Discussie: inbreker in huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 01:21

Nikass schreef:
love_western schreef:
Ook een verward persoon heeft niks in mijn huis te zoeken.

Ik weet zeker dat mijn honden ingrijpen, eentje is al bijna 1 x door de voordeur heengegaan, toen hij 's ochtends om 06.00 uur niet doorhad dat moeders vriend voor de deur stond.

En hij kan zelf de binnendeuren openen.


Nou gezellig, ik hoop dat ik in nood niet toevallig bij jou aan de deur aan klop >;)

MWM wat naar! En ja, dan heb je te maken gehad met de meer professionele inbreker. Helaas zijn die meestal ook gevaarlijker.


Aan de deur aankloppen of bellen is toch heel wat anders? Deur wordt hier altijd open gedaan.

Maar een persoon die opeens in huis staat moet flink zijn best doen. Aangezien schuttingpoort en achterdeur altijd op slot zitten ivm de honden.

En sowieso is het niet aan te raden om mijn huis in te gaan, als ik er niet ben ivm de honden.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 01:25

c_alsemgeest schreef:
Maar ben je niet logischerwijs ongeveer altijd overmand door emotie als je oog in oog staat met een persoon die je huis ongevraagd betreed en waarvan je dus niet weet wat hij gaat doen?

Het is niet zo dat ze zich vooraf even netjes aankondigen, zodat jij je kan voorbereiden en kan bedenken wat je gaat doen?

Bij mijn vader werd het trouwens geseponeerd. Omdat de inbreker illegaal het pand betrad maar er uiteindelijk schade aan overhield.
En mijn vader die de inbreker geslagen had en de hond hem gebeten, maar handelde uit emotie en had ook al schade in goederen.
Uiteindelijk wel kosten moeten betalen omdat er geen "pas op voor de waakhond" bordje hing, dat werd afgetrokken van de schade die de inbreker aan de afzetting had gemaakt :')

Hier handgen die bordjes wel, bij voordeur en schuttingpoort :) ook dat het afgerichte honden zijn.

Nikass
Berichten: 16673
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 02:20

AnoukWelsh schreef:
Omdat ik heel hard heb moeten leren dat als je niet terug vecht je dus slachtoffer wordt. Ooit vond ik carnaval super leuk, tot dat ik in een lift werd geduwd door 4 mannen en ze mij lastig vielen. Als ik toen niet fysiek gehandeld had, had het heel anders afgelopen.

Dus ja ik vecht terug en zal voor niets aan de kant stappen.

@prrr wanneer het genoeg is? Als hij weg zou zijn uit mijn huis en er geen seconde over na hoeft te denken om ooit nog in m buurt te komen.

Edit: er zijn 3 type reacties op een bedreigende situatie. Bevriezen, vluchten of vechten. Ik zou voor vechten kiezen.

Als er iemand op straat mishandeld zou worden zou ik de eerste zijn die er tussen springt om het slachtoffer te beschermen. Zouden jullie dat niet doen? Of ga je dan ook eerst toekijken en de politie bellen?


Wat een afschuwelijke ervaring heb jij gehad! Nu snap ik jouw reactie veel beter. Destijds is het je geluk geweest dat je de vechtreactie had.
Ik keur het ook zeker niet af als je terug vecht! Maar iemand berekenend invalide willen slaan gaat me wel wat te ver.
Maar wel logisch dat je ook gevormd bent door je ervaring (en door je daadkrachtige familie)

Love-western misschien interpreteer ik het niet goed, maar ik ben niet zo gecharmeerd van dat soort bloedlinke honden. Vooral niet als ze zich kunnen vergissen en bijna door de deur heen gaan...
Ik hoop wel dat je (op tijd) onderscheid kunt maken tussen iemand die kwaad in de zin heeft of in nood is of psychisch in de war.

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 03:09

Ik bevries, ik heb glasgerinkel gehad s’nachts terwijl ik in donker op de ipad beneden zat.
Tussen 2 en 3 s’nachts.
Heel dichtbij of het de voordeur was, iig dichtbij.
Ik heb 112 gebeld en de politie was er extreem snel, gezien ze 150 meter verderop zaten.
Bleek dus volgende dag dat er in de voorraadkast een tas op een berg glaswerk voor de glasbak gevallen was.
Dus dat glasgerinkel had de voordeur kunnen zijn geweest.
Zelf ben ik medisch kwetsbaar met stresssituaties, dus ik heb letterlijk gebeld gezien het donker was in huis en gewacht.
Pas toen ik zwaailichten zag ben ik gaan kijken.
Ik ben dus heel hard uitgelachen door mijn ouders, maar ik kan he zeggen dat er niks leuks aan is.
Ik durfde echt amper te slapen gezien we de bron van het glasgeluid niet gevonden hadden.
Eerlijk: ik kan er slecht tegen dat er lol om werd gemaakt, ik was alleen thuis in een stikdonkere woonkamer.
Ze hadden niet kunnen zien dat ik er was.
Ik denk dat ze wel anders praten als het hen overkomt, zeker mijn moeder.

S’nachts ben ik wel vaker laat wakker en ik heb dit jaar ook eens moeten bellen, dat was bij de buren en licht brandde hier.
Wederom tussen 2 en 3 s’nachts, dus ik heb 112 gebeld en gezegd kies maar of jullie komen.
Ik laat ze wel binnen.
Nou binnen no time 2 auto’s voor de deur.
Oorzaak bleek dus iets van glas wat stuk gevallen was in een achtertuin.
Maarja dat schijnt dus in 70% van de gevallen zo te zijn, en ze hebben me op het hart gedrukt te blijven bellen als ik zoiets hoor.
Want stel het is wel wat hebben ze een heterdaad te pakken, en dat willen ze.
Vaak zijn katten die iets omgooien de oorzaak, of storm maar hier waaide het toen niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41549
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Discussie: inbreker in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 07:22

Puur instinctief/emotioneel zou ik op de vraag in de OP zeggen: ja, dan is geweld helemaal prima. Als iemand meent ongevraagd m'n huis te betreden om de spullen te jatten waar ik hard voor gewerkt heb, dan is ie zijn/haar bewustzijn wel even kwijt als ik goed kan mikken en dat ook durf (en als ik niet, dan vriendje wel). Als ze al langs de teckel komen... De weim zou een kopje thee zetten denk ik.

Puur op logica/wetboek: ja, mits binnen proporties. Iemand die inbreekt de knieschijven kapot slaan gaat een tikkeltje ver. Maar bij het staande houden een paar iets te blauwe plekken zal geen probleem opleveren.

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 07:35

Prrrr schreef:
AnoukWelsh schreef:
@prrr ik zie een vreemde met verkeerde intenties in mijn huis als bedreiging. Bedreiging is bij mij aanvallen.


Waar houdt dat op? Dood? Stuk? Of is weg voldoende?


Wat de inbreker betreft houdt het op als ie een fatsoenlijke bron van inkomsten zoekt.

LWDaisy
Berichten: 4770
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 08:42

Ik zou, als ik zie als de inbreker in kwestie niet gewapend is, wel proberen slaan. Hoe dat in de praktijk gaat gebeuren weet ik nog niet, ik ben nog geen 1.60m dus geen idee of ik wel ga winnen :+

Los daarvan heb ik het meegemaakt. De inbrekers waren met z'n 5en, dus ben ik me toen maar op de zolder gaan verstoppen. Mede ook doordat ik in mijn ondergoed op de zetel in slaap gevallen was - roof het huis dan maar leeg, maar blijf van mij af. Ik heb wel mijn hoofd uit het zoldergat gestoken om hun gesprek te kunnen volgen, en heb namen kunnen opvangen op die manier. Ik hoopte ook wel dat de hond misschien schrik zou aanjagen, hij was tenslotte een stevig formaat stafford, maar helaas, die ging gewoon op de trap zitten met puppy-eyes. Just so you know - ik had géén zoldertrap daar, ik had een stoel onder het zoldergat staan en moest me optrekken om op zolder te geraken, anders had ik de hond wel meegenomen. Helaas waren het bekenden van mijn exvriend, het was ook in zijn huis waar de inbraak gebeurde, en de hond kende de inbrekers, misschien dat ie daarom niks deed. Hoewel ze wel de deur hebben ingestampt.

Op mijn vorige werk is een dief gevat. Een collega heeft de man gevloerd, en mijn voormalige baas (om en bij de 120kg) is op die vent blijven zitten tot de politie ter plaatse was :+

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Sherivey
Berichten: 8600
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 08:45

Officieel mag je geloof ik niets doen.

Maar heel eerlijk (even los van hoe ik daadwerkelijk reageer uit angst) zou je van mij toch echt een flinke oplawaai krijgen. Risico van het vak, zullen we maar zeggen.
Je hoort gewoon uit andermans huis te blijven

:wave:

chitra
Berichten: 1421
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:53

bigone schreef:
Ik slaap er waarschijnlijk compleet doorheen , word ik toch wakker dan check ik even of mijn man niet toevallig uit bed is en dan pak ik een mes uit mijn nachtkastje en ga ik kijken met telefoon in aanslag. Ik zal een inbreker de kans geven om weg te gaan en valt hij mij aan zal ik niet aarzelen het mes te gebruiken. Goede rechter die mij dan veroordeeld .


Als je een mes in je nachtkastje legt, zullen ze dit zien als voorbedachte rade en krijg je wel zeker een straf van de rechter. Je mag bijvoorbeeld ook geen pepperspray in je handtas hebben om jezelf te beschermen. Dat is ook voorbedachte rade om iemand pijn te doen. Deodorant is dat dan weer niet bijvoorbeeld, want dat is logisch om in je handtas te hebben. Een mes hoort niet in je nachtkastje, dus is strafbaar.

Prrrr
Moderatorrrr
Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Discussie: inbreker in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:20

In Nederland: pepperspray mag je niet in je handtas hebben omdat dat verboden wapenbezit is. Heeft niets met voorbedachte rade of iets dergelijks te maken. Je mag ook niet rondlopen met een vuurwapen.

Overigens: te lui om het nu terug te zoeken, maar niet te lang geleden is er iemand wegens noodweer vrijgesproken terwijl hij iemand had doodgeschoten. Maar daar ging het ook echt om een aanval op de persoon, niet over een woninginbraak. Die kreeg overigens wel straf voor verboden wapenbezit, als ik me dat goed herinner.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:25

Ik zou die discussie niet eens hebben, ik durf sowieso mijn bed niet uit als ik zoiets zou horen. Ik heb mijn gsm op mijn nachtkastje. Hopelijk heb ik wel de moed om 112 te bellen. Maar no way dat ik ga kijken.

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:30

Een psychisch verward iemand vind ik persoonlijk nog veel linker dan een inbreker omdat die helemaal niet te voorspellen zijn. Die zou ik dan helemaal snel uit mijn huis verwijderen. Daar zou ik wel altijd 112 voor bellen.

In mijn vorige huis liep toen ik gelukkig niet thuis was een psychisch verward iemand in mijn tuin rond met een bijl, daarna heeft hij met die bijl de pui van dierenwinkel ingeslagen omdat de dierenwinkel dicht was en hij maden nodig had voor het vissen. :j

Kookaburra
Berichten: 5382
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:33

Prrrr schreef:
In Nederland: pepperspray mag je niet in je handtas hebben omdat dat verboden wapenbezit is. Heeft niets met voorbedachte rade of iets dergelijks te maken. Je mag ook niet rondlopen met een vuurwapen.

Overigens: te lui om het nu terug te zoeken, maar niet te lang geleden is er iemand wegens noodweer vrijgesproken terwijl hij iemand had doodgeschoten. Maar daar ging het ook echt om een aanval op de persoon, niet over een woninginbraak. Die kreeg overigens wel straf voor verboden wapenbezit, als ik me dat goed herinner.

Ik zit op het werk, dus ik kan het even niet opzoeken, maar zijn er geen uitspraken geweest van Nederlanders die zich in Nederland hebben verdedigt met pepperspray en er goed vanaf zijn gekomen?

Is wel de reden dat ik altijd een klein busje deo in mijn jaszak heb. Immers is het logisch om even wat deo op te spuiten als je na een fietstocht op het werk verschijnt. Al is dat door de verschillende chemicaliën gevaarlijker voor de ogen dan pepperspray. Dus ik hoop het nooit te hoeven gebruiken ;)

De kookaburra (Dacelo novaeguineae), ook bekend als lachvogel, is een ijsvogelsoort.
Never ever underestimate the importance of having fun <3

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:37

Ik hoop dat ik door heb dat het een inbraak is, zodat ik me gewoon kan verstoppen. Laatst op tv nog van iemand gezien dat als je je gaat bemoeien dat je daar ernstig van in de problemen kunt komen. Als zo'n inbreker jou een beetje vervelend terug slaat kan je je neus breken, blind worden of misschien zelfs in coma/dood raken.

Nou, jat dan maar een paar spullen. Al nemen ze alles mee, ik ben verzekerd en alles bij elkaar is het wat, een paar maandsalarissen? Mijn gezondheid is me veel en veel meer waard

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:37

chitra schreef:
bigone schreef:
Ik slaap er waarschijnlijk compleet doorheen , word ik toch wakker dan check ik even of mijn man niet toevallig uit bed is en dan pak ik een mes uit mijn nachtkastje en ga ik kijken met telefoon in aanslag. Ik zal een inbreker de kans geven om weg te gaan en valt hij mij aan zal ik niet aarzelen het mes te gebruiken. Goede rechter die mij dan veroordeeld .


Als je een mes in je nachtkastje legt, zullen ze dit zien als voorbedachte rade en krijg je wel zeker een straf van de rechter. Je mag bijvoorbeeld ook geen pepperspray in je handtas hebben om jezelf te beschermen. Dat is ook voorbedachte rade om iemand pijn te doen. Deodorant is dat dan weer niet bijvoorbeeld, want dat is logisch om in je handtas te hebben. Een mes hoort niet in je nachtkastje, dus is strafbaar.

Denk je? Wanneer ik als dame op leeftijd voor de rechter moet komen omdat een dief een stoma oploopt dan kan ik echt wel aannemelijk maken dat ik elke avond een appeltje schil , in bed, voor het slapen gaan . Is geen machete maar een groot fruitmes. En in je eigen huis mag je overal messen hebben liggen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:41

Sintara schreef:
Ik hoop dat ik door heb dat het een inbraak is, zodat ik me gewoon kan verstoppen. Laatst op tv nog van iemand gezien dat als je je gaat bemoeien dat je daar ernstig van in de problemen kunt komen. Als zo'n inbreker jou een beetje vervelend terug slaat kan je je neus breken, blind worden of misschien zelfs in coma/dood raken.

Nou, jat dan maar een paar spullen. Al nemen ze alles mee, ik ben verzekerd en alles bij elkaar is het wat, een paar maandsalarissen? Mijn gezondheid is me veel en veel meer waard


Maarja, als het op geweld aankomt staat zo een inbreker altijd voor. Die is berekend en klaarwakker, jij komt slaapdronken de trap afgestommeld.

Knieschijven met een honkbalknuppel breken bv. Een lichaamsdeel bewust breken gaat niet zo gemakkelijk, je hebt daar echt een zekere wreedheid voor nodig. Daarnaast gaat de inbreker niet blijven stilstaan en roepen: "ja, doe maar hoor". Plus, om met een knuppel zo laag te komen moet je dichterbij de inbreker komen en zelfs een beetje bukken. Inbreker moet maar een knietje geven tegen je neus of zijn gehandschoende handen rond je prachtige hals leggen en het is afgelopen.

Dakario
Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:41

Inbreker opsluiten in kamer mag dat wel?

Nikass
Berichten: 16673
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:43

CharleyT schreef:
Wat de inbreker betreft houdt het op als ie een fatsoenlijke bron van inkomsten zoekt.


Wat weet je van de inbreker? Oordeel je niet te snel?
Sommige inbrekers zijn alleen uit op een makkelijk inkomen, en op materiële status, klopt. Sommige inbrekers hebben niets, en proberen te overleven.
En sommige dakloze, verwarde mensen zoeken alleen beschutting omdat er geen plek voor ze is in de psychiatrie, soms ook geen hulp willen omdat ze geen inzicht hebben wat ze nodig hebben, of omdat ze de prijs die ze er voor moeten betalen (inleveren van je vrijheid) als te hoog ervaren.

Even een fatsoenlijke bron van inkomsten zoeken is natuurlijk juist, maar ook helaas een versimpeling van de problemen van sommige mensen.
Sommige mensen hebben niets, geen plek om te wonen, geen adres en geen inkomen. Werk zoeken zonder dak boven je hoofd is niet eenvoudig. Werk houden zonder je te kunnen douchen en zonder eten en kleding te kunnen kopen ook niet. Een uitkering krijgen doe je niet zonder adres. Wanhoop en ellende kan mensen soms ook ergens toe drijven. Het zijn niet alléén maar gewetenloze badguys.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:44

Varekaj schreef:
NAV dit topic het weer even aangehaald. Zegt mijn schoonmoeder "als er nu eentje inbreekt en we liggen in bed, dan trek ik mijn nachtpon omhoog. Wees maar zeker dat ze dan gaan rennen"

:)) :')


collega van mij fietste altijd 's avonds in het donker langs plekken waar ik dat niet zou doen. Ik zei: 'straks nemen ze je mee'. Zegt ze: 'daar ben ik niet zo bang voor, bij daglicht brengen ze me zo weer terug'. :')

[o]

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:48

Gini schreef:
Maarja, als het op geweld aankomt staat zo een inbreker altijd voor. Die is berekend en klaarwakker, jij komt slaapdronken de trap afgestommeld.

Knieschijven met een honkbalknuppel breken bv. Een lichaamsdeel bewust breken gaat niet zo gemakkelijk, je hebt daar echt een zekere wreedheid voor nodig. Daarnaast gaat de inbreker niet blijven stilstaan en roepen: "ja, doe maar hoor". Plus, om met een knuppel zo laag te komen moet je dichterbij de inbreker komen en zelfs een beetje bukken. Inbreker moet maar een knietje geven tegen je neus of zijn gehandschoende handen rond je prachtige hals leggen en het is afgelopen.

Precies, meestal zijn ze ook niet alleen. Het spreekt je wat minder aan op je superhelden ego maar je kunt echt beter om jezelf denken

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

san4nie
Berichten: 3555
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:05

Ik hoop dat echt nooit mee te maken zeg. Denk dat ik bevries, of de deur van de slaapkamer op slot draai. Hoop dat ik 112 nog durf te bellen. M’n vriend zou echt sowieso aanvallen. Hoop dan maar dat die inbreker niet gewapend is. Op een moment zoals nu kan je bedenken dat het gevecht aangaan misschien niet het meest verstandige is, maar je reactie heeft op zo’n moment weinig met verstand te maken.
Ik zou denk ik ook vooral in paniek zijn dat ze de katten laten ontsnappen. :=

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

boyca
Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Discussie: inbreker in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:54

In zo een situatie weet je dus niet wat je gaat doen. Ik dacht altijd dat ik zou flauw vallen.
Er is bij ons ingebroken toen ik 3 was en mijn zus en ik hebben dat ontdekt. Traumaatje geworden.
Toen hebben wij ook onze eerste hond gekregen. Toen ik een jaar of 20 was heb ik tegenover een inbreker gestaan op vakantie en ik denk dat heel Tenerife nog weet wanneer dat was zo heb ik gegild, ben daarna dus ook een maand mijn stem kwijt geweest.

Daarom loopt er hier dus ook een hond, ik heb er een trauma van.
Eerste jaar van ons samenwonen vond mijn man me een keer naakt achter een plant want ik hoorde wat op zolder, te erg dat.

Ik weet dus niet wat ik bij een volgende keer zou doen. Gelukkig slaan ze ons huis over zoland deze hond hier is.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:58

Ik bevries, 100%.
Ben daar echt niet goed in.

We hebben wel een honkbalknuppel naast t bed (aan mn vriends kant, en als ie voor werk weg is, aan mijn kant).

M’n vriend staat direct op en laat de honden eruit als ik/hij wat hoort. Ik word daar doodsbenauwd van want ik ben bang dat ze de hond (en mn vriend natuurlijk) wat aan doen. Beide honden hebben een flinke blaf (en grom) maar betwijfel dat ze effectief zullen zijn in een confrontatie.

Ik hoop het nooit mee te maken.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: Discussie: inbreker in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:12

@prrrr en @kookaburra, klopt idd, heb die zaak en soortgelijke ook voorbij zien komen.

voor gebruik vaak een strafuitsluitingsgrond maar voor bezit wel gewoon bestraft. Is ook zo met Bijlmer-arrest. vgm zijn ze wel vaak relatief lief voor de slachtoffer-dader. Sowieso zijn Nederlandse rechters vaak echt best wel schappelijk gelukkig :)

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:15

Ik zou een dief in de boeien slaan, politie bellen en afleveren.
Mocht de dief niet willen en daar is wat geweld voor nodig dan is het zelfverdediging van mijn kant.
Weet niet of ik ermee weg kom, maar dat is wel hoe ik het zou proberen aan te pakken.
Echter valt bij ons thuis niet veel te halen alle centjes zitten in mijn paardje dus zou geen goede keus zijn om in te breken, hoop dan ook dat ze daarom ons huis niet kiezen.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Afanaisa91, Amazonbot, anne7, Anoukjuuuhh, ComscoreBot, criollo_yess, Danseresje, Donderwolk55, Eliana, ferropaard, GoogleAdsense, Googlebot, Lalladidoo, mala26, MDWStables, ryukapple, Sewri, XxMariellexX, YandexBot, ynskek en 222 bezoekers