Wildplassen tijdens wandeling?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:40

Ik heb wel een hele sterke blaas en bekkenbodem, maar een zwakke psyche _O-
Als ik weet dat ik niet kan plassen omdat er geen toilet is, moet ik binnen no time.
Als er gewoon een toilet in de buurt is hou ik het met gemak 5-7 uur op. Als ik een werkdag heb ga ik niet eens altijd op werk :=

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Wildplassen tijdens wandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:56

Nou ik kan het nog presteren om voor naar huis te rijden van het werk even naar de wc te gaan en dan op de terugweg nog bij een tankstation te moeten stoppen voor een plasje. Mijn ritje is 25 tot 30 minuten _O-

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Re: Wildplassen tijdens wandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:01

Ik plas bijna altijd in het bos, en meer ook wel. Dat wil zeggen, als ik al in het bos bén natuurijk. Ik ga ook weer niet speciaal van huis uit naar het bos tóé om te plassen. Al zou het kunnen. Ik woon er dicht genoeg bij ;)
Het is de natuur, plassen hoort er bij. Helemaal geen probleem. Ook niet als ik een ander er op 'betrap'. Maar één ding: Neem alsjeblieft je papiertjes mee naar huis!!!

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 00:02

MiReRe schreef:
Ik plas bijna altijd in het bos, en meer ook wel. Dat wil zeggen, als ik al in het bos bén natuurijk. Ik ga ook weer niet speciaal van huis uit naar het bos tóé om te plassen. Al zou het kunnen. Ik woon er dicht genoeg bij ;)
Het is de natuur, plassen hoort er bij. Helemaal geen probleem. Ook niet als ik een ander er op 'betrap'. Maar één ding: Neem alsjeblieft je papiertjes mee naar huis!!!



Ik gooi ze eigenlijk altijd in de dichtstbijzijnde prullenbak.

Maar jij bedoelt waarschijnlijk: laat je papiertjes niet liggen.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 00:09

Ik moet heel vaak plassen in de ochtend, ik ga altijd naar de wc voor ik wegga maar in de ochtend als ik auto rij /heb gereden moet ik sowieso binnen een uur weer. Dat is ook geen psyche want het is echt een waterval, die hebben we niet veel in Nederland, toch fijn om die tegen te komen onderweg :')

Kookaburra

Berichten: 5387
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 00:38

Even inhakend op de wc-papier...
Naast mijn verzorgpaarden is een stuk eigen terrein met bomen. Ik heb toestemming van de eigenaar om op die grond te komen. En hoeveel wc-papiertjes ik wel niet zag liggen in corona-tijd... Nogal wat -O-

En al 'is het afbreekbaar papier'. Dat zie je als voorbijganger niet. Dus de andere mensen die daar wandelen zien al tig papiertjes liggen, en maken zich daardoor niet druk om hun niet-biologisch-afbreekbare papiertje wél op te ruimen. En dan heb je én verloedering van de omgeving omdat je allemaal witte velletjes ziet en stoffen zoals plastics in de natuur.

Bovenstaande is trouwens te verklaren met de broken windows theorie.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26279
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Wildplassen tijdens wandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 00:41

Nou inderdaad ja. Een papiertje is al snel een vrijbrief voor meerdere...

pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:54

Mindim schreef:
Prima als men de rotzooi die ze achter laten dan ook even weer mee nemen. Het bos ligt vol met papieren zakdoeken, maar ook maandverband en tampons. Het is gewoon beschamend dat mensen dat doen zeg.

Maar men doet ook rustig boodschap nummer 2 in het bos en ook dan laat men de rommel liggen, zo goor. Maar hopen dat je honden er dan niet in gaan rollen.


Oh ja, dat dus... Hier in het naastgelegen bos ook regelmatig gebruikte zakdoekjes of ander soort doekjes. Dus als ik mijn honden in iets wits zie rollen weet ik al genoeg. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 09:37

Vandaag staat een route van 17 km op de planning. Ik zal vast de bosjes wel weer in moeten. Zometeen een kopje thee en dan over 2 uur gaan we wandelen. In de tussen tijd even niks drinken. Misschien helpt dat. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 12:43

AmoorM schreef:
Vandaag staat een route van 17 km op de planning. Ik zal vast de bosjes wel weer in moeten. Zometeen een kopje thee en dan over 2 uur gaan we wandelen. In de tussen tijd even niks drinken. Misschien helpt dat. :')

Neem iig een zakje mee voor afval :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 13:33

Mindim schreef:
Prima als men de rotzooi die ze achter laten dan ook even weer mee nemen. Het bos ligt vol met papieren zakdoeken, maar ook maandverband en tampons. Het is gewoon beschamend dat mensen dat doen zeg.

Maar men doet ook rustig boodschap nummer 2 in het bos en ook dan laat men de rommel liggen, zo goor. Maar hopen dat je honden er dan niet in gaan rollen.

Precies dit!

Ik ruim de poep van mijn honden ook op. Ik vind het zo smerig als mensen in het bos of in de natuur de grote boodschap doen en het dan laten liggen! Gewoon even opruimen, desnoods 2 (of 3) zakjes erom heen en dan in de vuilnisbak.

Mijn honden willen ook nog weleens een hap nemen van mensenpoep :r :r :r

SassyMoon
Berichten: 287
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 14:07

[***] schreef:
Mijn honden willen ook nog weleens een hap nemen van mensenpoep :r :r :r


Het is niet alleen een vies idee, maar potentieel ook gevaarlijk voor je hond. Het zou niet de eerste zijn die vergiftiging verschijnselen krijgt door de stoffen die nog mensen ontlasting zitten zoals van medicijnen en drugs.....

Die Uixi plastuit lijkt mij wel een handig ding, die ga ik zeker aanschaffen!