DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 23:53

Jester_ schreef:
Je had het beter een klaagtopic/zeik DHL topic af want dat zijn de enige reacties die je graag wil horen :D

Je hoeft niks te bestellen he


Nee hoor, ik vraag alleen naar hoe of wat verder. Dat was mijn vraag. Als men daar anders op ingaat, verdedig ik enkel mijn eigen ideeën over het 'bezorgen'. De mening of iemand vind dat ik wel of niet zou kunnen/mogen bestellen, of iemand mening dat ik op een afhaalpunt moet laten bezorgen, vraag ik niet om. Ik vraag hoe ik dit voor mijzelf het beste kan regelen zonder er zelf echt moeite voor te doen. Want zoals ik aangaf, ik ga nergens voor betalen, of ervoor de deur uit.

Maar idd, ik ben DHL meer dan zat en heb er op het moment geen goed woord voor over, maargoed, dat was al duidelijk uit mijn OP.

En gelukkig, ben ik niet de enige :+

Toby

Berichten: 674
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:55

Balen zeg!! Kan me zo goed voorstellen hoe frustrerend dit is!
Hier ook dráma dat DHL!
En niet alleen nu, maar al jaren.
Ik zit thuis te wachten, omdat ze ‘s avonds mijn hondenvoer zouden bezorgen. Ineens staat er in de app dat ze aan mijn deur zijn geweest, dat het pakket hier is geweigerd en teruggestuurd naar de verkoper! Duurde weken voordat ik het weer had.
Ook meegemaakt dat er in de app stond dat het pakket is bezorgd, terwijl ik niets heb ontvangen. Komen ze gewoon de volgende dag.
Of je past je bezorgmoment aan (wat wordt bevestigd) en ze komen toch gewoon op de oorspronkelijke dag.
Geef mij maar PostNL!
Helaas kan je het zelf vaak niet kiezen welke bezorgdienst de verkoper gebruikt.

BigOne
Berichten: 38258
Geregistreerd: 03-08-09

Re: DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:59

Wanneer er bij een webshop maar genoeg klachten over slechte bezorging binnen komen word er wel wat gedaan. Duurt soms even maar in vervolg niet alleen je woordje doen bij de bezorgdienst maar zeker ook bij de leverancier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 00:52

LoveUggs schreef:
Courses schreef:
Maar goed, je weet nu dat het ‘niet zo hoort’. Wat wil je nu verder van ons nog horen als je de reacties niet kan waarderen?


Ik kan reacties die gaan over mijn vraag wel waarderen. Namelijk; wat is nu de gang van zaken? Daaruit blijkt dat ik vanuit mijn kant gedaan heb wat het beste is. Namelijk DHL contacten en de winkel contacten vanwaar het verzonden is.

Reacties die het voor de deur planten van pakketjes goedpraten, of waarin aangegeven wordt dat ik mijn pakketjes op een afhaal locatie moet laten bezorgen... Nee die waardeer ik niet. Daar vraag ik ook niet om :+


Dpd al net zo.
Contact opnemen met de afzender van het pakket en hen het laten uitzoeken met DHL.
Ik heb het zelf ook wel eens geprobeerd met dpd, maar die zijn ook zo gemakkelijk, zodra het in de bus van de chauffeur ligt, zijn zij opeens niet meer verantwoordelijk.
Dus ik heb de afzender van het pakket gebeld en die hebben het als opdrachtgever met dpd uitgezocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 00:57

Jester_ schreef:
Je had het beter een klaagtopic/zeik DHL topic af want dat zijn de enige reacties die je graag wil horen :D

Je hoeft niks te bestellen he

Als ik het zo begrijp, gaat het in de OP over een pakket die niet door TS besteld is.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 08:02

DHL en DPD vind ik beide hier niet fijn.

PostNL hebben we een vaste bezorger, dat is zoveel fijner.

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 08:05

Jester_ schreef:
Je had het beter een klaagtopic/zeik DHL topic af want dat zijn de enige reacties die je graag wil horen :D

Je hoeft niks te bestellen he

Eh volgens mij had ts ook niks besteld, ik denk dat je beter moet lezen

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 08:08

Heb je al met de chat gesproken? Mijn vriend werkt daar en die kan je wel verder helpen :j er wordt dan contact opgenomen met de leidinggevende van de bezorger en dan kijken ze verder. Stay calm :)

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 08:42

Jillz1 schreef:
Jester_ schreef:
Je had het beter een klaagtopic/zeik DHL topic af want dat zijn de enige reacties die je graag wil horen :D

Je hoeft niks te bestellen he

Eh volgens mij had ts ook niks besteld, ik denk dat je beter moet lezen

Dat weet de dhl natuurlijk niet als haar adres er wel opstaat.

Ik snap je irritatie, zeker het neerleggen zonder toestemming maar aan het feit dat ze bezorgen met wel jou straatnaam en huisnummer is natuurlijk niet heel raar.

J0anieke

Berichten: 4876
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 08:58

Ik snap je heel goed. Hier ook niet blij met de DHL bezorger. Normaal laat ik pakketjes bezorgen bij mijn ouders, maar door omstandigheden een tijdje aan huis pakketten laten bezorgen. De eerste 2x dat DHL iets moest bezorgen heeft die gast niet eens aangebeld en kreeg ik een mailtje 'u was niet thuis' en kon ik mijn pakketje ophalen in de stad, waar ik mijn auto niet eens (gratis) kwijt kan. Dit terwijl ik op die momenten juist thuis bleef om het pakket aan te nemen. Na een klacht niet meer gebeurd gelukkig.

Heb je al nieuws of het pakket bij je wordt opgehaald?

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:19

Jester_ schreef:
Je had het beter een klaagtopic/zeik DHL topic af want dat zijn de enige reacties die je graag wil horen :D

Je hoeft niks te bestellen he


Ze heeft ook niks besteld |o
Ts heeft een pakket voor de deur gesmeten gekregen en stelt een hele normale vraag of ze hier de juiste stappen mee heeft ondernomen door het te melden .

Ik snap echt al die reacties niet van mensen die niet of half lezen

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:22

little_birdy schreef:
Jester_ schreef:
Je had het beter een klaagtopic/zeik DHL topic af want dat zijn de enige reacties die je graag wil horen :D

Je hoeft niks te bestellen he


Ze heeft ook niks besteld |o
Ts heeft een pakket voor de deur gesmeten gekregen en stelt een hele normale vraag of ze hier de juiste stappen mee heeft ondernomen door het te melden .

Ik snap echt al die reacties niet van mensen die niet of half lezen

Of leest zelf half. De halve openingspost een een klaagzang over pakketjes die voor de deur worden gezet. Dat waren allemaal wél pakketjes die door ts besteld waren.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:27

little_birdy schreef:
Jester_ schreef:
Je had het beter een klaagtopic/zeik DHL topic af want dat zijn de enige reacties die je graag wil horen :D

Je hoeft niks te bestellen he


Ze heeft ook niks besteld |o
Ts heeft een pakket voor de deur gesmeten gekregen en stelt een hele normale vraag of ze hier de juiste stappen mee heeft ondernomen door het te melden .

Ik snap echt al die reacties niet van mensen die niet of half lezen

Dit pakketje is wel geadresseerd op haar adres. De postcode klopt niet.
De dhl man heeft geen namen lijst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:58

lenaa_tje schreef:
Dit pakketje is wel geadresseerd op haar adres. De postcode klopt niet.
De dhl man heeft geen namen lijst


Daarom moet de beste man het ook niet zomaar voor de deur zetten. Sowieso niet.

Tegenwoordig is er veel fraude met pakketten en kan je als ontvanger flink financieel schade van oplopen.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:00

Moderatoropmerking:
Persoonlijke aanvallen zijn niet toegestaan op Bokt.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 04-01-21 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht leeggehaald

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:03

Nico12 schreef:
Moderatoropmerking:
Persoonlijke aanvallen zijn niet toegestaan op Bokt.


Wat een horkerige opmerking.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:06

Mindim schreef:
lenaa_tje schreef:
Dit pakketje is wel geadresseerd op haar adres. De postcode klopt niet.
De dhl man heeft geen namen lijst


Daarom moet de beste man het ook niet zomaar voor de deur zetten. Sowieso niet.

Tegenwoordig is er veel fraude met pakketten en kan je als ontvanger flink financieel schade van oplopen.

Dat schreef ik dus ook :j
Dat ik die ergernis heel goed begreep

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:17

Nico12 schreef:
Moderatoropmerking:
Persoonlijke aanvallen zijn niet toegestaan op Bokt.


Pardon?
als mij dit meerdere keren zou overkomen zou ik het ook niet meer grappig vinden

BigOne
Berichten: 38258
Geregistreerd: 03-08-09

Re: DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:58

Ts, heb je nog in het pakket gekeken of er een factuur bij in zit met naam?

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 11:06

bigone schreef:
Ts, heb je nog in het pakket gekeken of er een factuur bij in zit met naam?


Nee ik durf het pakket niet open te maken, bang dat ik daarmee eigenlijk mijn eigen glazen ingooi..

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:10

bigone schreef:
Ts, heb je nog in het pakket gekeken of er een factuur bij in zit met naam?

Dat is strafbaar

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 11:19

Zojuist bericht van DHL. Ze gaan iemand sturen om het pakket op te halen 'en bij de juiste persoon af te leveren'.

Aangegeven dat dit pakket gewoon retour moet gezien postcode niet bestaat en mijn adres er verder opstaat. (Krijg ik het dalijk terug :+)

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:18

little_birdy schreef:
Jester_ schreef:
Je had het beter een klaagtopic/zeik DHL topic af want dat zijn de enige reacties die je graag wil horen :D

Je hoeft niks te bestellen he


Ze heeft ook niks besteld |o
Ts heeft een pakket voor de deur gesmeten gekregen en stelt een hele normale vraag of ze hier de juiste stappen mee heeft ondernomen door het te melden .

Ik snap echt al die reacties niet van mensen die niet of half lezen


Het gaat toch ook niet om enkel dit pakket? Ze heeft dit altijd met hun blijkbaar

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:33

Excuus gaat inderdaad niet alleen hierom in de op hebben jullie gelijk in .
Iets met zelf ook reageren en half lezen O:)

Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:35

Hoezo zetten ze het pakket voor je deur en gaan ze weg? Dan woon je toch in een huis waar ze het pakketje van op straat niet kunnen zien mag ik hopen. En dan nog, ik vind het niet kunnen, hoe druk het ook mag zijn.
Hier gooien ze de pakketjes bijna naar binnen van zodra je de deur opentrekt, maar goed, da's beter dan ze gewoon achter te laten.

Ik zou er ook verveeld mee zijn als er telkens verkeerde paketten geleverd worden hoor. Moet je zelf elke keer actie gaan ondernemen voor iets dat niet van jou is. Dubbel vervelend als je al 5 keer gevraagd hebt om het niet aan de deur achter te laten.