Weiland kapot gereden en zonder toestemming betreden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Weiland kapot gereden en zonder toestemming betreden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-21 00:47

Wat mij vanmiddag nou is overkomen.. -:(-

Zoals de titel aangeeft is mijn weiland kapot gereden (door een bedrijf) zonder aankondiging en dus zonder toestemming. Zelden ben ik zo kwaad geworden.

Om vanaf het begin te beginnen; ik kwam net thuis toen een vriendin die haar paard bij mij heeft staan belde en vroeg wat er in het land is gebeurd. Toen ik aan gaf niet te weten wat ze bedoelde vertelde ze dat er iemand met een machine bezig is geweest. Dus ik snel mijn jas en laarzen aan gedaan en het erf op gerend. Toen ik het zag begon ik gelijk al te schelden terwijl ik normaal best beheerst ben. En dat na een drukke werkweek..
Afbeelding

Een bedrijf is namens de gemeente mijn erf & wei op gegaan waar de paarden liepen nu het eindelijk weer een beetje opgedroogd was, want we zijn zuinig met de wei. Normaal staan de paarden rond deze tijd van het jaar in de paddock, maar vandaag mochten ze even snoepen van het gras. Ze zijn dus aan het rennen gegaan door die machines en het is geen groot stuk, dus overal gaten. Maar hoe fout dit af had kunnen lopen..
Ze hebben de sloot dus (deels) leeggehaald, veel te laat en terwijl ze dit met een maaiboot zouden doen. Vorig jaar al zelfs toen ik ze toevallig elders bezig zag en vroeg of ze dit ook bij mij gingen doen. Toen ik uitlegde waar ik woonde gaven ze aan dat het wel in de planning stond. Ze zijn nooit geweest, terwijl ik altijd alles netjes op orde heb en de sloten verder door mij al uitgebaggerd waren.
Nu zijn ze dus met een kraan en een trekker met een bak er achter het weiland opgereden. Ze hebben eerst mijn trailer voor het hek verplaatst, hebben toen mijn hek (met verboden toegang bordje) geopend en vervolgens het schrikdraad.
Afbeelding

Dit is ook niet eerder gebeurd, ook niet bij de vorige eigenaren. Bovendien hebben ze het alleen vanaf mijn kant gedaan terwijl er ook een pad in het park langs de andere kant loopt die ze overigens ook kapot hebben gereden:
Afbeelding

Dus ik heb gelijk naar het bedrijf gebeld dat voor de gemeente werkt en navraag gedaan. Toen bevestigd werd dat ze hier inderdaad bezig zijn geweest heb ik ze niet direct verrot gescholden, want ze hadden ook maar de opdracht van iemand gekregen. Maar ik heb wel gezegd dat ik het vreselijk dom vind dat ze met grote machines in een vrij klein weiland met paarden gekomen zijn zonder aankondiging en er een dikke bende van hebben gemaakt terwijl dit ook niet de afspraak was. Er was ook niemand thuis, maar als ik ze wel had 'betrapt' had ik ze gelijk weggestuurd. Dinsdagmiddag komt dus iemand van het bedrijf langs en gaat hij de schade bekijken. Het kwaad is al geschied en in het voorjaar zal het hopelijk wel weer bijtrekken. Maar ik wil toch weten of er mensen op bokt zijn met soortgelijke verhalen die misschien wat tips kunnen geven om te zeggen of te doen. Een zak met graszaad eisen om het opnieuw in te kunnen zaaien in het voorjaar?
Ook moest ik dit gewoon even van mij afschrijven.
Een klacht indienen doe ik overigens sowieso al over het feit dat het onaangekondigd was. Maar een aangifte wegens erfvredebreuk, zou dat ook op zijn plaats zijn?

Sanet

Berichten: 7942
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Weiland kapot gereden en zonder toestemming betreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 00:49

Zooooooo, dat is echt niet tof, zacht uitgedrukt.

Is alles goed met de paarden? Geen dikke benen of verwondingen of…?

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Weiland kapot gereden en zonder toestemming betreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 00:54

Even een vraagje.

Zit er een schouw pad naast de sloot? Zo ja, in eigendom van jou? Gemeente of waterschap?

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Weiland kapot gereden en zonder toestemming betreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 00:56

Jeetje hier zou ik ook niet heel erg gelukkig mee zijn, niet eens zo zeer de schade aan de wei, maar zomaar onaangekondigd het weiland in gaan terwijl er paarden in staan. Het bedrijf reageert tot nu toe wel netjes krijg ik het idee. Heb je al contact gehad met de gemeente?

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-21 01:03

@Sanet: Gelukkig is alles goed gegaan. Maar ze zouden maar door het schriklint zijn gerend of over een sloot zijn gesprongen.. Ze waren gelukkig ook niet (meer) in revalidatie.

@daantjuhhh: Nee, dit is geen schouw pad en mijn eigen weiland.

@zonnebloem18: Nee, nog niet. Dat stond al wel in de planning als ik met degene van het bedrijf had gepraat.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Weiland kapot gereden en zonder toestemming betreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 01:09

Als ik het goed begrijp is het geheel dus je eigen weiland? Zit er recht van overpad op?

Als het geheel je eigen weiland is waarom heb je niet zelf de sloten laten schonen?

Want als het een schouwsloot is moet deze geschoond worden. Indien dit niet gebeurd staan hier boetes op en tevens zal de het alsnog gebeuren op je kosten.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 01:13

Bizar!
Ik ken de situatie natuurlijk niet, maar ook al zouden ze recht van overpad hebben dan horen ze dit toch aan te kondigen?
Ik zou volledig herstel van het weiland eisen. Dus kosten van opnieuw zaaien en eventueel egaal maken van de wei. Laat hier een offerte voor maken door een loonwerker en declareer die kosten.
En zwart op wit dat dit nooit meer gebeurd.

speurneusc

Berichten: 5374
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 01:37

volgens mij hoeven ze dat niet aan te kondigen, sloot onderhoud is vrij normaal en wordt 1 a 2x per jaar verplicht uitgevoerd, schade ed. kun je zelden verhalen. En wegsturen kan je op behoorlijke boete komen te staan, evenals blokkeren van doorgangen.

Marsie2
Berichten: 151
Geregistreerd: 07-02-15

Re: Weiland kapot gereden en zonder toestemming betreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 01:42

Wat raar dat dat zonder aankondiging is gedaan! Lijkt me geen normale gang van zaken...

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-21 01:44

Nee, ze hebben geen recht van overpad. Eind 2018 zijn we hier komen wonen, overigens. De gemeente en ik delen de sloot en in 2019 heb ik deze deels uit laten baggeren (zoals nu ongeveer) omdat hij erg vol zat, maar de gemeente had beloofd de sloot (vorig jaar al) geheel schoon te maken met een maaiboot en hebben dit niet gedaan. Vorig jaar heb ik inderdaad wel een brief van het Waterschap gekregen dat de sloot niet schoon was, omdat ik het niet had laten doen omdat de gemeente dit zou doen. Toen legde ik de situatie uit en zouden ze mijn kant als ''schoon'' markeren en de gemeente een bericht sturen. Ze zijn dus niet geweest, en dit jaar zijn ze ook niet geweest dus en heb ze eind September een bericht gestuurd. Het zou in behandeling worden genomen, maar hier is niks mee gedaan. Dus toen 1 November, de uiterste datum voor het schonen van sloten, heb ik naar het Waterschap gebeld voor ik weer een brief zou krijgen. De meneer begreep mij wel en zou een mail sturen naar de Gemeente maar daar heb ik verder ook niks van gehoord, tot dit ineens gebeurde..
Overigens is de gemeente vrij laks in het (groen)onderhoud sinds ze gefuseerd zijn met andere gemeentes begin 2019 hoor ik van meerdere. Met andere boeren rondom mijn percelen heb ik afspraken. Het ene jaar baggeren hun de sloten uit op hun kosten, het andere jaar ik. Dit jaar was ik aan de beurt maar de loonwerker heeft de sloot die ik met de gemeente deel niet gedaan omdat de gemeente het dit jaar zou doen.
Volgend jaar laat ik het overigens wel op mijn kosten doen want ik denk dat ik toch naar de maaiboot kan fluiten. Maar ze moeten dan alsnog hun kant van de sloot doen.
Maar mijn kant is mijn verantwoordelijkheid. Ze hadden er gewoon niks te zoeken.

Brainless

Berichten: 29725
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 02:12

speurneusc schreef:
volgens mij hoeven ze dat niet aan te kondigen, sloot onderhoud is vrij normaal en wordt 1 a 2x per jaar verplicht uitgevoerd, schade ed. kun je zelden verhalen. En wegsturen kan je op behoorlijke boete komen te staan, evenals blokkeren van doorgangen.

Zo werkt dat gelukkig niet hoor.
Wij als eigenaar moeten dat zelf regelen (en betalen).
Elk jaar regel ikzelf een loonwerker die dat komt doen en overleg wanneer hij komt (en ik regel dat ook voor de buren).
Er zijn ook boeren die het zelf doen omdat ze daar hun eigen machines voor hebben.

1 jaar was het veel te nat om te schouwen en toen kreeg ik een bericht van waterschap dat er nog geschouwd moest worden.. na een telefoontje kreeg ik door de nattigheid uitstel tot het voorjaar.
Hier zit op 1 sloot schouwplicht de andere niet, maar het mag niet verlanden dus alles wordt elk jaar gedaan.

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 07:19

speurneusc schreef:
volgens mij hoeven ze dat niet aan te kondigen, sloot onderhoud is vrij normaal en wordt 1 a 2x per jaar verplicht uitgevoerd, schade ed. kun je zelden verhalen. En wegsturen kan je op behoorlijke boete komen te staan, evenals blokkeren van doorgangen.


Nou dit klopt niet echt wat je hier zegt hoor.... Doorgaans is het zo dat een waterschap de grotere watergangen onderhoud (vaak aangeduid als primaire of secundaire watergangen). De kleinere watergangen horen onderhouden te worden door landeigenaar langs de watergang. Als je dat niet doet kan je idd te maken krijgen met dat ze het zelf doen. Maar dan ben je doorgaans echt wel wat schrijvens verders dat jij die watergang schoon moet maken...

Edit, precies zoals TS beschrijft in de post hierboven...

Het lijkt dus zo te zijn dat de gemeente geen schouwpad heeft om deze watergang te onderhouden vanaf 'hun' zijde. Ik zou via de rechtsbijstand of juridisch loket nagaan of je deze schade kan verhalen en wat er geregeld moet worden om deze situatie te voorkomen in de toekomst. Want je kan er natuurlijk donder op zeggen dat ze de volgende x ook niet met een maaiboot komen...

Edit: ben nog niet helemaal wakker haha.... maar er ligt dus gewoon een schouwpad aan de andere kant van de watergang ? Waarom via jouw land dan :o? Ik zou ook echt wel ff gaan vragen bij de gemeente wat ze hier zelf nou van vinden.... jeetje zeg.

Solica

Berichten: 453
Geregistreerd: 23-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 07:25

speurneusc schreef:
volgens mij hoeven ze dat niet aan te kondigen, sloot onderhoud is vrij normaal en wordt 1 a 2x per jaar verplicht uitgevoerd, schade ed. kun je zelden verhalen. En wegsturen kan je op behoorlijke boete komen te staan, evenals blokkeren van doorgangen.


Sloten schoon maken moet je doorgaans zelf regelen. Als de gemeente dit geregeld heeft vind ik het nog niet netjes. Mijn vader doet dit werk ook en als er paarden in de buurt staan overlegt hij ALTIJD met de eigenaar van de sloot wanneer hij komt/wat hij moet doen, zodat hij gewoon zijn werk kan doen zonder dat er paarden door het draad vliegen. Als het (te) nat is komt hij niet eens of overlegt hij met de eigenaar van de sloot of hij over het land mag.

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 07:52

Hier hetzelfde gebeurt, zonder aankondiging, ook geen brief o.i.d. Bij ons ligt de hele afrastering plat. Wij hebben 3 grote stukken weiland. En de wei waar de paarden opliepen hadden we 'bewaard' voor het najaar zodat de paarden en schapen dan ook nog wat vers gras hadden. Bij ons gingen ze de boomwal vanaf onze zijde kappen, zodat de sloot weer vrij was om schoongemaakt te worden. Op de lange zijde van de wei staan de bomen op het land van de buren, wat overigens toen een net leeggehaald maisland was. Vanaf onze zijde zijn ze gaan kappen. Terwijl ze op de zijde van de buren niemand tot last waren geweest, bovendien stonden de bomen ook op die kant. De halve afrastering ligt plat, paarden liepen op de voorste helft. En daar zijn ze gewoon dwars doorheen gereden. Geen aankondiging, paarden konden niet meer op de wei, want op een groot deel van de wei geen deugdelijke afrastering meer. Daarnaast zijn de bomen wel versnippert en meegenomen, maar al het takken/takje troep ligt er nog. Dus onze jaarling kreeg nog een tak in de staart, in paniek daardoor de hele wei door gerend met de tak in de staart Gelukkig goed afgelopen, maar had heel anders kunnen aflopen.

We hebben na wat boze telefoontjes wel een nieuw hek en wat nieuwe palen gekregen, maar goed we moeten het wel zelf herstellen...
Laatst bijgewerkt door Sita_xx op 13-11-21 08:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Caira
Berichten: 26062
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 07:58

Sloten die grenzen aan gemeentegrond worden door de gemeente onderhouden. Normaal proberen ze dit altijd vanaf de kant van de gemeente te doen en ben jij enkel de ontvanger van het vuil. Lukt dit niet vanaf de weg dan zullen ze dit idd vanaf jouw weiland doen. De eerste schouw is geweest dus ze zullen een brief van het waterschap gehad hebben dat de sloot niet schoon was. Ik ben het volkomen met je eens dat dit geen schoonheidsprijs verdient, maar waarschijnlijk is er pas actie ondernomen na de brief. Ze hebben dan nog een korte tijd tot de 2e schouw. Is er dan niets gedaan dan laat het waterschap de werkzaamheden uitvoeren en kost het extra.
banketstaaf voor jou, maar het is niet ongebruikelijk dat dit zo gebeurt.
Voor nu zou ik je land zo laten rusten door de winter. Volgend voorjaar als het wat afgedroogd is kun je een landrol en sleep eroverheen halen en evt wat graszaad, maar waarschijnlijk is dat niet nodig. Als je overlegt met het Loonbedrijf die dit gedaan hebben is de kans groot dat zij het even voor je doen (mits het een beetje verstandige lui zijn). Daarna zul je er niets meer van zien, wij hebben vaker land opgeknapt in een zelfde situatie.
Conclusie: super poedersuiker, stelletje idioten dat ze niet even met jou overlegd hebben. Maar als er geen andere weg is dan gaan ze idd over jouw land om de werkzaamheden uit te voeren.

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 08:11

speurneusc schreef:
volgens mij hoeven ze dat niet aan te kondigen, sloot onderhoud is vrij normaal en wordt 1 a 2x per jaar verplicht uitgevoerd, schade ed. kun je zelden verhalen. En wegsturen kan je op behoorlijke boete komen te staan, evenals blokkeren van doorgangen.


Dit is bij ons wel aan de orde (het onaangekondigd maaien). 1x per jaar wordt de sloot door extern ingehuurd bedrijf gemaaid, dit moet aan onze kant gebeuren want de buurman heeft bomen en daar kunnen ze niet langs. Nu is het zo dat de eerste keer dat ze bij ons kwamen onze wei er ongeveer net zo uit zag als bij ts. Sindsdien maaien wij zelf de sloot uit. Maar 1x in de 8 jaar dient de sloot uitgebaggerd te worden en dat moet toch echt ook over onze kant gebeuren. Wij mogen ook niets van boompjes oid op de eerste 5 meter vanaf de slootkant plaatsen omdat ze daar met een kraan langs moeten. Nu zit mijn man zelf in het groot grondverzet dus wanneer de 8 jaar verstreken zijn wil hij zelf kijken wat hij kan regelen want die appels die onze wei eerder aan gort hebben gereden komen hier niet meer op het erf. Dit is overigens ook bij de gemeente gemeld en ze zijn akkoord wanneer we dit zelf willen doen mits het goed gedaan wordt. Ts ik leef met je mee.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 08:14

Ik ben blij dat er bij ons niet zo gewerkt wordt. Wij hebben juist de ervaring dat waterschap alles netjes aankondigt en overlegt. Nou werken ze hier ook met veegpaden, dus ons hekwerk staat een x aantal meter van de sloot, maar zelfs dan krijg je een brief met aankondiging werkzaamheden. Hier staat geen datum van werkzaamheden op, maar dat is ook niet nodig voor ons.
Afgelopen jaar hebben ze zelfs rijplaten gelegd tijdens werkzaamheden op ‘ons’ veegpad toen het heel nat was.

Ik zou een dicht hekwerk plaatsen met slot erop en een wielklem op de trailer, kunnen ze er volgende keer niet meer zo op.

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 08:26

Wat onbeschoft dit. Zomaar iemand zijn erf op gaan met machines en het zo achterlaten. Of dit nu je buurman was of de gemeente, dat maakt toch niet uit. Je zou verwachten van de gemeente dat ze hun inwoners te vriend houden en dit dus degelijk aankondigen. Als ze dan toch op jouw terrein moeten zijn dat dat in overleg is op welk moment en op een manier dat er zo weinig mogelijk schade is.
Ik zou zeker ook de gemeente opbellen en klacht indienen.

Sanet

Berichten: 7942
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 08:34

Merexa schreef:
@Sanet: Gelukkig is alles goed gegaan. Maar ze zouden maar door het schriklint zijn gerend of over een sloot zijn gesprongen.. Ze waren gelukkig ook niet (meer) in revalidatie


Pfoe!
Dat is dan toch wel een opluchting!

Maar dit is echt wel bizar… heeft de gemeente al een reactie gegeven?

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-21 09:28

@loulou er zit ook een hek. Er zat alleen geen slot op, maar hij was wel dicht. Soms laat ik ook de auto voor de trailer voor mijn hek. Als ik deze er voor had laten staan hadden ze deze niet kunnen verplaatsen, maar helaas..
Dit is een wat duidelijker beeld van situatie 11 jaar geleden toen ik hier nog niet woonde. Het hek gaat naar mijn erf & weiland. Links loopt een pad in het park van de gemeente vanaf waar ze de sloot leeg kunnen halen, al werd er dus gezegd dat ze een maaiboot zouden gebruiken en niet een kraan.
Afbeelding

Onder het hek zit een duiker/buis die ik overigens zelf vrij houd voor doorstroom van water. De rest van de sloten zijn ook gewoon leeg, alleen deze was niet gedaan omdat ze het met een maaiboot zouden doen want dan is het in 1x goed. Dat is niet gebeurd en ze hebben dus alleen mijn kant van de sloot gedaan. Maar als het Waterschap vond dat ik deze kant van de sloot leeg had moeten halen, zoals nu is gebeurd, hadden ze mij er wel op aangesproken en was dit ook een stuk netter gedaan. En ook eerder en wanneer het niet zo nat is zonder paarden er in.
Het gaat mij er vooral om dat ze bij de paarden in de wei zijn gegaan, het kapot hebben gereden en zonder toestemming en aankondiging aan mijn trailer hebben gezeten en op mijn erf zijn gekomen.
Overigens heb ik een schouw pad helemaal aan de achterkant van de wei, 350meter verderop, waar ze inderdaad ook op komen zonder aankondiging om een hoofdsloot leeg te halen, maar dit weet ik..

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 09:55

Ik vind ook dat het grof is.Tenminste moet zoiets aangekondigd worden.Ik zou ook erg kwaad zijn.

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-21 10:20

Ik wilde nog even een edit doen, maar was net te laat toen ik het las;
maar jeetje sita :oo -:(- Ook gewoon de afrastering gemold en ook paarden in paniek! Belachelijk.. Ergens heb ik ook geen energie om er een hele zaak van te maken, maar dit moet ook gewoon niet zomaar kunnen. Ze zijn gelukkig wel bereid om Dinsdag langs te komen. Ik wil eigenlijk ook weten wie hun opdrachtgever is namens de gemeente en daar mee in gesprek, dus ik wacht nog even het gesprek Dinsdag af.

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:31

Merexa schreef:
Ik wilde nog even een edit doen, maar was net te laat toen ik het las;
maar jeetje sita :oo -:(- Ook gewoon de afrastering gemold en ook paarden in paniek! Belachelijk.. Ergens heb ik ook geen energie om er een hele zaak van te maken, maar dit moet ook gewoon niet zomaar kunnen. Ze zijn gelukkig wel bereid om Dinsdag langs te komen. Ik wil eigenlijk ook weten wie hun opdrachtgever is namens de gemeente en daar mee in gesprek, dus ik wacht nog even het gesprek Dinsdag af.


Wij hebben het waterschap gebeld, de rayon manager was er niet, maar we kregen een andere man aan de lijn, die man had zelf ook paarden en begreep ons volkomen. Gedane zaken nemen geen keer, maar hij zou het wel opnemen met het bedrijf die ze ingehuurd hadden. Hij heeft er ook voor gezorgd dat we nieuwe palen krijgen, maar dat wordt een hele klus het voorjaar alles opnieuw erom :+

Ik denk dat bij jou dus ook het waterschap de opdrachtgever zal zijn?

Jessica007
Berichten: 260
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: Culemborg

Re: Weiland kapot gereden en zonder toestemming betreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:15

Zorg in ieder geval voor een schriftelijke klacht naar de gemeente en laat ook alle afspraken met het bedrijf op papier zetten. Anders zijn ze het in het voorjaar zo vergeten als er nog iets moet worden hersteld.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:32

Merexa: ik vind dat je best een duidelijk verhaal hebt en dat de gemeente zeker niet zomaar kan zeggen dat het nodig was of niet anders kon... dus misschien toch eens kijken of je de schade in kunt dienen. (En een klacht zeker, maar ook de reele schade.) Ik weet niet op welke manier je dat het beste kunt doen. Mocht je rechtsbijstand hebben dan zou dit misschien iets voor hen zijn? (Weet ik niet, maar je zou het hopen.)