Incassobureau intrum

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Peerke_
Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:16

Tiggs schreef:
__Sannne schreef:
Ik vind het wel hilarisch dat je hierin IJ de schuld geeft en weg zet als een waardeloze onderneming, terwijl zij enkel opdracht hebben ontvangen van de opdrachtgever. :') Sommige mensen snappen gewoon echt niet hoe het werkt.


Als je een opdracht aanneemt, mag je ook best een beetje kritisch zijn op wat je aanneemt. Bijvoorbeeld door om onderliggende stukken te vragen. Maar goed, dat interesseert IJ blijkbaar niet.

Ik vind het vooral sneu voor mensen die hier van schrikken en/of niet de capaciteiten hebben om hier kritisch naar te kijken en, indien de vordering onterecht is, tegenin te gaan.


Dit soort grote incasso bureau's hebben een portal waar je opdrachten kunt invoeren.
Je moet een aantal standaard stukken aanleveren, en als je dat doet gaat een automatisch proces de incassoprocedure opstarten, ik denk dat in veel gevallen hier amper een medewerker aan te pas komt.

Bedrijven als de OV chipkaart sturen waarschijnlijk dagelijks opdrachten, en die weten precies welk dossier ze moeten aanleveren. Ik kan me voorstellen dat incasso bureaus die niet helemaal door gaan nemen. De meeste schuldenaren betalen wel nadat ze een brief van een incassobureau hebben ontvangen.


__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:16

Shae schreef:
Tiggs, wat jij zegt. Ik denk dat we allemaal wel mensen kennen die dit zo zouden betalen. Ook als het niet klopt.


Vast, maar is dat de schuld van het Incassobureau? Deze hebben ook enkel de opdracht gekregen van de opdrachtgever. Zodra er een verweer komt (wat normaal is om te verwachten van klanten die een onterechte vordering hebben ontvangen imo), zal het IB terugkoppelen met de opdrachtgever.

Je staat als consument zoveel sterker dan sommigen lijken te denken.

chanicha
Berichten: 12141
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:16

__Sannne schreef:
luuntje schreef:
Interum Justitia, waardeloze onderneming.

Mijn man heeft weleens een boxershort besteld tegen verzendkosten bij bedrijf X.
Zou geen abonnement zijn. Boxershorts bleven komen.
Incassobrief van IJ.
Eh wij hebben geen opdracht gegeven. Bewijs maar waar we getekend hebben.
Dat konden ze niet. Maar weken gedoe gehad met IJ.


Los van het incassobureau verhaal; waarom geen contact opgenomen met het bedrijf toen de boxershorts bleven komen? Blijkbaar was er iets mis gegaan in de administratie, dan bel je toch even?

Ik vind het wel hilarisch dat je hierin IJ de schuld geeft en weg zet als een waardeloze onderneming, terwijl zij enkel opdracht hebben ontvangen van de opdrachtgever. :') Sommige mensen snappen gewoon echt niet hoe het werkt.


Hier is heel veel om te doen geweest. Dit bedrijf flikte gewoon dit soort dingen, is zelfs bij Radar geweest.
Dus misschien eerst even verder kijken voor je iemand neerzet Sanne.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Ineke2
Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:19

Shae schreef:
Tiggs, wat jij zegt. Ik denk dat we allemaal wel mensen kennen die dit zo zouden betalen. Ook als het niet klopt.

Tuurlijk zijn er mensen die klakkeloos betalen.
Dat is dan mooi meegenomen voor het incasso bureau en de schuldeiser.

Het is sneu als het onterecht is, maar je bent er nog altijd zelf bij als je besluit om de ( al dan niet onterechte) schuld te betalen en dáár is het incasso bureau niet schuldig aan.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:19

chanicha schreef:
__Sannne schreef:
Los van het incassobureau verhaal; waarom geen contact opgenomen met het bedrijf toen de boxershorts bleven komen? Blijkbaar was er iets mis gegaan in de administratie, dan bel je toch even?

Ik vind het wel hilarisch dat je hierin IJ de schuld geeft en weg zet als een waardeloze onderneming, terwijl zij enkel opdracht hebben ontvangen van de opdrachtgever. :') Sommige mensen snappen gewoon echt niet hoe het werkt.


Hier is heel veel om te doen geweest. Dit bedrijf flikte gewoon dit soort dingen, is zelfs bij Radar geweest.
Dus misschien eerst even verder kijken voor je iemand neerzet Sanne.


Ik zet helemaal niemand neer. Ik vraag enkel of ze geen contact heeft opgenomen na het blijvend ontvangen van boxershorts waar ze geen abbonnement voor heeft afgesloten. Lijkt me geen hele vreemde vraag, Chanicha.

Dat het bedrijf bij Radar is geweest kan ik niet ruiken, maar ik mis ook even de toegevoegde waarde van deze opmerking aan mijn vraag.

Ineke2
Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:22

chanicha schreef:
__Sannne schreef:

Los van het incassobureau verhaal; waarom geen contact opgenomen met het bedrijf toen de boxershorts bleven komen? Blijkbaar was er iets mis gegaan in de administratie, dan bel je toch even?

Ik vind het wel hilarisch dat je hierin IJ de schuld geeft en weg zet als een waardeloze onderneming, terwijl zij enkel opdracht hebben ontvangen van de opdrachtgever. :') Sommige mensen snappen gewoon echt niet hoe het werkt.


Hier is heel veel om te doen geweest. Dit bedrijf flikte gewoon dit soort dingen, is zelfs bij Radar geweest.
Dus misschien eerst even verder kijken voor je iemand neerzet Sanne.

Mwah nee hoor, Sanne heeft hierin zeker wel gelijk.
Contact opnemen met het bedrijf dat in dit geval de boxershorts levert is stap 1 om te voorkomen dat er een schuld oploopt. Het incasso bureau de schuld geven van slecht werken is met bovenstaande verhaal veel te kort door de bocht.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:27

Ineke2 schreef:
Het is sneu als het onterecht is, maar je bent er nog altijd zelf bij als je besluit om de ( al dan niet onterechte) schuld te betalen en dáár is het incasso bureau niet schuldig aan.


Onze maatschappij functioneert toch niet op basis van recht van de sterkste/slimste? Waarom doen we alsof het oké is dat een incassobureau mensen intimideert en dat ze mensen detective laten spelen om te bewijzen dat iets onterecht is? Dat ze persoonsgegevens van heel iemand anders gebruiken op basis van een e-mailadres?

Denk je dat IJ bij elk gesprek netjes aangeeft dat als er iets niet klopt er verweer ingediend kan worden?

Dit bedrijf heeft ooit mijn ouwelui gebeld (waar ik al heel lang niet meer woonde) over een onterecht openstaande betaling, die overigens al verjaard zou zijn als ik 'm niet betaald had. Da's toch niet oké. :') Nu heb ik een grote muil, maar dat heeft niet iedereen. Ik heb ook een hele periode door persoonlijke omstandigheden echt niet zo gefunctioneerd dat ik daar tegenin kon gaan.

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

chanicha
Berichten: 12141
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:27

Dat bedrijf had daar echt maling aan en bleef gewoon sturen en de rekeningen liepen alleen maar op terwijl het in beginsel alleen een proefafname zou zijn zonder verplichtingen.
Heel veel mensen hebben daar veel last van gehad.

Sanne, ik heb het een beetje verkeerd bewoord, sorry.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Incassobureau intrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:33

@Shae, helaas is het voor het IB de meest efficiente manier om mensen aan het betalen te krijgen die wél terechte vorderingen open hebben staan. En dat zijn er een heleboel. Ik vind drammende verkopers ook vervelend en intimiderend, maar helaas werkt dat voor hen blijkbaar het beste.

@Chanicha, volgens mij heb ik dat verhaal wel een keer meegekregen. Super slecht van dat bedrijf natuurlijk, echt waardeloos. Maar, niet de schuld van het incassobureau welke hier dan wel weggezet wordt als een waardeloze onderneming.

chanicha
Berichten: 12141
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:36

Klopt maar het is wel juist vaak dát incassobureau die zich inlaat met zulke vorderingen, vandaar dat ze ook negatief in het nieuws zijn.
Zij moeten toch ook een beetje nadenken als ze een vordering krijgen over die boxershorts als het al de zoveelste is.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Ineke2
Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:39

Shae schreef:

Onze maatschappij functioneert toch niet op basis van recht van de sterkste/slimste?
Waarom doen we alsof het oké is dat een incassobureau mensen intimideert en dat ze mensen detective laten spelen om te bewijzen dat iets onterecht is? Dat ze persoonsgegevens van heel iemand anders gebruiken op basis van een e-mailadres?

Denk je dat IJ bij elk gesprek netjes aangeeft dat als er iets niet klopt er verweer ingediend kan worden?

Dit bedrijf heeft ooit mijn ouwelui gebeld (waar ik al heel lang niet meer woonde) over een onterecht openstaande betaling, die overigens al verjaard zou zijn als ik 'm niet betaald had. Da's toch niet oké. :') Nu heb ik een grote muil, maar dat heeft niet iedereen. Ik heb ook een hele periode door persoonlijke omstandigheden echt niet zo gefunctioneerd dat ik daar tegenin kon gaan.

Heel erg, maar de maatschappij zit wel degelijk zo in elkaar over het algemeen. Degenen met een grote mond of degenen die slim overal voordeeltjes uit weten te halen regelmatig zelfs ten koste van anderen die komen het verste.

Ik heb helemaal niet gezegd dat het oké is dat een incasso bureau zo doet, echter werken zij in opdracht van een opdrachtgever.

Het is niet bij voorbaat al zo dat een incasso bureau fout zit met het doen van aanmaningen, daar worden ze ten slotte voor betaald.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:40

__Sannne schreef:
@Shae, helaas is het voor het IB de meest efficiente manier om mensen aan het betalen te krijgen die wél terechte vorderingen open hebben staan. En dat zijn er een heleboel. Ik vind drammende verkopers ook vervelend en intimiderend, maar helaas werkt dat voor hen blijkbaar het beste.


Dus: 'f*ck de mensen die daar niet tegenin durven/kunnen gaan om wat voor reden dan ook'? :)

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

Ineke2
Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:41

Shae schreef:
__Sannne schreef:
@Shae, helaas is het voor het IB de meest efficiente manier om mensen aan het betalen te krijgen die wél terechte vorderingen open hebben staan. En dat zijn er een heleboel. Ik vind drammende verkopers ook vervelend en intimiderend, maar helaas werkt dat voor hen blijkbaar het beste.


Dus: 'f*ck de mensen die daar niet tegenin durven/kunnen gaan om wat voor reden dan ook'? :)

Ja :j
Zo werkt het nou eenmaal

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Re: Incassobureau intrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:41

Aardig.

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

Tiggs
Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:41

__Sannne schreef:
Shae schreef:
Tiggs, wat jij zegt. Ik denk dat we allemaal wel mensen kennen die dit zo zouden betalen. Ook als het niet klopt.


Vast, maar is dat de schuld van het Incassobureau? Deze hebben ook enkel de opdracht gekregen van de opdrachtgever. Zodra er een verweer komt (wat normaal is om te verwachten van klanten die een onterechte vordering hebben ontvangen imo), zal het IB terugkoppelen met de opdrachtgever.

Je staat als consument zoveel sterker dan sommigen lijken te denken.


Ik vind dat je als incassobureau wel een zekere zorgplicht hebt eigenlijk.

En ik zou inderdaad een brief sturen waar ze een juridisch woordenboek bij moeten pakken, maar denk ook even aan de onderkant van de samenleving.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

meggiemeg
Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:45

Ik ken genoeg mensen die aardig onder de indruk zijn als ze zo'n soort brief kregen en om verder gezeur te voorkomen maar direct betalen, ondanks dat je er op alle manieren voor wordt gewaarschuwd dat er veel nep incasso's op welke manier dan ook rond gaan. Vaak zien ze er dan ook wel heel echt uit.
Het is jammer dat er nog te veel mensen intuinen waardoor deze manier door zal blijven gaan.

Heel wat jaren terug gehad, woonde in een huis wat opgesplitst was in diverse woningen. Mijn onderbuurman maakte er een puinhoop van, iedereen die aan de deur kwam ging alle deuren af, wilde niet snappen dat ik niets met hem te maken had, dat ik mijn eigen gedeelte huurde en niet dat van hem. Ze stonden zelfs met een ploeg voor de deur om die open te breken, zochten hem, toen was ik er klaar mee, gezegd waar hij werkte en wie de puinzooi die ze gemaakt hadden weer op kwam ruimen. Ook meer dan genoeg incasso bureaus aan de deur gehad die hem zochten, ze kunnen best intimiderend over komen.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 30-11-20 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Onali
Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:46

Shae schreef:
__Sannne schreef:
@Shae, helaas is het voor het IB de meest efficiente manier om mensen aan het betalen te krijgen die wél terechte vorderingen open hebben staan. En dat zijn er een heleboel. Ik vind drammende verkopers ook vervelend en intimiderend, maar helaas werkt dat voor hen blijkbaar het beste.


Dus: 'f*ck de mensen die daar niet tegenin durven/kunnen gaan om wat voor reden dan ook'? :)


Werk je bij een incassobureau dat je het steeds voor ze opneemt Sanne?


Heeft een incassobureau geen overkoepelend orgaan die toezicht houdt of alles wel volgens de regels verloopt?

Black is the colour of my true love's hair

meggiemeg
Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:49

Onali schreef:
Heeft een incassobureau geen overkoepelend orgaan die toezicht houdt of alles wel volgens de regels verloopt?


Ze hebben zich wel degelijk aan regels te houden, al doen sommige net alsof die niet bestaan, vooral de no cure no pay bureaus.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Ineke2
Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:53

Onali schreef:
Werk je bij een incassobureau dat je het steeds voor ze opneemt Sanne?


Heeft een incassobureau geen overkoepelend orgaan die toezicht houdt of alles wel volgens de regels verloopt?

Ik zie nergens dat Sanne het opneemt voor een incasso bureau. Wel dat ze uitlegt hoe het in de dagelijkse praktijk werkt.

https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... assobureau
Hier kun je lezen wat ze wel en niet mogen en wat je eventueel kunt doen als je het er niet mee eens bent.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:57

Onali schreef:
Shae schreef:

Dus: 'f*ck de mensen die daar niet tegenin durven/kunnen gaan om wat voor reden dan ook'? :)


Werk je bij een incassobureau dat je het steeds voor ze opneemt Sanne?


Heeft een incassobureau geen overkoepelend orgaan die toezicht houdt of alles wel volgens de regels verloopt?


@Shae, helaas komt het daar wel op neer ja. Zou dit zelf ook graag anders zien. Net zoals irritante drammende verkopers, zou ik ook graag anders zien.

@Onali, nee, ik werk niet voor een IB. Heb ik ook al genoemd in één van mijn reacties. Ik neem het ook niet voor incassobureau's op, ik ben het er alleen niet mee eens hoe ze door sommigen hier weggezet worden terwijl ze de procedure blijkbaar niet helemaal begrijpen. Dat ik het ergens niet mee eens zet, wil niet gelijk zeggen dat ik voor de "tegenpartij" werk. :+ Zou wat zijn joh, dan werkte ik voor veel partijen.

PascalB
Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:59

Dit bedrijf is samen met nog een paar namen het rioolputje van de incassobureaus (mijn mening)
Ze kopen openstaande rekeningen op en het maakt hun niet uit of de gegevens kloppen.
Ze blijven bellen en proberen dan hun geld weer terug te halen.
Je kan aangeven dat ze de verkeerde persoon hebben maar het boeit hun weinig.
Als er maar een paar betalen dan maken ze al winst.
Openstaande rekening + incasso kosten = winst.
Of de info klopt / of ze de juiste persoon hebben en of het verjaard is maakt ze niets uit.
Een hoop mensen geven het op en betalen, zeker als ze dreigen met beslag legging etc. De gang naar een rechtbank gaan ze vaak niet maken omdat ze weten dat info vaak niet correct is en dan de kosten te hoog worden.
Het is gewoon een hoop bluf
Alleen een gerechtsdeurwaarder mag beslag leggen , IJ is er daar niet 1 van.


Zelf ook ruzie met ze gehad over een abonnement bij een partij waar ik nooit een contract mee heb gehad , ook de naam was compleet verkeerd.
Meerdere keren per dag proberen te bellen , met verschillende nummers, overdag en in de avond.

Probleem heb ik opgelost door mijn telefoon provider te benaderen en aangegeven dat ik gestalked werd door IJ

En daarbij ook elk telefoonnummer van IJ op de zwarte lijst gezet.
Zoek ze op in google en je hebt al een mooie begin lijst.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 30-11-20 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Prrrr
Moderatorrrr
Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:21

__Sannne schreef:
@Onali, nee, ik werk niet voor een IB. Heb ik ook al genoemd in één van mijn reacties. Ik neem het ook niet voor incassobureau's op, ik ben het er alleen niet mee eens hoe ze door sommigen hier weggezet worden terwijl ze de procedure blijkbaar niet helemaal begrijpen. Dat ik het ergens niet mee eens zet, wil niet gelijk zeggen dat ik voor de "tegenpartij" werk. :+ Zou wat zijn joh, dan werkte ik voor veel partijen.


Ik vind dat een bedrijf dat zo'n incassobedrijf inschakelt zich wel rekenschap mag geven van de manier waarop het zijn eigen klanten (of ex-klanten) benadert. Ik heb nogal veel te maken met klachten uit die bulkhoek: rommelige rekeningen, niemand die eigenlijk precies weet hoe het nou precies gelopen is, maar gooi het maar over de schutting bij zo'n incassobureau.

Die heeft voor een schertsbedrag de hele incassoklus aangenomen, dus die gaat er zo min mogelijk tijd aan besteden, komt met een overbluffingstaktiek en dan zo snel mogelijk een dagvaarding (dat is namelijk het verdienmodel: automatisch een dagvaarding maken kost je nauwelijks iets en je krijgt er wel een vergoeding voor). Als het een beetje meezit, zit er ook nog een deurwaarder aan het incassobureau gekoppeld en zo hou je ook je collega's boven water.

Zit er ergens een valide vordering tussen, ook al is de rest een bende en blijft maar de helft van de vordering over, dan krijg je toch nog die proceskostenvergoeding. Kassa! Kosten voor de andere kant zijn bizar opgelopen en hadden voorkomen kunnen worden als er in het redelijke naar gekeken was.

Dan heb je ook nog de jongens die inderdaad niet voor rede vatbaar zijn en los van alle inhoudelijke argumentatie zeggen dat er betaald moet worden (niks mee te maken, mevrouwtje, dit is gewoon wat ik moet hebben). Juristu, ook zo'n vrolijk setje. Twee maanden niet bellen en dan opnieuw beginnen alsof er niks gezegd is en je akkoord bent gegaan met betaling. Zeggen dat er akkoord is gegaan met uit handen geven aan hen, terwijl er een mail ligt dat de zaak uit handen is gegeven aan een deurwaarder die wel gewoon beslag mag leggen. Toch proberen.

Dus nee, als je als bedrijf weet dat bulderen de standaard tactiek van je incassobureau is, dan ga je niet vrijuit, en dan is dat niet okee. Daar veroorzaak je namelijk schuldenlast mee bij mensen die zich niet kunnen verweren, ook als het niet terecht is.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-20 13:26

Translink gebeld en niemand weet ergens van, en heb twee andere nummers gekregen van afdelingen die zouden kunnen weten waar dit over gaat, maar die nummers werken niet :roll:

[o]

luuntje
Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:27

Sanne natuurlijk hebben we contact opgenomen met bedrijf X over de boxershort.
Maardie stuurdedoor naar IJ.
Radar stond vol met klachten.

Je belt IJ,ze zeggen er naar te kijken.
Geen reactie behalve een nieuwe incassobrief.
Weer bellen, we zijn er mee bezig.

Nieuwe incasso met nog hogere kosten.
Bewijzen kon IJ niks enkel facturen sturen.
Dus ja ikvi d het een waardeloze onderneming.

[o]

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-20 13:28

__Sannne schreef:
Shae schreef:
Tiggs, wat jij zegt. Ik denk dat we allemaal wel mensen kennen die dit zo zouden betalen. Ook als het niet klopt.


Vast, maar is dat de schuld van het Incassobureau? Deze hebben ook enkel de opdracht gekregen van de opdrachtgever. Zodra er een verweer komt (wat normaal is om te verwachten van klanten die een onterechte vordering hebben ontvangen imo), zal het IB terugkoppelen met de opdrachtgever.

Je staat als consument zoveel sterker dan sommigen lijken te denken.


Nou, dat vraag ik me dus af of ze die opdracht hebben gekregen. Tot nu toe weet niemand ergens vanaf. Bovendien hebben ze een adres van ons volledig uit de lucht gegrepen (nooit geweest, of überhaupt in die stad geweest waar zij zeggen dat wij wonen)
Beetje raar dat ze niet even checken of alles wel klopt wat ze aannemen.

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, Facebook, Jolynne, YandexBot en 179 bezoekers