken denk ik. Dus zet het duidelijk op de website en ergens in het zicht in de accommodatie zelf dat je dus ook niet buiten mag roken.



Quote mezelf weer even voor het gemak.
Maar nadat je zegt dat de accommodatie tegen jouw huis aan zit (of überhaupt niet op een weiland ver achteraf staat) vind ik het al helemaal gek dat mensen zo moeilijk doen.
Ik zou ook schijt hebben aan zulke mensen op Facebook. Komen ze toch lekker niet? Zulk volk mis je toch niet :')

Iemand linkte al die rookvrij bordjes. Die zou ik zeker ophangen.

Let wel dat vapen / e-sigaretten helemaal in zijn. Dus geen vuur maar wel een rookwalm, vaak een zoet smaakje. Mocht je dat ook niet willen zou ik dat erbij vermelden.

Linkjes van eigen accommodaties mogen volgens mij niet zo in een post maar wel in je onderschift. Misschien wil je het daar plaatsen :)

Linnie050

Berichten: 11797
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 00:17

Ja ik ook!
Misschien delen in je onderschrift :D

Boemel wat een verhalen |o

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 00:24

Ik als roker gooi nooit peuken op de grond op andermans terrein. Ik maak ze goed uit en stop ze in m'n zak tot ik een prullenbak tegen kom

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-23 00:31

Nyaleti schreef:
Nyaleti schreef:
Zit de accommodatie vlakbij jouw huis? Als het echt een vrijstaand huisje is zonder buren oid in zicht, vind ik het ook wel een lastige. (Maargoed, ik ben een roker :+ )
Rokers gaan er toch wel roken denk ik. Dus zet het duidelijk op de website en ergens in het zicht in de accommodatie zelf dat je dus ook niet buiten mag roken.



Quote mezelf weer even voor het gemak.
Maar nadat je zegt dat de accommodatie tegen jouw huis aan zit (of überhaupt niet op een weiland ver achteraf staat) vind ik het al helemaal gek dat mensen zo moeilijk doen.
Ik zou ook schijt hebben aan zulke mensen op Facebook. Komen ze toch lekker niet? Zulk volk mis je toch niet :')

Iemand linkte al die rookvrij bordjes. Die zou ik zeker ophangen.

Let wel dat vapen / e-sigaretten helemaal in zijn. Dus geen vuur maar wel een rookwalm, vaak een zoet smaakje. Mocht je dat ook niet willen zou ik dat erbij vermelden.

Linkjes van eigen accommodaties mogen volgens mij niet zo in een post maar wel in je onderschift. Misschien wil je het daar plaatsen :)


ja, maar dat vind ik dan weer niet zo erg zolang ze het niet binnen doen. Dat geeft in ieder geval geen afval.

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-23 00:35

Rivendell schreef:
Ik als roker gooi nooit peuken op de grond op andermans terrein. Ik maak ze goed uit en stop ze in m'n zak tot ik een prullenbak tegen kom


ja, en zo hoort het ook. Donderdag komt er ook iemand die voor het landkreis onderzoek doet naar mogelijke mountainbike routes etc. Had over het hoofd gezien dat het rookvrij was, dus belde me op dat hij wel rookte. Hele vriendelijke nette man. Had ook goede recensies, dus met hem afgesproken dat buiten roken mag, maar hij zijn peuken opruimt. Dat kwam goed, hij had een reisasbak, die hij altijd gebruikte. Maar dat spreek je dan samen zo af nadat er contact is geweest en ik er een goed gevoel bij heb. Regels versoepelen is makkelijker dan andersom. En als ik voel dat iemand wel respect heeft voor mijn regels, dan wil ik ook best wat water bij de wijn doen. Maar zodra ik gelijk zo'n grote mond krijg gaat er natuurlijk niks meer.

Sellyxx

Berichten: 1202
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 01:31

Inderdaad de omgekeerde wereld, dat anderen gaan bepalen voor jou wat wel en niet normaal is op jouw erf. :') Gelukkig ben je vrij om toe te laten wie je wilt, leuk dat je er op die manier een extraatje aan kan overhouden en er plezier uit kunt halen om mensen te laten delen in je dieren”verzameling” :)

Ik klikte zojuist even op je linkje, eerste wat ik dacht, hee bekend type huis, lijkt op type huis waar mijn ouders wonen, wat blijkt, mijn ouders wonen in hetzelfde dorp! Zelf woon ik niet in Duitsland, maar als in weer eens bij m’n ouders ben lijkt t me best leuk je eens te bezoeken! Al is het maar om even een kijkje te nemen bij je dierenboederij :)