Baby buiten laten slapen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Baby buiten laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:29

Ik vind dus dat ik er wel verstand van heb.Maar goed,ik zeg al niets meer.

Caira
Berichten: 26063
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:30

anjali schreef:
Ik vind dus dat ik er wel verstand van heb.Maar goed,ik zeg al niets meer.


Hoe heb jij het dan met jouw kinderen gedaan? Ik ben nu 31 weken zwanger en woon op een boerderij. Dus ik zal ook vaak zat buiten bezig zijn waarbij de baby in de kinderwagen buiten ligt te slapen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:48

anjali schreef:
Ik vind dus dat ik er wel verstand van heb.Maar goed,ik zeg al niets meer.


anjali schreef:
Ik heb geen verstand van kinderen,maar dit topic verbaast me.


Ja nee houd op met me hoor. :')

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:51


speurneusc

Berichten: 5375
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:56

Caira schreef:
Dus alle onderzoeken die uitwijzen hoe gezond dit is zijn allemaal kolder?


ken ook onderzoeken die het weerleggen

meer vitamine d opbrengst? is zo weinig en met een uurtje buiten wandelen krijgen ze meer vitamine d binnen

binding met ouders wordt sterker wanner kind de ouders om zich heen voelt en hoort, niet door het uit zicht en uit hun gehoord te leggen. Geen enkele ouders blijft 2 a 3 uurtjes op dezelfde plek naast het raam/deur waar kind ligt...

schadelijke stoffen binnen krijgen, met de huidige stikstof cijfers hoef je daar echt je baby niet voor binnen te houden, buiten is daar meer van in de lucht.

temperatuur verschillen, iedereen weet toch dat baby's hun eigen temp. niet kunnen regelen, baby's zijn op die manier dus vatbaarder voor koutjes, te warm gekleed, zwetend in hun skipak, onjuist onder goed, dat of te koud of te warm is, wel of geen deken, deken is gevaarlijk dus geen, dus weer temperatuur verschillen dat zijn allemaal tegens die ik ook zo vind. zelfs door het orgaan ouders.nu

kinderdagverblijven waren al blij om een methode te hebben dat ze ff geen tijd hoefden te besteden aan wat uit zicht is.

speurneusc

Berichten: 5375
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:58

Caira schreef:
anjali schreef:
Ik vind dus dat ik er wel verstand van heb.Maar goed,ik zeg al niets meer.


Hoe heb jij het dan met jouw kinderen gedaan? Ik ben nu 31 weken zwanger en woon op een boerderij. Dus ik zal ook vaak zat buiten bezig zijn waarbij de baby in de kinderwagen buiten ligt te slapen.


je weet toch dat dierpoep meeste vervuilende uitstoot heeft volgens de cijfers...
en ben je dan 2/3 uur op zelfde plek bezig buiten? elke dag? 2x op een dag zeker? wowwww bonzayboompjes kwekerij aan huis???

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Baby buiten laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:01

Jeetje speurneus, wat ben jij vijandig zeg...

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Baby buiten laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:11

Heel bizar, zulke reacties.

Caira
Berichten: 26063
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:12

speurneusc schreef:
Caira schreef:

Hoe heb jij het dan met jouw kinderen gedaan? Ik ben nu 31 weken zwanger en woon op een boerderij. Dus ik zal ook vaak zat buiten bezig zijn waarbij de baby in de kinderwagen buiten ligt te slapen.


je weet toch dat dierpoep meeste vervuilende uitstoot heeft volgens de cijfers...
en ben je dan 2/3 uur op zelfde plek bezig buiten? elke dag? 2x op een dag zeker? wowwww bonzayboompjes kwekerij aan huis???


Nee hoor, na het lezen van dit topic heb ik iets gevonden met een veel vervuilendere uitstoot. En dan voornamelijk van een groep die blijkbaar zelf helemaal geen kinderen heeft maar wel alle wijsheid in pacht.

Wat maakt het jou nou uit hoe ik op mijn boerderij leef? Al rol ik mij baby elke dag even heen en weer over de mesthoop. Dan nog is de buitenlucht echt wel gezonder dan die binnen.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Baby buiten laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:20

t is hier weer gezellig :roll:

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:29

Moderatoropmerking:
Het topic begint nu aardig offtopic te worden. Hou het in de reacties op de vraag van de ts en niet op elkaar.
Hou het netjes en weer ontopic.

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:30

Oke ik zit me dood te ergeren sinds het topic niet meer over de inhoud van ts gaat.

Wat doen mensen hier die GEEN kinderen hebben. Een mening spuien en zeggen dat ze er verstand van hebben. Sorry hoe hard ook maar je hebt er GEEN verstand van je hebt immers geen kinderen en baseerd een mening op wat je denkt en vind.
Dat is wat anders dan ervaring hebben.

Dus sorry maar die mensen hebben hier dus NIKS te zoeken.

Ts is een super lieve en goede mama die vraagt naar tips en ervaringen.

Ook mijn kleintje slaapt lekker 1x per week buiten op de kdv. Ze is nauwelijks ziek en ook bijna nooit verkouden. Van frisse lucht is nog nooit iemand dood gegaan.

Voor betreft de vraag van TS zijn al mooie dingen genoemt die ze vast en zeker al gaat bekijken en kijken of het aansluit bij wat ze vroeg.

Hier slaapt ons meisje op de kdv ook in een konijnenhok zoals sommige dat zo oneerbiedig zeggen.
En daar slaapt ze prima en is niet koud en onder toezicht. Nederland is super streng en doet het toch ontzettend goed qua zorg en opvang in Europa.

Wil je niet dat je kind buiten slaapt prima. Spui dat lekker in je eigen topic!

Dus Ts gewoon je gevoel volgen en ook ik zou een soort van Lutjepotje adviseren die wat verder van de grond staat zodat de kou niet van onderen erin kan trekken.

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:33

speurneusc schreef:
Caira schreef:
Dus alle onderzoeken die uitwijzen hoe gezond dit is zijn allemaal kolder?


ken ook onderzoeken die het weerleggen

meer vitamine d opbrengst? is zo weinig en met een uurtje buiten wandelen krijgen ze meer vitamine d binnen

binding met ouders wordt sterker wanner kind de ouders om zich heen voelt en hoort, niet door het uit zicht en uit hun gehoord te leggen. Geen enkele ouders blijft 2 a 3 uurtjes op dezelfde plek naast het raam/deur waar kind ligt...

schadelijke stoffen binnen krijgen, met de huidige stikstof cijfers hoef je daar echt je baby niet voor binnen te houden, buiten is daar meer van in de lucht.

temperatuur verschillen, iedereen weet toch dat baby's hun eigen temp. niet kunnen regelen, baby's zijn op die manier dus vatbaarder voor koutjes, te warm gekleed, zwetend in hun skipak, onjuist onder goed, dat of te koud of te warm is, wel of geen deken, deken is gevaarlijk dus geen, dus weer temperatuur verschillen dat zijn allemaal tegens die ik ook zo vind. zelfs door het orgaan ouders.nu

kinderdagverblijven waren al blij om een methode te hebben dat ze ff geen tijd hoefden te besteden aan wat uit zicht is.


Wat leuk dat je een hele tekst typt waar werkelijk helemaal niks van klopt :)
Al moet ik zeggen dat je met alleen het eerste een punt hebt. Voor de vitamine d hoef je het niet te doen.

In een skipak je kind slapend buitenleggen zou ik trouwens ook niet doen, dit is niet het juiste materiaal. Beter wordt er gekozen voor wol of een goede 4 seizoenenslaapzak die ook geschikt is voor buiten. Temp van het kind is verder heel makkelijk te checken in het nekje. Geloof dat iedere ouder dat in het begin wel doet, heb ik wel gedaan in ieder geval. Of het kind nou binnen of buiten slaapt, het is toch even uitvogelen hoe je kindje het lekkerst slaapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 19:34

speurneusc schreef:
binding met ouders wordt sterker wanner kind de ouders om zich heen voelt en hoort, niet door het uit zicht en uit hun gehoord te leggen. Geen enkele ouders blijft 2 a 3 uurtjes op dezelfde plek naast het raam/deur waar kind ligt...


Ow help, je blijft toch ook geen 2 a 3 uur bij de deur van de kinderkamer hangen hoop ik?

Ik neem aan dat je weet dat veilige hechting draait om het emotioneel beschikbaar zijn voor het kind als het jou nodig heeft? En niet door jezelf er aan vast te plakken?

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:05

Jodi93 schreef:
Oke ik zit me dood te ergeren sinds het topic niet meer over de inhoud van ts gaat.

Wat doen mensen hier die GEEN kinderen hebben. Een mening spuien en zeggen dat ze er verstand van hebben. Sorry hoe hard ook maar je hebt er GEEN verstand van je hebt immers geen kinderen en baseerd een mening op wat je denkt en vind.
Dat is wat anders dan ervaring hebben.

Dus sorry maar die mensen hebben hier dus NIKS te zoeken.

.


Pardon, wat doen mensen hier die geen kinderen hebben?! Ik had gewoon serieus een vraag, ergens in het begin van het topic. En daar is een reactie op gekomen, prima.

Iedereen mag op bokt reageren, dik, dun, licht, donker, man, vrouw, met kinderen, zonder kinderen etc. Dat jij misschien sommige dingen niet wil lezen, zegt meer over jou. Is mijn bescheiden persoonlijke mening, en ja dat mag, ook op bokt.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:51

Morris schreef:
Jodi93 schreef:
Oke ik zit me dood te ergeren sinds het topic niet meer over de inhoud van ts gaat.

Wat doen mensen hier die GEEN kinderen hebben. Een mening spuien en zeggen dat ze er verstand van hebben. Sorry hoe hard ook maar je hebt er GEEN verstand van je hebt immers geen kinderen en baseerd een mening op wat je denkt en vind.
Dat is wat anders dan ervaring hebben.

Dus sorry maar die mensen hebben hier dus NIKS te zoeken.

.


Pardon, wat doen mensen hier die geen kinderen hebben?! Ik had gewoon serieus een vraag, ergens in het begin van het topic. En daar is een reactie op gekomen, prima.

Iedereen mag op bokt reageren, dik, dun, licht, donker, man, vrouw, met kinderen, zonder kinderen etc. Dat jij misschien sommige dingen niet wil lezen, zegt meer over jou. Is mijn bescheiden persoonlijke mening, en ja dat mag, ook op bokt.


Tuurlijk, heb je volledig gelijk in. Maar het is toch een beetje belachelijk als de vraag van Limoen ondersneeuwt in offtopic gezemel.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Baby buiten laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:58

Klopt MB, maar dat zijn moeders, maar ook kinderloze/kindervrije dames.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:07

Mijn dochter sliep vaak in de kinderwagen als ze mee was naar stal, en als we terugkwamen van bijv de markt en ze sliep nog liet ik de wagen ook buiten staan. Goed ingepakt, warm dekentje (of meerdere), dat is altijd prima gegaan.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:37

Mijn zoontje haalde ik bij GO regelmatig op dat hij buiten of in de onderwarmde bijkeuken stond. Dan was hij in slaap gevallen als ze de kinderen naar school bracht (in de wagen dus) en hem dan ingepakt binnen zetten, dan zijn ze zo oververhit.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 01:20

Morris schreef:
Pardon, wat doen mensen hier die geen kinderen hebben?! Ik had gewoon serieus een vraag, ergens in het begin van het topic. En daar is een reactie op gekomen, prima.

Iedereen mag op bokt reageren, dik, dun, licht, donker, man, vrouw, met kinderen, zonder kinderen etc. Dat jij misschien sommige dingen niet wil lezen, zegt meer over jou. Is mijn bescheiden persoonlijke mening, en ja dat mag, ook op bokt.


Ik denk zomaar dat die opmerking niet naar jou bedoeld was, maar naar een paar andere dames. Volgens mij stelde jij inderdaad gewoon een vraag die beantwoord is. Ik snap dat mensen in eerste instantie bij dit topic zich afvragen wat mensen bezielt, maar daar kan ook normaal naar gevraagd worden. :D

Er zijn hier een paar mensen met gestrekt been een discussie in gestapt over een onderwerp waar ze de ballen verstand van hebben en waarvan ze niet bereid zijn om ook maar iets aan te nemen van mensen die hier zelf (persoonlijke of professionele) ervaring mee hebben of mensen die er onderzoek naar hebben gedaan. Er zijn uiteraard meerdere mensen die overtuigd zijn van hun eigen gelijk, maar als je dan als een tornado zo'n topic in komt rennen en van je gelijk overtuigd ben, denk ik ook wel ff 'joh, wat moet je hier, ga je frustratie lekker ergens anders uiten'.

Ik ga zelf ook niet met gestrekt been een discussie in over het opvoeden van honden, ondanks dat mijn overbuurvrouw een hond heeft, ik elke dag mensen een hond zie uitlaten en zélfs ook wel eens met een hond heb gelopen. Ben dan niet opeens een hondenfluisteraar. Sommige mensen denken met ongeveer diezelfde ervaring met kinderen opeens beter te weten dan bijv. mensen die bij een kdv werken wat je moet doen en menen vanuit dat oogpunt anderen voor halve kindermishandelaars uit te mogen maken. :D

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 08:44

Eerlijk, ik had er ook nog nooit van gehoord. In mijn ogen is buiten slapen niet goed of fout, maar wat je zelf als ouder prettig vindt en/of goed voor het kind vindt.

De gedachte van frisse lucht spreekt mij aan, ik ben wel een buitenmens. Maar dat heeft dan weer niets met dit topic te maken.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:37

Ik heb ook wel een paar keer gedacht bij reacties als: "ik heb geen (ervaring met) kinderen, geen ervaring met kinderbedjes, maar wel een uitgebreide veroordelende mening en dat is..". Volgens mij had je daar moeten stoppen, in ieder topic. Zonder enige vorm van kennis zou je, imo, toch eerst even moeten bedenken wat je mening dan bijdraagt. Een serieuze vraag is niets mis mee.

Overigens, hier slaapt mijn dochter gewoon op haar eigen kamertje hoor. En ik durf met mijn achtergrond wel te stellen dat zij goed gehecht is aan ons. Hechting is best een complex iets, dus zouden imo ook niet zo makkelijk uitspraken over moeten worden gedaan. Het doorlopend aanwezig zijn van ouders (zoals er naast slapen) HOEFT niets te maken te hebben met hechting. En er bestaat bijvoorbeeld ook zoiets als angstig-ambivalente hechting (zoals Sarina al aanstipte).

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:30

speurneusc schreef:
Caira schreef:
Dus alle onderzoeken die uitwijzen hoe gezond dit is zijn allemaal kolder?


ken ook onderzoeken die het weerleggen

meer vitamine d opbrengst? is zo weinig en met een uurtje buiten wandelen krijgen ze meer vitamine d binnen

binding met ouders wordt sterker wanner kind de ouders om zich heen voelt en hoort, niet door het uit zicht en uit hun gehoord te leggen. Geen enkele ouders blijft 2 a 3 uurtjes op dezelfde plek naast het raam/deur waar kind ligt...

schadelijke stoffen binnen krijgen, met de huidige stikstof cijfers hoef je daar echt je baby niet voor binnen te houden, buiten is daar meer van in de lucht.

temperatuur verschillen, iedereen weet toch dat baby's hun eigen temp. niet kunnen regelen, baby's zijn op die manier dus vatbaarder voor koutjes, te warm gekleed, zwetend in hun skipak, onjuist onder goed, dat of te koud of te warm is, wel of geen deken, deken is gevaarlijk dus geen, dus weer temperatuur verschillen dat zijn allemaal tegens die ik ook zo vind. zelfs door het orgaan ouders.nu

kinderdagverblijven waren al blij om een methode te hebben dat ze ff geen tijd hoefden te besteden aan wat uit zicht is.


Waarom heb jij dan kinderen vraag ik me af? Kinderen op de wereld zetten is dus eigenlijk een kind baren om het daarna weer te vermoorden door het te laten leven?

Persoonlijk denk ik nog steeds dat een kind hier niet slechter van wordt. Frisse buitenlucht is nog steeds beter dan muffe binnenlucht. Als je hoofdpijn hebt en je gaat buiten wandelen doet die buitenlucht vaak juist goed.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Baby buiten laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:20

Wat mij trouwens wel fascineert is dat men hier wilt dat paarden liefst 24 uur per dag buitenstaan en dan een goed ingepakte baby nog geen paar uurtjes buiten mag slapen :D ?

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:17

Afbeelding
Hele zielige baby en dreumes. Buiten. Met kou. En wind. Bij een boerderij en autobedrijf. Terwijl moeder op een groen beest van 4 jaar oud zit wat maanden niet was gereden :oo :oo :')