Hoe vaak kijk jij op de klok?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Hoe vaak kijk jij op de klok?

1 tot 5x per dag
26 (8%)
5 tot 10x per dag
38 (12%)
10 tot 20x per dag
48 (15%)
20 tot 30x per dag
70 (22%)
Meer dan 30x per dag
134 (42%)
Nooit.
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 316



Wildgirl
Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Hoe vaak kijk jij op de klok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-22 19:00

De titel zegt het al... ik werd getriggerd door een ander topic waarin de TS aangaf alles in het leven met een bepaalde haast/tijdsdruk te doen.
Ik ben wel benieuwd hoevaak/hoeveel anderen met "tijd" bezig zijn.

Bij mezelf is dit tijdens werk veel meer dan in mijn vrije tijd, ook omdat ik afspraken etc heb op bepaalde tijdstippen.
Ik ben een tijdje geleden gestopt met "op tijd leven" in mijn privé leven.
Ik eet dus wanneer ik honger heb en ga slapen wanneer ik moe ben etc. Het bevalt me uitstekend :D

Let op; het gaat dus niet om toevallig even kijken hoe laat het is als je op je telefoon zit bijvoorbeeld maar echt om de bewuste momenten dat je op de klok/telefoon/horloge kijkt.


CaptainJS
Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: Hoe vaak kijk jij op de klok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:03

Op werk kijk ik veel vaker op de klok dan in mijn vrije tijd.

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

zonnebloem18
Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:06

Ik kijk vrij weinig op de klok.
Enige momenten zijn als mijn dochter naar school moet, of ik al bijna vrij ben en of het bedtijd is voor dochter.

Ik zou voor een aantal dingen gewoon wekkers moeten zetten, dan zou iets meer rust geven.

De bus loop ik heen, die gaat elke 5-8 minuten als ik hem net heb gemist loop ik een klein rondje om de vijver om de tijd te doden.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

nine1987
Berichten: 8315
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Hoe vaak kijk jij op de klok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:07

Niet specifiek op de klok, maar ik heb een smartwatch, dus als ik een appje krijg oid, dan kijk ik en dan zie ik automatisch ook de tijd.. :)

<3 Sneakers <3

Captain
Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Hoe vaak kijk jij op de klok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:28

Op mijn [***] elke 10 minuten wel. :')
"Ben ik al klaar?" :))

In mijn vrije tijd niet zo vaak...

Selina
Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Hoe vaak kijk jij op de klok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:28

Vaak. En dan gaat de tijd juist trager voor je gevoel := Ik word ook gek zonder klok in elke kamer.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Appeltje_1
Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:31

Echt heel vaak... Meer dan 30x per dag... Niet echt in mijn vrije tijd. Wel als ik me klaarmaak voor school of aan het studeren ben oid. Of als ik het gevoel heb dat het heel vroeg in de ochtend is of heel laat in de avond (03.00).
Ook vaak tijdens een toets

Appeltje_1
Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:32

Selina schreef:
Ik word ook gek zonder klok in elke kamer.


Heb ik ook, ik kan er niet tegen als ik niet weet hoe laat het is :Y)

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 8178
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Hoe vaak kijk jij op de klok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:35

Heeeeeel vaak, in de ochtend of ik al op moet schieten om naar werk te komen. Tijdens mijn werk enorm vaak, niet om te kijken of ik al naar huis mag maar eerder om te kijken of ik nog op tijd rijd. Als ik vrij ben een stuk minder. Dan zet ik ook expres wekkers voor belangrijke dingen zodat ik niet steeds hoef te kijken hoe laat het is.

poetser
Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:36

Meer dan 30x per dag. Ik leef heel erg klok gericht, alles op een vaste tijd. Op het werk gebruik ik de klok ook als timer, om te zien hoe snel ik werk, eerste 3 stukken aftellen naar de pauze en het laatste stuk balen dat de dag er bijna op zit :')

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

FrNo
Berichten: 3652
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:37

Op het werk, vooral als het bijna pauze is, als de pauze bijna om is.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Shadow0
Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:44

Niet heel erg vaak, maar de tijd van avondeten en bedtijd hou ik wel in de gaten, als die te erg gaan schommelen dan voelt dat niet goed. Maar dan probeer ik het vooral een beetje tussen marges te houden: niet teveel eerder dan dit, en niet te veel later dan dat, daartussen is het prima.
En verder kijk ik regelmatig op de klok om een beetje een idee te hebben of mijn gevoel nog aansluit, niet per se om iets op tijd te doen maar meer 'het voelt alsof ik hier een half uur mee bezig was, klopt dat?'
Meestal klopt het maar soms loopt het erg uiteen, en dan helpt de check om te zien dat ik even pauze moet nemen. (Het geeft mij dus meestal minder haast, niet meer.)

prompter
Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Hoe vaak kijk jij op de klok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:51

Op mijn werk vaak, omdat ik heel veel afspraken heb, zowel intern als extern en dan is het wel handig als ik ergens op tijd ben ;) . Thuis veel minder. Ik heb overdag wel een horloge om, dat vind ik prettig, maar thuis gaat hij gelijk af.

Extremely rare and Beyond Compare

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:55

Zelden… hoogstens 3 keer per dag om de tijd te verifiëren.

Ik heb een soort ingebouwde klok en daarnaast ook een gevoel voor tijdsduur.

Ir111
Berichten: 11925
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Hoe vaak kijk jij op de klok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:05

Op mijn werk zeker meer dan 30x per dag maar dat is omdat ik op een half uur schema werk en dus moet zorgen dat ik mijn taak binnen een half uur afrondt. Thuis misschien een paar keer per dag, ook weer afhankelijk van of ik een afspraak heb of niet.

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Suzanne F.
Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Hoe vaak kijk jij op de klok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:14

Heel veel. Bij het wakker worden, dochter naar school, naar het werk, tig afspraken op een dag, lunch, naar huis, dochter naar turnen, tv kijken, naar bed. Voor al die dingen houd je de tijd in de gaten.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Exitium
Berichten: 7109
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:24

Wildgirl schreef:
Let op; het gaat dus niet om toevallig even kijken hoe laat het is als je op je telefoon zit bijvoorbeeld maar echt om de bewuste momenten dat je op de klok/telefoon/horloge kijkt.

Mijn klok is de PC of laptop waar ik veel achter zit en is daardoor continu in beeld, hoe moet ik 'm dan invullen? :+

Eten doe ik inderdaad ook wanneer ik honger krijg, dat is meestal ergens tussen 19:30 en 21:00 maar soms met uitschieters later op de avond. Slapen let ik wel op, in het weekend slaap ik graag uit maar doordeweeks moet ik er op tijd uit voor werk, meestal om 6:30 (kantoor) of rond 8:00 (thuiswerken of op dinsdagen kantoor, dan begin ik later omdat dat 's avonds beter uit komt). Ik wil dus niet pas om 2:00 gaan slapen als ik de dag erna naar kantoor moet zeg maar :')

Moet zeggen dat ik meestal wel redelijk in kan schatten hoe laat het is overdag, dus dan is het meer een soort bevestiging

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

daantjuhhh
Berichten: 26789
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Hoe vaak kijk jij op de klok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:47

Op mijn werk wel 300 x.
Maar als planner moet ik ook de tijd in de gaten houden.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:59

Echt suuuuuper vaak. Ik werk in blokken van 15 minuten, dus ik kijk super vaak op de klok.

Op vrije dagen vrijwel niet. Dan navigeer ik op daglicht
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 21-06-22 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Schemerdier
Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Hoe vaak kijk jij op de klok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:01

Ik realiseer me door dit topic dat ik constant op de klok kijk. En eigenlijk is het helemaal niet leuk om zo 'op de tijd' te leven.

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

hagelslag
Berichten: 8931
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:01

Veel te vaak.
Ik probeer vooral privé er minder op te kijken.
Heb ik een belangrijke afspraak staan, dan zet ik optijd een wekker en dan hoef ik mij verder er geen zorgen om te maken.


Op het werk moet ik wel opletten hoelaat het is. Ivm optijd laden/afladen of collega zeggen dat hij eerder of later kan beginnen etc etc

kosseh
Berichten: 2582
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Hoe vaak kijk jij op de klok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:17

Ik heb meer dan 30x per dag gestemd.
Kijk echt heel vaak hoelaat het is. Als ik niet weet hoe laat het is word ik ook soort van zenuwachtig/onrustig.

Vaak doe ik niet eens iets met de tijd, maar wil ik het wel gewoon weten. Kan heerlijk dagen voorbij laten gaan op stal, alles heel rustig doen. Of een paar uur op de bank hangen zonder gehaast gevoel.

Sadira
Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:18

Mijn werk is onwijs tijdsgebonden (docent, dus heb telkens lesuren, bij tussenuren moet ik ook de tijd in de gaten houden wanneer ik weer naar een lokaal moet, etc). Als ik dat meetel kom ik heel hoog uit, maar als ik gewoon reken hoe vaak ik uit mezelf op de klok zou kijken op een normale dag omdat ik gewoon tijdsdruk voel of benieuwd ben hoe laat het is dan is dat zeker niet meer dan 10x op een dag, misschien wel een stuk minder.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

nicole_floor
Berichten: 3211
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Hoe vaak kijk jij op de klok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:12

Ik moet op het werk heeeel veel plannen, waardoor mijn hoofd een grote planning is geworden. Dus ja ik kijk veel op de klok.

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

Picopico
Berichten: 871
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:14

Ik kijk 's ochtends op de klok om te zien hoe laat ik wakker ben geworden. Verder nog een paar keer als ik denk "goh, hoe laat is het eigenlijk?". En ja, als ik aan tafel zit, staat de klok recht voor me, beetje moeilijk om er dan niet naar te kijken :')

Ik wil nog steeds een keer een paar dagen helemaal zonder tijd leven, maar dan kan ik ook geen mobiel gebruiken (= iets te moeilijk :+ )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Banjer, _Nadia_, AhrefsBot, AmberG, BarbaravdW, Berdien, Bo_Y, Century, Froukje, Googlebot, GrapeshotBot, Guusje17, History_, Jade91, JeaDH, JesdaJinn, Keizerinnnn, kreekie, leonietje, lina1998, Majestic-12, Miez, miezelke, MightyMike, MissMarije, Mrskiwi, Nymphe, OmgiliBot, Pardoesje, pinto_1, Renkle, Saaams, Selina, SennaS, Summerfly, Suusw, Tsplendid, Unoo, ViveChopin07, Winged, xPabloBokt, xSwanHeart, Yipee en 64 bezoekers