Wandelen met asielhonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:51

Wat een supergoed idee. Heb zelf geen tijd met asielhonden te wandelen, want twee honden. Als ik geen honden meer zou hebben, zou ik dit ook doen. Onze vorig setje Cockers kwam uit het asiel. Ik breng nog wel regelmatig spullen die ik niet meer gebruik naar hen toe.


Sure_lee
Berichten: 10384
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-21 14:26

Vandaag heb ik gewandeld met George.
Hij is een kleine poedel. Hij zit in het asiel omdat hij bij zijn baasjes al zo'n 50 keer was ontsnapt en hij steeds werd gebracht door de dierenambulance.
Zijn baasjes willen hem nu niet meer ophalen. Het asiel is nu bezig met een procedure en binnenkort mag hij geplaatst worden. Het is een vrolijk diertje. Hij kent maar weinig heb ik het idee en deed onderweg wat dominant naar grote honden.
Verder schijnt hij heel vocaal te zijn.
Daar heb ik met wandelen niks van gemerkt.
Hopelijk vindt hij snel een nieuw plekje zodra ze hem ter adoptie aanbieden.
We hebben heerlijk 2 uur gewandeld.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Bootsiebob
Berichten: 5539
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 14:29

<3

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 15:32

Ahhhhhh George <3
Wat een moppie
Poedels zijn vocaal ja, dat hoort erbij
Wij hebben een kruising poedel ook een herplaatser, eigenlijk verkocht als mini Labradoodle maar met een hoog gehalte poedel
Fantastische hond
Moest ook weg omdat hij te druk en bewerkelijk was en ook hij is nogal vocaal naar andere honden

Welk asiel is dit ts?
Ik vind George wel echt een leukerd … enig idee hoe oud hij is?

Past goed bij onze Tommie
[ img ]

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 15:44

Oh stel je voor dat George via dit topic al een nieuw baasje vindt :))

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 17:03

Is het momenteel weer zo dat niet al te moeilijke honden toch heel lang in het asiel zitten? Zo'n jaar geleden heb ik me te pletter gezocht naar een asielhond voor mijn vriendin maar de meeste asielen waren vrijwel leeg omdat wegens corona iedereen een hond wilde.Gemakkelijke honden waar een vrijwilliger zomaar mee kon gaan wandelen waren er toen ook niet. Die waren allemaal gelijk geplaatst.

Amber_anne
Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 17:11

Ach jeetje wat een schatje

Sure_lee
Berichten: 10384
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-21 18:52

@ stripe. Hij zit in de Ark in Harderwijk. Ik ben vergeten te vragen hoe oud hij is. Ik vond hem zelf heel jong ogen maar ja dat zegt niks.
Misschien ga ik morgen weer met hem wandelen dan kan ik het vragen. Anders kun je altijd even bellen.
Zou wel heel tof zijn als hij een match met jou en Tommie is.

Anjali ik weet dat niet. De honden die er nu zitten zijn niet de makkelijkste. George valt daar niet onder maar die zit er nog ivm de procedure tegen de eigenaren.

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 19:02

Volgens mij kan je in de omgeving van dat asiel ook erg mooi wandelen.

Sure_lee
Berichten: 10384
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-21 19:11

corinec schreef:
Volgens mij kan je in de omgeving van dat asiel ook erg mooi wandelen.


Ja eindeloos. :D

Sure_lee
Berichten: 10384
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-21 10:44

Ik heb vanmorgen George weer opgehaald voor een wandeling. Hij vond het echt heerlijk. Hij is echt super actief. Nu wel zijn leeftijd gevraagd. Hij is 13. Dat had ik niet verwacht!
[ img ]
[ img ]
[ img ]

tempura
Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:03

Ik ben ook ooit door een sollicitatie/selectie procedure gegaan om vrijwiliggerswerk te mogen doen bij een dierenasiel. De taken zouden zijn schoonmaken en uitlaten. Toen ik er eenmaal was mócht ik geen enkele hond uitlaten, maar mocht ik alleen de hondenkennels en kattenhokken schoonmaken en poep ruimen etc. Hun reden was dat alle honden die er waren alleen uitgelaten mochten worden door een gedragsdeskundige omdat het stuk voor stuk 'moeilijke honden' waren . Er waren echt héél erg veel honden in dit asiel. Ook waren de mensen alles behalve vriendelijk. De betaalde werknemers gaven eigenlijk alle 'vervelende' klusjes aan de vrijwilligers en ze waren je continu aan het pushen om het sneller te doen (lees; Zodanig snel, dat alles maar half schoon werd en nog supernat was wanneer de katten en honden weer werden teruggezet) Erg jammer. Dus mijn ervaring met vrijwilligerswerk in een dierenasiel is niet zo positief!

Wesseltje
Berichten: 2180
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:08

Wat super dat je dit doet TS, heerlijk voor die honden.

Sure_lee
Berichten: 10384
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-21 11:25

Oh dat is geen leuke ervaring Tempura!
Gelukkig gaat het bij dit asiel anders. De medewerkers/vaste vrijwilligers komen inderdaad niet echt aan het wandelen toe naast hun andere taken. Maar zij zijn dus wel blij dat wij het komen doen in het belang van de honden.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 12:08

Mooi en leuk dat je dit doet! Fijn ook dat het kan bij dit asiel. :)

JudithGigi
Berichten: 4199
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 12:24

tempura schreef:
Ik ben ook ooit door een sollicitatie/selectie procedure gegaan om vrijwiliggerswerk te mogen doen bij een dierenasiel. De taken zouden zijn schoonmaken en uitlaten. Toen ik er eenmaal was mócht ik geen enkele hond uitlaten, maar mocht ik alleen de hondenkennels en kattenhokken schoonmaken en poep ruimen etc. Hun reden was dat alle honden die er waren alleen uitgelaten mochten worden door een gedragsdeskundige omdat het stuk voor stuk 'moeilijke honden' waren . Er waren echt héél erg veel honden in dit asiel. Ook waren de mensen alles behalve vriendelijk. De betaalde werknemers gaven eigenlijk alle 'vervelende' klusjes aan de vrijwilligers en ze waren je continu aan het pushen om het sneller te doen (lees; Zodanig snel, dat alles maar half schoon werd en nog supernat was wanneer de katten en honden weer werden teruggezet) Erg jammer. Dus mijn ervaring met vrijwilligerswerk in een dierenasiel is niet zo positief!


Ja dat was hier ook redelijk herkenbaar, behalve dat je wel mocht wandelen. De sfeer was vrij naar en daarom ben ik een paar jaar terug ook gestopt.

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 12:37

Betaalde werknemers zien de vrijwilligers vaak als concurrenten.In mijn gemeente klopt dat ook want de gemeente gaat vrijwel geheel over op vrijwilligers voor het dierenasiel omdat dat veel goedkoper is.Ik heb wel eens vrijwilligerswerk gedaan in een bejaardentehuis (voor mensen!) en werd daar ook weggekeken door de betaalde krachten.

lovelyfiefy
Berichten: 5091
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 12:57

Wat een super leuk idee dit!

Hebben jullie dan vaste dagen/tijden die jullie met het asiel afspreken dat jullie dan met een hond gaan wandelen?
Ik werk zelf onregelmatig, dus vraag me af of het dan echt een optie is voor een asiel als ik de ene keer wel op bijvoorbeeld dinsdag kan en de andere keer niet .
Of de ene dag wel om 13u en de andere dag om 10u of 16u bijvoorbeeld.

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

tempura
Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 13:03

Het was ook zo sneu... Veel van die honden hadden een extra (lange) wandeling van een vrijwilliger echt wel op prijs gesteld. Ik geloof best dat er honden kunnen zijn die zodanig gedragsproblemen hebben dat je niet wil dat jan en alleman ze uitlaat. Maar dat álle honden zo zijn in dat hele asiel, geloof ik gewoon niet. Als je op hun website de desbetreffende honden opzoekt staat er ook gewoon bij dat het vriendelijke honden zijn geschikt voor families met kinderen. Dus één van de twee is niet waar :')

De honden werden ook echt te weinig uitgelaten. De meeste deden hun behoeftes in hun kennel (kan ook deels zijn omdat ze onzindelijk zijn natuurlijk.) en in de hondenrennen buiten.

Maarja... Gelukkig zitten de meeste honden in NL niet lang in een asiel.

Sure_lee
Berichten: 10384
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-21 13:28

Wij mogen gewoon aan komen waaien en een hond meenemen. Dagen en tijden maken niet uit.
Ze zijn van 7.00 tot 19.00 open doordeweeks en op zaterdag en zondag iets korter.

Ze hebben hier in het asiel ook honden zitten die ze zelf (nog) niet vertrouwen. Die krijgen we ook niet mee. De rest wel.

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 18:00

Ach arme George op die leeftijd nog moeten verkassen :(

Ik ga het eens in de groep gooien thuis ..

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee...

Sure_lee
Berichten: 10384
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-21 18:16

Super Stripe! Ik hoop dat ze het thuis zien zitten bij jou. Want ik ben ook benieuwd of er veel animo voor zo'n ouder hondje is.

Rubs
Berichten: 506
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 18:52

Dat zou mooi zijn ts als een van jouw wandelhondjes via Bokt een gouden mandje vindt

Damelza
Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 18:57

Mijn moeder is opzoek naar een klein hondje, dus heb hem alvast doorgestuurd..

Dieuwke_
Berichten: 4539
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 19:23

Oh, wat een leuk initiatief TS! Leuk voor die hondjes dat ze erop uit mogen :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: eshz en 154 bezoekers