Doe jij mee met loterijen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Doe jij mee met loterijen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:02

Nee, ik doe daar niet aan mee.

Ik koop wel ens grote clubactie of Jantje Beton als ze aan de deur komen.
En in december, de decemberkalender verder niet hoor.

pinto_1

Berichten: 2554
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:03

Snorlex schreef:
Ik speel mee met de Staatsloterij en de postcodeloterij (omdat ik zo’n sukkel ben die zal bezwijken wanneer de rest van de straat wint en ik niet :') ).

Met mijn deelname steun ik ook (in)direct goede doelen. En ik hoop dan maar dat het geld in de juiste zakken terechtkomt...


Dit laatste vooral. Ik steun goede doelen, en heb ergens nog de hoop om een keer in de prijzen te vallen.

En anders vind ik het ook prima. ;)

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:26

Een paar keer een staatslot gekocht en steeds bijna mijn lot geld er uit gehaald.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:42

Deed mee met de postcodeloterij maar kostte veel meer dan t opleverde. Nu na t opzeggen -wat me veel pijn en moeite kostte- spammen ze me helemaal plat. Krijg wel 3x per week post van ze.

Verder soms een oudejaarslot.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:47

purny schreef:
Ik doe niet mee met de postcodeloterij aangezien er in mijn straat een parkeerverbod geld en die vrachtwagen die je elk jaar op tv ziet niet in mijn straat past :D


Wat een fijne reden :D Ik doe nergens aan mee

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:49

purny schreef:
Ik doe niet mee met de postcodeloterij aangezien er in mijn straat een parkeerverbod geld en die vrachtwagen die je elk jaar op tv ziet niet in mijn straat past :D


Die vrachtwagen is enorm. Hier om de hoek wordt de reclameclip ieder jaar opgenomen.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:50

purny schreef:
Ik doe niet mee met de postcodeloterij aangezien er in mijn straat een parkeerverbod geld en die vrachtwagen die je elk jaar op tv ziet niet in mijn straat past :D
Heel af en toe staatsloterij met 6 1/5 loten. Maar niet elke maand


Die vrachtwagen staat de rest van het jaar geparkeerd achter het gebouw waar ik werk. Ik denk er weleens aan om een selfie ermee te nemen en iemand te foppen eind van het jaar. :')

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:00

Suzanne F. schreef:
Die vrachtwagen staat de rest van het jaar geparkeerd achter het gebouw waar ik werk. Ik denk er weleens aan om een selfie ermee te nemen en iemand te foppen eind van het jaar. :')

Doen. :Y)

Heb een paar jaar met postcodeloterij meegedaan. Ben ermee gestopt omdat ik nooit wat won. :') Begin gewoon nergens meer aan.

En als ze bellen van de postcodeloterij zeggen ik altijd prima wil wel meedoen als jullie een baan hebben voor mij. Word nu nog maar heel zelden gebeld, maar alle onbekende nummers staan ook geblokkeerd. :')

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Doe jij mee met loterijen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:07

Ik deed mee met de postcodeloterij. Ook genoeg (kleine :') ) dingetjes gewonnen.
Alleen nu doe ik even niet mee ivm financien. Misschien dat ik volgend jaar wel weer mee doe.

Koste idd wel veel moeite om op te zeggen. Perse moeten bellen en je constant proberen om te praten.

Leandra

Berichten: 1593
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Doe jij mee met loterijen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:19

Ik doe met de bankgiroloterij. Voor de kunst en cultuur in Nederland. Heb tot nu toe alleen nog kleine dingen gewonnen, een kookboek, theedoeken, kaasmesjes en 1 keer een mini concert van Belle en het Beest.
En we kopen altijd aan het einde van het jaar 2 halve staatsloten. Gewoon voor de leuk.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:20

arabella2000 schreef:
Ik deed mee met de postcodeloterij. Ook genoeg (kleine :') ) dingetjes gewonnen.
Alleen nu doe ik even niet mee ivm financien. Misschien dat ik volgend jaar wel weer mee doe.

Koste idd wel veel moeite om op te zeggen. Perse moeten bellen en je constant proberen om te praten.


Ze was eerst nog vriendelijk en behulpzaam maar die toon veranderde snel in kortaf en dwingend.

Pff... het zal je werk maar zijn.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Doe jij mee met loterijen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:25

Maandelijks met de staatsloterij en oudejaars loterij vaak een extra lot erbij.
Ach er moet altijd geld bij, uiteindelijk. Hoogst gewonnen in 1x op 1 lot € 1013,50

Postcode loterij een paar jaar gedaan (jaar of 10) ooit 2x € 5,00 en meer niet. Toen zo klaar mee en opgezegd. Daarna bleven ze bellen en bellen of ik niet mee wilde spelen tot oud en nieuw. Nee als ik dat had gewild dan had ik wel later opgezegd. Maar dat gedram en op je gevoel inspelen, bah.
En nadat de oma van mijn man gezeur met ze gehad had was ik er echt klaar mee. Die speelde wel mee, alleen die snapte het principe niet van zo'n zogenaamd gratis lot wat je moest activeren.
Arme mens had op den duur 21!!!! loten. Hoe ze er vandaar uit mee omgingen was echt te bizar voor woorden.
Uiteindelijk hoger opgespeeld en toen stond ze opeens wel in haar recht. Terug gedraaid naar 3 loten en het geld van een jaar van de andere 18 loten terug gekregen.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 23:54

arabella2000 schreef:
Ik deed mee met de postcodeloterij. Ook genoeg (kleine :') ) dingetjes gewonnen.
Alleen nu doe ik even niet mee ivm financien. Misschien dat ik volgend jaar wel weer mee doe.

Koste idd wel veel moeite om op te zeggen. Perse moeten bellen en je constant proberen om te praten.


Het mooiste is dat veel mensen denken dat je persé moet bellen, en ze doen er ook alles aan om dat voor elkaar te krijgen, ze hebben immers dan nog een kans om je om te praten. Echter, je kunt je online aanmelden en dus kun je je online ook afmelden (dat is verplicht). Het is een kwestie van doorzetten en beetje zoeken maar ik heb meerdere keren mensen geholpen om hun extra loten op te zeggen dus ik weet zeker dat het kan :))

Overigens kun je ook prima van de spam afkomen waar iemand hier het over had, ook daarvoor is een online formulier wat je in kunt vullen!

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Doe jij mee met loterijen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:08

Alwiene, helaas strooien ze dan je brievenbus vol. Zelfs met een Nee/Nee sticker mag het dan wel bezorgd worden.
Aan de bewoners van dit adres, en dan je adres.
Zo omzeilen ze ook nog eens de Nee/Nee sticker.

future_vet
Berichten: 2614
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Doe jij mee met loterijen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:17

Ik doe als sinds mn 18de mee aan de Staatsloterij iedere maand. Ik ben inmiddels 25 haha. Maar ik vind het leuk en ik droom er lekker van. Ja dat betekent dat ik ruim €1250 aan loten heb gekocht en wss max €500 totaal heb gewonnen, maar die dromen pakt niemand mij af. Uren op funda kijken welke paradijsjes er te koop zijn mocht ik de jackpot winnen. Heerlijk!

Postcodeloterij doe ik niet mee want die ondersteunen wakker dier en dat wil ik niet steunen :D

laura1987

Berichten: 7130
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:21

kiki1976 schreef:
Alwiene, helaas strooien ze dan je brievenbus vol. Zelfs met een Nee/Nee sticker mag het dan wel bezorgd worden.
Aan de bewoners van dit adres, en dan je adres.
Zo omzeilen ze ook nog eens de Nee/Nee sticker.


Ik stuur zulke post altijd retour afzender met als opmerking “ geen interesse”, ik heb namelijk erger gehoord dat dat hun geld kost. Hierna heb ik niets meer ontvangen :)

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:24

Ik denk niet dat het goed voor me zou zijn om in één klap rijk te zijn, dus ik doe niet mee :+. Wel als er kinderen aan de deur komen, maar dat is dan voor sponsoring van hun vereniging.

Shenavallie
Berichten: 11575
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:24

Hier alleen Postcodeloterij en in ons dorp is al eens een hele grote prijs gevallen. Maar eigenlijk spaar ik liever de zegeltjes van de plaatselijke supermarkt. De kans dat je dan aan het eind van het jaar nog iets overhoudt is groter dan met een loterij. :D

Mijn moeder had ooit een abonnement op de Staatsloterij voor jaren en jaren. In al die jaren op z'n hoogst een keer een tientje 'gewonnen'. Ze heeft toen gebeld en gevraagd of er überhaupt wel prijzen op abonnementen vielen. Het meisje aan de lijn deed eerst wat terughoudend, maar uiteindelijk bleek dat àls je meer kans wilde maken, je beter een los lot kon kopen, want het geld voor de abonnementen was dan toch al binnen. Sowieso vertrouwde ik de Staatsloterij al niet, maar na dit helemaal niet meer. En uiteindelijk kun je het geld voor een lot beter gewoon opzij leggen.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Doe jij mee met loterijen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:31

Shenavallie, dat geloof je toch zeker niet echt, dat een call center medewerker zulke informatie heeft als het al waar zou zijn :+

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:37

Vanaf dat wij hoorden dat de onverkochte loten ook meedraaiden voor de prijzen zijn we gestopt met de Staatsloterij.
Ze zeggen het te hebben veranderd, dat de prijzen vallen op de verkochte loten, maar waarom valt die dan niet iedere week?

Ik speel al jaren mee met de Postcodeloterij en alleen nog maar kleine prijsjes gewonnen.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Doe jij mee met loterijen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:46

Ik steun de postcodeloterij omdat daar ook veel doelen bij aangesloten zijn waar ik mee samenwerk. Naast enkele kleine prijsjes ook ooit 1.000 euro mee gewonnen. Al gaat er dan wel een deel kansspelbelasting nog af.

De volgende trekking speel ik mee met de happines loterij voor KIKA. Dat wil ik 3x doen en dan stop ik daar weer mee.

future_vet
Berichten: 2614
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:48

Onverkochte loten spelen niet meer mee. Vroeger wel, daar is een rechtzaak over geweest en compensatie geweest.
Jackpot valt niet omdat dit een ander lootsysrem is. https://youtu.be/MGCiYOAXYAg

Ook dat fabeltje over dat automatisch meespelen minder kans heeft. Vaak genoeg valt de jackpot op een abonnee.

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Doe jij mee met loterijen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:30

Ik heb 2 jaar bij de Staatsloterij meegedaan. 2 keer 100 euro gewonnen en op jaarbasis speelde ik ongeveer quitte. Nu heb ik er het geld niet meer voor. Ik zag het als een soort extra spaarrekening :P

Shenavallie
Berichten: 11575
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:55

Pantykous schreef:
Shenavallie, dat geloof je toch zeker niet echt, dat een call center medewerker zulke informatie heeft als het al waar zou zijn :+

Het werd niet letterlijk zo geformuleerd, maar de vraag van mijn moeder werd na wat gedraai wel positief beantwoord. Dus ja, het zou mij niets verbazen.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:46

Als je een straatje staatsloten koopt dus 0-9 dan heb je van elk eindcijfer uiteraard 1. Het bijzonder is dat je altijd 5 loten hebt waarvan je de eindcijfers kan omdraaien en dan heb je de andere 5 loten.

Heb je bv 15 dan heb je ook 51 als eindcijfers, 26 dan ook 62 etc

Er zit dus een bepaald systeem in wat wel vreemd is.