Wildplassen tijdens wandeling?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Wildplassen tijdens wandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:23

Echt weer z'n zeiktopic! (grapje :P)

Ik heb wel een "plasprobleem." Sinds een aantal weken wandel ik graag samen met m'n moeder. Zitten nu op 12 km per wandelroute. Gaan steeds langere routes lopen. Maar 12 km is al z'n 2,5 - 3 uur lopen. Onderweg moet ik dan toch echt een keer plassen en vooral straks bij langere routes. Het ophouden tot we terug zijn is niet heel fijn, je loopt dan vaak de halve route met volle blaas. Nu is er vaak geen toilet in de buurt, in corona tijd al helemaal niet. Dus ik ben al 2x in het bos gegaan, verscholen achter de bomen, in de hoop dat niemand het ziet. :=

Maar dit voelt best een beetje gek en vies. (en ongemakkelijk in het bos. :') ) Maar ik dacht, ik ben vast niet de enige die wandelt en ben wel benieuwd of dit gek is of eigelijk heel normaal als je meer dan 10 km wandelt? :o

Nu heb ik er tijdens wandelen meer last van dan tijden buitenritten.

Ibbel

Berichten: 49114
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Wildplassen tijdens wandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:26

Tja, er lopen een paar duizend reeën, herten en wilde zwijnen in het bos. Die piesen ook :+

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:27

Hier haal ik zulke afstanden niet, maar tijdens hikes op vakantie heb ik het ook wel gedaan. Netjes achter een rots waar je denkt dat niemand je ziet of ergens aan een oever. Maar zodra je daar komt, ruik en zie je al dat meer mensen dat idee hebben. Soms ontkom je er niet aan, helemaal niet als je inderdaad flinke afstanden loopt. Ik heb niet zoveel tegen wildplassen, wel tegen de zooi die mensen achterlaten.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:31

Misschien is een plastuit een oplossing?
Heb er geen ervaringen mee, maar zie het vaker voorbij komen

Afbeelding

imaudy
Berichten: 5033
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:35

Ik denk dat half bokt regelmatig in het bos plast :D
Wel goed de bosjes in hihi.

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:37

Nee hoor is helemaal niet gek.
Als ik lange wandelingen maak met mijn pony's neem ik ook 'wat als' mee.


Ik kan het verkeerd hebben, maar volgens mij is het gedoogd buiten de bebouwde kom te wildplassen (mits de boswachter het niet ziet) en is het sowieso illegaal om het binnen de bebouwde kom te doen.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:39

imaudy schreef:
Ik denk dat half bokt regelmatig in het bos plast :D
Wel goed de bosjes in hihi.


Haha, dat denk ik ook. Inclusief mezelf.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:40

Binnen de bebouwde kom is illegaal en buiten de bebouwde kom is afhankelijk van de APV van de gemeente. Aldus een artikel op wandel.nl

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:40

Jahoor kan me voorstellen met lange afstanden (zowel wandelen, fietsen als te paard) dat je soms gewoon hoognodig moet!

Heb het zelf 2 keer gedaan maar het voelde toch wel heel erg ongemakkelijk.

Fem

Berichten: 12511
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:42

Vandaag nog wildgeplast tijdens een flinke wandeling in de ochtend.
Zeker dan moet ik altijd wel een keer, want ik drink graag thee in de ochtend.

Ik heb ondertussen wel ook een paar plastuiten besteld (zoals hierboven getoond) via Ali-express.
Ik had er ooit een aantal gewonnen op de huishoudbeurs, maar kan ze nergens meer vinden.
Die dingen zouden nog wel eens super ideaal kunnen zijn.


Overigens voel ik me totaal niet ongemakkelijk, want ik ga ook graag naar de sauna en heb weinig moeite met 'naakt-zijn'.
Ik heb vooral moeite met het feit dat ik er niet goed in ben, in het verleden wel eens over mijn eigen schoenen of broek heen gepiest. :')

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wildplassen tijdens wandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:48

Ja, herkenbaar. Ik loop ook graag wandelingen van rond de 12 km en heb ook altijd plaspauze nodig. Normaal gesproken stop ik dan bij horeca voor een koffie en gebruik van toilet, maar dat gaat helaas nu niet.
Ik heb mijn route nu dusdanig aangepast dat ik terugloop door een heel stil stuk bos en ik op mijn dooie gemak achter een boom kan gaan zitten plassen als ik moet :+
Horeca en verse koffie erbij is fijner, maar dit kan ook prima (alhoewel het nu wel flink koud wordt).

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:50

Als ik moet dan moet ik.
En dus als ik aan 't wandelen ben en ik moet, dan ga ik achter een boom zitten ofzo.
Plastuit begin ik niet aan, gewoon broek laten zakken, hurken, laten lopen, broek omhoog en klaar is klara.
Vaak moet ik al in de eerste 5 km, tja, mijn man weet 't inmiddels :+

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:51

Jup hier ook.

Ik ga vaak met een vriendin op bergkristal jacht in Duitsland.
Dan zijn we zo een hele dag weg.
En ja dan moeten we vaak ook wel.
Dus wij gaan dan ook gewoon de bosjes in :')

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:51

Mijn vorige bijrijdpaard was het wel gewend dat ze af en toe moest wachten terwijl ik op m’n hurken in de bosjes zat :')

En ik wandel ook veel. Dus doe het ook zeker wel eens. Soms moet je, en als de omgeving er naar is, ga ik ook.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:52

Pre Corona probeerde ik altijd te checken of we onderweg een boshut of leuk café tegen konden komen. Nu, tsja. Wat moet dat moet en er zijn nu gewoon geen opties in België dus dan is het maar zo

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:54

Ik probeer mijn 'drinkgedrag' er wel een beetje op aan te passen bij lange wandelingen. Dus voor vertrek drink ik niet heel veel en vooral aan het eind van de wandeling mag ik wat meer drinken van mezelf. Maar ook geregeld in de bosjes gezeten in het verleden hoor ;-)
Laatst bijgewerkt door Diane_ op 29-11-20 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:54

Ik heb er zelf niet zo'n moeite mee....

Vind nu vooral een probleem met corona dat alles dicht is.

Ik heb zelf een probleemp met mijn darmen. Ondanks dat ik thuis voor vertrek naar de wc ga, kan het dus zijn dat ik onderweg echt moet. Niet dat ik dan een keuze heb om het op te houden. Normaal ging ik dan zo vlug mogelijk bij het eerste beste restaurant dat ik onderweg tegen kom of als ik in de weide bezig ben even snel naar de mc crossen met de auto.

Maar nu is alles dicht, ook bij de mc mag het niet meer...en ook het plaatselijke tankstation wilde laatst de deur niet voor mij open maken.

En daar sta je dan met een darm inhoud die zichzelf al een weg naar buiten aan het zoeken is.

Ik heb nu dus helaas ook geen andere keuze dan op een hopelijk onzichtbaar plekje maar even mijn behoefte te doen.

marleen_88

Berichten: 14049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:56

Ik heb zelfs op buitenrit in de duinen in de bossen zitten plassen. Ik kan het best aardig ophouden, tot ik op den duur toch echt buikpijn ervan krijg.
Hup, broek laten zakken, goed hurken en benen wijd. Nog een reden om altijd zakdoeken op zak te hebben.

pien_2010

Berichten: 43235
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:57

Als ik alleen ben of met mijn man wil ik ook nog wel eens een plasje doen in het verborgene en ik heb daar totaal geen moeite mee en heb ook geen plastuitje nodig. Het verborgene zoeken is hier in de Limousin totaal niet moeilijk.

Als ik met vriendinnen ben dan drink ik van te voren niet of weinig zodat ik zeker weet dat ik niet hoef. Ik weet niet hoe Françaises hiermee omgaan want wij Nederlanders zijn wel wat gemakkelijker.

Ooit met manlief paard gereden samen bij de hunnebedden en ik moest zo vreselijk nodig dat we totaal afgelegen en totaal niet toeristisch een verdwaalde hunnebed vonden en ik gauw van paard af ging om een plasje te doen. Het was regenachtig weer en ik had mijn lange en grote wax jas aan dus niets te zien en manlief stond naast me zittend op Hercule om Polie vast te houden.
Terwijl het klaterde kwam er een mijnheer langs met zijn hond en ik had een knalrode kop en van schaamte hield ik mijn handen voor mijn gezicht terwijl mijn lange jas alles verborg. Het was zo'n lieve man...want hij zei→ "schaam u niet, afgelegener als hier kunt u niet zoeken en natuurlijk loop ik hier weer. Het is zo menselijk en netter kunt u het niet doen". :o Wat een schat.

Met Hercule als ik moest plassen (want ik maakte hele lange buitenritten) dan ging ik altijd vlak voor hem zitten. Hij wist het al want soms ging hij ook mee plassen _O- Ik heb wel altijd papiere zakdoekjes bij me die vanzelf oplossen in de natuur.

Tja het is de natuur.

Het meest genante is dat we naar de begrafenis van mijn moeder gingen en er was een enorm infarct in Nederland. In totaal stond iedereen, inclusief mam in haar kist in de begrafenisauto uren en uren in de file en de begrafenis is maar liefst 5 uur!! uitgesteld.
Op een gegeven ogenblik begon het heel zachtjes weer te rijden en ik moest al uren heel nodig plasje doen. We moesten van de autobaan af en tegen mijn volwassen kinderen zei ik→ vinden jullie het heel erg als ik tussen de deuren een plasje ga doen, want ik hou het niet meer. Zegt de oudste zoon: "Ach mam, ik vroeg me al af wat er aan de hand is, want je ziet spier en spier wit, volgens mij ben je echt heel ziek". "Ga maar gauw". Dus ik tussen de twee deuren in, wederom met knal rode kop mijn hoofd verbergend en het was zo genant, ik moest zo vreselijk". Auto's gingen lollend en toeterend langs mij heen :oo , ik schaamde mij kapot.

In doodse stilte stapte ik weer achter het stuur, waarop één zoon van mij zei: "mam wil je nooit meer zo lang wachten, dis is echt niet gezond hoor, er kwam geen einde aan en gelukkig heb je weer wat kleur. Ik ben nog nooit in mijn leven zo ziek geweest serieus van het ophouden van mijn plas. ".

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:02

Ik heb sinds kort de Uixi in gebruik https://uixi.eu/ . Ben er tevreden over. Even oefenen thuis.
Je hoeft niet meer te zitten, wel je broek ietsje omlaag (tenminste ik) maar kan wel net over je billen blijven.
Handig is dat je je ook nog wat kan 'afvegen' dus geen papiertje nodig/geen nat gevoel erna (nauwelijks).
Ik kan hem aanraden, je hoeft niet meer te gaan zitten en op brandnetels letten :-).
Hij past door zijn vorm ook makkelijk in je tas.
En ik kan me niet voorstellen dat het een probleem geeft, wildplassen. Hoeveel mannen doen het niet, ik hoor nooit dat iemand bekeurd is.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:04

silvericathy schreef:
Ik heb er zelf niet zo'n moeite mee....

Vind nu vooral een probleem met corona dat alles dicht is.

Ik heb zelf een probleemp met mijn darmen. Ondanks dat ik thuis voor vertrek naar de wc ga, kan het dus zijn dat ik onderweg echt moet. Niet dat ik dan een keuze heb om het op te houden. Normaal ging ik dan zo vlug mogelijk bij het eerste beste restaurant dat ik onderweg tegen kom of als ik in de weide bezig ben even snel naar de mc crossen met de auto.

Maar nu is alles dicht, ook bij de mc mag het niet meer...en ook het plaatselijke tankstation wilde laatst de deur niet voor mij open maken.

En daar sta je dan met een darm inhoud die zichzelf al een weg naar buiten aan het zoeken is.

Ik heb nu dus helaas ook geen andere keuze dan op een hopelijk onzichtbaar plekje maar even mijn behoefte te doen.


Idem hier.
Wij gingen met vrienden ook wel vaker op een privedomein kamperen maar hier was geen wc aanwezig, wel veel bomen. Dus dan maar achter de boom

pien_2010

Berichten: 43235
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wildplassen tijdens wandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:08

Stefje ziet er handig uit!

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:09

Als het moet, dan moet 't ... Ik ben er echter zo niet handig in dat ik het het liefst vermijd maar dat lukt niet altijd. Natte schoenen en/of broek heb ik ook wel eens gehad.

Jaren terug waren we op rondreis in de USA, 4 dames en 1 heer. En we moesten ... van de heer weet ik dat niet zeker meer, maar van de dames wel. Dus stapten we ergens uit bij een veldje met allemaal bergjes zand waarachter we konden gaan zitten. Dus zochten we allemaal een bergje uit om ons ding te doen. Dat ging prima, ware het niet dat al die bergjes in een soort van rijtje stonden en wij dus vervolgens in een rijtje zaten. Wel op gepaste afstand, maar toch ... Hilarisch.

Ik houd qua drinkgedrag altijd zoveel mogelijk rekening met wat ik ga doen en waar, maar tja, een lijf heeft zo zijn eigen idee over hoe het werkt en als het eruit moet, dan moet het eruit.

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:11

Voor de mensen die een plastuit zoeken https://www.wopeeh.nl , ook met black friday korting.

Ik moet onderweg ook vaak. Probeer weinig te drinken, maar daar krijg ik soms hoofdpijn van. Dan is wildplassen beter. In de natuur durf ik wel.
Maar nu in winkelcentra de restaurants gesloten zijn, ga ik niet meer lang weg: vind in een stad maar eens een afgelegen plekje.

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:18

Diane_ schreef:
Ik probeer mijn 'drinkgedrag' er wel een beetje op aan te passen bij lange wandelingen. Dus voor vertrek drink ik niet heel veel en vooral aan het eind van de wandeling mag ik wat meer drinken van mezelf. Maar ook geregeld in de bosjes gezeten in het verleden hoor ;-)


Hier ook een beetje. Van thee (& gewoon water) moet ik sowieso al snel plassen. En thuis drink ik altijd uit van de grote mokken van 400 ml. Standaard een klein uurtje later moet ik plassen.

Ik probeer dus ook voor het wandelen niet teveel te drinken. Dat haal ik daarna wel weer in. Of wacht even als ik net een half liter weg gewerkt heb.

Ik heb zelf al jaren niet meer wildgeplast. De laatste keer ging me niet zo goed af 20 jaar geleden ofzo XD. Maar vorige week heb ik ook bijna op het punt gestaan om maar gewoon te doen, moest plots zo nodig. Maar als je moet dan moet je. Dus ik heb er geen probleem mee als men het buiten doet als er geen andere opties zijn. Die zwijnen, reeen etc plassen ook gewoon. Wel heb ik echt een hekel aan als mensen wc-papier of zakdoeken van zich af hebben gegooid omdat ze geplast hebben. Neem dan 1 (of desnoods een paar over elkaar) plastic zakjes mee en doe daar dan je papier in. En gooi het weg zodra het kan.