Op zoek naar een warme lange jas .. tips gevraagd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 09:38

Fitzroy schreef:
Geven jullie allemaal zoveel uit voor een jas :=
Ik vind € 100,- wel de max. En heb er nu 3 via Otto onder de 100. Moet nog even kijken welke ik houd.

Ik normaal gezien ook niet, niet als het netjes moet zijn.
Maar voor buiten met de honden, ja dan tegenwoordig wel.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-21 12:30

Ik vraag me dus af of die jassen onder de 100 euro bij de otto en de wehkamp b.v. echt warm zijn ?
Alhoewel je dat van de duurdere jassen ook niet zeker weet natuurlijk !

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Farjen
Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 13:31

Ik zocht eigenlijk een warme winter rijjas, maar ik vind hem zo mooi en warm dat ik hem voor "netjes" ga gebruiken :')
[ img ]
Is van Montar trouwens

Pallatin
Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 15:00

Maris schreef:
Ik vraag me dus af of die jassen onder de 100 euro bij de otto en de wehkamp b.v. echt warm zijn ?
Alhoewel je dat van de duurdere jassen ook niet zeker weet natuurlijk !

Ik denk dat het vooral in het gebruikte materiaal zit of of een jas warm is of niet. Er zijn ook ‘merken’ die goedkoper zijn die mooie warme jassen maken (C&A heeft ook een tijdlang jassen gehad met gecertificeerd dons bijvoorbeeld) ik heb als tiener jarenlang een lammycoat gedragen die van mijn vader was. Ik weet niet hoe je tegenover een tweedehands jas denkt, maar ik sta nog steeds versteld over wat je op bijvoorbeeld marktplaats vindt (vaak ook nog gewoon nieuw)

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-21 15:33

Pallatin, ik kijk zeker ook op marktplaats. Maar welke jas is nu echt warm ? Dat blijft de vraag. Is dons altijd warmer dan polyester b.v. ? Ik wil namelijk in ieder geval geen nieuwe donsjas. Ivm dierenleed.

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Karin
Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 17:04

Mijn warme jas van Jack Wolfskin en mijn extra warme jas van de Decathlon hebben allebei een vulling van polyester. Allebei warm dus, maar niet zweterig. Ik heb geen enkele jas (meer) met een donsvulling. Die vond ik ook niet per se warmer.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-21 20:55

Farjen, die jas is "maar" tot op je knie zo te zien ? DAt is dus niet lang genoeg voor wat ik zoek.

Karin, net even gekeken, decathlon heeft geen lange jassen. Jammer.

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Pallatin
Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 21:28

Maris schreef:
Pallatin, ik kijk zeker ook op marktplaats. Maar welke jas is nu echt warm ? Dat blijft de vraag. Is dons altijd warmer dan polyester b.v. ? Ik wil namelijk in ieder geval geen nieuwe donsjas. Ivm dierenleed.


Snap ik hoor, als je t niet wil… :j
Maar ik denk wel dat het antwoord op je vraag ja is: dons is altijd warmer dan polyester, maar dat betekent niet dat je zonder dons geen warme jas kunt vinden….je gaat vast de perfecte jas vinden!

Ik zag op about You jassen van navahoo, volgens mij ook in de lengte die jij zoekt

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

Farjen
Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Op zoek naar een warme lange jas .. tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 21:44

Maris, hij komt tot over mijn knie (ik ben 1m70)
ik zal via pb een andere foto sturen :)

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-21 11:15

Pallatin, ik ga kijken naar Navahoo. Weet je ook of die idd warm warm ( dubbelwarm :+ ) zijn ?

Farjen, dank je wel.

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-21 15:02

Navahoo Isalie is mooi lang. Maar ik las in een review dat hij voor echt koukleumen niet warm genoeg is...

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 16:09

Ik heb altijd de langere donsjassen van The North Face.
Deze zijn hun geld waard.
Zijn licht van gewicht wat erg fijn draagt, echt warm en je kunt ze zelf wassen en in de droger stoppen met een paar tennisballen er bij om de dons weer te verdelen.
Ik vind dat erg fijn als ik ze dus zelf kan wassen en vlot in de droger kan drogen. Dat is het voordeel wel van echt dons, namelijk dat het licht gewicht is en wasbaar.

Niet alle dons is overigens dierenleed. Op de labels staat waar de dons vandaan komt

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Sure_lee
Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 16:11

Jette schreef:
Elvine heeft hele warme en mooie jassen. Ook een aantal modellen die lang zijn. Ze zijn wel behoorlijk aan de prijs


Ik heb pas ook een jas van Elvine gekocht inderdaad. Ik vond hem mega duur. Maar ik ben er zoooo blij mee. Niet lang genoeg voor TS maar.
[ img ]

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-21 20:26

Popstra, the north face staat, dacht ik , niet bekend om diervriendelijk dons (juist niet ... ).

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !


LadyFiesta
Berichten: 685
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:38

Ik heb er een van Saint Tropez. Valt met mijn 1.69 langer dan bij modellen op de foto. Mijn model is er niet meer maar het is zoiets. En echt warm, ook na meerdere keren wassen.

https://www.zalando.nl/saint-tropez-cat ... q-q11.html

En dons, laat je niet verleiden door het Responsible Down keurmerk. Ik heb me uitgebreid verdiept in de criteria die bij de ganzen industrie (vaak in Azië) gelden mét dit keurmerk en ik heb toen besloten dat er helemaal géén dons komt. Als je geluk hebt is het dons niet uit levende dieren getrokken, maar dat is ook nog de vraag. En zelfs als het van dode dieren komt is de vraag of je blij wordt van de bio industrie omstandigheden waarin ze hebben geleefd en de manier van slachten.
Het is echt niet zo dat iemand op een schattige boerderij met de hand pluisjes staat te verzamelen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Iris, Afanaisa91, Amazonbot, Angela, Ballard_L, douschka, GoogleAdsense, GrapeshotBot, janneke_S, Kanto, Lau07, Lestrange01, Melzazu, minouesmee, moislief, Molly1230, Paardennamen, petraaken, Pieke_Gwen, Roosch, Ruai, SentiBot, singa, Slagroomsoes, spookyskippy, Summerfly, Wopkebrok en 205 bezoekers