60 weg inrichtingsregels vanuit de overheid, borden of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Exitium
Berichten: 7137
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:47

Morganlefay schreef:
In Den Haag is er een bussluis waar heel veel ongelukken mee gebeuren, de bussluis wordt in enorme borden kenbaar gemaakt. Maar om de een of andere duistere manier leest niemand die borden en waarschuwingen.
https://www.omroepwest.nl/nieuws/441032 ... t-klappers

Dat lijkt gewenning te zijn als ik het zo hoor. Zal ook wel even duren, als dat een route was die mensen pakten om naar het ziekenhuis te gaan duurt het even voor iedereen doorheeft dat ze anders moeten rijden. Maar de borden zijn wel duidelijk volgens mij ja :x

karuna schreef:
Die bomen staan niemand in de weg. En staan er ook een stukje terug nog wel dichter aan de weg. De weg is een smalle landweg overigens van klein dorp naar een nog kleiner dorp. Maar wel veel toeristen meestal, fietsend wandelend, auto, motor en landbouwverkeer uiteraard. Twee autos naast elkaar kan net wel net niet.

De rode "fietsstrook" is gewoon de oude weg die daar al lag van een rood laagje is voorzien. Ook de strepen zijn gewoon aangebracht. Voorheen was het een net zo brede grijze asfalt weg zonder enige markering. Net zo breed als hij nu is. :+

Maar het wordt door de rode kleur niet echt veiliger voor fietsers en de paar bulten maken het voor mijn gevoel niet veiliger. de fietsers moeten juist hierhoor meer midden op de weg gaan fietsen omdat ze anders met het stuur tegen de palen aankomen.

Het wordt in zoverre veiliger dat automobilisten een smallere grijze strook hebben en dat een deel daardoor wel degelijk langzamer zal rijden. Mensen die er vaker komen en het stuk kennen, zullen zich er niet zoveel van aantrekken.

Huertecilla schreef:
Dorien66 schreef:
Waarom?
Is hier helemaal niet nodig. Er is bij mijn weten nog nooit iemand daar tegen een boom aan gegaan. Ik woon hier sinds 1994. Het is ook maar een heel klein stukje van die weg, waar bomen aan weerszijden staan. De rest ligt tussen de mais en weilanden.


Jij kijkt alleen naar déze weg. Mijn opmerking is algemeen. Er is genoeg andere referentie.

Die palen zo dicht langs de rijbaan op déze weg zíjn niet veiligheidsverhogend. Geldt helaas voor heel veel straatmeubilair.

Maar goed, jullie vinden het +:)+ en alleen de hobbel niet. Prima.

Nee, ze hadden ze op deze weg net zo neer moeten zetten als op de foto van Shadow0, en met een waarschuwingsbord erbij. Dat had de weg veiliger gemaakt. Nu worden fietsers wat meer naar het midden 'geduwd' doordat er plots paaltjes vlak naast het fietspad staan en komen ze juist meer in de baan van de auto's te rijden.

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie


karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-22 14:54

Het fietspad is niet eens een fietspad maar een fietssuggestiestrook. :P Voorheen gewoon een stukje grijs asfalt waar iedereen dezelfde baan deelde. Maar door de palen worden ze meer naar het midden gedwongen maar moeten ze ook oppassen dat ze niet onderuit gaan op dat scheve stukje beton of de glibberige bol wat dus gister gebeurde -O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Dorien66
Berichten: 1642
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:55

Huertecilla schreef:
Bomen zo dicht naast de weg moeten om.

Waarom?
Is hier helemaal niet nodig. Er is bij mijn weten nog nooit iemand daar tegen een boom aan gegaan. Ik woon hier sinds 1994. Het is ook maar een heel klein stukje van die weg, waar bomen aan weerszijden staan. De rest ligt tussen de mais en weilanden.


Huertecilla schreef:
Jij kijkt alleen naar déze weg. Mijn opmerking is algemeen. Er is genoeg andere referentie.
Die palen zo dicht langs de rijbaan op déze weg zíjn niet veiligheidsverhogend. Geldt helaas voor heel veel straatmeubilair.
Maar goed, jullie vinden het +:)+ en alleen de hobbel niet. Prima.

Tja, zo kan ik ook op jou reageren. Jij reageert in dit topic, over dit specifieke stukje weg. Als je het algemeen bedoelt, moet je dat erbij zetten. Dan had ik je goed begrepen en niet op jou gereageerd :+

instagram: @dorien_66

Morganlefay
Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 15:00

Huertecilla schreef:
karuna schreef:
[ [url=m/khUd2W.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zijn dat metalen palen? Da kan ik dat ook niet veilig vinden. Bomen zo dicht naast de weg moeten om.

Weet het nog veel beter, ALLE bomen om en het hele land asfalteren.
Er worden al zo veel bomen gesloopt, weet je ze houden auto's UIT de sloot ipv dat ze erin rijden.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

purny
Berichten: 27461
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: 60 weg inrichtingsregels vanuit de overheid, borden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 15:08

Ik ken de horror poller, want zo hebben ze hem genoemd.
Ik kwam laatst een item op het nieuws tegen dat ergens anders er ook zoveel ongelukken gebeurde omdat de borden waren omringd met een gele kleur. En ik vermoed dat dat ook de oorzaak is bij de horror poller

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Inwonderland
Berichten: 1254
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Re: 60 weg inrichtingsregels vanuit de overheid, borden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 19:38

De exacte richtlijnen zouden (voor wegen buiten de bebouwde kom) uit het handboek wegontwerp moeten komen. Binnen de bebouwde kom geldt de ASVV. Maar dit zijn beide richtlijnen/aanbevelingen en daar kan vanaf geweken worden in specifieke situaties. Misschien vind je met googelen ook iets als je zoekt op de richtlijnen voor erftoegangswegen. Want dit ziet eruit als een weg die als erftoegangsweg wordt aangeduid.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-22 09:36

Ah even een update. Er staat nu zeker een bord met een drempel erop. De slechtst zichtbare is nu gemarkeerd. Bij de andere drempels is het me nog niet opgevallen. Ik besefte pas bij de laatste dat er een bord stond. Van de week eens kijken of de rest nu ook een bord heeft.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

secricible
Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: 60 weg inrichtingsregels vanuit de overheid, borden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 09:48

Volgens mij zegt HC nergens dat deze bomen om moeten toch? Alleen dat als bomen zo dicht op de weg zouden staan als die paaltjes die de gemeente geplaatst heeft, dat ze om moeten. Maw dat die paaltjes gevaarlijk zijn

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, alweerkwijt, Amazonbot, Animal, Annienke, Balou_k, belindaap88, Bengell, Es_ther, Exorcizamus, GoogleAdsense, Josien_, Liseef, Poety, Rensjee, rocky_1995, Sourire, Suliko, Theseus, Xyris en 172 bezoekers