Wat is jouw eigenaardigheidje?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:30

Oke, ik doe toch zeker 80% van de dingen die hier opgenoemd worden, en heb dat eigenlijk altijd wel als normaal beschouwd, niet zo zeer als eigenaardigheid, moet ik aan mezelf gaan twijfelen? :+
Anyway, als dat er allemaal onder valt zal ik mijn lijst maar niet opnoemen, heb niet alles tot in detail doorgelezen, maar eentje die volgens mij nog niet echt genoemd is, en toch wel vermoeiend kan zijn..
Als ik als bijrijder in de auto zit (dus niet als ik zelf rij) Dan moet ik met mijn voeten een keertje tikken op de grond voor elke lantaarnpaal en elk verkeersbord dat ik zie, en dit moet dan ook wel in balans gaan, dus staat er zowel links als rechts een lantaarnpaal langs de weg tegen over elkaar, dan moet de linker met mijn linker voet aangetikt worden, gevolgd door de rechter met mijn rechter voet. "Grote" verkeersborden, dus borden waar 6 paaltjes onder staan bijvoorbeeld, die mogen wel links-rechts-links-rechts-links-rechts "getapt" worden met mijn voeten, die hoeven dus niet persee alleen met mijn linker voet gedaan te worden omdat het bord aan de linker kant van de weg staat, soms als je op een kruispunt komt, kan dit best wel een opgave zijn, heb dan ogen aan alle kanten nodig om de juiste paaltjes op het juiste moment en in de goede volgorde aan te tikken.
Volgen jullie het nog? :')
Ben ik de enige die dit doet?


noox
Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:30

Ik eet kaas in hele kleine mini stukjes, bijt het af met mijn voorste tanden. Ik doe ook erg lang over een plakje kaas maar geniet er wel erg van :+ de korst vind ik ook vies, wil alleen het zachte midden.

En melk wil ik absoluut niet in mijn buurt hebben, laat staan aanraken. Als ik yoghurt of vla eet moet ik mezelf er actief overheen zetten dat het op melk lijkt, voor ik het kan eten. Melk drinken doe ik sowieso niet.

✰ P I N T O ✰

HopeMyDay
Berichten: 1279
Geregistreerd: 04-12-16

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:49

Ik kan heel slecht, maar dan ook echt heel slecht tegen eetgeluiden. Voornamelijk smakken, daar kan ik echt van over mijn nek gaan. Ook luidruchtig slikken en met tanden over bestek heen raspen kan ik heel slecht hebben.

Slurpen gaat dan wel weer prima.

Verder ben ik vrij normaal.. Maar eetgeluiden :r

Leo
Berichten: 50037
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 21:02

HopeMyDay schreef:
Ik kan heel slecht, maar dan ook echt heel slecht tegen eetgeluiden. Voornamelijk smakken, daar kan ik echt van over mijn nek gaan. Ook luidruchtig slikken en met tanden over bestek heen raspen kan ik heel slecht hebben.

Slurpen gaat dan wel weer prima.

Verder ben ik vrij normaal.. Maar eetgeluiden :r


Ohh dat heb ik met fluisteren, ik word misselijk en naar van fluisterende stemmen / geluiden. Zó naar.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

germie
Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 21:06

Bloodymary schreef:
Mars schreef:
Ik heb als enige van mijn generatie nooit naar Friends en Telekids gekeken.

Nee hoor.

Ik nooit naar GTST.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 21:07

GTST heb ik ook nooit gekeken.

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33749
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 21:20

Ik kijk principieel niet naar programma’s / de zenders van RTL en SBS. Wil soms nog wel eens bij mijn vriend dr pol kijken op national geographic. Maar verder kijk ik alleen maar npo.

Poekkie
Berichten: 7289
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 22:40

Als ik 's avonds nog honger heb, een hele lepel pure witte choco eten :~

Druiven eerst schillen met mijn tanden

Kaas in hele mini stukjes opeten (jeeej nog een collega hierboven! :D)

Paardengek in hart en nieren!

axel_1997
Berichten: 1782
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 00:52

Ik ben hartstikke rommelig op twee dingen na. Mijn kookspullen mogen maar op één manier in de kast. En mijn paardenspullen mogen maar op één manier in mijn tas.

Als je niet voor de lol op je paard stapt... kan je beter op de grond blijven staan.

"Always try to be nice, but never fail to be kind"-Doctor Who-

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 18:35

ik eet mijn appels met een lepeltje :D ik gebruik gewoon het lepeltje om een soort stukjes er uit te snijden! eigrnlijk super handig maar wel heel vreemd.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 21:50

Ik lees graag eerst de laatste bladzijde (of hoofdstuk) van een boek, dan weet ik hoe het afloopt, tijdens het lezen.
En als ik een sportwedstrijd (terug)kijkt op TV, weet ik liever alvast de uitslag :D

En verder nog wel wat eigenaardigheden: als nooit mijn bord helemaal leeg eten enz.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 22:04

Electra63 schreef:
Ik lees graag eerst de laatste bladzijde (of hoofdstuk) van een boek, dan weet ik hoe het afloopt, tijdens het lezen.
En als ik een sportwedstrijd (terug)kijkt op TV, weet ik liever alvast de uitslag :D


Ik hou ook erg van spoilers :') kijkt rustiger ofzo :P
Soms spoil ik zelf per ongeluk naar anderen en worden ze boos, en ben ik me van geen kwaad bewust.

[o]

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 22:20

verootjoo schreef:
Electra63 schreef:
Ik lees graag eerst de laatste bladzijde (of hoofdstuk) van een boek, dan weet ik hoe het afloopt, tijdens het lezen.
En als ik een sportwedstrijd (terug)kijkt op TV, weet ik liever alvast de uitslag :D


Ik hou ook erg van spoilers :') kijkt rustiger ofzo :P
Soms spoil ik zelf per ongeluk naar anderen en worden ze boos, en ben ik me van geen kwaad bewust.


_/-\o_ Ik werd pas geleden nog voor gek verklaard hier thuis, dat ik het liefst weet hoe iets afloopt omdat ik dan veel rustiger kan kijken. Dat snapte meneer toch ècht niet, dan was er niks meer aan. Jawel, want ik wil dan alsnog weten hoe dat gebeurd, maar ik wil het dus wel weten. Weet ik dat niet dan kan ik mijn aandacht dus veel moeilijker erbij houden.

Ik durf nog niet te vertellen dat ik de serie de we nu aan het kijken zijn dus ook al uitgeplozen heb _O- Ik weet dus wel al hoe het afloopt, maar nu kan ik dus lekker rustig kijken. Ik trok het niet meer om op de ‘normale’ manier te kijken

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 22:26

Als we een film of serie kijken, zoek ik ook op internet de verhaallijn op en hoe het afloopt of wie de winnaar is.

Ik ben blij dat meer mensen dat doen.
Ik ben de enige in mijn omgeving. :D :D

_mjwb
Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 23:23

Maakt niet uit of ik al ergens bijna ben, maar ik ga terug naar huis als ik geen luchtje op heb gespoten. Waarom ik dan niet gewoon een luchtje meeneem in mijn tas? Dat kan in mijn ogen gewoon niet.

Series weet ik al hoe ze af lopen, wie er bij elkaar zijn, etc. voordat ik de eerste aflevering heb gekeken

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Farjen
Berichten: 7926
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 04:09

Ik heb overal waar ik kom een favoriete stoel aan een tafel. Ook als we ergens op restaurant gaan en er zijn 6 stoelen, wachten de andere mensen want in mijn hoofd heb ik al een plaats gekozen waar ik perse moet zitten.
Als er een collega op het werk op mijn stoel zat, en ik moest ergens anders zitten, voelt het echt onnatuurlijk aan ofzo :')


Mijn vriend wilt dat de vaatwasser op een bepaalde manier wordt ingeladen. Als ik het doe, gaat hij achteraf alles weer veranderen

LWDaisy
Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 06:29

Ik kan NIET met blote voeten of sokken op chape lopen. Dat gaat gewoon écht niet, ik HAAT het gevoel. Ik loop nog liever over scherpe kiezels met blote voeten dan met sokken over chape haha. Als dat toch eens gebeurd, loop ik op mijn tenen en neem ik reuzenstappen haha.

Spoilers kan ik ook niet tegen haha. Ik zal wel even naar een trailer kijken, maar dan heb ik vrij snel zoiets van ja of nee, en als het ja is, moet de trailer meteen af. Mijn vriend kijkt hem altijd helemaal uit, en die vind het maar raar dat ik hem nooit helemaal wil zien, maar ik snap hem net niet haha, hoezo wil je een trailer helemaal bekijken met kans op mega spoilers? Dan hoef je toch de film niet meer te zien? :+

Met eten eet ik altijd eerst hetgene ik het minst graag lust. Met het risico dat ik genoeg heb als ik eindelijk aan het lekkerste begin :+

Bij spinazie-puree moet altijd tartaar. Bij een croque monsieur hoort curryketchup. Bij uiensoep moét geraspte kaas.

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 09:26

Electra, Verootjoo en Ontherun, daar heb ik ook last van :))

Bij een boek al even de laatste pagina's lezen, bij een film op Netflix alvast even de verhaallijn op wikipedia doornemen :))

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 10:09

Wikipedia is echt heilig. Even list of episodes en ik kan ten minste rustig kijken. _O- Èn dan hoef ik die film echt nog wel te zien. Maar dat voor spoiler en trailer vermijdende mensen nooit te snappen zijn. Meneer des huizes snapt het ook echt echt echt niet. Jammer dan. Mijn tic _O-

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 10:16

Als er mensen dood gaan in series wil ik ook echt weten of mijn favo’s blijven leven. Dat zoek ik ook altijd uit. Ik kan er niet tegen als er plots mensen doodgaan :+

Ik kan ook heel fijn kijken naar een finale van een spelprogramma en al weten wie de winnaar is. Als ik het terugkijk omdat ik niet live kon kijken bv. Dat kijkt ook gewoon veel rustiger :j

[o]

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 10:21

Ja klopt, het kijkt een stuk relaxter als je al weet of je favoriet het overleefd of niet :j

Lieke
Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 15:06

Als ik de auto zit wil ik altijd de deur op slot hebben. Zo niet, dan heb ik de neiging om hem (al rijdend) open te trekken.
Zodra hij op slot zit heb ik die neiging niet meer.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 15:13

Ik kan er niet tegen als mijn vriend banaan eet, want dan hoor ik zijn kiezen op elkaar klappen :') Bij ander eten hoor ik dat niet, alleen bij banaan :')

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Luca03
Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 15:34

Ik kan niet op blote voeten rondlopen, het eerste wat ik doe als ik uit bed kom is sokken aandoen. Ik haat het om alles onder mijn voeten te kunnen voelen, kan ook niet met blote voeten in schoenen ofzo en draag dus ook nooit slippers.

Everything will be alright.

Rambogirl
Berichten: 3586
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 16:09

Ik haal altijd t bovenste bruine van mn broodje af. Vind ik niet lekker, is eigeel.
Ik bestel frikandel speciaal om er thuis vervolgens alles tot in detail af te halen want dat is vies. Nee frikandel los bestellen helpt niet want dan zit er geen smaak aan.
Ik ben sowieso moeilijk met eten. Haal ook altijd alle paprika uit mn eten.

If You Want To Achive Greatness Don't Ask For Permission


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Amanda_T, angrywolf, Anoukjuuuhh, IASCrawler, Ik_is_Ik, Janneke2, Josien_, KimD, Milando, Pferdchen, Roquen, Saranghea, swatch en 56 bezoekers