Hoe vaak kijk jij op de klok?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe vaak kijk jij op de klok?

1 tot 5x per dag
26 (8%)
5 tot 10x per dag
38 (12%)
10 tot 20x per dag
48 (15%)
20 tot 30x per dag
70 (22%)
Meer dan 30x per dag
134 (42%)
Nooit.
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 316


Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Hoe vaak kijk jij op de klok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 00:30

Wel een leuke challenge voor mensen zoals ik die te vaak op de klok kijken om bij niet essentiële dingen zoals werktijden proberen de klok te vermijden en niet te denken zo laat ga ik naar paard, sportschool, supermarkt.

Lynnepinny

Berichten: 2705
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 00:32

Echt veel te veel... Ik merk dat ik best wel constant met tijd bezig ben, heel irritant. Terwijl ik momenteel eigenlijk niet eens zoveel te doen heb. Is een beetje een gewoontedingetje geworden denk ik inmiddels, maar krijg er best stress van.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Hoe vaak kijk jij op de klok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:09

Mijn werk is afhankelijk van de klok (ik geef zwemles), dus elke 45 minuten is er een wisseling van de groep. Ik kijk op mijn werk dus heel vaak op de klok, zodat ik mijn les een beetje goed kan indelen qua tijd (dat ik niet 30min met 1 onderdeel bezig ben). Thuis zo goed als nooit!

DuoPenotti

Berichten: 29477
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:33

Vroeger ging alles precies op tijd.
Na mijn werk of in het weekend had ik x tijd om te zadelen. X tijd om te rijden. En zo kon ik er dan 3 tot 6 rijden.
Gruwelijk hekel aan iemand die dat doorbrak.

Later tik op de kop. Tijd zegt me niets meer.
Ik moet voor alles een alarm zetten in mijn telefoon.

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Hoe vaak kijk jij op de klok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 19:04

Wat kijken mensen veel op de klok :oo

Op mijn werk weet ik wel hoe laat het is aan de hand van de omstandigheden en gebeurtenissen om me heen
Thuis doe ik veel op gevoel :')
En mijn instinct weet toch vaak best goed hoe laat het ongeveer is

nicole_floor

Berichten: 3246
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 19:22

Nature93 schreef:
Wel een leuke challenge voor mensen zoals ik die te vaak op de klok kijken om bij niet essentiële dingen zoals werktijden proberen de klok te vermijden en niet te denken zo laat ga ik naar paard, sportschool, supermarkt.

Oef dit gaat voor mij een hele lastige worden. Ik maak altijd een planning voor de dag in mijn hoofd. :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hoe vaak kijk jij op de klok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 19:34

Ik kijk eigenlijk alleen op de klok op wedstrijd (ivm binnen moeten) of als ik een afspraak heb. Verder leef ik echt op mijn interne klok en de zon ofzo... :+ := Ik kan ook vrijwel altijd op vijf minuten na zeggen hoe laat het is zonder op mijn klok te kijken. :=

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 19:43

nicole_floor schreef:
Nature93 schreef:
Wel een leuke challenge voor mensen zoals ik die te vaak op de klok kijken om bij niet essentiële dingen zoals werktijden proberen de klok te vermijden en niet te denken zo laat ga ik naar paard, sportschool, supermarkt.

Oef dit gaat voor mij een hele lastige worden. Ik maak altijd een planning voor de dag in mijn hoofd. :')


Haha ik nu net weer. 'Oh het is 19u40 en ik wil nog wandelen en moet er voor auto rijden. ' Terwijl het tot 11u licht is.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Hoe vaak kijk jij op de klok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 19:58

Ik heb een aantal wekkers op mijn telefoon staan (een is bijvoorbeeld naar school, zodat we optijd de deur uit gaan) verder kijk ik tegen de avond eens op de klok of ik al kan/moet beginnen met koken maar 95% van de tijd ervaar ik geen tijdsdruk of behoefte om op de klok te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:45

Ik heb geen idee :') Ik heb wel vaak dat ik mijn telefoon pak om te kijken hoe laat het is en vervolgens 10 minuten later nog steeds op mijn telefoon bezig ben en nog niet weet hoe laat het is :')

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:18

Nu ik niet meer werk haast nooit maar daarvoor heel vaak omdat er bepaalde dingen af moesten maar nu alleen ala ik wakker word en ala ik honger ga krijgen :')

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 21:49

Ik kijk zelde op de klok :) en toch weet ik vaak hoe laat het is :)
Ondanks k niet vaak op klok kijk ken ik wel het gevoel van tijdsdruk. Of tijdnood?

Denk dat dat bij mij meer komt doordat ik niet zoveel energie heb en k dan niet alles kan doen wat ik zou willen

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Hoe vaak kijk jij op de klok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 22:21

Op mijn werk regelmatig omdat ik voor de klas sta en wij vaste tijden voor lessen en andere activiteiten hebben. Wil dat altijd rustig afronden en een rustige overgang naar de volgende activiteit . Verder drukke dagen en veel afspraken eromheen waarbij ik toch echt een tijdschema heb waarin ik iets gedaan moet hebben. Ook mijn dochter moet op tijd bij school etc zijn en wil dan op bepaalde tijden vertrekken of voorbereiden op vertrek. Ik twijfelde tussen 10-20 & 20-30 maar denk de laatste keuze.

KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 10:48

Op mijn werk: heel vaak. Want ik moet mijn tijd verantwoorden, dus dan is het vaak: hoe laat ben ik gestart, hoe lang ben ik al onderweg, eindtijd...

Thuis veel minder omdat ik minder verplichtingen heb. Ik heb een wekker in de slaapkamer, dat is de enige echte klok in huis. Beneden kijk ik dan op de klok van de oven, van het ventilatiesysteem of de tv als ik aan het tv kijken ben. Boven pak ik dan mijn horloge even (draag hem niet de hele tijd) of kijk op mijn telefoon/computer.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 10:54

Ik heb een redelijk vast dagritme, met name door de zorg van mijn dieren die alles op vaste tijden krijgen. Ik word ook altijd voor de wekker wakker. Maar als ik aan het werk ben moet ik wel de klok in de gaten houden voor geplande afspraken. Na vandaag heb ik vakantie en kan ik de klok weer helemaal loslaten.

Oskarrino
Berichten: 796
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:07

Ik? 24/7. Of naja als ik slaap minder.

Ik leef op de minuut, helemaal met opstaan. Elke minuut doe ik iets vast, dus ja ik kijk vaak op de klok. Altijd op precies hetzelfde tijdstip ga ik van huis. Verder kijk ik op het werk ook wel heel vaak naar de klok.

Na het avondeten ook, tijd gaat te snel, krijg m'n rust niet dus ben bezig met de klok.... Hoelang heb ik nog voordat ik ga slapen en hoelang is dat nog voordat ik weer moet werken.

Als ik het zo opschrijf klinkt dit best ongezond :+

joyce83

Berichten: 5209
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Hoe vaak kijk jij op de klok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:25

Ik kijk best veel op de klok. In de ochtend om te weten hoe lang ik nog heb om te vertrekken naar het werk of om werk op te starten thuis. Vaak in de avond ook afspraken dan is het ook wel handig om op tijd te vertrekken maar ook om niet erachter te komen dat ik nog maar 10 minuten zou hebben om voer klaar te zetten en paarden binnen te halen of zo. Ik kijk regelmatig maar voel mij er niet door gejaagd. Als ik een vrije dag heb zonder planning op tijd dan kijk ik minder.

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Hoe vaak kijk jij op de klok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 12:09

Ik ben ook wel echt een klokkijker. Tijdens het werk valt het wel mee, dan is het vaak alleen als ik afspraken heb staan. Dan krijg ik wel van Outlook een reminder. In mijn vrije tijd ben ik flink van de klok, dan heb ik afspraken op bepaalde tijdstippen of wil ik zelf graag dingen om een bepaalde tijd toen. Ook qua bedtijd ben ik erg van de klok want ik wil het liefst 9 maar minimaal 8 uur slapen :+ en met de wekker voor werk is dat toch even plannen.

Wat ik wel echt heb veranderd is het volplannen van weekenddagen. Voorheen zat ik daarmee echt heel erg op de klok omdat ik zóveel wilde doen op een dag. Nu zorg ik dat ik dat veel beter verspreid en ook gewoon de tijd heb voor de dingen die ik wil doen, zodat ik me kan laten leiden door wat er gebeurt. Zo jammer als je het erg naar je zin hebt of nog tijd nodig hebt, maar je iets moet afkappen omdat je door moet naar het volgende. Of dat je niet meekan in spontaniteit.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Hoe vaak kijk jij op de klok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 13:05

de hele dag door en 's nachts als ik wakker word, moet ik ook weten hoe laat het is. Zelfs nu ik al 2 jaar met pensioen ben, voel ik me nog opgejaagd en heb ik altijd haast. Zal wel nooit meer over gaan na 40 jaar werken, denk ik.
In huis hangen ook overal klokken, ik heb een Apple watch om en zelfs in de caravan hangt een klok.
Eten doen we ook "op de klok" hier.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:41

Op mijn werk wel vooral als ik telefoondienst heb, want dan moet ik op tijd inloggen op de telefoon etc…
En lunchpauze is niet oneindig dus tja :D