Incassobureau intrum

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
zonnebloem18
Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Incassobureau intrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:46

Ja geen idee hoe dat zit, wij wonen hier al 10 jaar en voor ons heeft er nog een man iets van anderhalf jaar gewoond.

Het is ook geen typfout ofzo aangezien ze bij ons wel bekend is. Voor nu is het in elk geval opgelost. Hopelijk wordt er bij TS ook snel duidelijk hoe het zit.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥


Morganlefay
Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Incassobureau intrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:23

Ts, even voor de goede orde, vorderingen kan je stuiken, er zijn valse emails in omloop en Translink systems is alleen maar de incasseerder. Trek de vervoerder eens aan zijn haren.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:46

Morganlefay schreef:
Ts, even voor de goede orde, vorderingen kan je stuiken, er zijn valse emails in omloop en Translink systems is alleen maar de incasseerder. Trek de vervoerder eens aan zijn haren.


Niet de vervoerder, maar ov chipkaart zelf in dit geval.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:03

Morganlefay schreef:
Ts, even voor de goede orde, vorderingen kan je stuiken, er zijn valse emails in omloop en Translink systems is alleen maar de incasseerder. Trek de vervoerder eens aan zijn haren.

Het ligt eraan waar de schuld zit. Als er een schuld zit bij een abonnement kan de vervoerder de incasseerder zijn. Gaan het om de OV-chipkaart zelf of bijvoorbeeld automatisch opladen is Translink de incasseerder.

Morganlefay
Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:15

__Sannne schreef:
Morganlefay schreef:
Ts, even voor de goede orde, vorderingen kan je stuiken, er zijn valse emails in omloop en Translink systems is alleen maar de incasseerder. Trek de vervoerder eens aan zijn haren.


Niet de vervoerder, maar ov chipkaart zelf in dit geval.


Vervoerder= Arriva, Rnet oid geeft de opdracht, Translink voert m uit en als die niets krijgt gaat het hele verhaal eerst naar een incassobureau en daarna naar een deurwaarder.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Incassobureau intrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:37

Maar de schuld betreft toch een product op een OV Chipkaart? Waarom zou ze dan contact op moeten nemen met Arriva?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Incassobureau intrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:39

Translink produceert de OV-chipkaart en zorgt voor het automatisch opladen. Alles omtrent de abonnementen van vervoerders regelen de vervoerders zelf.

__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:49

Maureen95 schreef:
Translink produceert de OV-chipkaart en zorgt voor het automatisch opladen. Alles omtrent de abonnementen van vervoerders regelen de vervoerders zelf.


Oh, ik meende dat de OV Chipkaart hier zelf over ging. My bad.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:53

__Sannne schreef:
Maureen95 schreef:
Translink produceert de OV-chipkaart en zorgt voor het automatisch opladen. Alles omtrent de abonnementen van vervoerders regelen de vervoerders zelf.


Oh, ik meende dat de OV Chipkaart hier zelf over ging. My bad.

Voor zo ver ik weet niet. Ik zit zelf niet op de afdeling die gaat over incasso's. Ik kijk wel eens mee dus ik weet hoe het zit in grote lijnen. Voor zover ik weet doen wij alleen incasso's die gaat over:
- het niet betalen van de kaartkosten
- het niet betalen van automatisch opladen
- en tot deze maand hadden wij een achteraf betalen abonnement. Die is deze maand stopgezet.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 09:56

Ik vind Intrum echt een rot incassobureau :')

Ik heb weleens gehad dat ze me bijna wekelijks herinneringen stuurden voor een rekening die ik al had betaald, echt 3 maanden lang. Ik stuurde iedere keer een screenshot van de betalingsbevestiging terug maar ze bleven maar komen. Ook meerdere keren gebeld of ze vriendelijk op wilden sodemieteren, maar duurde nog steeds veel te lang voordat ze eindelijk een keer stopten met mailen _-:( :')

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-20 09:56

Heb met de telefoon van mn man gebeld, die kan blijkbaar wel 0900 nummers bellen :')
Bij OV-chipkaart staat er geen rekening open op onze naam, en is er ook voor ons niks doorgestuurd naar het incassobureau.
Dus het lijkt erop alsof er iets fout gaat bij Intrum, of dat ze wat tekorten hebben die ze proberen te vullen met zelfverzonnen rekeningen := :x

[o]

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:03

verootjoo schreef:
Heb met de telefoon van mn man gebeld, die kan blijkbaar wel 0900 nummers bellen :')
Bij OV-chipkaart staat er geen rekening open op onze naam, en is er ook voor ons niks doorgestuurd naar het incassobureau.
Dus het lijkt erop alsof er iets fout gaat bij Intrum, of dat ze wat tekorten hebben die ze proberen te vullen met zelfverzonnen rekeningen := :x


Heb je Simyo oid? Die kunnen inderdaad sommige nummers niet bellen/sms diensten niet gebruiken

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-20 10:07

Keet schreef:
verootjoo schreef:
Heb met de telefoon van mn man gebeld, die kan blijkbaar wel 0900 nummers bellen :')
Bij OV-chipkaart staat er geen rekening open op onze naam, en is er ook voor ons niks doorgestuurd naar het incassobureau.
Dus het lijkt erop alsof er iets fout gaat bij Intrum, of dat ze wat tekorten hebben die ze proberen te vullen met zelfverzonnen rekeningen := :x


Heb je Simyo oid? Die kunnen inderdaad sommige nummers niet bellen/sms diensten niet gebruiken


Nee Vodafone, en m’n man ook.

[o]

MairiMacBran
Berichten: 949
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:35

verootjoo schreef:
Heb met de telefoon van mn man gebeld, die kan blijkbaar wel 0900 nummers bellen :')
Bij OV-chipkaart staat er geen rekening open op onze naam, en is er ook voor ons niks doorgestuurd naar het incassobureau.
Dus het lijkt erop alsof er iets fout gaat bij Intrum, of dat ze wat tekorten hebben die ze proberen te vullen met zelfverzonnen rekeningen := :x


Hadden wij ook. Één factuur bleek te herleiden naar de provider, maar was gewoon betaald. De andere zogenaamd niet betaalde facturen hadden factuurnummers die de provider helemaal niet gebruikte maar daar volgens hen wel vandaan kwamen.
Daar konden ze uiteraard ook geen bewijzen van overhandigen toen ik eiste dat ze met de facturen kwamen.

Overigens kostte het enorm veel moeite om de provider mee te krijgen, volgens hen konden zij helemaal niets meer zien in “het systeem” als het eenmaal overgedragen was aan het incassobureau. Leek mij sterk en dat was het ook, uiteindelijk kwam ik via een kennis die bij het bedrijf werkte bij iemand terecht die het voor me uitzocht.
Daar had ik overigens nog steeds niets aan, want eenmaal overgedragen kunnen ze niets meer en ze waren ook niet van plan het incassobureau, wat zij zelf inschakelden, terug te fluiten omdat er niets viel te incasseren.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Incassobureau intrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-20 10:43

Heb nog met Maureen gebeld, die had nog wat meer info. Maar het verhaal blijft zeer bijzonder. Vind het vooral zo gek dat er een adres bij staat wat nooit van ons is geweest en een email-adres die nooit in gebruik is geweest.

[o]

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:51

Snap ik inderdaad! Ik hoop in ieder geval dat je snel opheldering hebt van Intrum.

Morganlefay
Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Incassobureau intrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:08

Fraudehelpdesk is een bron van info :+

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

chanicha
Berichten: 12091
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:38

Het ergste is dat de mensen die wèl ten onrechte betalen er nooit meer iets over horen en dus hun geld kwijt zijn.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

raket
Berichten: 4077
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:18

verootjoo schreef:
Heb nog met Maureen gebeld, die had nog wat meer info. Maar het verhaal blijft zeer bijzonder. Vind het vooral zo gek dat er een adres bij staat wat nooit van ons is geweest en een email-adres die nooit in gebruik is geweest.


Ooit ook gehad. Voornaam en geslacht klopte niet, maar ze hadden mij er uitgepakt omdat het verder wel leek.
Schijnt vaker te gebeuren. Heb het adres opgezocht en was betrokken bij faillissementen. Toen heb ik bij de gemeente laten noteren dat er tussen dat adres en mij geen verband bestond.

Met 1 van de meestvoorkomende Nederlandse namen ben ik nog al vaak de pineut.

...

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Incassobureau intrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:41


Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:59


quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:21

MarcoBorsato schreef:
Caira schreef:
Caira @ [LZP] Ik heb weer een sterk verhaal hoor! Go Eneco

Niet alles geloven wat zulke instanties zeggen, het gebeurt idd geregeld dat ze met halve waarheden werken, ik heb ook eens een soortgelijk topic geopend.


Hoe is dat afgelopen?


Met een bos bloemen en vergoedde belkostenwijzer, maar geloof mij dat je je rot schrikt. Ze waren ook heel stellig, ik zat fout en zij zaten goed...


Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Incassobureau intrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:31

Brr. Ik kan me de angst van Ts ook goed voorstellen, toch een beetje David tegen Goliath verhaal.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

zimbabwe
Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:09

Jeetje, ik dacht dat ik de enige was, maar zie hier veel meer slachtoffers van intrum. Hoezo kan zo'n oplichters partij gewoon blijven bestaan?! Ik kreeg net een incasso van 352 bij de Otto.. Ik ben helemaal geen klant van de Otto, maar was bang dat er misschien iemand op mijn adres een account had of iets dergelijks, dus gebeld. We zijn niet bekend daar. Gebeld met intrum en die stellen doodleuk dat ik moet betalen. Ik heb geen factuur gezien. Zijn we vast weken mee bezig als ik dit allemaal zo lees. Onvoorstelbaar dat dit zomaar kan en mag, ook avg technisch gezien

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-21 20:12

Oh dit was mijn topic.

Mail gestuurd dat we niet wisten waar het over ging en daarna nooit meer wat gehoord.

@zimbabwe; zou ik gewoon doen als ik jou was, mail sturen dat je niet weet waar het over gaat en dan wachten tot ze weer contact opnemen, doen ze vast niet.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 23-03-21 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Amanda_T, angrywolf, Anoukjuuuhh, IASCrawler, Ik_is_Ik, Janneke2, Josien_, KimD, Milando, Pferdchen, Roquen, Saranghea, swatch en 56 bezoekers