Ervaring met vinted

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 12:03

Silenna schreef:
Ik baal als een stekker, heb mn zgan Levi's broek via Vinted verkocht en het pakket is beschadigd. Zou naar mij teruggezonden worden, dit was 4 weken geleden, en inmiddels weet niemand waar het pakket is.

Vinted is nu een onderzoek gestart met DHL.. Iemand ervaring met hoe lang zoiets kan duren?
En waar kan ik op rekenen als het pakket niet meer gevonden wordt? Ik heb nu mn geen Levi's én geen €60.. :=


Het onderzoek duurde hier 10 dagen en ik kreeg m'n geld terug.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.


Silenna
Berichten: 2983
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 12:04

MarcoBorsato schreef:
Silenna schreef:
Ik baal als een stekker, heb mn zgan Levi's broek via Vinted verkocht en het pakket is beschadigd. Zou naar mij teruggezonden worden, dit was 4 weken geleden, en inmiddels weet niemand waar het pakket is.

Vinted is nu een onderzoek gestart met DHL.. Iemand ervaring met hoe lang zoiets kan duren?
En waar kan ik op rekenen als het pakket niet meer gevonden wordt? Ik heb nu mn geen Levi's én geen €60.. :=


Het onderzoek duurde hier 10 dagen en ik kreeg m'n geld terug.


Oh fijn, 10 dagen is nog te overzien! Als verkopende partij bedoel je? Kreeg je dan het bedrag dat op het artikel geboden was?

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 12:07

Ja.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Urona447
Berichten: 2775
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 12:08

Ik heb na 1.5 maand wachten uiteindelijk het bedrag gekregen van vinted wat de koper er voor betaald heeft. Dus er is hoop voor je !

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 12:10

Zo, 10 dagen vind ik nog vrij snel zeg +:)+

Balen van je broek...inderdaad is het altijd spannend bij duurdere pakketten....en zelden bij van die losse flodders. Stom is dat altijd :(:)

Flying_Angel
Berichten: 15706
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 13:03

Haha, ik verkoop een merktas op Vinted. Ze vroeg het formaat, dus ik sturen. Oh, dat is toch kleiner dan ik wil. Mag ik hem dan voor 1/3 minder van jouw prijs. :=

Live free <3 [o]

tita
Berichten: 19745
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 13:16

Alle pakketten die kwijt waren ik was zowel koper als koper zijn boven water gekomen.
Alles is netjes opgelost

30-11-2015
03-07-2018

Inwonderland
Berichten: 1254
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 15:05

MarcoBorsato schreef:
pmarena schreef:
Ja precies.... :(:)

Maargoed dat heb je ook als je iets verkeerds ontvangt, als je dan de Vinted regels volgt dan heb je:

- geen item want dat stuur je terug
- wellicht krijg je ook je aankoopbedrag niet terug
- èn je bent ook nog eens de verzendkosten van het terugsturen kwijt #)


Dat is niet helemaal waar. Op mijn pakket is een verkeerde sticker geplakt door DHL, dus mijn ontvanger kreeg een bril. We zijn allebei vergoed door DHL.

Ga nu dat item terugkijken.


Ik denk dat ik dat was… Een jurkje?

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 16:19

Silenna schreef:
Ik baal als een stekker, heb mn zgan Levi's broek via Vinted verkocht en het pakket is beschadigd. Zou naar mij teruggezonden worden, dit was 4 weken geleden, en inmiddels weet niemand waar het pakket is.

Vinted is nu een onderzoek gestart met DHL.. Iemand ervaring met hoe lang zoiets kan duren?
En waar kan ik op rekenen als het pakket niet meer gevonden wordt? Ik heb nu geen Levi's én geen €60.. :=

Dit soort dingen gebeuren nou nooit met een shirt van €5 :(


Bij mij kreeg na 5-6 weken mijn pakket alsnog terug geleverd. Het kan dus eventueel, zeker nu met alle feestdagen/acties.

Tieme
Berichten: 4921
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 16:26

tengeltje11 schreef:
Hier is Homer vreselijk… heb een goeie maand terug enkele kleine dingen voor Sint gekocht en het is er nu nog altijd niet…. Heb ook het geloof verloren dat het er voor 6 dec zal zijn. Echt de laatste keer dat ik iets koop cia Homer! Een beetje trager, geen probleem, maar langer dan 6 weken onderweg slaat echt nergens meer op!


Dat is wel raar. Hier is alles via homerrr binnen 1 week en een enkel pakketje binnen 2 weken wel binnen.

Dromen Denken Durven Doen en Doorzetten

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 16:30

Tallie1979 schreef:
Er was afgelopen maandag een item over Vinted bij opgelicht.

Het is dus uitkijken als je dure spulletjes verkoopt aan (voornamelijk) Franse gebruikers. Die weten precies hoe ze het item gratis kunnen krijgen.


Ik heb net gisteren een Benetton jas op de post gedaan naar Frankrijk naar iemand zonder reviews, nu knijp ik hem :')

Maar dit is wel iets wat ik lastig vind aan Vinted hoor, dat sommigen gewoon zo gehaaid zijn en dingen gratis willen hebben..

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 17:07

Inwonderland schreef:
Ik denk dat ik dat was… Een jurkje?


Ja! M'n favoriete, echt om te gillen. Ik weet heel zeker dat ze bij Glas gewoon te lui zijn om het pakket terug te sturen of iemand heeft het zelf gehouden. :(

Er is trouwens sale bij Wauw Capow! https://wauwcapow.com/collections/sale

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Inwonderland
Berichten: 1254
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 18:23

MarcoBorsato schreef:
Ja! M'n favoriete, echt om te gillen. Ik weet heel zeker dat ze bij Glas gewoon te lui zijn om het pakket terug te sturen of iemand heeft het zelf gehouden. :(

Er is trouwens sale bij Wauw Capow! https://wauwcapow.com/collections/sale


Maar echt, sale al uitgeplozen, voor de leuke dingen is ze met haar 10 maand nog echt te klein… dus nog steeds een klein beetje huilen om het vermiste jurkje.

Anyway, over Vinted in deze geen klagen om bij het onderwerp te blijven, ben netjes gecompenseerd.

Lisitano
Berichten: 4921
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 21:15

Hier een tijdje terug een pakket verzonden via Homerr, met QR-code dus ik stond er bovenop toen ze het pakket scande en een etiket erop plakte.
Gisteren kreeg ik ineens een update in m’n inbox: nu je pakket versturen anders wordt het geannuleerd.
Wat? Gelijk contact met koper opgenomen en die kon inderdaad niets tracken. Ik heb gezocht of ik een e-mail heb ervan maar omdat ik nu de QR-code niet opnieuw kan downloaden kan ik geen gegevens naar voren krijgen en ik heb nogal veel pakketten verstuurd laatste weken. Zoeken heeft dus ook weinig zin -O-
Vinted helpdesk vraagt om bewijs dat ik het verstuurd heb, maar ja - hoe? Ik heb het pakket beschreven, maar het is gewoon een witte kledingzak.
Bij het inleverpunt is het pakket niet meer. Vervolgens vraagt Vinted op welke datum en tijd ik het pakket heb ingeleverd maar ook dat weet ik niet meer, want ik ben daar wel 6x geweest in de afgelopen twee weken.

Vinted heeft de bestelling geannuleerd en de koper heeft haar geld terug. Ik heb niks, geen geld en geen broek meer. En het was een leuk bedrag.

Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Hopelijk krijgt de koper het alsnog en is ze zo eerlijk me alsnog te betalen. Of het komt terug, dat is ook prima.
Vinted kan ook de tracking niet terughalen voor het broekje, de zendinggegevens lijken wel helemaal verdwenen. Maar hoe ga je nou bewijzen dat het verstuurd is als je geen code hebt waarmee je een afgiftebewijs kan terugzoeken?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 11:14

Staat er ook niks in de vinted-app zelf? Kan je opsporen welke datum het verkocht was en weet je nog of je gelijk naar het pakjespunt bent geweest? Had je 1 pakje bij? Dan kan je zo misschien wel weer wat opsporen.

Lisitano
Berichten: 4921
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 11:47

Ik had meerdere pakjes die dag en heb het een paar dagen na verkoop pas kunnen posten. Meh.
In de Vinted app zelf kan ik niks terug vinden qua gegevens.

Anoniem

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 11:49

Kan het verzendpunt niet bevestigen dat je het wel degelijk hebt afgegeven?

corinep
Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 11:51

Jeey ik heb eindelijk mn nieuwe winterjas via Vinted gevonden. 20 euro ipv 150 nieuwprijs. En hij is idd nog zo mooi als dat in de advertentie stond.

tengeltje11
Berichten: 7079
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 11:54

Zoiets maakt dan echt je dag hè!


Wildgirl
Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:30

Ik ben hier na het 8e pakket wat er via homerr 8(!!!!)weken over heeft gedaan iig zover dat ik homerr uitzet. Dan maar geen kleding naar Frankrijk verkopen. Doe zelf alleen maar zaken met DHL en dat gaat tot op heden goed gelukkig. Leuk dat goedkoop verzenden maar dit is wel een serieus nadeel

Flying_Angel
Berichten: 15706
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 10:53

Gister kreeg ik een bod, niet geaccepteerd. Toen heel kruisverhoor over het product. Alles netjes beantwoord, ze zou vandaag in de stad gaan passen en dan zou ze die van mij kopen. Vanochtend deed ze een bod, ik geaccepteerd. Nu komen er nog meer vragen :')

Live free <3 [o]

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 19:06

Nou ik heb nou iets idioots.....!

Daarnet voor het eten 2 artikelen via Vinted gekocht, en een boel hartjes gezet om later nog eens naar te kijken. Kijk ik na het eten nog even....en zie ik 1 van de hartjes artikelen staan alsof ik die gekocht èn zelfs al als "ontvangen" gemeld heb....! :?

Ik kan hem dus ook niet annuleren, enige dat ik nog kan doen is feedback geven...omdat ik hem zogezegd al als "ontvangen" gemeld heb staan.

Ik had net uit laten betalen dus moest die 2 dingen die ik wèl kocht, betalen via PayPal.
Als ik kijk zie ik dat die inderdaad afgeschreven zijn. En dat derde ding niet.

Dus wat daar nou aan de hand is :?

Er zat op dat moment dat het gekocht zou zijn, ook niemand anders hier aan de laptop of tablet....

Heb verkoper en Vinted bericht gestuurd dat ik dit artikel helemaal niet besteld heb en (nu) ook niet wil bestellen.... ben benieuwd hoe dit verder gaat zeg!


[ img ]

tengeltje11
Berichten: 7079
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 19:20

Bizar… ik zou bericht sturen naar vinted, meer kan je niet doen denk ik

2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 20:52

Als je een item verkoopt kan je klikken op de 3 bolletjes om het te verwijderen of om het te markeren als verkocht met ophaling en dan moet je de naam van de vintie ingeven. Waarschijnlijk heeft deze persoon de verkeerde naam ingegeven. Hierdoor heb jij het "gekocht"

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 22:16

Ik heb behoorlijk wat spul van mijn dochter op Vinted staan aangezien ik nu zwanger ben van een jongen.
Heb het volgens mij echt wel scherp geprijsd, en ik kan er dan niet tegen als iemand dan een bundel van 4 items,waaronder een zgan winterjas, steeds een paar euro gaat afdingen. Totaalbedrag is nu 17 euro, eerste bod 13,50, afgewezen, nu 15 euro. Zucht. Dan is het een principe kwestie en hou ik het liever nog even zelf :')

Verder gelukkig goede verkopen gehad tnt, ook een merk jas naar Frankrijk waarvoor ik even vreesde voor oplichting maar dat item was meteen afgehaald en 5 sterren beoordeling :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bengell, Fly_high, Hawkeye, IASCrawler, Kirrietje, Lipstick, Sjokki, Spike2019, xPabloBokt en 37 bezoekers